Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.19 0 0 3610

Szétszedve is legőzborotvázhatod.

Mikor még teherautókat javítottunk, (IFA W50,na jó,az már majdnem teherautó) sokszor csináltuk,hogy a szétszedett alkatrészeket úgy tisztítottuk meg.Lerázod róla a vizet,hagyod megszáradni,azt mehet összefele.

Előzmény: MECSI (3609)
MECSI Creative Commons License 2014.04.18 0 0 3609

ha még egyszer komplett motorszétszedés lesz, az biztos hogy le fogom előtte gőzborotvázni, az komplett tartott volna max 15 percet, most meg órák mennek el a darabok mosogatásával. így soká lesz mire összerakom :-(

mindenhol ott a jó kis homok meg néhol beletapadva némi olajba, jó kis csiszolóanyag, így az agyam nem engedi összerakni. majd a következőt :-)

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.18 0 0 3608

Ízirájder öcsém.

:)

Előzmény: Joejoe1974 (3607)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 3607

Megy a masina azóta :)

 

 

Előzmény: Joejoe1974 (3598)
rozsi01 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 3606

Betétedzik (cementálják) mert a felületeknek kopásállóaknak kell lenniük,de az alkatrész belseje szívós kell,hogy maradjon. A nitridált felület bár szintén kopásálló de nem bírja a dinamikus igénybevételt letöredezik a felület.

Előzmény: MECSI (3605)
MECSI Creative Commons License 2014.04.13 0 0 3605

simán edzettétek vagy cementáltátok vagy nitridáltátok esetleg valami mást?

Előzmény: rozsi01 (3603)
rozsi01 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 3604

Három kép ahogy készül a váltó

 

 

 

Előzmény: MECSI (3601)
rozsi01 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 3603

Nem akarlak kioktatni csak....ez nem "keményítés". Azt édesanyám az inggallérral csinálta valaha. Azt gondolom ez így elég szakmaiatlan.

A fogaskerekeket és a bordás tengelyeket BC3-as acélból készítjük. A megmunkálás után betét edzi egy erre szakosodott cég. Nem írom le a folyamatot,nézz utána mi ez. :) A hőkezelt alkatrészek illeszkedő felületein 2-4 tized milliméter megmunkálási ráhagyás van. Így ezt egy hengerköszörűs átköszörüli méretre(pl. bordás tengely csúszófelülete, fogaskerekek furatai). Így készülnek a váltóalkatrészek persze nagy vonalakban. A kész alkatrész tökéletes minőségű és alkalmas az eredeti helyettesítésére 

Én védjegyoltalmat jegyeztettem be, ha nincsenek millióid és jó ügyvéded ne foglalkozz szabadalmi bejegyzéssel.

Előzmény: MECSI (3601)
MECSI Creative Commons License 2014.04.12 0 0 3602

van valakinek tapasztalata szabadalom bejegyeztetésével?

MECSI Creative Commons License 2014.04.12 0 0 3601

a fogaskerekeket mivel keményítitek? azt is othon oldjátok meg?

Előzmény: rozsi01 (3600)
rozsi01 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 3600

Ez egy 1927-es Méray 680. Fellelési állapotú alkatrészekből indult az újjáépítés, amit nem lehetett megmenteni mi gyártjuk le hozzá (például gyártjuk az eredeti Moss váltó másolatát kompletten, de az itt szereplő járműben eredeti a váltóház csak a benne működő fogaskerekek és tengelyek saját készítésűek). Jelenleg 5 Méray és egy Nova (szintén magyar motor 1925-ből) várja a sorsának jobbra fordulását nálunk :)

Előzmény: MECSI (3590)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.11 0 0 3599

Made in P. R. C.

Előzmény: Joejoe1974 (3598)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 3598

Mivel a hét elején sikeresen széthajtottam a Babettát,most az van soron,meg kell javítani.Kedden kint voltam apósnál,aznap raktam fel a rezonátort a Babira.Kifele ment szépen,visszafele meg én hajtottam pedállal 10km-en keresztül.Még aznap ki és szétkaptam a blokkot.A jobb főtengelycsapágy kosara tört el,meg a hajtókar alsó tűgörgős kosara.Vannak jó alkatrészek itthon,két főtengelycsapágy kellett,három szimmering.Gondoltam az agyonvert síma csavarok helyett kap a blokk új 8.8-as fényes imbuszokat.

Képzeljétek már azt is hamisítják!!Nyalódik a belső kulcsnyílás,nincs is középen,és még a csavar feje is ferdén áll új korában.

 

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 3597
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.meditgbr.android.tacho&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dandroid+speedometer
Előzmény: Joejoe1974 (3596)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 3596
Én pl az andrei speedméter nevű magyar programot használom mobilon.Mér mindenféle dolgot,átlagsebesség,max sebesség,táv,stb.És térkép is van benne.
Előzmény: Trike. (3593)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 3595

Ilyenre akarom az Rd vázat is festetni/porszóratni.És ahhoz jól illik majd a klasszikus Yamaha fehér tank,és arany felnik.

Előzmény: MECSI (3592)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 3594

Ez igen!Gyönyörű lett!

Előzmény: MECSI (3592)
Trike. Creative Commons License 2014.04.09 0 0 3593

Ha van a tabletben GPS akkor valamelyik szimpatikus navi szoftver megfelelő képét (pillanatnyi út adatok) választva sebességmérő (digit, vagy analóg), össz km, napi km számláló, pontosidő... stb. lehet rajta térkép helyett.

Előzmény: Karandras (3589)
MECSI Creative Commons License 2014.04.08 0 0 3592

a képek a ropogós új porfestésről:

Előzmény: MECSI (3591)
MECSI Creative Commons License 2014.04.08 0 0 3591

nálam a gilera még nem gurul de már alakul, a vázat kijavítottam, az akusavtól elvékonyodott egy lemez, azt levágtam és hegesztettem oda új darabot, egy két kisebb repedés is meg lett hegesztve. A hátulját hozzáalakítottam a sárvédőhöz, suzukiét tudtam szerezni. A gyári festés alatt  eléggé sok volt a CO hegesztő szemete, azt letakarítottam. Kapott új porfestést, lásd a képeket. Már vannak új markolatok, az ülés meg a kárpitosnál.most ennyi. remélem az idén még tudok vele motorozni is, nem csak szépítgetni... :-)

lehet, hogy hülye vagyok, a logikának ellentmond, hogy először csinosítgatom aztán megyek rá a technikára, de mivel latin a drága biztosan van lelke és abban bízom, megfürdetem ápolgatom "kisminkelem" költök rá kicsit majd meghálálja :-)))

ez ilyen my fair lady-szerű történet... :-)
üdv. István

MECSI Creative Commons License 2014.04.08 0 0 3590

fú apa ilyen nem fog minden utcában szembe jönni. kérhetünk kicsi történetet is hozzá? ;-) tetsziktudni az úgy jobb ha lehet kicsit témázni...

Előzmény: rozsi01 (3588)
Karandras Creative Commons License 2014.04.08 0 0 3589

Hello!

Tabletre keresek, olyan alkalmazást amivel kiválthatom az eredeti műszerfalamat a motoron!

Valaki, estleg?!

rozsi01 Creative Commons License 2014.04.03 0 0 3588

Én ezt faragom...persze csak unalmamban :)

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 3587

Két 17-es küllős kerék kerül a Gilera alá.A gyári öntött kerék 18-as,de nagyon keskeny,2.75-ös gumik vannak rajtuk.Volt itthon két 16-os meg két 17-es öntött kerék,ezekből kijött a belső rész,és a ráf bele lesz fűzve agyakba.A két 16-os megy az átépített Mustang alá.Már csak azt nem tudom hogy a 17-esekbe milyen agyat fűzzek.Mz?Etz?Jawa?

Előzmény: Joejoe1974 (3577)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 3586

Biztos ízlett neki ;)

Én nem azt mondom hogy mindent magának csináljon az ember,mert ugye vannak olyan részek amikhez erre specializálódott szakemberek kellenek.Nem mindenkinek lehet otthon esztergapadja,marógépe,awi és co hegesztője stb. De mégis meg lehet oldani úgy is hogy valami egyedi készüljön.

Előzmény: MECSI (3585)
MECSI Creative Commons License 2014.03.27 0 0 3585

a zindex benyelte az írásom de közben nyomtam egy ctrl c-t így ennyi megmaradt :-)

személy szerint a bütykölés nálam relax ,ergo minél többet kell agyalni rajta annál inkább kikapcsol és ezért jó. viszont azon már túlléptem, hogy mindent mindent magam csináljak. Anno a 90es jawán ilyen formában indultam el de pont emiatt nagyon lassan készült és ez azért néha hangulatromboló hatású. mostanában inkább hajlok affelé, hogy létező dolgokat használjak fel csökkentve a reszelő használatát a minimumra. ez az hiszem amiatt van hogy nagyságrendileg sokkal kevesebb idő jut mókolásra és az már idegesít ha valami aprósággal 4 órát cseszekedek. ha meg elkapkodom majdnem biztos hogy vagy szarul néz ki vagy nem fog rendesen működni. meghát tegyük a kezünket a szivünkre a mostani motor autó cuccok már eléggé kiforrottak és nehéz könyebbet jobbat olcsón létrehozni. A szebbet szándékosan hagytam ki :-)

innét nézve megértem azt az átlagnál jobban kereső apukát aki télen összenézegeti vásárolgatja katalógusból a cuccost és pár óra alatt pik pakk felszereli, így megmarad az én csináltam élmény de nem fogy úgy az értékes idő.

Előzmény: Joejoe1974 (3584)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 3584
Megmondom nektek őszintén,én azért sem járok kiállításokra mert ma már csak a pénzes építések mennek szinte,ami abszolút nem érdekel.Egy bolti alkatrészből összerakott motor nélkülözi egy egyéni ötleteket.Mert valljuk be az a szép a motorépítésben hogy sokszor anyagi okból különböző,akár egymást látásból sem ismerő alkatrészek megfelelő összeillesztése egy csodálatos kihívás!Van olyan hogy az ember megvehetné a szükséges alkatrészt vagy részegységet,ne akkor oda a varázs.Az dolgokon való agyalás élesíti az elmét és ha más téren valami kihívás akad akkor is tud az ember tudásban hová nyúlni.
plzltn Creative Commons License 2014.03.27 0 0 3583

Azért amit IZS vázol törésvonalnak, az a magyar (így uniós) jogszabályok miatt is alapvetően kényszerből létrejövő vízválasztó.

Mivel az uniós jogszabályrendszer majdnem teljesen lehetetlenné teszi a teljesen épített motorokat (csak új járműként lehetséges a tipusnegedélyeztetési eljárás útján), és azért az egész mozgatórugója a fizetőképes kereslet, így beláthatjuk, természetes a Harley-s fickó esete. Vagyis mivel csak átépítés lehetséges ( közúton az is féllegális) ezért a nagy pénzek, így a nagy történések az átépítések vonalán esnek. Piaci okból meg azon belül is a nagyobb értékű járműveknél. Ezért hát az általatok vázolt nagy anyagi törésvonal. (10 millás vas VS simsonpolírozosok)

 

Én azonban egy másik, új törésvonalra gondoltam, ami a drága átépítések mentén keletkezett, és aminek eredménye, hogy egyes ismert építők nem tudnak új motorral kijönni, vagy csak olyannal, amit maguk is letagadnának. A keletkezett űrt meg a sikeresek 15 motorja tölti be.

 

 

MECSI Creative Commons License 2014.03.27 0 0 3582

Köszi a beszámolókat. sajnos ez mindenben így van. elkezdődik valami először hajtja az embert a lelkesedés aztán telik az idő már nem hat az újdonság varázsa és egyre több kell a népnek, amihez egyre több ZS kell, így viszont minden egyre inkább profitorientált/profibb lesz mígnem eljutunk a sznobéria szintjére aztán akinek elege lesz annyit mond ez már nem olyan mint régen volt és megy másfelé a többiek meg folytatják...szvsz mindig lesznek akik most kezdik, esélyük is van csak most már a léc sokkal magasabban van.

Előzmény: Törölt nick (3581)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.26 0 0 3581

Igen,ezen már én is problémáztam,amikor kiállították az NSU-mat.

A mellettem álló Harley (későbbi győzetes) tulajdonosával beszélgetve kiderült,hogy bement a Harleyhez,vett egy zsírúj gépet 5 milláért,és még 3 milliót ráköltetett,hogy kinézzen valahogy.

Ebből a fényezés 1 millió volt,az én költségvetésem meg ennek a fele sem.

De nem is lenne ezzel semmi baj,csak akkor úgy kéne megállapítani a kategóriákat,hogy legyen egy hobbicélú-simsonpolírozó kategória is,amibe mi amatőrök a sufnituningunkal beleférünk.

Előzmény: plzltn (3580)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!