Köszönöm a jóindulatú hozzáállást. Úgy tűnik, nem fogalmaztam elég pontosan. Egy MAGYARORSZÁGON készült, KORABELI fotót szeretnék látni a gépről.
Fantal!
Szerintem már a zöld mozdony is a múzeumban állt. Ott van mellette a látogatókat fölvilágosító tábla, és a beton kerítés ugyanaz, mint a piros gépnép/képnél. Azt el tudom képzelni, hogy a nálunk bemutatott NoHAB színe megihlette Hruscsov embereit. Aztán a gyár egy zöldséget akart ránk sózni. Ám az lehetetlen, hogy oldalütköző és csavarkapocs nélküli masinát küldtek volna próbázni. Tehát: demonstrátornak sem a zöld, sem a piros nem hiteles.
Más.
Itt van még egy piros mozdony. A csúcsfénye magasabban ül. Közben kiemelték a jó munkáért? Benne van a gépkönyvben? Avagy: hány darab M 62-1 létezik a szovjet utódállamokban? 😈
Van-e valakinek a féltett kincsei között egy fotója az ős-ős demonstrátorról? Műhelykép, próbamenet, sajtóbemutató vagy bármi más alkalom. Illetve: tudtok-e olyan forrást, ahol volt, van - vagy legalább lehet?
Most érdemes Budapest környékén classic Szergejre vadászni, ugyanis a 151-es és a 165-ös Szergej is fellelhető a főváros környékén. Előbbit a V-Híd Vagyonkezelő ZRt., míg utóbbit a MÁV Rail Tours Kft. bérli.
Fehérvárron a 216 volt az utolsó 1993-ban. Előtte a 158, 164 1991-ben, ha jól emlékszem, azokat még láttam az Északiban, mikor ott voltunk gyakorlaton. Mintha a 141 is akkoriban jött volna ki, annak 1990-es REV dátum rémlik.
A témánál maradva még, 92-ben kezdtem még tanulóként MS fűtőházban, de nem emlékszem ,hogy jött volna vissza főműhelyből M62-es bármikor is. Forgóvázcsere elvétve még előfordult. "B" vizsgák amikre emlékszem ebből az időből 178, 205, 206, 244, 245. Lehet a 168-as is de ebben nem vagyok biztos.
Tudom, részt vettem egy párban. M62-esen nem sokszor, m41-esen gyakrabban. Egy "B" vizsga ettől eltekintve mégsem azonos egy főműhelyi "C"-vel. Még akkor sem ha az elvégzett munka azon a szinten becsületesebben meg volt csinálva. Miskolcon ment a kasztnis munka és a festés is.
Pedig a kilencvenes évek kb. közepéig a nagyobb fűtőházak D3 szintig, ami kb. a mostani B vizsgának felel meg, foglalkoztak a gépekkel. D3-nál rendesen szétszedték a gépeket, kasztni javítás mondjuk nem volt jellemző.
A fűtőházakban egyáltalán nem volt jellemző, hogy nekiálltak kapaszkodót flexelni, hegeszteni, festeni, még akkor se ha elviekben megoldható volt. Az 1990-előtt elég sűrűn jártak a mozdonyok főműhelybe, így nem a fűtőházaknak kellett bajlódni ezekkel a tevékenységekkel, éppen elég volt a napi karbantartás. Van valahol egy 1990-es évek legelején íródott pályaszámlistám az akkoriban Miskolcra államosított gépekről, majd megkeresem, de annyi gépünk volt , hogy nem ritkán két M62 revízió is volt egy nap (plusz a futójavítások, napivizsgák, meg a többi sorozat). A háztáji "B" vizsgálatok 1990-után szaporodtak meg, miután a főműhelyes javítások jelentősen megritkultak, de a mozdonyokat valahogy életben kellett tartani.
Tastam képe alapján nyugodtan átalakíthatod díszlécesre ha szeretnéd, úgy is hiteles marad a 82-es REV dátummal. Szerintem a modell maga a mozdony későbbi állapotát tükrözi, a sötétszürke alváz a 80-as évek vége felé jelent meg. Az, hogy 82-es az utolsó főműhely, az még nem jelent semmit. Sokszor egy újrafényezést sem főműhelyben csináltak, hanem házilagosan, és elképzelhető, hogy ugyanígy a honos fűtőházban lettek a díszlécek kapaszkodókra cserélve. Például láttam a kétezres években olyan frissen festett Szergejt (204), amin 86-os REV dátum szerepelt.
Kicsit zavarosan írtál.Mi az a bolsevik verzó??A szállításkor minden gép krómozott díszléccel érkezett.A főműhelyben alakították át kapaszkodósra '81-82-től a mozdonyokat.A Piko a kornak megfelelően adta ki a modellt.Tehát ha kapaszkodó volt már rajta '82.05.08-as rev. dátumnál akkor az megfelelő.
Kicserélni kicsit melós lesz mert a díszlécnek teljesen más a rögzíthetősége(lapos-széles nyúlványokkal ).
Hogy mik a tervek az egy más dolog.Jelenleg valamennyi hagyományos és remot gép ami javítás alatt van vagy vár javításra ,alkatrészre FKI státuszban van.Remélem ez csak adminisztratív megoldás és nem a tényleges fenntartásból való kivonás ,mert akkor jó pár gépnek annyi!!