Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 23443

Mert szerintem erre nincs is szükség. Ugyanis, ha jegyet váltasz egy szolgáltatásra, azaz fizetsz valamiért, amit aztán a veled szerződéses viszonyban álló nem teljesít, akkor egyértelműen kártérítési felelőssége van a másik félnek. Amennyiben nem így tesz, akkor az akár a büntetőjogi csalás fogalmát is kimerítheti.

 

Pl. megrendelsz egy autót a kereskedésben és azt nem azzal a felszereltséggel, motorizáltsággal szállít le amiben megállapodtatok és amiért fizettél és ezt elfogadod, akkor vissza kell térítse a különbözetet. Mondjuk a példa itt abban sántít, hogy dönthetsz úgy, hogy nem veszed át és vársz amíg az nem jön amit rendeltél. Akkor meg a kötbér jöhet képbe. A vonaton ugye ez nem játszik, mert ha elindultál valahova, akkor oda is akarsz érni, nem érsz rá várni.

Előzmény: alex_86 (23440)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 23442

Először az alap kontingenst értékesitik (drágabbat), az alap ajánlatban ez jelenik meg. A helyfoglalás után mutatja a fizetendő (valós) összeget.

Pénztárban is így kell eljárni, azért írtam úgy, hogy "ha jó fej a pénztáros". Nyilván ha a 21-es kocsi félházas, elvileg nem osztogathatja a helyeket a 31-esbe, vagy kör IC esetén a postásba.

 

Előzmény: dojcstomi (23441)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.16 0 2 23441

Akkor felteszek egy egyszerű kérdést:

 

Ha egy adott szerelvény áll IC és nem IC minőségű kocsikból és állítólag megkülönböztetik ezt árban is ugye 650 Ft vs. 300 Ft. Akkor amikor listázza a vonatokat a rendszer, akár automatán, akár weben, miért nincs KÜLÖN feltüntetve a +300-as opció?

 

Mondjuk ha a teljes áras verziót nézem, akkor miért csak 4060 Ft-os opció választható és 3710 Ft-os miért nem? Illetve ez utóbbihoz miért kell trükközni? Arról pedig nemigen szól a fáma, hogy mi van, ha csak egy sima Fecske van rákapcsolva biciklitároló rész nélkül?

Előzmény: alex_86 (23437)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 23440

A vonatkésés miatti átalány-kártérítésről van szabályozás, 30 perc felett 25%, 120 perc felett 50%, mint a sima jegy+helyjegy esetén.

Arról az esetről, ha nem áll rendelkezésre a hely, vagy nem megfelelő minőségű a szolgáltatás (amelyekre hoztam példát), konkrétan nincs hivatkozás sehol sem.

Előzmény: K. Oszkár (23439)
K. Oszkár Creative Commons License 2023.07.16 0 0 23439

Okosjegyre vonatkozik egyáltalán az átalánykártérítés?

alex_86 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 23438

Egyelőre várom, hogy 1000 Ft-nyi késés összegyűljön.

Ma az 521 (193) is beállt a sorba, újhelyi részen a Bpee csak szenved, a nyitható ablaknak köszönhetően legalább kibírható. Kassa felől nem jött 1. osztályú kocsi, ott nem tudom, mi a helyzet. Hugi utazik rajta, természetesen Okosjeggyel, szóval ismét zsákbamacska. Ügyfélszolgálatnál jelezni fogom.

Előzmény: PLACI (23431)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.16 0 1 23437

Elvileg már nem adnak helyszám nélküli helyjegyet, a Zágrábból hazatérő Schlierenekbe sem. Csak helyszámos létezik.

Mint ahogyan leírták, ha aznapi vonatra veszed, 990 Ft, ha más napra, akkor 650 Ft.

A Hernád szlovák kocsijai IC minőségűek, a Zemplén 21-ese szintén.

Nem IC minőségű kocsiba egységesen 300 Ft a helyjegy (Zemplén 30, 31-es kocsija, Schlieren, Posta, Bd a kör IC-n).

Zemplén IC esetén kérhetsz a pénztárban a 30-31esbe is jegyet, a pénztáros ha jófej, kifoglalja oda.

Mávappban a kiskapu: sima menetjegy pl egy egri IR-nyiri személy kombóra időtartamon belül + új tranzakcióban CSAK HELYJEGY kereséssel egy díjmentes kerékpárjegy (vasutas). Ilyenkor kerékpárszállító kocsiba ad helyjegyet 300 Ft-ért.

 

Előzmény: Atis57 (23433)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 23436

Az árazás nekem is ez szokott lenni, mert sose tudom, hogy a visszaúton melyikkel megyek, tehát ezért kvázi büntetve vagyok.

Előzmény: Atis57 (23435)
Atis57 Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 23435

Szia!

 Pénteken és szerdán---elővétellel ...

 

Péntek oda 650 ,vissza 990......

Előzmény: dojcstomi (23434)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.16 -2 0 23434

De ennek teljesen más a magyarázata, ugyanis a helyjegyrendszernél az alábbi szempontot nem törölték el:

 

Ha elővételben veszed vagyis minimum előző nap valamikor és nem csúcsidőben, akkor 650. Ha aznap veszed vagy csúcsidőre, akkor 990.

 

Mit tekint a MÁV csúcsidőnek?

 

Ha jól emlékszem péntek 12-től éjfélig illetve vasárnap 12-től éjfélig. A péntek tuti, a vasárnapban nem vagyok biztos, hogy csak 12-től vagy egész nap. Mindenesetre soha nem utazok hétvégén, szóval fogalmam sincs. Az tuti, hogy ha hétfő-csütörtök intervallumban az indulás előtti nap veszed bármelyik Pestre menő IC-re a jegyet, akkor 650 az ára.

 

Vagyis az infódból kapásból lehet tudni, hogy pénteken vagy vasárnap utaztál.

Előzmény: Atis57 (23433)
Atis57 Creative Commons License 2023.07.16 -2 1 23433

Szia!

 A múlt és ezen a héten Ms-Bp-Ms  távra ...

 

Kaptam 650Ft-s és 990Ft-s helyjegyet is ugyanarra a napra .

 

A Tokaj IC mindig a drágább, a Hernád olcsóbb. S ezen van 17sz kocsi is, úlőhely nélkül!!

 

 

Vajon a MÁVnál is működik a "légitársaságok túlfoglalásos" rendszere ?

Mert több ember is zargatta a VJV-t , jogosan !

Előzmény: dojcstomi (23432)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.16 -1 1 23432

Akkor most mi újság van a Miskolc-Bp. távon közlekedő IC-kre szóló helyjegyek árával? Egyértelmű, hogy minden szerelvényt úgy állítanak össze, hogy vannak benne nem IC minőségű kocsik is. De a rendszer azokra is 650 Ft-ot ír.

 

Akkor most valójában mi a helyzet?

 

Úgy látom a Miskolc-Debrecen távot sikerült visszaalkudni 300 Ft-ra. :D

PLACI Creative Commons License 2023.07.15 -2 0 23431

Biztos, hogy megpróbálnám a kártérítést! Attól, hogy okosjegy, attól még fizettél mindenért, IC szolgáltatásért is. Azért is van külön ára a nem IC minőségű helyjegynek (300) és az IC minőségű helyjegynek (650/990) is. Az a Te pénzed, eleve szégyen, hogy futni kell a pénz után, de tűzön-vízen átvinném én is. Az, hogy az 1000 Ft alatti kártérítést nem fizetik ki, azt nem tudom, milyen jogalapra hivatkozzák, szerintem bíróságon simán pert vesztetének, hiszen jogos tulajdonoddá válik akár az 1 Ft visszatérítendő összeg...

Mindenesetre általánosságban elmondható, hogy olyan pofátlan lett kártérítés ügyileg is ez a szégyentársaság, hogy még az alsógatyájukat is le kellene perelni... úgyhogy hajrá! :)

Előzmény: alex_86 (23430)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.14 -1 2 23430

Szerintetek jár kártérítés, ha Okosjegy olyan kocsiba szól, amely nem közleledik a vonatban? Tovább cifrázva, IC minőségű kocsiba szól a jegyem, de nembIC minőségűben foglalhatom el a szabadon maradt helyeket.

Konkrétan a mai 186/526, 21-es kocsijáról van szó, amelyet csak Miskolcon kapott meg (persze senkit sem figyelmeztettek erre Miskolcig/Miskolcon).

Van értelme reklamálni, vagy kontingentált jegyről van szó, nem helyjegyről, maradjon csendben az utas?!

Ez egyébként remek kibúvó lehet az eltérő minőségű szolgáltatás kibliccelésére - vonatkésés esetén természetesen változatlanok a szabályok, jár kártérítés.

De a fenti eset érdekelne, szabályozva van-e?

M41 2175 Creative Commons License 2023.07.08 -2 1 23429

Hali érdeklődnék a 80a vonalon nagyon sok eltérés volt 1997/98 menetrendhez képest 1998-2001 között?

Abymot Creative Commons License 2023.07.06 0 0 23428

Két éve elolvasták, az látszott az utólagos összefoglalókból, prezentációkból, hivatkozásokból.

Előzmény: alex_86 (23425)
Abymot Creative Commons License 2023.07.06 0 0 23427

Lentebb írtam, hogy ha viszont a 77-esre kattintasz, akkor ott a szöveges részben a "vizsgálat alatt lévő átalakítás"-hoz kapcsolódóan már olyan átszállási időket ír, ami csak módosított 80a vonali menetrend (a Keletiből óra:55-kor induló és oda óra:05-kor érkező Agria IR-ek) esetén lehetséges.

Előzmény: sz_b (23426)
sz_b Creative Commons License 2023.07.06 0 0 23426

A 80a-ra kattintva azzal kezdi a dokumentum, hogy "A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.". Ez azt jelenti, hogy semmit sem változtattak, vagy mit?

Előzmény: alex_86 (23425)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.06 -3 2 23425

https://menetrend-tervezet.vpe.hu/

 

Tessék ide írni minden szépet és jót. Bár kételkedem abban, hogy valaki egyáltalán végig fogja olvasni. Anonim, lehet sok azonos választ küldeni (hatvani megállítós kolléga kedvéért írom) :P

alex_86 Creative Commons License 2023.07.06 0 0 23424

Mennyi menetidő-többletet okoz ez vonatonként? (Költői kérdés).

A százlábú alatti dekkolás sokkal ritkább, ezt aláírom. Cserébe egységesen tekereg az összes plan vonat.

Előzmény: István Gyuri (23419)
PanzerMk5 Creative Commons License 2023.07.05 -2 0 23423

Csak nem a tehervonatokét! Lassan már lehetetlen Pesten átvergődni 2 óra alatt. Ácsorgás az elágazásokban, S76 is kell mint egy falat kenyér! Egyébként a plusz vágányt se nagyon használják, igaz az első Bj. jelzőnél elfogy.  A tároló vágányokon már nem megy, visszakanyarodik a kőb. érkezőbe.

Előzmény: István Gyuri (23419)
Abymot Creative Commons License 2023.07.05 0 0 23422

De ha valaki itt a 77-es vonal tervezetéhez írottakat is megnézi, az mégiscsak arra utal, hogy a 80-as vonalon az Agriákat óra:55-kor tervezik indítani a Keletiből, úgy ahogy a két nappal korábban nyilvánosságra hozott menetrendi ábrákon látható.

Előzmény: Abymot (23421)
Abymot Creative Commons License 2023.07.05 0 0 23421

Egy másik változat a 80-as vonal 2023/2024. évi menetrendjére: VPE – MENETREND TERVEZETEK

István Gyuri Creative Commons License 2023.07.04 0 1 23420

(a 80-as felől a páratlan vonatok alsó pályára küldése)

Előzmény: István Gyuri (23419)
István Gyuri Creative Commons License 2023.07.04 0 2 23419

"alsó pályán szerencsétlenkedés"

Mi a problémád ezzel? Ez pont, hogy javítja a menetrendszerűséget.

Előzmény: alex_86 (23418)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.04 -4 0 23418

Hol van már a 2006/2007-es ITF, amikor :35-kor volt az indulás és a tervezetthez képest csupán 15 perccel volt lassabb a sebes...

Feltúrom majd a menetrendi cuccaim, keresek egy akkori lassújel kimutatást. Nem hiszem, hogy annyit romlottak a pályaállapotok! Részben az elővárosi vonatok tuszkolása, alsó pályán szerencsétlenkedés, szóval mesterséges intézkedések sorozata.

 

A kör IC-k füzesabonyi megállása természetesen továbbra sem kerül be, annyiban jó a mostani vágányzári, hogy az egriek nincsenek szétszopatva augusztusig.

3 perccel megy a nyíregyházi személy az IC előtt, neccesebb füzesabonyi Agria csatlakozással.... mindenki tudja, hogy ez nem fog működni a gyakorlatban. Nagyon remélem, nem 6 perces fordulást terveznek, bár simán elképzelhetőnek tartom! Aki ehhez a nevét adja, az enyhén szólva idióta!!!!

Előzmény: Abymot (23417)
Abymot Creative Commons License 2023.07.04 0 1 23417

Felkerültek a vpe honlapjára a 2023/2024. évi menetrendi ábrák.

 

Ha jól nézem, akkor eszerint a 80-as vonalon óra:15-kor fognak indulni az IC-k a Keletiből, Hatvanban következő óra:03/04-kor fognak megállni, majd (a jelenlegi megállási rendhez hasonlóan) felváltva óra:43/44-kor Füzesabonyban vagy óra:50/51-kor Mezőkövesden, és következő óra:22-kor fognak Miskolcra érkezni.

Visszafelé Miskolcról óra:33-kor fognak indulni, Mezőkövesd következő óra:06/07 vagy Füzesabony óra:16/17, Hatvan óra:55/56, Keleti érk. következő óra:45.

 

Az Agriák a Keletiből óra:55-kor, a Mátrák óra:25-kor fognak indulni (visszafelé óra:05-kor illetve óra:35-kor fognak a Keletibe érkezni).

 

A Tisza-tó sebesvonat 7:50-kor fog indulni, és 20:10-kor fog érkezni. A gépcsere ideje továbbra is Hatvanba van tervezve, de visszafelé Füzesabonytól az Agria előtt tervezik elhozni Hatvanig.

alex_86 Creative Commons License 2023.07.04 0 0 23416

Szegediben van ARmz, nyilván oda nem alkalmazható.

Előzmény: IMCS (23414)
CBNora Creative Commons License 2023.07.03 0 0 23415

Pár napja az ablakból láttam egy Ludmilla mozdonyt Eurailpool feliratú kocsikkal, rostaalj szállító kocsiknak tűntek és utánunk ment még valamilyen sárga munkagép. A fal miatt csak a kocsik teteje látszik, de ezekre tippelek.

Kíváncsi lettem, hol dolgoznak. Lehet, hogy ott?

Előzmény: István Gyuri (23412)
IMCS Creative Commons License 2023.07.03 0 2 23414

"A Hernád/Bakony/Göcsej/csabai IC-kre egyértelműen a 300-as helyjegyet kellene alkalmazni."

 

Miért?

És akkor a szegediekre miért nem?

Előzmény: alex_86 (23406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!