1973 Kaposvár. Ifju titán mozdonyvezetőnk M28-2006-tal II. tartalék. Megszólal a hangos, gyerekek gyorsan menjetek át a másik oldalra, (az állomás fonyódi oldalára) mert letenyerelt a NOHAB. Óvatos rájárás, gelló közé ráakasztani, egyszer csak megszólal "fentről" egy hang. Kölyök mit akarsz itt evvel a rokkával, nem látod hogy ez egy mozdony! Hát pillanatnyilag a helyzet az, hogy itt mozdonynak csak ez a rokka nevezhető, amivel ezt a nagy darab vasdarabot megpróbálom hozzáértő kezekbe juttatni, hátha ebből is mozdonyt tudnak csinálni. Ha nem, még kénytelen leszek a vonatot is evvel vinni, akkor pedig a NOHABOS urak is kénytelenek lesznek a földön járni. (Remélem az kiderült hogy itt nem a géppel volt problémám. Egyébként egy laza bilincs miatt folyt el a vize, ami nem szokott előfordulni azokkal a mozdonyvezetőkkel akik nem a föld fellett 10 cm-rel járnak)
Rövid tehervonaton áll a szili egy vidéki állomáson. Felszáll a mozdonyra a VBO-s és mindent alaposan ellenőriz, a stílusával azonban nem lopja be magát a vezér szívébe. Tél van, a gépen jó meleg, a VBO-s lepakolt, mint aki hosszú útra rendezkedik be. -Most leszállok, megnézem, van-e homok a tartályokban, homokoljon! -Azt álló helyzetben nem szabad! -Hát húzzon fel a jelzőig! -Rendben. VBO-s leszáll, a vezér látja, hogy közben meghúzták a kijárati jelzőt, egy sárgával áll, a jelzés pedig parancs, akárhogy is czifrázzuk. A szili kipörgés nélkül nagyszerűen gyorsul, és a vezér homokolás közben a tükörből elégedetten látja, hogy a VBO-s üvöltve rohan a mozdony után, de már hiába. A vezér Budapesten leadta a VBO-s kabátját és táskáját a felvigyázónál és sietett haza.
1975 Kaposvár-Fonyód 5528 sz vonat M40-1?? Egymást jól megértő, a lehetőségre azonnal ugró mozdonyvezető és vonatvezető mellé felszáll egy frissen kinevezett főrendész. Egész úton az általa végzet munka baromi fontosságáról (tényleg fontos lenne!) és 25 éves vasutas tapasztalatáról beszél. Embereink kezdik unni az öntömjénezést, egymásra néznek, a vonatvezető megszólal: Józsikám megálljunk Feketebézsenyben? ( a vonat természetesen menetrend szerint halad) Áll a tököm, azért az egy utasért, majd visszagyalogol Fonyódról. Oké akkor haladjunk. A főrendész megszepenve áll közöttük de nem szól semmit. A mozdonyvezető elhúzza az ablakot, hátranéz,- nem ugrott ki - mondja. Ha nincs kedve gyalogolni velünk is visszajöhet, hajnalba már ráérünk, most sietni kell aludni. Fonyód bejárati jelző előjelzője sárgán villog. Vonatvezető: ez a rohadt jelző már megint rossz. Mozdonyvezető: így van ez már két hete. Én már legalább háromszor szóltam miatta. Vonatvezető: én már eseméykönyvet is írtam, de hiába. Nem törödnek ezek semmivel! A vonat rendesen megáll Fonyódon, a főrendész a következő szavakkal köszön el: gyerekek, hogy nem áltatok meg Feketebézsenyben arról nem szólok senkinek, de hogy ez a jelző már két hete hol világít hol nem ,azt beírom az utijelentésembe. És tényleg beírta!
Kedd hajnalban Gyékényesen kocsikázom fel-alá, de nem találom az állomást. Egy, az út szélén bandukoló asszonytól kérek segítséget: hol a gyékényesi megálló?
- Hát hol lenne? Zákányban, a szomszéd faluban - mondja a nő, s megkérdi, nem vinném-e el, mert épp oda tart, minthogy vasutas.
4218-as vonat halad Déli pu-ról Dunaújváros felé. Budafok környékén megjelenik a kaller. Szomszéd ülésen sík részeg fickó ül. A kalaj már látta, hogy ebből nem lesz se jegy, se pótdíj, de még személyigazolvány se. Megkérdi a csávót:
-Hát maga hová utazik?
-Debrecenbe-morogja a részeg
-Akkor rossz vonatra szállt fel bátya, mert Nyíegyházáig már nem állunk meg.
"Tulajdonképpen ez egy kicsit olyan faramuci, mellékvonali jellegű helyzet, fenntartom a párhuzamosságot, de a kutyát csak kutyabaráti szeretetből szociális alapon foglalkoztatom..."
Annyira szerencsére nem támogatják, mert akad versenyképesebb szolgáltatás, riasztóm is van. (vö. Volánbusz) Tulajdonképpen ez egy kicsit olyan faramuci, mellékvonali jellegű helyzet, fenntartom a párhuzamosságot, de a kutyát csak kutyabaráti szeretetből szociális alapon foglalkoztatom... :-D