Soroksár és Soroksári út két gyengébb utasforgalmú állomás, és gondolom hosszú távon - a pálya felújítását követően - nem terveznek gyorsított személyvonati megállást, és ha most megállítják mert amúgy beférne az idejébe, és átadásra kerül a második vágány, akkor majd arra mennének a panaszok, hogy eddig megállt, mostantól meg nem, ez így szolgáltatásminőség csökkenés.
Ugyanakkor a jövőbeni menetrendben - figyelembe véve az elővárosi szakasz településeinek elhelyezekedését és az utazási igényeit - inkább szükség lenne óránkénti két S25-ös vonatra Délegyháza és Budapest között, gyorsított személyvonatot nem látok indokoltnak.
UI: köszönöm a tájékoztatást, ezidáig ugyanis nem igazán tudtam mire vélni, amikor 80-ról hirtelen megejt a vonat egy határozott fékezést, majd 15 másodperc múlva megyünk tovább, miközben nem történt semmi.
Bár sajnálatos, de ezidáig rendben van a dolog. A probléma, hogy a G25 már 37-kor ott van Soroksáron, míg a szemből érkező S25 menetrend szerint is csak 40-kor. Ha nem lehet megoldani máshogyan, akkor benne kellene lennie a menetrendben, de hivatalosan meg sem áll ott.
Kiskőröstől lefelé ahogy a menetvidóekon látom (PeteGabi videói Kelebia-Budapest között) Kiskőröstől lefelé nincs meg a hely a 2. vágánynak, ott biztosan sok helyen kell majd kisajátítás, onnan felfelé kevesebb, mert a videókon is látszik ,hogy végig ott a 2. vágány helye földútként, ill. áteresze, hidak is szélesek. Kiskőrösig meg is volt úgy tudom 1920-ig a 2. vágány később szedték fel ahogy a 120-ason is Békéscsaba-Lőkösháza között, és nem azért mert a trianoni békeszerződés előírta, hanem mert nem volt elég sín és kellett máshova, a forgalom meg lecsökkent a kisantant blokádja miatt így innen lehetett elvinni a legkisebb veszteséggel.
Azt azért szépen megcsinálták, hogy a 3757-es (G25 Délegyháza - Bp) gyorsított személynek akkor is várnia kell Soroksáron 2-3 percet, ha a 3722-es teljesen pontos. Utóbbi nem igazán szokott megtörténni, 1-2 perc késés mindig van. Ha már menetrend szerint a gyorsítottnak kell várnia a vonatkeresztre, akkor miért nem áll meg Soroksáron hivatalosan is? Egyéb megoldás persze, hogy mindkét vonatnak a végállomásról való indulását 2-2 perccel közelebb hozzák egymáshoz.
Egyelőre Kiskőrösön kívül nemigen látni változást a Budapest-Kiskunhalas vonatpótló Volánbuszból (Kiskunlacháza, Bösztör, Fülöpszállás, Csengőd, Soltvadkert előtt/után).
A múlt hétvégén látszott, hogy a Kiskunhalas-Kelebia szakaszon már javában készülnek: Kiskunhalason sínek és aljak nagy mennyiségben, Balotaszálláson felsővezeték-tartó oszlopok felhalmozva, Kisszálláson zúzottkőhegyek. Kiskunhalastól Budapest felé semmi.
Szerintem egyelőre senki ne következtessen ilyenre, mivel február van, bármiféle építési munka pedig a mi éghajlatunkon március második felében kezdhető. Most egyelőre csak a bontások zajlanak.
Ha majd május környékén se lesz semmi komoly mozgolódás, akkor lehet kezdeni aggódni.
Az év szivatása, ha tényleg nem fog semmilyen munkálat zajlani a vonalon még hónapokig, de már most le van zárva. Ettől függetlenül dömsödiként örülök, hogy reggel és délután óránként +2 lehetőségem van az utazásra, de ettől függetlenül nevetséges, ha tényleg nem fogadták még el a kiviteli terveket.