Keresés

Részletes keresés

nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 1 12968

az csak olyan púposnak kinéző remot, sajnos

Előzmény: zsiráftotya (12962)
nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12967

a 233-as úgy ketyegett mint egy svájci óra még 2004-ben is, szép hangja volt, nem is igazán púposos

igaz szét volt kopva és a teljesítménye is vissza volt véve 400 kw-ra

Előzmény: V43 1359 (12955)
nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12966

Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy a "Kft" gondozásában felújított Púposok vajon műszaki állapot tekintetében felülmúlják-e START -os társaikat?

 

ha lesz különvonat kérdezz rá légyszíves

ugyanígy a "209, 112-es felújítás" műszaki tartalmára is

Előzmény: smnks (12944)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12965

Fődinamó lenne, illetve van. A 203-as esetében nem (csak) ez a fő probléma.

Előzmény: zsiráftotya (12960)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 12964

Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés. 

**

OFF

Azért azt tudni kell, a "tömeg"közlekedés a szocializmus "adománya" volt, azzal, hogy az erőszakos iparosítással és TSZ-esitéssel elképesztő mennyiségű agrárnépesség zúdult az ipari városokra.

A két világháború között egy Bp-Miskolc vonat 3-4 négytengelyes személykocsiból állt. A szocializmus idején meg ugyanezen távon 12 kocsi alatt meg sem állt egy szerelvény.

Aztán 1989-90-ben meg összeomlott ez az egész, megszűnt ez a tömeges népvándorlás és a magyar társadalom azon része, aki megtehette, átült az autóba.

Ez a kettő adott egy jelentős utasszámcsökkenést, de a mai vasúti vezetők egy része - egyre csekélyebb számban, de még hivatalban lévők -  no meg a vasútbarátok, abban a világban szocializálódtak, mikor ezek a 12-15 kocsis tömegvonatok jártak, és nekik az "a" vasút.

Azon felül azt tudomásul kell venni, az utazási szokások átalakulása miatt - ismét csak: a népesség átült az autóba, ami addig korlátozott számban elérhető, idehaza nem gyártott, ezért csak valutáért beszerezhető luxuscikk volt - az a kiterjedt sűrű vasúthálózat, amit a gyalog, ökrösszekéren, lovaskocsin közlekedő időszakban építettek ki 1860-1918 között, túlméretezetté és fenntarthatatlanná vált mára. Csak ezt nem lehet bevallani, mert jön az ellentábor, hogy Széchenyi-Kossuth-Petőfi-Baross "Száz vasútat, ezeret!", egy kilométert se a 48-ból, igaz hogy emiatt mire egy vonal utolsó szakaszát felújítják, a kezdőpontnál kezdhetik előlről az egészet... És akkor még a járműállományról nem beszéltünk, mert az is valljuk be, zömmel a 60-as, 70-es évek terméke.

 

ON

Előzmény: braun (12954)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12963

Aki Svájcba megy síelni, az nem szegény vagy igénytelen ember. Mégis vonattal tette. Vajon miért?

**

Mert nem akart autót bérelni a reptéren és keresztülvezetni fél Svájcon át hegyi utakon? Ezért elvonatozgatott a prémium business class osztályon a célállomás közelébe, és csak ott bérelt autót a sítúrája idejére...

Előzmény: benbe (12953)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12962

A 203 asba.....

Előzmény: zsiráftotya (12960)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12961

Erre próbáltam rávilágítani... :-(

Előzmény: zsiráftotya (12960)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12960

Nemigaz,hogy ne találnának valamelyi selejtre váró gépben egy használható fődinamót..

Előzmény: M63,008 (12958)
misi967 Creative Commons License 2018.04.01 -2 0 12959

Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés.

OFF:

Ahhoz azé elég nagy az éves költségvetése.

Arról nem beszélve ha megszünne az elővárosi tömegközlekedés lebonyolítása le is húzhatnátok a rolót.

Bocs,de néha hozzáértő is tud hülyeséget írni....

Előzmény: braun (12954)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12958

És ebbe ledöglöttek a Púposok...

Odavittek egy eleve dögledező mozdonyt, majd Ud-ról az éppen készre adott 203-at; aztán vakaróztak, hogy miért is esik-kel egy kb. 10 éve leállított gép...

A 203-as azután egész jól gatyába lett rázva, Ce-i tartalék, vonali tartalék szolgálatokon dolgozott; aztán egyszercsak elpukkant a generátor...

És azóta ez a gép is félre van lökve, a kutya nem foglalkozik vele. Pedig külsőleg is fel lett újítva, nem a sz@rrá-koptatott szétnyűtt Jendrassik-gép dolgozik benne, és mégsem foglalkoztat senkit.

Ez van, ezt kell/?/ szeretni. :-(

Előzmény: fantal (12950)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12957

Az a 233-as volt

 

Ezt kihagytam, de így igaz.

Előzmény: V43 1359 (12955)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12956

Azért nem mindenben értek veled egyet...

 

 

Ki a f..zom indul reggel ötkor nyaralni?

Az ominózus vonat 07:00 körül /pár perccel hét előtt/ indult Gv-ből.

Sm-ről tavaly is volt vonat, szokás szerint több is. Nem tudom konkrétan melyikre gondolsz, de a Sp-i vonatok is csatlakoztak rájuk /mint mindig/.

Előzmény: segélyvonókészülék (12952)
V43 1359 Creative Commons License 2018.04.01 0 1 12955

" A 235-öshöz 2003-ban (nota bene: 15 éve) volt szerencsém még a büki vágányzáriban "

 

Az a 233-as volt, azt pedig már selejtezték azóta. A 235-ös kanizsai gép volt, most pedig Hatvanban honos.

A nyaralást vonattal családos emberként pedig elképzelhetetlennek tartom, két gyerekkel és 1-2 hétre elegendő felszereléssel az most nekem horror kategória lenne, pedig Győrtől nincs messze a Balaton...

Előzmény: segélyvonókészülék (12952)
braun Creative Commons License 2018.04.01 0 2 12954

Fura elképzelései vannak a start kreatívjainak a vonatozásról, meg az emberek utazási igényeiről, ez ebben a kategóriában is szembetűnő.

Nem védeni akarom a mundér becsületét, de ahhoz képest, hogy milyen anyagból kell főzni, egész jól muzsikál a tóparti vonatozás. És amennyit én látok belőle, a néhány éve bevezetett nyári struktúra meglehetősen sok olyan embert is hozott a vasútra, akinek eddig eszébe sem jutott. Nyilván lehetne ezt ezerszer jobban előadni, de egyrészt be kell látni, hogy a tóparton minden igényt kiszolgálni nettó lehetetlenség, másrészt arra a pár hónapra lőni nagyon nehéz, harmadrészt meg tényleg elég lefingott az eszközpark.

Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés. 

Előzmény: segélyvonókészülék (12952)
benbe Creative Commons License 2018.04.01 -1 1 12953

>A "vonattal megyünk nyaralni" már meghaladott

 

Pár éve Svájcban láttam, hogy egy vonat kalauza két bőröndöt és két becsomagolt sífelszerelést cipel egyik vonattól a másikig (mindkettőn volt poggyászkocsi). A cumón egy távoli európai repülőtér feladószalagja volt, azóta nem találkozott a gazdájával. Végül a gazdája Bernina Diavolezza állomáson kapta meg őket, ahol így nem sokkal a sípálya nyitása után azonnal fölkaphatta a síruháját, bakancsát, lécre állhatott és csúszhatott is. Nem neki kellett küzdenie a csomagjaival, hanem föladhatta odáig és a sípályánál kapta kézbe a kiinduló repülőtér után először.

 

Aki Svájcba megy síelni, az nem szegény vagy igénytelen ember. Mégis vonattal tette. Vajon miért?

Előzmény: fantal (12950)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12952

A "vonattal megyünk nyaralni" már meghaladott

 

Ez nettó hülyeség.

 

Qrva sok helyen mennek az emberek vonattal nyaralni, az más kérdés, hogy a start ebben a kategóriában is hihetetlen jól tud utasriasztóként funkcionálni.

 

Az Északi parton egyébként még tavaly is elég sok utast láttam a vonatokon, sokan közülük nem nyaralni, hanem nyaralásuk alatt választották ezt a megoldást, érthető okokból.

 

 

 

És ebbe ledöglöttek a Púposok...

 

Nem, a púposok az előző 40-50 évbe döglöttek bele.

A 235-öshöz 2003-ban (nota bene: 15 éve) volt szerencsém még a büki vágányzáriban, na, már akkor is csoda volt, hogy önmagát elbírta, meg hogy alapjáraton meg bírta forgatni a terheletlen fődinamót. Azóta sem kapott gondolom főműhelyt...

 

A többi nyaralós vonat is jellemzően nem jól kihasznált.

 

Ki a f..zom indul reggel ötkor nyaralni? Inkább átszállok kétszer, de emberi időben utazom. Meg gondolom más is. Vagy megy autóval. Nem mellékesen a balatonra hordó buszok kihasználtsága szezonban olyan 120% szokott lenni, pedig elég sűrűn mennek...

 

Fura elképzelései vannak a start kreatívjainak a vonatozásról, meg az emberek utazási igényeiről, ez ebben a kategóriában is szembetűnő.

 

Amúgy a szombathelyiek (-Sopron) f.sig szoktak lenni (tavaly a'sszem már nem volt).

Előzmény: fantal (12950)
fantal Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12951

Esetleg a régi bányák, gyárakhoz is lehetne szervezni - már amelyik még megvan, ill. a tulajdonos hajlandó ehhez - túrát, ergo akkor egy technikatörténeti különvonatos program lenne. 

**

Erre nincs fizetőképes kereslet. Soha nem jönne össze egy rentábilisan közlekedtethető vonatra való ember lerohadt gyárakat és bányákat nézegetni, hacsak nem egy célzatos technikatörténész muzeológus vándorgyűlést nem szervezel oda.

A várakhoz buszoztatás túl sok idő, és ismerve a különvonatok elég gyakori késéseit, egy menetrendi csúszáson borul az egész program. 

Előzmény: krikori (12946)
fantal Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12950

A győri fürdősök mint Sörös is írja, általában 2 Bhv és egy kerékpárszállító BDbh kocsival mentek.- És ebbe ledöglöttek a Púposok... Ezek a vonatok kihasználatlanok voltak, van jópár vid a yutyukon, és látni hogy utas az nem látszik sok a kocsikban...

 

A többi nyaralós vonat is jellemzően nem jól kihasznált. A Kék Hullám is Bp-Székesfehérvár között volt teli, tehát nem a nyaraló célközönség használta, hanem elővárosi vonatként utaztak rajta. Plusz voltak azok az alacsony szociális helyzetű emberek aki Bp-ről vagy Fehérvárról  utaztak le egynapos "nyaralásra" - de csak a Velencei-tóhoz.

Gárdony, Agárd után már lézengett a nép mire a Balatonhoz ért a vonat. 

Visszaúton dettó, paradox módon Fehérváron kezdett megtelni. 

 

A "vonattal megyünk nyaralni" már meghaladott, inkább szenvednek a dugóban a népek az M7-esen, minthogy vadidegenekkel  együtt izzadjanak egy légkondi nélküli  személykocsiban...

 

Előzmény: sörösgigant (12948)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12949

Bocs, szép napot és húsvétot neked és a többi lakónak is ! 

A rotyogást nem neked címeztem inkább a "repcebikásoknak"....-:)

Előzmény: sörösgigant (12948)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12948

...-:)

2012, 2013-ban mikor volt azóta kísértem kisebb-nagyobb figyelemmel a győri fürdőst. 

Előtte hogyan volt nem tudom, nekem ez is újdonság volt, mivel nem igen fordultam arra elő, kivéve a 80-as évek közepe körül kóbor tehervonatokkal Cell, illetve Mór felől véletlenül, később néhány bécsi igen csak "vidám" vonatos kirándulást kivéve....

 

Nem tudom milyen állapotban leledzenek szegények, de a 235-ös párszor megdöglött és úgy 450 kW-ot mértem rajtuk, illetve érezni is lehetett. A nyamvadt 2 két kocsival is egy örökkévalóság volt mikor a síkon beleverte magát a 80-ba...Ha jól emlékszem akkor már 80-as volt...

A kocsiban utazva is elég harmatos volt a vonóereje, a dm pörgött, de villamosan egy szégyen volt. Gondolom a motor sem lehetett bajnok...

Az, hogy most milyen állapotban van nem tudom, mind villamosan mind motorikusan...

Az a "jajdehülyesosemvoltolyanzöld" állítólag mikor elkészült eléggé bikának számított, a 650 is megvolt benne állítólag....Aztán valamiért belenyúltak, és szétszéledt a ménes....

A 4-5 kocsi nem lehet neki nagy feladat ( már mint egy átlagos M 40-nek...), 80-100-ra ha a motor jó, és villamosan is van benne elég erő. Aztán a szigetelések, a főáramköri elemek állapota olyan akkor bírnia is kell. 

 

Annak idején ( 80-as évek, illetve 90-es évek legeleje...) napi forgalomban 80-as, 4-5-6 kocsis személyvonatokat a Kn-Ps viszonylatban Gs-Sz. Lőrinc között 80-al, Lőrinc-Ps, illetve Fonyód-Gs 100-al mentek. 80/90-es vonatokkal 4-5 kocsival a 41-en Gs-Kaposvár között, illetve 4 kocsis "Kisgyors" 100-al. A 8216-827 vonatok meg 10-11 kocsival, igaz ott nem nagyon vitézkedett de a domborzati viszonyok kihasználásával azért a menetrendet tartottuk....

 

A mostani számba jöhető gépek állapotáról semmi ismeretem nincs...

Aztán lehet nagy szerencsével , kényelmesen el fog battyogni őkelme legyen úgy....

Előzmény: smnks (12944)
braun Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12947

A Nohab tönkremenetele kamu. Soha, semmilyen hivatalos jelzés nem érkezett ebben a témában. A nohabos menetek leállításának legfőbb oka....mondjuk úgy, a csillagok másféle állása volt. De az is igaz, hogy a vonatra kitalált üzleti modell (ami csak arról szólt, hogy saját többletköltségeit termelje ki) nem működött. Ennek okairól nohab is írt az elébb.

Előzmény: fantal (12934)
krikori Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12946

A várakhoz el lehet jutni busszal is, nem egy nosztalgiás programnál van is kiegészítő program, ahová busszal viszik az utasokat. Megyeszékhely lévén van pár vendéglő is, de akár át is lehet menni a határon, Ragyolcig 2-3 magyar vendéglő is van.

Salgótarjánban azért működik egy bányamúzeum is, a tárnába be is lehet menni, működnek a gépek, stb. De lehet vártúrát is tartani a salgói, somosi mellett a füleki várat is megnézni. Salgói vár mellett egyébként geopark is van, szóval ha valaki szeretne Salgótarján környékére nosztalgiás programot szervezni 150-200 fő részérre, azért meg lehetne oldani. Esetleg a régi bányák, gyárakhoz is lehetne szervezni - már amelyik még megvan, ill. a tulajdonos hajlandó ehhez - túrát, ergo akkor egy technikatörténeti különvonatos program lenne. 

A balatoni nohab mintájára menetrend szerint járatni egy púpos fordát viszont nem tartom túl jó ötletnek. Jól megvannak az usgyikkal a környékbeliek, és nem K-Nógrád az ország leggazdagabb része, hogy tele legyen utasokkal csak úgy - Budapestről meg elég ramaty a vasúti menetrend a vágányzár nélkül is, ide inkább busszal jönnek a fővárosból. 

Én is szívesen látnék egy klasszikus púpos szerelvényt régi Bhv, vagy akár fülkés kocsikkal (nemzetközi gyorsok), de csak mint különvonat lehetne realitása.

Előzmény: fantal (12937)
smnks Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12945

Gondolom, ezt a sorozatos esés-kelésre írtad, amire mások is hivatkoztak itt.

Na ennyiből is jobb ötlet lenne a 81 -es vonal, mert ott közel a honos bázis! (Ha már START -os menetről beszélünk...)

 

(Mondjuk én személy szerint a retro festésű Púpossal továbbított, autentikussá visszaalakított és visszafestett kocsikból álló vonatokért rajonganék igazán!)

Előzmény: Tastam (12942)
smnks Creative Commons License 2018.04.01 0 1 12944

Szép napot, Sörös'!

(Uh, ha olyan gépről kellene írnom, amelyen nincsenek ékezetes betűk, akkor hogyan hangzana a neved? :-))

 

Valószínűleg nem ugyanakkor utaztunk a fürdőssel, mert más emlékeink vannak az utasszámról. Jó, nyilván én sem teltházról beszélek, de semmiképp sem tűnt kihasználatlannak, különösen nem a lefelé tartó...

 

Írod, hogy ma már nem bírnának a Púposok amolyan igazi személyvonatos terhelést. Ezalatt hány kocsit, ill. milyen sebességet értesz?

 

Mert ugye itt gyúrunk néhányan a tapolcai különmenetre.

Minimum 250 fő jelentkező szükséges, + valami büfékocsi szerűségre is történik utalás, ha jól saccolom, ez legalább 4, azaz négykocsis vonatot kell jelentsen!

És a 30a -n mehetne akár 100 -zal is, utána meg 80 -nal. (Persze lehet, hogy a 30a -ra is csak 80 -as menetvonalat kérnek majd neki.)

Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy a "Kft" gondozásában felújított Púposok vajon műszaki állapot tekintetében felülmúlják-e START -os társaikat?

 

Végül szóba hoztad a "rotyogást", mint a Púposok hangjára utaló szót. :-)

Sejtésem szerint ez valami indóházas duma nyomán terjedt el, mint ahogy egy időben "Milkabikának", meg "Repcebikának" hívták a Teknőket bizonyos indóházas körök. 

Én biztos nem írtam semmiféle Púpos rotyogásról, mert magam is eléggé fogom a fejemet, amikor ezt olvasom valahol...

 

Az én fülemben a Púpos motorja valósággal felhörren, amikor a vezér odatekeri neki a kontrollert, ilyenkor lövelli a szürkésfekete füstpamacsot a magasba. Amikor pedig tartósan nagy terheléssel dolgozik a turbofeltöltős Jendrassik, akkor az én fülem számára harsog a motor!

Pl. amikor gyerekkromban egyszer a szokásos öt kocsi helyett nyolc kocsival jött az esztergomi személyvonat, de ez a nyolc kocsi is úgy tele volt, hogy már Angyalföldön sem találtunk ülőhelyet. Na, akkor hörögve-harsogva kapaszkodott felfelé a(z egyébként már narancs színű) Púpi a Pilis emelkedőin, mi gyerekek pedig -a szokásos Bhv kocsi helyett- egy "kisgyőri" kocsi folyosójának lehúzott ablakában lógva figyeltük az ívekben a mozdonyt és a szerelvényt, ill. hallgattuk a motor hátraszűrődő hangját.

 

...És, ha már a Púpos hangja, egy nagyon személyes emlékezést még hadd írjak ide:

Nálunk a tágabb értelemben vett családban a Púpos igazából a "Hajszárító" becenévre hallgat a mai napig is.

Ez a név pedig tőlem származik, még egészen kisgyerek koromból.

Erre sokan mondják, hogy ez is egy barom név! Lehet, hogy igazuk van...

Miért kapta mégis?

Ahogy írtam, még kisgyerek voltam, amikor egyszer a piliscsabai állomáson egy alapjárati fordulaton ketyegő (természetesen még zöld színű) Púpos mellett álltunk, konkrétan a forgóváz mellett. És engem akkor, ott, abból a magasságból (valószínűleg az alvázig sem ért még fel a fejem) kimondottan az otthoni, fekete bakelit borítású orosz, pardon, szovjet gyártmányú hajszárítónk hangjára emlékeztetett a mozdony hangja!

...Hogy esetleg a tc szellőzők hangja volt-e, ami dominált akkor a fülemben? Nem tudom...

De amikor már felnőtt fejjel láthattam kiszerelve ilyen mozdonyforgóvázakat, meglepődve láttam "beigazolódni" a gyerekkori elnevezést, mivel a tc szellőzők "mókuskerekei", ill. ezeknek burkolata, rácsozata, valóban nagyon emlékeztetett egy giga méretű hajszárítóra. :-)) ...Az más kérdés, hogy nem csak a Púposoknál! ;-)

Előzmény: sörösgigant (12939)
Tastam Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12943

 510 utas azért nem rossz egy vonatra...

:-)

Előzmény: sörösgigant (12939)
Tastam Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12942

 Akár volt rajta utas, akár nem, az a púposos fürdős vonat nem volt egy sikertörténet, jobb is, hogy nem erőltetik.

Előzmény: smnks (12936)
nohab Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12941

 A balatoni Nohabos menetek azért álltak le két szezon után

 

Három

 

- egy Fb csoportban írta vki - mert az erre bevetett 017-es teljesen leamortizálódott (főleg a vill. vonatfűtő berendezésre, mert arról táplálták az étkezőkocsit energiával).

 

Elég sokszor egyáltalán nem fűtött, akkor akkuról ment a hűtő. Az amortizációt személy szerint kétlem, persze ezzel kapcsolatban bárki bármit mondhat.

 

Más Nohab meg nem mehetett erre a járatra a 105 km/ó-s sebessége miatt.

 

Az első évben az egyik vonat 120/120-as volt a 30a-n, 2014-2015-ben mindegyik 100/100-as, tehát bármelyik mehetett volna, különösen ha a fentieket is figyelembe vesszük. Hűtő akkuról, főzés palackról, ennyi.

 

A nagyobb baj az volt, hogy a hűtőt a déliben induláskor kapcsolták be, így nagyjából Füredre hűlt le a sör, tehát többet ért volna bárminél, ha éjjel 220V-ról megy a hűtő. 

 

Előzmény: fantal (12934)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12940

Fedvény: 510= 5-10...De igaz néha volt 20 is....

Előzmény: sörösgigant (12939)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12939

Nagyon a Puposok mellett vagyok, de nem nagyon volt utas rjta. Annyi néha, hogy jó ha az elfolyt motorkenőananyagot jó ha fedezhette az árbevétel. Sajnos nagyon harmatosan gyenge volt szegény, a hangja inkább halálhörgés volt mint puposhang, és többször bedobták a törülközőt....

Egy-egy vasárnapon-szombaton jó ha Komáromban 510 utas szédelgett le róla, és Győrben sem több-....

Kalandvágyból kissé korábban mentem le és őkelmével mentem le rezsibe Komáromig, a kocsiban de néha a mozdonyon is, de megbántam. Gyenge, lehangoló menet volt pedig annak idején piszokul lelkesedtem értük.  Olyan érzésem volt mint ha annak idején Brigitt Bardott-ot kef......gettem volna lánykorában, majd jó pát évvel később úgy 80 környékén újból meglehetett volna.... Viszont az Istennek sem tudott volna .....Hm, érdekelni, és szánakozva nézegettem volna az aszott.......Hm, testét...-:)))                                                                                                                                                      Személyvonatozni maga volt a csoda, és nagy presztízse volt. Még a Gs III-as tartalékon is az ember úgy feszített rajta, mint ha valami kormányzati különvonatot hajtott volna..-:)

 

Végük, lejárt az idejük, tartós amolyan "igazi" személyvonatos terhelést már nem nagyon bírnának, mert elfogdható-új cuccos sem lenne hozzájuk. Anyagolni, rövid csúcsocsokkal tarkított üzemi menetekre még használható, de......

 

Másik ! A halálom az amikor rotyogásnak titulálják a hangját. Rotyog a fing, a bableves de egyáltalán nem rotyogós hangja van....

Előzmény: smnks (12936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!