Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Volt róla szó, hogy a púposos kanyarban 2007-esek, vagy 2005.5 legyen, de az előbbi a 30a menetrendje miatt nem volt járható a másik pedig a tervezhetőség hiánya miatt.
A fűzöld és többi rettenet, majd jövőre. Nem lehet mindent egyszerre:) Amúgy is, jövőre növeljük a tétet:)))
Először az elsőt a WR252-nek néztem, de most látom, hogy valamelyik különcélú. Mögötte az ABaü 630... Aztán a többi milyen? Elég homályos a kép, nem tudom kibogarászni.
Akkor az egy harmadik, az előző kettőtől különálló forda lenne?
Múltkor láttam Kelenföldön valamelyik hétvégi napon (már nem emlékszem, szombat volt-e, vagy vasárnap?) egy szerelvénymenetet, Déli felé álló mozdonnyal, aminek az elején volt vagy hat, debreceni honos 29-05 -ös kocsi, utánuk meg kb. ugyanannyi 'fecske-Bhv'. Még csodálkoztam is, hogy vajon a 29-05 -ösök hová mennek (majd személyszállító vonatként)?
Lehet, hogy az általad említett forda kocsijai voltak ezek, csak éppen azon a hétvégén nem Rába kocsik jutottak bele, hanem 29-05 -ösök? Végül is Debreceniek ezek is, azok is, meg hát generátorosak is... nem feltétlenül igénylik a Csörgőt.
Tavaly, tavalyelőtt is 3 szerelvény volt hétvégén, az forduló gyakran volt Szergejes.
Elvileg szombaton reggel jön szerelvényként a Nyugatiból, majd 19792-1971, vasárnap meg 19792-1975, ha jól emlékszem.
- A másik napon az egy Nohab maradna a "Rába-fordában", a másik helyett viszont beállna a(z egyik) retro Szergej. (Tehát ez már a "szokásos" felállás lenne.)
* * *
Ha valakinek ez az ötlet nem tetszik, azért ne haragudjon meg!
Ez itt részemről csak egy ötletbörze, a fórum mindent elbír!
*
U.i: Jövőre talán a Púposokkal is lehetne variálni, duplázni: 209, 219!
Addigra -talán???- lehetnének lombzöld színűre visszafestett 20-17 By kocsik is, Cellből meg lehetne hozni "hugyos" Bhv -kat, legalább a Tapolca - Füred - Tapolca szerelvényfordulóhoz. Oda nem kell a 120 km/h. :-)))))
A mozdonyt illető évszámot "Zsiráftotya" fórumtárs leírta. Ráadásul az oldalán a nagy, MÁV (szex-) embléma tényleg csak 1975 -ben volt rajta, akkor sem sokáig (ha jól tudom).
A kocsik újabb arculat szerinti festése és feliratozása pedig '75-ben még folyamatban volt, tahát akár egy szerelvényen belül lehetett ilyen is, olyan is, vegyesen. Ezért írtam, hogy -elvben- akár hozhatta úgy a véletlen még '75-ben is, hogy egy szerelvénybe tisztán a régi arculat szerint festett kocsik lettek besorozva.
Tehát nem ördögtől való a 019 -es után akasztani a vékonycsíkos szerelvényt sem!
Az más kérdés, hogy az eggyel későbbi arculat, azaz a vékonycsíkos, de már kalapácslakk ajtós, nagy számmal (oszt. megjelölés), és nemdohányzó piktogrammal jelölt arculat csak egy átmeneti séma volt, a hetvenes évek végére ezt is felváltotta a lényegében mai színváltozat (OK, a tető színe eltérő).
Ezért a másik, azaz a "vastagcsíkos" szerelvény is illik a 019 -hez (de egyébként a csíkos Nohabhoz is).
Hétvégén elvileg 3 "Rába" szerelvény van, bár múlt hétvégén mintha variáltak volna ezen. Amíg úgy volt, akkor szombaton a 19792-1971 volt, vasárnap szintén a 19792-vel kezdett, de korábban fordult vissza Tapolcáról, csak nem tudom mivel.
1. Az eredeti ajtaja is kocsiszínű és csíkos volt, az 1.o. fehércsíkos, az osztályjelzők kis számok / zománctábla.
2. Az új MÁV arculat kialakítása utáni időkben az osztályjelzést lecserélték nagyobb számokra, és nemdohányzó piktogrammra, olyanra, mint a széles csíkos kocsikon. Az 1.o. csíkja sárga lett, és az ajtók is kalapácslakk színűek lettek. Ezek a kocsik aztán az átfestéssel kikoptak kb. 1980-ig.
A kérdés, hogy az 1. változatot (amire a most átfestett kocsik hajaznak) húzhatta-e még narancs mozdony? Szerintem nem, mert az már az új arculattal, és így a 2. változat kocsijaival volt egykorú.
'75-ös fényképeken még láthatóak egy szerelvényben régi és új feliratozású kocsik. Elvben tehát az is előfordulhatott, hogy véletlenül tisztán régi festésű és feliratozású személykocsik kerültek egy szerelvénybe ebben az évben (1975!).
Zsivány Úr, szerintem egyikünk nem jól tudja a fordát, azért beszélünk el egymás mellett!
Tudomásom szerint: Mindkét napon a délelőtti "Rába forda" a Nohabé (ahogy tavaly is volt), a délutános pedig a retro Szergejé!
Ebből egyik nap délelőttre jut a vékonycsíkos szerelvény, másik nap pedig délutánra.
Ezen én nem is változtatnék, csupán annyit árnyalnám a dolgot, hogy amikor délelőttre jut a vékonycsíkos, akkor azt a 001 (Nohab) vinné, a másik nap délelőtt pedig, mivel aznapra a vastagcsíkos, plusz zöld paklis szerelvény jut délelőttre, az lenne a 019.
Délután maradna mindkét napon a Szergej a "Rába fordában".
Plusz lehetőségként vetettem fel, hogy ti se elégedetlenkedjetek, hogy aznap, amikor délelőttre jut a vékonycsíkos Rába szerelvény, így elvileg -az én verzióm szerint- a 001-es Nohab vinné, akkor ezen a napon a Kék Hullámot vigye a 019-es! (Amit legutóbb a 089-es Szerdzsó továbbított.)
A 'kft'. lenne egy kicsit jobban belebonyolítva, mert az egyik napon két Nohabot kellene kiállítania a 29-es vonalra! (Igaz, ezen a napon a kékhullámos Szergej felszabadulna, a Rába-fordás viszont maradna. Csak hát a Szergejek nem a 'kft'.- éi.)
Nem tudom, érthető-e a különbség? (Vagy netán én tudom rosszul a szerelvény fordát...)
A két Tekergős / záhonyis forda mozdonyait lehetne keverni, de minek, ha a szerelvény cserélődik. A Bajuszos-kedvelők is mérgesek lennének rá, ha mindkettőben Nohab lenne.
A Kék hullámos fordát meg nem tudod piszkálni, nem tudsz egyikből másikba forogni. Ráadásul két szoros körrel kínoznád szegény Nohabot? ;)
- Amikor a vékonycsíkos szerelvény jut a Nohabra, az lehetne mégis inkább a 001-es!
- A másik napon, amikor a vastag csíkos, plusz a zöld pakli, akkor pedig a 019-es!
Hogy a nyolcvanas évek siserehada se elégedetlenkedjék, a "vékonycsíkos napon" pedig vihetné a 019-es a Kék Hullámot a Rezsóval!
Bocsi, csak egy ötletelés volt! :-)
(Amúgy, ha vasúttörténetileg nézzük, szerintem az 1975-ös esztendő lehetett az a szűk "metszet", ahol a 019-es -ebben a festésben- még összeférhetett a vékonycsíkos, nem kalapácslakk ajtós Rába kocsikkal is...)
De emlékszem: 98-99 lehetett, a 006-os vitte a mai nevén 975-öt, akkor már szokatlan volt, hogy gyorsra osztják, így örültem is neki. De egy idős ősz vezér vezette, aki nagyon kíméletesen nyomta neki, én meg dühöngtem is miatta, hogy ezért kár volt nagy mozdonyt rárakni, össze is szedtünk jópár percet Füredig, pedig nem volt semmi... Nyilván kímélte...