Ebben a topikban írom majd meg a vonatos honlapom frissítéseit, ide lehet írni az elismeréseket, vagy a rosszalló megjegyzéseket, esetleg a hibák javítását.
Igen, és az a probléma, hogy elnézve a HÜSZ díjszabási mellékletét, a kalkuláció korrektnek mondható. Max elkeserítő, hogy egy azonos útvonalon közlekedő autóbusz kijön 50 ezer Ft-ból, egy tehervonat pedig 450 ezer, de ez itt OFF. Gondolkoztam más útvonalakon, de egyszerűen semmit sem találtam. Amúgy elnézve ezt a díjszabást, már abban sem vagyok biztos, hogy a mátrai fotós személyvonat összejön, de arra azért még van remény.
Megjött a lovasberényi fotós teher árkalkulációja... Hááát... régen szerveztem már fotósvonatot, nagyon elszálltak az árak. Követő busszal majdnem félmillió. Nullszaldó akkor lesz, ha 60 ember jön a busszal 6500 Ft-ért és még 30 ember saját kocsival, akik fizetnek 3500 Ft-ot. 60x6500 + 30x3500 = 495.000
Összejöhet ez??? Érdemes belevágni???
Főleg azok véleményére lennék kíváncsi, akik autóval szerették volna követni a vonatot...
Ha eltekintünk az extrém esetektől - pl. katonavonat, sódervonat, stb. - az áruval rakott vonat alatt nyílván mindenki a fás vonatra gondol. Ennek már csak azért se lenne sok értelme, mivel szergejes fás vonat az egyetlen, a vonalon normálisan is közlekedő vonat, ilyet összeállítani fotósvonatnak pedig nem lenne túl kreatív dolog :-)
Áruval rakott kocsit nyilván nem ad az RCH, Te sem örülnél, ha az Általad feladott cuccot egy napig ráncigálnák fel-alá egy csapat fotós kedvéért. Én azon dilemmáztam (szakmai szempontok szerint), hogy az üres kocsik futásdíját hogy, mi alapján számolnák el? Ha használatban lévő kocsit ad, az egy napra kiesik a termelésből, ami veszteséget jelent a tulajdonosnak. Ha leállított kocsikból állítaná ki a szerelvényt, azt előtte meg kell vizsgálni. Magán-, vagy bérelt kocsit (ide tartoznak a tartály- és a poranyagszállítók nagy része) pedig nem adhat, mert nem az övé. A hagyományos G (fedett) kocsik tudtommal már nincsenek használatban, csak a hosszú fajta négytengelyes, a Gabs-ok.
Igen, úgy értettem, hogy a fotósvonat indulna 9 óra körül Hatvanból. Azonban ha megint egy héttel előtte egy órával előrébb hozod, akkor kénytelen leszek péntek este felmenni Hatvanba.
Lehet, hogy változott a menetrend, de a 9 órás hatvani indulással nem érsz semmit. SZombaton az a vonat nem jár, vagy odaérsz 7:47-re Hatvanba, vagy csak 9:47-re.
Az igazság az, hogy én nem nagyon emlékszem Székesfehérváron nagy tömegben álló teherkocsikra, főleg nem G-kocsikra. Ezeket utoljára vonatban is 2007 környékén láttam, amikor a romhányi raktárba vitték a szlovák csempét. A G-kocsikra valóban nem nagyon költenek, és szerintem nagyon sok ilyen kocsit szét is vágtak, de új fővizsga biztosan nincs. Nem tudom, hogy működik-e még a fehérvári kocsijavító, lehet-e onnan kocsikat kapni, vagy esetleg a Cerbonából gabonás magánkocsikat. Mindegy, arra azért emlékszem, hogy a szilvásváradi fotós teherre megfizethető ajánlatot kaptam, igaz, 3 kocsival és magánvasúttól, de hosszabb útvonalon.
Az oka az gondolom az, hogy a megrendelők ha zárt kocsit akarnak, akkor jobban szeretik a modern eltolható oldalfalú kocsikat. Aztán ebből jön az, hogy a régiekre már nem igen költenek, így ami megmaradt az is csak tárolva rohad valamelyik állomáson.
Igazából a G-kocsi és a tartály is áutentikus, hiszen volt ott valami ruszki bázis, egyedül az U-kocsikkal lehet baj, de ahhoz is ki lehet találni valami történetet.
Miért akarsz te árut is fotózni? Zárt, poranyag-szállító vagy tartálykocsikat kértem, azoknál nem látszanak, hogy üresek. Ja, lehet még gabonás vonat is, az ott úgyis áutentikus...
Az mondjuk nekem se világos, hogyha árut is fog szállítani a vonat, akkor az kinek az áruja lesz. Mert teherkocsit üresen meg oke hogy kölcsönöz az RCH, van neki bőven, de ki fogja úgymond berbeadni az áruját ahhoz hogy fotózhassuk es mondjuk emiatt plusz egy nap kesessel erkezik meg a celállomásra?