Keresés

Részletes keresés

II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.29 0 0 470

Sebestyén Gyula vagy Forrai Sándor táblázatai szerinted tehát vicclapba tartoznak.

 

Te vajon hova tartozol? Az állatkert majomketrecébe?

Előzmény: provó (466)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.29 0 0 469

"Az etruszk és az ótürk írás nem azonos a székely írással. Még csak közeli rokonnak sem mondhatók."

 

 

Rajtad kívül senki nem is állított ilyet. Én is csak az etruszk meg az ótürk ovásírásnak a székelyekével való paralelizmusáról beszéltem.

 

Egy táblázat Sebestyén Gyulától...

 

Kefélés után folytatom...

Előzmény: provó (466)
provó Creative Commons License 2005.10.28 0 0 468
Csak rá kell nézni a bemutatott "pálos" írásmutatványra, meg a párthus ábécére s azonnal látszik, hogy semmi közük egymáshoz.
Előzmény: turtur (467)
turtur Creative Commons License 2005.10.28 0 0 467

Ez így elég érdekes lenne - feltéve hogy valaki adatokat hozna a párthus korban amerikai kivándorlásra a sztyeppről vagy Iránból.

 

Abban gondolom egyetérthetünk, hogy írásrendszerek nem a széllel terjednek. Te tudsz valakiről, aki a sztyeppről Amerikába vitte a párthus ABC-t? Vagy Libisch? Vagy akárki?

Előzmény: II. Kuri-galzu (461)
provó Creative Commons License 2005.10.28 0 0 466

"a székely rovásírás ...  egy nagyobb területeken használt eurázsiai írásforma változata (gondoljunk az etruszk és a Kül-tegin-féle párhuzamokra)?"

 

Ez egy vicclapba kívánkozik.

 

Az etruszk és az ótürk írás nem azonos a székely írással. Még csak közeli rokonnak sem mondhatók.

 

Ebből csak az biztos, hogy sohasem foglalkoztál komolyan ezen írások összehasonlításával.

Előzmény: II. Kuri-galzu (461)
nezz_körül Creative Commons License 2005.10.28 0 0 465
Ez meg a szex topikokba tartozik...
Előzmény: II. Kuri-galzu (464)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.28 0 0 464

 Vigyünk bele egy kis izgalmat...

 

Dingir, lu, munus…

 

A dingirről már volt szó.

 

 

LU2  lu2

 

 

UR  lu6

 

Érdekes, hogy a lu6 olvasatú szumír UR-nak és a lu2 ejtésű LU2-nek az ’uralkodó’ jelentése mellett ’férfi, ember, személy’ értelme is volt. Vö. a székely „lófő” méltóságnévvel.

 

A SAL jelentései, olvasatai:

 

gal4 ’pina, picsa, puna, muff, punci, cuna, buksza, kanta, vulva’ (= SAL.LA  gal4-la); mug2 ’női nemi szerv, pina, muff’; munus ’nő (nőnemű ember)’

 

Akk. bişşūru ’picsa, pina, vulva’, ūru ’csupasz férfi- és női szemérem’

 

Mindig sok férfi életét determinálta...

 

 

NU.NUNUZ  nu-nus 'nő'

 

Akk. sinništu 'ua.'

 

Előzmény: lebben (457)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.28 0 0 463

 Voila... a parthus ábécé.

 

http://www.omniglot.com/writing/mpersian.htm

Előzmény: II. Kuri-galzu (461)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.28 0 0 462

"Így a magyarok emberként könnyen azonosíthatják magukat, mert a nyelvük által Istent viszonylag jól ismerik. Isten megszentelte népként pedig tudják, hogy Isten az ember világát szentesítette. Azaz még valóság sem lenne, ha a világ nem lenne Isten által megszentelve. A sok–sok csillagászati eredetű ünnepünk tesz minket tudóssá. Vegyük csak ilyen eredetű Szűz Mária–ünnepeinket. És tudóssá tesz
az Isten ismerete. Mindezt magában foglalja a nyelvünk, mely színes és bonyolult valóságot képvisel a fejünkben."

 

Ez inkább a Vallás-filozófia rovatba kívánkozik.

Előzmény: nezz_körül (454)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.28 0 0 461

Pálosoknak tulajdonított felirat a dél-amerikai Pelado-domb barlangjából (Libisch nyomán).

 

Forrás: http://www.geocities.com/rovasiras/bj/cerro/cerro.htm

 

Hasonlítsuk csak össze a parthus ABC betűivel!

 

A pálos rovás lett volna a parthus örökség, míg a székely rovásírás, amely sokkal épebben megőrződött, egy nagyobb területeken használt eurázsiai írásforma változata (gondoljunk az etruszk és a Kül-tegin-féle párhuzamokra)?

Előzmény: turtur (460)
turtur Creative Commons License 2005.10.27 0 0 460

Azt gondolom, hogy ez itt nem működik sokáig.

Te vélhetően értesz valamicskét az ékíráshoz, partnered meg a rováshoz - már ahogy leszűrtem eddigi megnyilvánulásaitokból.

Mi szükség van az indulatokra?

 

 

Előzmény: II. Kuri-galzu (458)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.27 0 0 459
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.27 0 0 458

Hozzá kell szokni a jogos kritikához. Tőlem legalább ezt megkapod.

 

Persze egyszerűbb így kibújni a tényszerű válaszadás alól...

Előzmény: provó (456)
lebben Creative Commons License 2005.10.27 0 0 457
süti-süti pogácsa
apró piros csiga-biga...
gordiuszi csomó...attila kard



szebasztika
Előzmény: II. Kuri-galzu (453)
provó Creative Commons License 2005.10.27 0 0 456
Amikor a bocsánatkérésed a szemét stílusodért.
Előzmény: II. Kuri-galzu (451)
provó Creative Commons License 2005.10.27 0 0 455

Megszoktam már, hogy nem tudsz magyarul.

 

Egy szót sem szóltam a kassu írásról, csak pecséthengerről (amelyiken egyébként egy tájképen látható a kasszita kereszt, azaz a kereszt alakú Nap). Úgyhogy sem tyúk, sem ábécé.

 

A sumér AN jelet nem olvasták Utu-nak? Na és? Semmi ilyet nem állítottam. Csak azt, hogy a jelrendszereket túl merevnek tekinted.

 

A sumér dingir jel kezdetben nyolc- vagy többágú volt s abból alakult ki a kereszt alakú ékjel-változat. Ezt az irodalom tényként adja elő.

 

Ettől még a kereszt alakú napszimbólum létezhetett korábban is. A magyarázat az, hogy ugyanaz a folyamat többször is lezajlódhatott az írástörténet során. Pontosabban: nem a jel alakja volt fontos, hanem a jelentése. Azaz sokszor egyidejűleg használták mindegyik formát. A változatok csak lassan tisztultak le, lassan vált általánossá valamelyik későbbi forma kizárólagos használata.

 

 

Előzmény: II. Kuri-galzu (450)
nezz_körül Creative Commons License 2005.10.26 0 0 454
Ismered?
Most volt egy előadása is.
Nagyon meggyőző.


Darai Lajos
EGY TUDOMÁNY - EGY TÖRTÉNELEM
Mottó: A rossz nem a jónak, hanem az okosságnak a hiánya

A Kárpát–medencében és környékén alakult ki a neandervölgyi és a kaukázusi ember találkozásából a cromagnon embertípus. Ez találta fel, illetve terjesztette el a földművelést és az írást. Helybéli folytonossága máig adatolható. A feltárt kevés lelet is azt mutatja, hogy az ősi jelek, jelképek megléte épebb a honfoglaló magyaroknál, mint a jóval korábbi mükénéi kultúrában. A tévedhetetlen történelmi emlékezet a magyarokat azonosítja a hunokkal és más korábbi közel–keleti, közép–keleti és afrikai népekkel. Eme népek írása és jelrendszere nagy egyezést mutat a magyar nyelvvel és írással.
[65] [ Vö. Baráth Tibor, Forrai Sándor, Szekeres István, Dudás Vilmos, Maron Veronika munkásságával.]
Így a magyarok emberként könnyen azonosíthatják magukat, mert a nyelvük által Istent viszonylag jól ismerik. Isten megszentelte népként pedig tudják, hogy Isten az ember világát szentesítette. Azaz még valóság sem lenne, ha a világ nem lenne Isten által megszentelve. A sok–sok csillagászati eredetű ünnepünk tesz minket tudóssá. Vegyük csak ilyen eredetű Szűz Mária–ünnepeinket. És tudóssá tesz
az Isten ismerete. Mindezt magában foglalja a nyelvünk, mely színes és bonyolult valóságot képvisel a fejünkben.

http://www.kitalaltkozepkor.hu/darai_egytudomany.html#_ftn26

Kötelező irodalom
1. Cser Ferenc: Gyökerek. Töprengések a magyar nyelv és nép Kárpát–medencei eredetéről. Szerzői Kiadás, Melbourne. 2000.
2. Huszka József: A magyar turáni ornamentika története. Nyers Csaba, Budapest. 1994. 1930-as kiad. Reprint.
3. Magyar Adorján: Az ősműveltség. Magyar Adorján Baráti Kör, Bp. 1995.
4. Giorgio de Santillana–Hertha von Dechend: Hamlet malma. Értekezés a mítoszokról és az idő szerkezetéről. Pontifex Kiadó, h. n.
5. Varga Csaba: JEL JEL JEL avagy az ABC 30000 éves története. Fríg Könyvkiadó, Bp. 2001. http://www.varga.hu
Előzmény: najahuha (444)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.26 0 0 453
„Ez a sumér (néhol UTU, néhol dingir) jel is egy ilyen átsütés dokumentuma.”

 

Az egész spekulációhalmazon leginkább a saját butaságod süt át. Honnan is vetted, hogy a hettitáknál volt egy „Utu” olvasatú hieroglif jel?

Előzmény: provó (448)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.26 0 0 452
A megadott linkeket Emese Napsugár nevű kislányom nevében köszi :)
Előzmény: najahuha (442)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.26 0 0 451
Bocs', 11 kérdés volt. Nagyon kényelmetlenek voltak? Mikorra várható a válasz?
Előzmény: provó (448)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.26 0 0 450
„Nem tévedés, csak a jeleknek rugalmasabb volt a használata és az értelme, mint gondolod. A nyolcágú csillagból kialakult keresztet néhány (pl. kassu) pecséthengeren, vagy más ábrázoláson a Nap jeleként alkalmazzák.”

 

Te meg a kassu írás :DDD

 

Tyúk az ábécéhez…

 

A keresztet, így a szvasztikát pl. a Max von Oppenheim báró (Freiherr) által közölt Halaf-edényeken is láthatod a Nap szimbólumaként. Attól még a szumír AN jelet nem olvasták „Utu”-nak, mert annak megvolt a külön jelölése (köznévként a szimpla „ud” olvasatú forma), egyébként pont a horogkeresztek példáján látható: semmi szükség nem volt rá, hogy nyolc- vagy akárhány ágú csillagokat redukáljanak Nap-szimbólummá.

Előzmény: provó (446)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.26 0 0 449
„…a székely »d« és a »dingir« töve genetikusan összefüggenek. Ez a »din« szótag és a magyar Ten (Du, Dana) istennév rokonok.”

 

A baj csak az, hogy a „dingir” olvasatú AN jel nem összetett logogram. Egyébként is elég nagyvonalú dolog egyetlen hangból (a d-ből) „genetikus” nyelvtani összefüggésre következtetni. (Egyáltalán, mit jelent itt az, hogy „genetikus”?) Az ószumír dingir inkább a magyar „tündér” és „tenger” szóval (az utóbbira vö.: „az ég vize”) áll egyértelmű jelentéstani-hangalaki rokonságban.

 

„Isten szavunk ten-je és a »dingir« din-je ugyanarra az istennévre megy vissza.”

 

Isten” szavunk inkább a hatti Eštanra (> birodalmi hettita Ištanu) megy vissza, amint újabban már Róna-Tas is pedzegette (A honfoglaló magyar nép; Bp., 1996, 129, 159. o.). Lásd még: Makkay János: Két öreg múzeumbarátom – Appendix: A magyar nyelv isten szaváról; szerzői kiadás, Bp., 1998, 30–47. o.

 

Vagy: Rédey Károly: Isten szavunk eredete; http://www.c3.hu/~magyarnyelv/99-1/redeik.pdf .

 

„Isten” szavunk perzsa rokonságát már Ipolyi, sőt az ő elődei is észrevették. A középperzsa yazdānra lásd: Harmatta János: Iráni nyelvek hatása az ősmagyar nyelvre; in: Kovács–Veszprémy szerk.: Honfoglalás és nyelvészet; Balassi, Bp., 1997, 71–83. o. A kölcsönzés iránya persze fordított lehetett, hiszen az antik írók is, meg a régészet is egyöntetűen tanúsítják, hogy a perzsák az öltözködéstől kezdve az államszervezés tudományáig szinte minden magasabbrendű ismeretet a médektől vettek át. L. még: pehl. yaztān, yazdān, újper. yezdan, av. yazatá- stb.

 

Apropó: hol is tartasz az általam feltett 10 kérdésre adandó válasszal?

Előzmény: provó (445)
provó Creative Commons License 2005.10.25 0 0 448

Volt egy Eurázsiaszerte elterjedt kőkori eredetű ábrázolási szótár, amelynek a jelei  bekerültek az egyes írásrendszerekbe is. Ezek jellemzően vallásos szimbólumok voltak eredetileg.

 

Az egyes írásrendszereknek volt ugyan egy kialakult jelkészlete, de ezeken gyakran átsüt a kőkori örökség. Ez a sumér (néhol UTU, néhol dingir) jel is egy ilyen átsütés dokumentuma.

Előzmény: provó (447)
provó Creative Commons License 2005.10.25 0 0 447
Utu a napisten volt s a Napot több jellel is lehetett ábrázolni. Ez az egyik lehetséges jelölése.
Előzmény: najahuha (432)
provó Creative Commons License 2005.10.25 0 0 446
Nem tévedés, csak a jeleknek rugalmasabb volt a használata és az értelme, mint gondolod. A nyolcágú csillagból kialakult keresztet néhány (pl. kassu) pecséthengeren, vagy más ábrázoláson a Nap jeleként alkalmazzák.
Előzmény: II. Kuri-galzu (440)
provó Creative Commons License 2005.10.25 0 0 445

A székely rovásírás "d" betűjével genetikus kapcsolatban lévő kereszt fityeg az asszír isten(?) nyakában. Ez a kereszt a kezdetben nyolc- vagy többágú, csillag alakú "dingir" jel egyszerűsödésével jött létre. Általában a Nap jelölésére használták.

 

Azaz a székely "d" és a "dingir" töve genetikusan összefüggenek. Ez a "din" szótag és a magyar Ten (Du, Dana) istennév rokonok.

 

Isten szavunk ten-je és a "dingir" din-je ugyanarra az istennévre megy vissza.

Előzmény: najahuha (434)
najahuha Creative Commons License 2005.10.25 0 0 444
Kedves nezz_körül !

(c) 2003. najahuha
Előzmény: nezz_körül (438)
najahuha Creative Commons License 2005.10.25 0 0 443
Kedves II. Kuri-galzu !


Talán ebben ? :

Jelek, Jelek, jelek...


..
Előzmény: II. Kuri-galzu (441)
najahuha Creative Commons License 2005.10.25 0 0 442
..

"Emesh - A farmer of the gods. He created the trees and fields. His brother was Enten, who was the personification of winter. Emesh was the personification of summer.
.."


Ez az EMESe az az EMESE ???
Előzmény: II. Kuri-galzu (441)
II. Kuri-galzu Creative Commons License 2005.10.24 0 0 441
Fred Hamori gyűjtése:

 

Sumerian utu = sun

Sumerian ud =time
Sumerian iti = month
Hungarian idő = time
Ujgur ödü =time
Turkic öt = sun
Turkic ot = fire
Mongol ot-utsir = cause of years

 

Forrás: http://users.cwnet.com/millenia/scythgod.htm

 

Provó pedig továbbra is behúzza fülét-farkát... még mindig nem tudtuk meg, honnan is vette azt az "Utu" olvasatú hettita hieroglifát...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!