Tulajdonképpen nem tudom, hogy az 1920-as év miből adódik. Ugyanis azon kívül, hogy a járműállományt alaposan megcsonkították, sokminden nem történt. Az új személykocsik a pályaszámuk elé kaptak egy 8-ast. De a személykocsik színe, pályaszáma, betűjele 1924-ben változott meg. A mozdonyoké meg egy bő évtizeddel korábban.
Az első képen is látszik, hogy a maszkolás után lehúzott szalag nem hagyott teljesen egyenes felületet a zöld és sárga találkozásánál. Ezenkívül a leírásban is benne van, hogy újrafestett modell...
Rá lett erőltetve a német. A hajam égnek áll az indoklásoktól.
A kompatibilitás miatt célszerű a nagy európai fix pontot átvenni, azaz az Ep. IV-et 1968-tól, a 12-jegyű pályaszám bevezetésétől számítani. AZ előtte lévő százakárhány évet kéne normálisan felosztani három fő korszakra. Nem vagyok benne a magyar korai korszakban, de egy határ lehetne az 1925-ös nagy átszámozás. Az Ep.V-öt én is a vörös csillag elhagyásától venném
IV. korszak a 12 jegyű pályaszám bevezetésétől (nálunk ha jól tudom 1972) a rendszerváltásig (tehát a csillag lekerüléséig) tart. M62-073 89 júliúsban volt főműhelyes, akkor még kapott csillagot. https://trainpix.org/photo/66187/
Ez igaz, de a modell a "főműhelyes" tipp-topp állapotban lett kiadva, úgy meg nem létezett ebben a verzióban.
(Én csak ezért írtam, hogy a csillagos számmal kellett volna kiadnia; és nem azért, mert csak most tőled tudtam meg, hogy létezett a gép vöröscsillagos pályaszám nélkül is.)
Maradjunk annyiban, hogy mind a csillagos, mind a csillag nélküli létezett, azaz helyes a kiadott modell, de a tiéd is legalább annyira megállja a helyét. :-)
ez egész egyszerűen csak a koruknak megfelelő konstrukcióból következik - nem, ugyanis a Szili már a saját korában is elavult konstrukciónak számított.