Ha defektet akarsz szerelni - gyere velem a tenerések offroad túráira...
Nagy "hírem" van defekt ügyben :-( :-(
(bár, én még autópályaán is képes voltam defektet kapni ...)
Sajnos, elvesztettem a defekt-mágnes képességemet - emiatt a környezetemben sokasodtak meg az ilyen jellegű események - és meg már csak vigyorgok, mint a vadalma :-))))
-
Az biztos, hogy 40 km-nél messzebbre kizárólag első-hátsó tartalék krossz belső, gumiszerelő készlet, ragasztó készlet, kompresszor, defekt spré' "tárdaságában" indulok.
(jaaa, és hátsó villa emelő is a cuccban)
Ezzel Erdélyben kimaxoltam mindent - azt hiszem...
szerintem a hajlam nem függ attól hogy van belső vagy nincs, inkább attól hogy van szög vagy nincs :)
ellenben a tömlő nélkülit azért sokkal jobb javítani mint amiben van, általában, de nem mindig..... takinak van egy kis videója mennyit szenvedtek mire a tömlő nélkülit fel tudták pattintani a felnire
nekem volt anno teszt a slime defekt cuccal, bicikliben nagyon bevált(szerintem mindentől jobb volt), motoroknál az első kerékben még csak-csak elvolt itt azért volt olyan defekt amit megfogott, de a hátsóban általában nagyobb lesz a lyuk mint amit be tudna tömíteni, mert ugye a hátsó kerék szerkezete sokkal erősebb, emiatt a kis bizgere tüskék nagyon ritkán okoznak gondot
hátsóban úgy tudnám elképzelni hogy a létező legvastagabb falú belsőt betenni na ez talán nem repedne ki akkorára hogy utána tudjin a slime tömíteni
gumiszerelő vasnál meg az egyensúlyt kell megtalálni a szállíthatóság és a használhatóság között, mert nekem vannak 20 centis vasak, amik nagyon szállíthatóak, ellenben nem egyszerű vele dolgozni
Még nem volt tömlős kerekű nagymotorom, de ha beszerzek szerszámokat tutti kis gyakorlással megcsinálom. Gondolom azért csak nem hajlamosabb a tömlős kerék a defektre, mint a tömlő nélküli?
Belsős guminál van valami gyors defektjavítás (tömítőhab pl)?
azért ezek ilyen 400 kilós motorok, és gondolom nem voltak még velük murván
hozzátenném hogy egyik ténérés trip-en volt egy nőszemély( talán német volt és 750essel jött??) aki azt hitte elromlott a motorja mert megy össze-vissza a murvás úton :))
és a 750es bár nem kicsi mégis terepképesebb mint a pan european
ha nem szereltél még akkor nagyon problémás, jó esetben nem is tudod megjavítani
de vannak gumisok akik kimennek helyszínre és megjavítják
legalábbis a gyermekem ezt állítja, mert egy időben baszogattam hogy jó lenne ha megtanulna gumit szerelni, de ő már nem az a korosztály aki ilyeneket meg szeretne(tudna) csinálni
Tenere 700-nál mennyire problémás a belsővel szerelt kerék? Sokat lenne használva aszfalton, inkább túrázásra és csak kicsit terepre. Picit tartok a tömlős kerekektől.
Azt az érzetet kelti elsőre hogy "nem beszélni Madzsar.."mint valami gugli fordítós szöveg🙄..egy nagy cég marketingese igazán figyelhetne a részletekre ha télleg el akar adni valamit..
Jó az a homokos kép! kb egy km-rel hátrébb vettem le egy kidőlt fát a pleximmel (vagy a fa vette le a pleximet...) (meg engem is) a motorról - aztán vissza is fordultam - Dávid meg este mesélte, hogy ahogy továbbmentek, 1 km-en vagy ötször fektette meg a T700-at - ez az egyik kép :-) :-)
Nem tudom mi a hasonlosag az XT es az FJR motorja kozott, de az FJR-rol sokat elarul hogy nekem 2007es van (66EKM most), es az osszes szeria gyakorlatilag ugyanazzal a motorral keszult. Annyira bevalt hogy nem kellett motort fejleszteni. Az ujabb szeriakon jottek ezek az elektromos bindzsizesek hogy futomu allitas meg ilyenek, na hat azokkal van is baj ugy hallom. Soha nem terveztem ujabb FJR-re valtani. A kotelezo szervizeken kivul soha semmit nem kapott, viszont en vigyaztam ra es mindig becsultem ezt a motort. Masodik tulaja vagyok, az elozo sajnos mar nem el (nem, nem baleset), de o is nagyon szerette. Ez most offtopik ugyan de gondoltam megjegyzem. :)
A T700 tetszik, de igazabol az FJR nagyon a szivemnhez nott, es melle egy ilyet beujitani nekem nagyon luxusnak tunik. Meg azert ragodom a dolgon, mert inkabb ebben alljon a penzem mint a bankban, csak ez mar akkor is akkora luxus amire igazabol semmi szuksegem. Plane hogy ha meg is veszem, akkor mivel az FJR is megmaradna, keveset lenne hasznalva mivel amugy is kocamotorosnak tartom magam. Az idei szezonban volt hogy 3 hetig nem mentem, annyira melegek voltak, igaz mult heten meg csutortok-penteken is motoroztam vele. Valahogy jobban szereti ezt az idot mint a meleget amikor a ventillatora tobbet megy :)
2021-ben befejeződött a gyártása az XT1200-nak. Sajna a Yamaha nem fejlesztett blokkot(több mint 10éves technika már ez a blokkjuk)Így lemaradtak, és nem tudja az euro normát(5), Így hát kivezették a gyártásból.
Mivel kezem alá került egy XT1200 szervizelés szempontjából(egyszer már tényleg leforgatom az állapotát, mert ennél jobb reklám nem kell a Yamahának :D), meg ismerem a Riderét mert a barátom. Egy hihetetlen túlépÍtett motor minden tekintetben. Ha nem terepeznék és csak aszfaltra kéne nagy túramotor, csak-e mellett döntenék.
170e km alatt szinte csak a bántást kapta és még megy!
Pont a tulaja gondolkozik egy FJR-en pont ugyan ebből a szempontból. Mert neki is szent meggyőződése(és teljem mértékben igazat adok neki), hogy soha többet láncos motor!
CRF300Rally megint drágul 250e ft-al több lesz.
Sajna a CRF1100 sokkkal drágább minőségibb, ellenben többet is tud.
De terepre T700 elég bőven, szép keskeny a profilja, és nem is annyira nehéz mint az Új AT.
@Mano: ha esetleg eladó sorba kerülne az FJR-ed szÍvesebben vennék biztos forrásból. Tőled. Szóval gondolj rám ha egyszer elednád!
Ma megneztem az ivanicsnal egy T700-at.. Elgondolkodtatott.
Ismeros mondja hogy ebben az arkategoriaban mar egy CRF1100 is megnezheto lenne, de en tenyleg nem akarok nagy motort az FJR melle :) Ha meglesz a T700 (HA meglesz), akkor majd eldontom hogy hogyan tovabb. De meg semmi sem biztos.
az egy nagyon fasza menet volt, de tényleg régen minden jobb volt. még az is ami nem volt jó.......
régen avval a 82es cagivával elég sok helyen jártam és mindig azt gondoltam a motor a gyenge pont, azóta rájöttem hogy nem az volt, hiába vettem mindig erősebb-jobb futóművel szerelt motort, sosem lettem ügyesebb
most már elberregnék egy 250essel is bárhová, akár kínáig is csak ne zsibbadnék el már a szomszéd falu előtt
azért 8:30as esés azért nagyon odabaszós volt, kimaradt pár szívdobbanás hogy felkel-e az ember, de kemény gyerek volt ;)
Ha lehetne tesztvezetni, kiprobalnam, lehet onnan meg megvevos lenne :)
Az FJR a szivemhez nott, sokszor megjartam vele nemetorszagot (10 evig ott eltem, budapest-berlin 9 oraval szamolhato), szal megtartanam, soha nem hagyott ott sehol. Mentem mar azzal is erdei uton motorozasok soran de nem arra van tervezve :)
Bar alapvetoen yamaha parti vagyok (suzuki->kawasaki->honda->yamaha nalam a sorrend alulrol felfele), szetnezek hol tudnek ilyen CRF300L-t tesztelni.
Tenerebol 1200ast vennek, ha nem lenne mar FJR-em 2007 ota :)
"Kezdő" terepes motornak szvsz abszolút overkill lenne egy T700, pláne hogy úgyis meg akarod tartani mellette az FJR-t.
Kizárásos alapon (másnak még csak hasonló típusa sincs a kínálatban) a CRF300-at tudnám ajánlani én is, esetleg (de tényleg nagyon esetleg), ha nem ragaszkodsz a japáni márkákhoz, akkor KTM Freeride (ilyenből benzines már csak használtban van), Beta X-Trainer vagy Rieju Ranger jöhet még szóba.
A lánc-kérdést szerintem "kissé" túlliheg(t)ed, főleg egy terepmotornál a kenés több gondot jelent mint a hiánya (összeszedi a port, homokot és csak jobban koptatja a láncot). Meg egy enduro úgyis mindig koszos, úgyhogy az általad felvetett "probléma" számomra mondhatni értelmezhetetlen:)
A baj sajnos az hogy tegnapi informalodasom (nehany telefon) soran kiderult hogy ezek azert nem fognak europaba jonni mert nem euro 5 kompatibilisek. Emiatt nem volt 2022-es modell se, meg az azelottiek se itt, foleg. Megneztem az adatlapjat ennek, sehol nincs emlites semmifele euro szabvanyos kibocsajtasi ertekekrol sajnos.
A sotetzoldeknek koszonhetoen varhatoan nem is lesz itt ilyen, ezert kell alternativa utan kutatnom.
FJR tulajkent elkezdtem nezelodni valami motor utan amivel a kovesutrol is lemehetnek. XT 250 volt az elso tippem (tenyleg nem muszaj nagynak lennie), de azt mint kiderult europaban nem is forgalmazzak. Van ugye az YZF meg a WR 250 ami mindketto motocross cucc igy nem is rendszamozhato, plusz nem is igazan arra valo amit en keresek; FJR-eskent plusz valakikent akinek a jobb combcsontja egy tores miatt meg van vasalva a laba, gondolom atjon hogy nem vagyok az orultkodos tipus.
Ma beszeltem kereskedesekkel es ott a teneret ajanlottak (az uj T700 ami mar ket hengeres), es a videos reviewk is jok rola, szoval meg akar erdekelhetne is.
Viszont aminek en elegge ellene vagyok, az a lancos motor. Anno az R6-ommmal ami el lett kovetve lanc olajozas es takaritgatas cimen, az hihetetlen volt, es meg igy is folyamatosan olaj/sar kevereke volt a hatso kerek felett az ules aljan.
Nincs ebbol valami kardanos verzio esetleg? Szemely szerint az XT 250 elerhetetlenseget europaban elegge sajnalom, de ugy latszik az embereknek nincs igazabol ilyesmire igenye. Egy utos-vagos maszkalos kismotor lenne igazan jo. Volt egy XMAX 250-em amit most a testverem hasznal, annal a motornal pl varosban nincs jobb.
Ez persze teljesen opcionalis most nekem, csak nezelodok, meg amugy is jon a tel, de erdekelnek a lehetosegek mindenesetre. Az XT 250 mellett megtartanam az FJR-t is, az is szeretos motor, csak mas kategoria mint egy bokorugro.