Ha esetleg valakit érdekel van egy eladó garnitúra eredeti bmw első féktárcsám, kb 5 km-t volt az autón, átmérője 300mm, a vastagsága 24mm. Hátra pedig van egy garnitúra új textar tárcsám átmérő 300mm, vastagság 20mm, agyátmérő 161mm. Tel: 06307546718
Ha van hibakód akkor a találgatástól pontosabb eredményt ad, ha ki is olvasod. :)
Ezek a szegénykeverékes motorok érzékenyek a gyertyára (kb. 2x akkora az elektródahézag, mint egy normál motornál). Emiatt a trafó is komolyabb, kb. 1:100 feszültség-áttételű. Szóval háklisak a gyújtásrendszer állapotára.
Sztm a gyertyákat cseréld ki ha úgyis következik, a rossz gyertya a trafót is kinyírja. Aztán meglátod marad-e a remegés.
Nekem hasonló gondom van. Igaz gázolajos, és izzításvezérlőt hozza hibának. Melegen semmi, csak hidegen, de akkor is csak akkor ha áll néhány napot és teljesen visszahűl.
Nemrég vásároltam egy 2008-as E91-t N43B20 kivitelben, 170.000km-el.
A napokban felmerült egy problémám ami abban nyilvánul meg, hogy hűvös időben kicsit remegősen indul az autó valamint hamar visszaesik a fordulatszám első indításnál és világit illetve legtöbbször villog a sárga motorembléma.
Ez a probléma egy olajcsere után jelentkezett de szerintem nincs köze egymáshoz a kettőnek.
Tudom, hogy gyenge pont a vezérműlánc az autónál de mivel nem hallok csörgő zörgő nem odaillő hangot alapjáraton illetve terhelés mellett sem ezért, úgy gondolom lecserélném a gyertyákat esetleg a trafókat is.
Szerviz doksik alapján volt már ezzel a hibával szervizben még kb új korában az autó és az 1-s hengernél merült fel a probléma.
Melegben nem jön elő a gond illetve akkor sem ha hidegben első indításnál kb 1500 környékén tartom a fordulatot egy percig.
Ha jól tudom akkor a gyertya csere amúgy is most lenne esedékes rajta.
Kérdésem a következő:
Próbáljam meg az általam említett alkatrészeket cserélni, (plusz levegőszűrőt is kell mert az nem lett az olajcserénél ) ha igen akkor tud-e küldeni nekem valaki pontos infót, hogy milyen alkatrészszámon kell berendeljem és mire kell figyeljek a cserénél.
Van-e másik út ahol el tudok indulni, mit kellene még ellenőriznem a hiba azonosításra.
Olvastam a Knock szenzort is hibaforrásnak de az nem erre a villogó motorjelzésre vonatkozik szerintem csak az egyenetlen járásra és a teljesítmény visszaesésre.
...egyébként majdnem én is így jártam... autó adatok alapján néztük, és kétfélét is felhozott. Inkább levettem otthon a kereket, és megmértem a tárcsát mérőszalaggal :)) az a biztos.
Kb.2éve vettem (nagy kedvezménnyel), a számla sincs már meg róla. Mentem vele 5 kilómétert, félárnál egyébként sem tudtam volna drágábban eladni. Hátra most vettem textart, cserénél kiderült annak a mérete sem stimmel, ott a kézifék dobrésze 185 mm helyett 160 mm körül van. Vihetem azt is vissza, pedig nem egy helyről lett vásárolva és mindkét helyen odaadtam a forgalmit. A 300mm-t a schmiedmann weboldalán írják az összes e91 320d bmw-hez, de természetesen lecserélem 312 mm-re.
Nem rávalót sikerült venned, ennyi a történet :( Eleve rá se kellett volna tenni, mikor láttad, hogy kisebb, cserélni lehetett volna... így már... te tudod, megéri-e eldobni (biztos nem volt olcsó) és venni jót.
Én pár het cseréltem, Textar-ra, a betétek is azok. Ezen 300 mm-es volt erdetileg, olyan is lett (2006/04, 320dA)
Sziasztok. Olyan gondom lenne, hogy van egy 2008-as évjáratú n47d20a motorkódú e91 320d autóm. Rendeltem rá előre gyári bmw féktárcsákat, de a rajta levő régi tárcsám 312mm átmérőjű, az új 300mm átmérőjű. A 300mm-es szerintem elég necces, a fékbetét teljesen kiér a tárcsa széléig. Nézegettem minden féle webshopot, 2 helyen láttam 300mm-es tárcsát az én autómra, de azt lehet csak elírták, szinte mindenütt a 312mm-es tárcsát írják hozzá. A kérdésem az lenne hogy van e valakinek tapasztalata ezen a téren, rajta hagyjam-e a 300mm-es tárcsát, vagy vegyek rá 312mm-est?
Alap Business Cd volt az autómba, gyári hangszórókkal.
Fejegységet kicseréltem Professionalra, már ezzel hatalmas javulást ért el a zenei hangzás, megszűnt az a borzasztó doboz hang, de ha még tovább javulna se lenne baj :)
Szia, kb. pont ilyen autóm van néhány éve. Mi lett a szívósor sorsa, baja? Mit csináltak vele? Mert ezt a hibakódot írja nekem is. Állítólag cserélni kell az egészet. Azért kérdezem, köszi :). (Gondolom már megoldódott a dolog 2 éve)
A szerviz ahova en jarok Pesten van. Nem hivatalos Bmw szerviz de csak BMW-kel foglalkoznak. Jo tapasztalataim vannak veluk. Viszont amikor vettme hasznaltan nemetorszagban BMW kereskedesben a kocsit akkor adtak hozza garanciat. Igy az elromlott vizpumpat hivatalos szervizben csereltettem. Nem produkalta mindig a hibat es 3x-ra sikerult megcsinalniuk nagynehezen. Visszaadtak a kocsit ugy hogy mar hazafele uton felforrt a viz.
Ami kicsinyes dolog volt ott naluk az hogy pont bejelzett az ablakmoso folyadek, hogy alacsony es nyilvan kihasznaltak az alkalmat hogy ezert is felszamolhassanak valamit es feltoltsek. Persze az elso mosas utan ujra bejelzett.
Csak egy pelda es nem arrol beszelek hogy nem tudom kifizetni azt a plusz 1500 Ftot de ha az ember otthagy egy csomo penzt akkor ne ilyenekkel dobjak meg a szamlat es a vegen meg sem tudtak csinalni az autot elsore.
Mert mas szervizben szo nelkul beleontik az ablakmosot es kesz (ha mar elviszed olajcserere). Nem ilyen apro dolgokkal keresik meg a kenyeruket. :)
A masik elony hogy ottlehetek vegig az auto mellett javitas alatt.
Márkszervízbe azért jobban ki vannak tapasztalva a típusok, előre semmit nem látnak, de a meghibásodás elejének nyomait több mint valószínű hogy észreveszik. Én meg vagyok velük élégedve, lehúzásról szó sincs, alpos és tiszta munkát csinálnak mindig. Nagykanizsára viszem egyébként.
Nem hivatalos BMW szervizbe szoktam vinni. De idén egy kisebb szervizbe vittem olajcserére ami kényelmesebb volt. Igazából télen egy trafó ment ki ami hengerkimaradást okozott. Ha most ellenőriztetem akkor a következő hibát úgy sem fogják előre látni max megpróbálnak valamit keresni. 90 ezernél egyszer otthagyott az út szélén amikor az elektromos vízpumpa elromlott. Azt se lehetett látni előre. Én is inkább egy fél év múlva esedékes olajcserével egybekötve ellenőriztetném. Folyadékok, fékbetétek rendben.
Márkaszervízbe hordod a 325i-det? Csak egy időszkos autó ellenörzést jelez az az ikon.
Nem árt néha átnézetni, épp ma voltam én is a 320d-mmel, olajcsere, akkor már át is nézettettem, teljes diagnosztika, stb.. szerencse hibmentes 114 ezer km-el..
Sziasztok! 325i-ben a szerviz menüben megjelent az ikon amin a megemelt autó látszik. Km óraállás a 160 ezer km-hez közelít. Meg tudná valaki mondani, hogy mit kéne cserélni vagy átnézni ennél a futásnál? Olajcserét 15 ezrenként szoktam illetve legutóbb fékbetét csere is volt. Köszi.