Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2021.04.02 0 0 75755

Jó napot, Uraim! 

 

Köszönöm a jóindulatú hozzáállást. Úgy tűnik, nem fogalmaztam elég pontosan. Egy MAGYARORSZÁGON készült, KORABELI fotót szeretnék látni a gépről. 

 

Fantal! 


Szerintem már a zöld mozdony is a múzeumban állt. Ott van mellette a látogatókat fölvilágosító tábla, és a beton kerítés ugyanaz, mint a piros gépnép/képnél.
Azt el tudom képzelni, hogy a nálunk bemutatott NoHAB színe megihlette Hruscsov embereit. Aztán a gyár egy zöldséget akart ránk sózni. Ám az lehetetlen, hogy oldalütköző és csavarkapocs nélküli masinát küldtek volna próbázni. Tehát: demonstrátornak sem a zöld, sem a piros nem hiteles. 

 

Más. 


Itt van még egy piros mozdony. A csúcsfénye magasabban ül. Közben kiemelték a jó munkáért? Benne van a gépkönyvben? Avagy: hány darab M 62-1 létezik a szovjet utódállamokban? 😈 

 

rm40 Creative Commons License 2021.04.01 0 1 75754
Előzmény: György barát (75751)
fantal Creative Commons License 2021.04.01 0 1 75753
Előzmény: fantal (75752)
fantal Creative Commons License 2021.04.01 0 2 75752

Ime

 

Előzmény: György barát (75751)
György barát Creative Commons License 2021.04.01 0 0 75751

Jó napot, Uraim! 

 

Van-e valakinek a féltett kincsei között egy fotója az ős-ős demonstrátorról? Műhelykép, próbamenet, sajtóbemutató vagy bármi más alkalom. Illetve: tudtok-e olyan forrást, ahol volt, van - vagy legalább lehet? 

 

Előre is köszönöm: 

György 

 

$6$2$8$ Creative Commons License 2021.03.22 0 0 75750

Sajnos ahogy elnézem a 2006-os képeket, ott a saját fuóművein állt.

Azóta a mindegyik forgóvázon kiszedték a futóművet, A vezetőállás alatt mankókerék a külső tengelyen.

Nem jó így látni szegénykémet. :(

Sajnos már 2 éve nincs hozzányúlva, nagyon csúnyán fest, és még mindíg kérdés, hogy mi lesz vele.

260-as szintén ütött kopott állapotban áll a dombóvári fűtőház előtt, de az alatt még látszólag minden megvan...

Előzmény: M62-902 (75729)
nohabrok Creative Commons License 2021.03.18 0 8 75749

Tervezgetek.....

 

EMD sound is music Creative Commons License 2021.03.10 0 1 75748

165 itt is van :

 

Előzmény: 430 322 (75747)
430 322 Creative Commons License 2021.03.07 0 1 75747

Most érdemes Budapest környékén classic Szergejre vadászni, ugyanis a 151-es és a 165-ös Szergej is fellelhető a főváros környékén. Előbbit a V-Híd Vagyonkezelő ZRt., míg utóbbit a MÁV Rail Tours Kft. bérli.

r1232 Creative Commons License 2021.03.03 -1 3 75746

Fehérvárron a  216 volt az utolsó 1993-ban. Előtte a 158, 164 1991-ben, ha jól emlékszem, azokat még láttam az Északiban, mikor ott voltunk gyakorlaton. Mintha a 141 is akkoriban jött volna ki, annak 1990-es REV dátum rémlik.

Előzmény: tom sawyer (75743)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.03 0 0 75745

Ekkoriban kezdték az ész nélküli selejtezéseket is...

Előzmény: 1047 005-2 (75744)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.03.03 0 2 75744

"A témánál maradva még, 92-ben kezdtem még tanulóként MS fűtőházban, de nem emlékszem ,hogy jött volna vissza főműhelyből M62-es bármikor is."

 

 

Mert akkor már nem költöttek rájuk.Ezért nem ment az Északiba az M62-091,M62-093,M62-097 sem,inkább elkezdtek variálni velük.

Előzmény: tom sawyer (75743)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.03 0 0 75743

A témánál maradva még, 92-ben kezdtem még tanulóként MS fűtőházban, de nem emlékszem ,hogy jött volna vissza főműhelyből M62-es bármikor is. Forgóvázcsere elvétve még előfordult. "B" vizsgák amikre emlékszem ebből az időből 178, 205, 206, 244, 245. Lehet a 168-as is de ebben nem vagyok biztos. 

Előzmény: tom sawyer (75742)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.03 0 1 75742

Tudom, részt vettem egy párban. M62-esen nem sokszor, m41-esen gyakrabban. Egy "B" vizsga ettől eltekintve mégsem azonos egy főműhelyi "C"-vel. Még akkor sem ha az elvégzett munka azon a szinten becsületesebben meg volt csinálva. Miskolcon ment a kasztnis munka és a festés is. 

Előzmény: r1232 (75741)
r1232 Creative Commons License 2021.03.03 0 1 75741

Pedig a kilencvenes évek kb. közepéig a nagyobb fűtőházak D3 szintig, ami kb. a mostani B vizsgának felel meg, foglalkoztak a gépekkel. D3-nál rendesen szétszedték a gépeket, kasztni javítás mondjuk nem volt jellemző.

Előzmény: tom sawyer (75740)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.03 0 1 75740

A fűtőházakban egyáltalán nem volt jellemző, hogy nekiálltak kapaszkodót flexelni, hegeszteni, festeni, még akkor se ha elviekben megoldható volt. Az 1990-előtt elég sűrűn jártak a  mozdonyok főműhelybe, így nem a fűtőházaknak kellett bajlódni ezekkel a tevékenységekkel, éppen elég volt a napi karbantartás. Van valahol egy 1990-es évek legelején íródott pályaszámlistám az akkoriban Miskolcra államosított gépekről, majd megkeresem, de annyi gépünk volt , hogy nem ritkán két M62 revízió is volt egy nap (plusz a futójavítások, napivizsgák, meg a többi sorozat). A háztáji "B" vizsgálatok 1990-után szaporodtak meg, miután a főműhelyes javítások jelentősen megritkultak, de  a mozdonyokat valahogy életben kellett tartani. 

Előzmény: Jenzo (75735)
Zeno Jankus Creative Commons License 2021.03.03 0 0 75739

Remek :-D

Előzmény: hmsoft (75736)
Zeno Jankus Creative Commons License 2021.03.03 0 0 75738

Szia

Köszönöm az infót

 

Előzmény: Jenzo (75735)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.03.02 0 2 75737

"Például láttam a kétezres években olyan frissen festett Szergejt (204), amin 86-os REV dátum szerepelt. "

 

 

A 628 057-en most is 1987-es van.

Előzmény: Jenzo (75735)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.02 0 0 75736

Á, ez még bolsevikebb, mert B betű is van az orrán. :)

 

hm

Előzmény: Zeno Jankus (75733)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.02 0 1 75735

Tastam képe alapján nyugodtan átalakíthatod díszlécesre ha szeretnéd, úgy is hiteles marad a 82-es REV dátummal. Szerintem a modell maga a mozdony későbbi állapotát tükrözi, a sötétszürke alváz a 80-as évek vége felé jelent meg. Az, hogy 82-es az utolsó főműhely, az még nem jelent semmit. Sokszor egy újrafényezést sem főműhelyben csináltak, hanem házilagosan, és elképzelhető, hogy ugyanígy a honos fűtőházban lettek a díszlécek kapaszkodókra cserélve. Például láttam a kétezres években olyan frissen festett Szergejt (204), amin 86-os REV dátum szerepelt. 

Előzmény: Zeno Jankus (75733)
Tastam Creative Commons License 2021.03.02 0 1 75734

 M62 165 a Velencei tónál 1985-ben: http://users.atw.hu/vonatfoto/628/data/images1/162.jpg

Előzmény: Zeno Jankus (75731)
Zeno Jankus Creative Commons License 2021.03.02 -4 0 75733

Szia

Hát nálam az a bolsevik amelyiken fent van a csillag.

Nagyon köszönöm a segítséged, akkor leteszek az átalakítás gondolatáról.

Köszönöm

Előzmény: EVM (75732)
EVM Creative Commons License 2021.03.02 0 0 75732

Kicsit zavarosan írtál.Mi az a bolsevik verzó??A szállításkor minden gép krómozott díszléccel érkezett.A főműhelyben alakították át kapaszkodósra '81-82-től a mozdonyokat.A Piko a kornak megfelelően adta ki a modellt.Tehát ha kapaszkodó volt már rajta '82.05.08-as rev. dátumnál akkor az megfelelő.

 

Kicserélni kicsit melós lesz mert a díszlécnek teljesen más a rögzíthetősége(lapos-széles nyúlványokkal ).

Előzmény: Zeno Jankus (75731)
Zeno Jankus Creative Commons License 2021.03.02 0 0 75731

Sziasztok

Kellene egy kis segítség!

A piko-nak van az m62 162 bolsevik verziójú gépe

a Rev dátum rajta 1982.05.08

Kérdésem az lenne mivel nem találok képet róla a Kádárrendszerből.

Elől most ennek a gépnek kapaszkodója volt elöl vagy króm vagy festet rostély?

Szeretném lecserélni ha lehet a kapaszkodót a az eredeti jobban tetszik.

Köszönöm előre is ha valaki segítene információval.

Jankus Zénó

M62-902 Creative Commons License 2021.02.12 0 4 75730

Na egy kis keresgélés régi téma után, aztán miket talál az ember. Ez is 2006- ban volt.

 

M62-902 Creative Commons License 2021.02.12 0 3 75729

Volt ez már hasonlóan randa 2006-ban is. Aztán megszépült. Reméljük most is lesz rá pénz meg akarat. :-))

Előzmény: EVM (75725)
M63,008 Creative Commons License 2021.02.10 -1 1 75728

Mondjuk remot-ból nem sok van ilyen jelenleg.

Előzmény: EVM (75727)
EVM Creative Commons License 2021.02.10 -1 0 75727

Hogy mik a tervek az egy más dolog.Jelenleg valamennyi hagyományos és remot gép ami javítás alatt van vagy vár javításra ,alkatrészre FKI státuszban van.Remélem ez csak adminisztratív megoldás és nem a tényleges fenntartásból való kivonás ,mert akkor jó pár gépnek annyi!!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (75726)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.02.09 0 1 75726

Amelyből a tervek szerint új festéssel jön ki.

Előzmény: EVM (75725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!