Volna pár kérdésem még... mindig olajjal dolgozom. Nagyon tetszenek az olyan portrék, ahol egészen jól látszanak a kidolgozott hajszálak, ami nekem sehogy sem sikerül. Először adok egy teljesen fedett rétegett a hajnak, ami sokszor megszárad és már nem tudom alakítani a szálakat......ilyenkor mi a megoldás? olvastam olyat is, hogy a hajszálakat pengével alakítják ki, ez sem sikerült, féltem kivágoma vásznat.....
Mostanában nagyon tetszik a száraz kefe technika. Mi a lényege, kevés festék médium nélkül?
Nem használnak médiumokat? Igaz a youtube eddig csak speed technikában láttam, nem sokat. utálom, mikor a művészek gyors mozdulattal alkotnak...
Bizonyos Toulouse-Lautrec csinált olyanokat , hogy alapozatlan kartonokra , hevenyészett fel képeket lányokról . Persze ez nem jelenti hogy így kéne csinálni , csak azt hogy a kivétel erősíti a szabályt ..!
Szerintetek, milyen hordozóra lehet szépen festeni, olajjal? vettem egy Lefranc kartont és meglepett, hogy milyen vacak a felülete, most újramázoltam. két hete kinlódok egy portrét, de azok a ritka szál minták nem tűnnek el. nem értem valamit nem jól csinálok?
Mind a két képed tetszik, abszolút profi . Ezen a képen a fehérre meszelt fatörzsek , nagyon életszerű részlet . A pasztellel készült városképek néha olyan " porcukrosak " de ezek nem . Egy kicsit , karcosabbak , és frissebbek a színek .
( halkan , hogy senki ne hallja : nekem jobban tetszik mint P.E. városképei .. )
Kéttornyú református templom .. Hmm talán Kunhegyes , vagy Kolozsvár , nekem valamiért Kolozsvár a tippem .
Először is maga a kép nekem , igen , igen tetszik !!!
Igy ahogy van ! Az autók nemcsak az adott korba helyezik , hanem szinekben is kiegyensulyozzák ezt a képez pl. az a piros furgon , a háztetővel és a piros lámpákkal .
Mind e , mellett , valami kis "nagybányais " érzés , lengedez a levegőben , ( szó szerint az ég kékjére gondolva .. ) ami külön érdekessé teszi a képet , így az autokkal együtt .
Tehát én a grafikussal értek egyet , szerintem ez pont így jó !
minicske: nincs igazság,csak az van,hogy egy kép annak felejen meg,amit te akarsz bemutatni vele. Az,hogy van olyan ember,aki jobban szereti az időtlenséget kifjező képeket az az ő dolga.
Természetesen akkor az egy teljesen új kép lenne, lehet ebben az esetben más színekkel és kompozíciós elemekkel kéne dolgozni.
...- Abanovákos megjegyzés nagyon "ott van a szeren" (téma egybeépitése a diszlettel, a mozgás az ami iranyitja a megfigyelöt, egyéb ilyen zöccségek..)
- ennek kapcsan probalok felvetni, egy elnemdöntött civakodásokot, régi szemléleti külonbözöséget.
- itt van eza régebbi rajzolásom (..természetesen porpasztell .. !):
1. egy közeli hozzátartozóm szemét nagyon sértette a piros parkolo furgon, meg általaban az autok .."hogy miért nem ? csak a házak vannak rajta ????"
(nem ismerte az "aktualizálás" fogalmát, más területü a kepzetsege..)
2. ugyan erre a képre, egy nagyon elismert grafikus azt mondta hogy "hogy az autok nelkül nem is lenne kép..." ... :))))))
---- nakkor, most ezekután hogy döntsön a zember ???????
phrain ! Az első kép bevallom zavarba ejt , de talán épp ezért tetszik . A másodiknál arra tippelek , hogy a "Piroska és a farkas" - ból a farkas , amikor már megette a nagymamát .
Kezdek rájönni , hogy nálad a kockás terítő is a kép részét képezi , ami eredeti ötlet ! A kockák és a lapok méreteiből viszont van egy gyanum , - csak nem üzenő cetlikre firkálsz !!?
Ha jól értem akkor ez olyan spirituális , megfogalmazás lenne , felhasználva az adott korrol való ismereteket , ( pl. ruha , fegyver stb )
Akkor ez pl kicsit olyan mint pl Aba-Novák " Panno" - ja , - vagy falfreskói , - csak az az egész történelmünk nagy sorsfordító pillanatait foglalja össze . De Ő annyira virtuoz volt , hogy még a teatralis dolgokat is jól csinálta !