Keresés

Részletes keresés

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.11.01 0 0 30249

20 ezerért? Simán. De neked ez már hányadiak lesz a héten? :)

Előzmény: Soká (30248)
Soká Creative Commons License 2019.11.01 0 0 30248

Szerintetek ezt/ilyet érdemes-e megvenni? (ár/arány érték)

Köszönöm az észrevételeket!

Friczy Creative Commons License 2019.11.01 0 0 30247

Aszfalton járok, ott a beakadás esélye elég kicsi. Na meg a kanál hossza nem elsősorban attól függ, hogy két vagy háromtányéros rendszer, hanem attól, hogy összesen az első és hátsó váltón együtt mennyi a különbség a legkisebb/legkisebb illetve a legnagyobb/legnagyobb állások közt. Gyakorlatilag már az 50/34+12/27 rendszeren (kéttányéros) is hosszúkanalas váltó kellett, és a mostani triplán se kell hosszabb.

Előzmény: etomcat (30245)
etomcat Creative Commons License 2019.10.31 -1 0 30246

> Mennyire spéci az a gép, hogy nem találsz hasonlót más márkában?

 

Gyakorlatilag félárban lenne. Úgy néz ki egy olasz Decathlonból áthoznának példányt, itteni eladással, garival és nem kéne utazni, de ez még nem biztos.

Előzmény: Uukha (30236)
etomcat Creative Commons License 2019.10.31 -2 0 30245

> 3x10 sokkal jobban bejött

 

Tripla tányér mellé olyan nagy kanalas hátsó váltó kell, ami a mérete miatt sérülékeny, lelóg, így könnyen beakadhat. Továbbá úgy leng előre-hátra, mint az ingaóra, ami miatt könnyebben le tudja dobni a bicaj a láncot, így nem árt a kuplungos kivitelű váltó, ami árdrágító és nehezíti a hátsó kerék ki-be szerelését.

 

Másrészt 10 sebességes racsninál már szerintem keskenyített lánc van, ami nem olyan tartós és menet közben is elszakadhat, ha gagyi.

 

Talán a hátsó láncváltó és agyváltó kombinációja lenne a jó megoldás, de az is drága.

Előzmény: Friczy (30238)
quazaa Creative Commons License 2019.10.30 0 0 30244

Üdv, egy kis segítséget szeretnék kérni, mert teljesen tapasztalatlan vagyok a témában. Az Orbea márkáról, azon belül is a Vector 20-as típusról van tapasztalata valakinek? 50-80 km-es, időnként hosszabb utakra használnám dimbes-dombos tájon de zömében aszfalton. Való egyáltalán ez a bringa ilyen felhasználásra? 178 centis és 75-80 kilós vagyok a 47 évemhez. Ha nem, akkor hasonló (ár)kategóriában mit ajánlanátok? Előre is köszönöm!

Robby2 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 30243

Végre elmenetem egy kerékpár boltba! Sikerült szemrevételezni néhány cross gépet amiket kinéztem a neten. A Cube és a KTM modellek fej fej mellett a dobogó tetején állnak. A többi kiszemelt már nem is tetszik annyira. Persze azok is baromi jók, nincs velük semmi baj de ez a két márka valahogy olyan megjelenést, olyan minőségérzetet nyújt számomra ami mindent visz. Ha ezek nem lettek volna ott a boltban, simán találtam 4-5 olyan modellt ami szintén nagyon tetszett, ráadásul jóval olcsóbban.

Meglepett a vázak mérete! Jelenleg 48-as Gepidám van. A Cube és a KTM modelleket is 46-os vázzal próbáltam és annak ellenére, hogy méret szerint kisebbek, a felső cső jobban hozzám ér, mint a 48-as Gepidámnál. Amolyan határeset az eladó szerint. Szerinte akár egy kisebb is elég lenne, de olyat meg nem gyártanak. Érdekes, hogy a táblázatok, számítások, leírások alapján 50/51-es méret kellene. Szóval meg kell erősítenem, hogy nem rendelünk látatlanba, hanem próbálni kell!!!

Lehet, meg nézek még más márkákat is, bár ezek után nem tudom mi fog tetszeni ennyire.

Már jöttem volna el, mikor az eladó elém tolt egy e-bringát, hogy próbáljak ki egy ilyet. Nem nagyon akartam, de aztán gondoltam, ha már itt a lehetőség, hát miért ne? Nem kellett volna!!!

Bőven várakozáson felüli élmény volt! Hatalmas érzés ahogyan megindul aztán gyorsul alattam a bringa, s közben megmaradt a kerékpár élmény is. Elgondolkodtató, pedig egyáltalán nem gondolkodtam elektromos bringában.

Most aztán van fejtörés:)

henngergely Creative Commons License 2019.10.16 0 0 30242

Ha a "gyors" vége felől nézzük, a hátul harmadik a 11-34 fogaskoszorún a 15 fogas. Nos, 48/15 kicsit könnyebb áttétel, mint a 38/11. A másik végén pedig a 26/34 gyakorlatilag egyenlő a 38/50-el. Ebben az esetben az 1x12 nagyobb áttételtartományt ad, nincs keresztbe váltás vagy felesleges fokozat. Hátránya lehet a kopó alkatrészek borsosabb ára. Kevesebb alkatrész, amik viszont többe kerülnek- illetve érzékenyebb a precíz beállításra.

Előzmény: Robby2 (30241)
Robby2 Creative Commons License 2019.10.16 0 0 30241

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Jelenleg két Cube Cross modell közt vacillálok. Az SL és az EXC közt. Az EXC az általam használt és ismert 3x10-es rendszerrel van szerelve (bár az enyém nem full XT), az SL pedig egy 1x12 -es Sram-al.

A Sram elől 38-as hátul pedig 11-50-es kiosztású. Az XT szett pedig a szokásos 26-36-48 elöl, hátul meg 11-34. (Persze más különbségek is vannak a két bringa közt, de az most mellékes.)

Azért kezdett piszkálni a dolog, mert azt vettem észre, hogy a jelenlegi 3x10-es rendszeremben elöl szinte egyáltalán nem is használom a legkisebb tányért, s hátul is csak az első hetet, tehát a három legnagyobbra szinte sose váltok. Jellemzően hátul a hármason van, s csak elöl váltok a középsőre vagy a legnagyobbra.

Persze lehet, hogy ez változik majd ha dombosabb vidékre merészkedek:) Bár amikor mélyen homokos részre tévedtem egyszer-kétszer ott pont jól jött a legkisebb első tányér.

Kipróbálási lehetőség persze nincs, max. annyi, hogy a kiszemelt géphez nagyon hasonlóra felülhetek a boltban. Legalább a méretet be lehet lőni, de ennyi. Ha megvan a méret, akkor megrendelhetem a bringát, kifizethetem, hazavihetem, aztán majd kiderül, hogy sikerült e jól elkölteni a pénzemet vagy sem. Ezért aztán igencsak félek kockáztatni egy új rendszerrel.

Aztán lehet, hogy nem is lesz jó a kiszemelt váz, és megyek tovább más márkák felé, de a váltórendszerek kb. ugyanazok mindenhol. Papírforma szerint 48-as a méretem, a Cube meg kínál 46-ost aztán meg 50-est. Szóval az is lehet, hogy nem az én márkám.

 

Az előző bringámat úgy vettem, hogy elmentem a boltba és amit ajánlottak azt elhoztam. Nem rossz, de valahogy nem az igazi. Ezért így öt év elteltével most elhatároztam, hogy rászánom az időt és a megfelelő összeget és addig megyek amíg azt nem érzem valamelyik gépen, hogy ez bizony pont nekem lett tervezve. A kipróbálási lehetőség hiánya viszont nem könnyíti meg a választást.

Én vagyok nagyon bonyolult? Mások hogyan találják meg a megfelelőt?

henngergely Creative Commons License 2019.10.15 0 0 30240

Nem butaság. 

Én mint 90+-os, havi 1-2 alkalommal tekerő elbírok a 11-40-es sorral- persze nem járok magas hegyek közé. Gödöllői dombság (Csömör felé), illetve Bakony nyugati részére nekem elég. 38-as lánctányérral használom a 26-os montin, és a gravelen (28"). Egyiken 8, másikon 9 a fokozat. Van még egy "ünneplős" montim, ott már 1x10 és elöl 34 hátul 11-42. Utóbbival teljesítettem középtávú maratont. Ahol toltam, ott más is leszállt már.

Előzmény: Robby2 (30237)
bontomromt Creative Commons License 2019.10.15 0 0 30239

Nem kell ezt túl agyalni. Ezek az áttételek úgy vannak meghatározva, hogy az amatőr kerékpárosok megfeleljenek.

Előzmény: Robby2 (30237)
Friczy Creative Commons License 2019.10.15 0 0 30238

Az 'elég edzett' eldöntéséhez azt kell megnézni, hogy mennyit használod a jelenlegi rendszered legkönnyebb áttételét, és az milyen. Ebből a szempontból mindegy, hogy hány fokozatot használsz ki.

A különféle áttételrendszerek összehasonlításánál a következőket érdemes megfontolni:

- mekkora a legkisebb és a legnagyobb fokozat áttétele (vagyis a legkönnyebb és a leggyorsabb).

- mekkora az ugrás az egyes fokozatok közt. Hosszú távú tekeréseknél lehet könnyebbség, ha egész kis különbségeket is tudsz állítani

- van-e olyan első lánckerék, amelyiknél hátul nagy mozgástered van a 'kedvenc' fokozataidnak, és első váltó használata nélkül tudsz széles határok közt váltani

 

Ha ezek a fő szempontok, akkor szerintem elég nehéz jobbat találni egy 3x10-es rendszernél. Az 1x12 valóban első váltó nélkül végigváltható, de vagy túl szűk a végállások közti különbség, vagy túl nagy a fokozatok közti ugrás (na meg a legnagyobb lánckerék már körfűrésznek is elmegy :)). A 2x10 kicsit jobb, de nekem pont az volt vele a problémám, hogy az áttételarány úgy jött ki, hogy vagy a kistányéron mentem, hátul pedig szintén a kis lánckerekek környékén volt a lánc, ha kicsit haladósabban akartam menni, akkor az első váltót is használni kellett, a hátsón pedig a jóval nagyobbakra menni, aztán ha jött egy emelkedő, akkor vissza (50/34, 12-27 hátsó sorral országútin). A 3x10 sokkal jobban bejött, a középső lánckerékről (nem emlékszem, hogy 39 vagy 42) szinte sose kellett elváltani. De ez egyéni tempó kérdése is, aki jellemzően 30 felett megy, az úgyse vált el az 50-es nagytányérről, csak ritkán. Montin meg méginkább más lehet a helyzet, de azt nem ismerem.

 

A mostani bringámon 2x11 van, úgy, hogy a hátsó sor vége 32-es fogszám, ez jó kompromisszum nekem, mert a megszokott tempóhoz a kényelmes áttételt gyakorlatilag a kis és a nagy lánctányéron is be tudom állítani, és mindkét irányba van még pár tartalék fokozat. Úgy látom, hogy ahogy a hátsó sor fokozatszáma nő, úgy egyre inkább kikopnak a tripla elsőváltós rendszerek már a 3x10 is ritka országútinál, 11-est meg nem is láttam.

Előzmény: Robby2 (30237)
Robby2 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 30237

Lehet, hogy butaságot kérdezek, de így kerékpár vásárlás előtt igyekszem alaposan körüljárni a témát.

Ahogy nézelődők, egyre többször látom, hogy mennyire elterjedtek az 1x12 ill. 2x10 -es rendszerek. Hát azokhoz én nem vagyok elég edzett, gondoltam és továbblapoztam. Aztán tegnap tekerés közben belegondoltam, hogy a jelenlegi 3x10-es rendszeremben sem használok többet 12-13 sebességnél a keresztbeváltások miatt. Jól gondolkodom? Vagy azért ennyire nem egyszerű? 

Uukha Creative Commons License 2019.10.15 0 0 30236

Mennyire spéci az a gép, hogy nem találsz hasonlót más márkában?

A drágább verziókat nem is merem , de az olcsóbb montijaik nem érnek annyit.

Gagyi váltók , lemez fékek, műanyagházas monoblokk ,stb.

Néha elővenni megfelel , de ha komolyabban meg vannak hajtva , akkor hamar vége.

Tudom ,hogy sokan nem szeretik a használtat , de főleg így ősszel ugyanolyan áron csoda gépeket lehet venni használtan.

Előzmény: etomcat (30234)
Tommmer Creative Commons License 2019.10.14 0 0 30235

mennyi az uti ktg oda meg vissza? nem lehetseges hogy annyiert mar mas markat is lehetne venni mo-n? en nem kinlodnek, az meg alap, hogy ilyenkor azt mondjak hogy itthon is ervenyes a gari, aztan ha problema lesz szetteszik a kezuket.. 

Előzmény: etomcat (30234)
etomcat Creative Commons License 2019.10.14 -1 0 30234

Sziasztok!
Ti vennétek biciklit román Decathlon-ból? (Magyar üzletben már nincs méret és áthozatni nem lehet, mert országonként külön-külön működnek.) Ki kéne fizetni előre kártyával és ha mégsem jó a méret vagy bármi, azt mondják helyben visszatérítik. Az ügyfélszolgálat szerint a garancia a magyar üzletekben is érvényes. Viszont románok felé nincs Schengeni határ, mennyire lenne macerás az ellenőrzés átlépésnél? Ráadásul kocsim nincs, vonattal kellene menni, mondjuk az aradi vagy temesvári üzletükbe kérném az átadást, de vajon jár-e arra kp szállításra alkalmas vagon? Nekem túl macerásnak tűnik.

Friczy Creative Commons License 2019.10.07 0 0 30233

A láncot valóban, a hajtóművet nem okvetlenül (sokkal többet kibír, mint a hátsó sor). A váltót pedig miért kéne cserélni? Amíg a fokozatszám nem változik, nincs rá szükség.

Előzmény: szuri kata (30232)
szuri kata Creative Commons License 2019.10.04 0 1 30232

Az a helyzet, ha a racsnit kicseréled újra, akkor legtöbb esetben a láncot, hajtóművet+ a váltókat is muszáj.

Előzmény: Soká (30227)
Soká Creative Commons License 2019.10.04 0 0 30231

Köszönöm, hogy válaszoltál!

 

"A szabályrendszeredet nem értem."

 

Nem csoda, mert Te egy gyakorló bringás vagy én meg a legteljesebb mértékben egy alkalmi kocabringás. Az is csak jó időben. Olyan bringáink vannak a családban, amelyben még soha semmilyen alkatrészt sem kellett cserélni mert nem koptak el. Még fékbetétet se. Gondolhatod... vagyis, ezt neked nem is olyan könnyű elképzelni :) Van egy 35 éves Csepel Favorit bringám (persze, 30 éve nincs használatban), fékbetétet is csak azért cseréltem rajta mert az eredeti nagyon rosszul fogott.
Szóval mások a használati szokások, ráadásul súlyban közelebb vagyok a 60-hoz mint a 70-hez.
Ilyen értelemben alattam még az áruházi "szarok" sem biztos, hogy szétesnek belátható időn belül mert 10-20km-es sebességgel, aszfalton tekerek. 

 

 

 

Előzmény: tanárnéni kedvence (30230)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.10.04 0 0 30230

A szabályrendszeredet nem értem. Ha a lánc/fogaskerék/fékbetét kopik, megpróbálom idejében cserélni. Rendszeresen ellenőrzöm, mérem. Így a tizenéves rozsdás acélvázamon szokott vadi új fogaskerék és lánc csillogni. A mostani egyik külsőmről viszont teljesen le van kopva a mintázat (szűk egy évnyi használat után), és kilátszik a defektvédelem nyomokban. Mivel ezt aszfalton használom, ráérős városi közlekedésre, nem zavar, nem cserélem egyelőre. Amikor viszont lecserélem, nem fogom hozzácserélni a többi alkatrészt. :) Nyerget sem esztétikai okból cserélek: egy-két repedés nem zavar, amíg kényelmes.

 

Ha használatra veszed a bringát, akkor nem biztos, hogy az alig használttal jársz a legjobban, mert lehet, hogy aki tényleg használta, az a csilivili, de ócska alkatrészeket kicserélte sokkal jobb minőségűre. Mivel 7-es fogaskoszút mutattál, nem feltételezem, hogy eleve olyan típust nézel csak meg, amely szinte kizárja a gyenge felszereltséget.

 

A képeden keveset használt fogaskerék van. De én téli latyakban és sárban is megjáratom, és akkor 2 hónap múlva nagyon durván néz ki, ha nincs minden használat után alaposan lepucolva, hibába ment csak 300 km-t.

Előzmény: Soká (30229)
Soká Creative Commons License 2019.10.04 0 0 30229

Köszönöm! Lehet, hogy egy ilyen alkatrész 2-3000Ft de azért kérdeztem, mert egy ilyen alkatrész állapota nagyjából utal a kerékpár egészének az állapotára is. Ha kopottak a fogaskerekek, akkor vlsz. a gumik is kopottak, a nyereg is elnyűtt, a fékpofák is kopottak, stb.

Használtan akarok bringát venni és abból indulok ki, hogy sok háztartásban lappanganak olyan bringák, amit valaha a tulaj lelkesen megvett (fogyókúra, divat, stb.) aztán hamar feladta  és x év elteltével szabadulna a bringától mert útban van, mert a kudarcára emlékezteti...

Az általam jelzett köszörülésnyomok a fogaskerekeken elég markánsak mert egymás mellett van a köszörült és a hegyes fog. nem tudom, hány km-t kell beletenni a bringába, hogy a kopásoktól eltűnjön ez a különbség.

Előzmény: tanárnéni kedvence (30228)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.10.03 0 0 30228

Igen, ezek többnyire váltáskönnyítők, de egy idő után már nem tudom megkülönböztetni az egyéb kopásoktól. :)

Ránézésre jók lehetnek, de ne ezen az újonnan 2-3 ezer forintos alkatrészen múljon a vásárlás.

Előzmény: Soká (30227)
Soká Creative Commons License 2019.10.03 0 0 30227

Sziasztok!
Lenne egy laikus kérdésem. (használtbringa vásárlás...)
Az, hogy egy fogaskerék fogai egymás mellett olyan furcsán vannak lecsapva, illetve épek, az ugye akarattal van így? Másra nem tudok gondolni, mint hogy a váltást segíti ez a fog kialakítás.

 

És ez a második fogaskerék milyen állapotúnak nevezhető?

Robby2 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 30226

FSA SL-K. Egy Merida Matts Lite 2000 - hez volt gyárilag.

Előzmény: henngergely (30225)
henngergely Creative Commons License 2019.09.26 0 0 30225

Milyen karbon nyeregcső volt?

Előzmény: Robby2 (30223)
Friczy Creative Commons License 2019.09.25 0 0 30224

Anyaghiba minden anyagnál előfordulhat.

 

Én már több, mint 10 éve lecseréltem az alu első villát karbonra, és sose volt vele bajom. A karbonvázas országútim gyártási éve valahol 2001 körül van, azzal se volt sose probléma. Tudom, ez egyedi tapasztalat, amiből nem lehet általánosítani, de a fiad esete is ilyen. A karbonnak pedig nem csak az alacsony súly az előnye.

Előzmény: Robby2 (30223)
Robby2 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 30223

Csupán azért kérdeztem, mert nekem eddig egyetlen tapasztalatom van a karbonnal és az nem jó.

A fiam Merida mtb-a gyárilag karbon kormánnyal és karbon nyeregcsővel volt felszerelve. Egyszer úgy jött haza, hogy a karbon nyeregcső kettétört alatta. Vettem helyette alu-t. Annak semmi baja már évek óta. Ja, és a fiam nem 150+kg. Kimondottan sportos alkat. Akkoriban olyan 60kg körül lehetett.

Egyébként döbbenet (legalábbis nekem), hogy az aluvázas bringák is milyen könnyűek. Az említett Merida mtb Nincs 11 kg.

bontomromt Creative Commons License 2019.09.20 0 0 30222

Fémek (acél, alu, titán ....) és kompozit (karbon). Mindenki válassza azt ami neki a legjobb ! Mindhárom anyagból lehet milliós vázakat építeni. A tesztek bemutatták, hogy nagyon jó vázakat is lehet belőlük építeni.

Azonban az utolsó 10 évben gyakorlatilag mindenki  karbon "lázban ég". A kompozit anyagokból gyakorlatilag már bármilyen kerékpárvázat lehet készíteni, a jövő mindenképpen ezeké a vázaké.

A neten nagyon sok cikk foglalkozik a témával érdemes őket áttekinteni.

 

Előzmény: Robby2 (30220)
Friczy Creative Commons License 2019.09.20 0 0 30221

Könnyebb, nem korrodálódik és elnyeli a rezgéseket. Az, hogy ez mennyire hasznos, használattól függ. Annak idején nekem felüdülés volt, amikor az aluvillát lecseréltem karbonra, sokkal kényelmesebb lett a bicikli. (Hozzátartozik, hogy én nem teleszkópos bringát használok, teleszkóp esetén más a helyzet.) Ehhez képest egy full karbon - ha napi mozgás és túra az elsődleges használat - nem akkora ugrás, ha teljesítménycentrikus vagy, akkor megérheti.

 

Szóval erősen használatfüggő a dolog. Viszont meggondolandó, hogy melyik a jobb: egy karbonváz gyenge felszereltséggel, vagy egy alu/karbon sokkal jobb alkatrészekkel.

Előzmény: Robby2 (30220)
Robby2 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 30220

Nézegetem a boltok ajánlatait, és bizony vannak olyan komoly akciók, hogy na! Nem akarok látatlanba bringát venni, csak gondoltam, hogy előzetesen felmérem, hogy a rászánt összegért kb. mire számíthatok.

Mint írtam korábban, max. 5-600e.-ig nézelődök, de inkább alatta. Ezért már igen komoly járgányokat találtam, de belebotlottam jópár karbonvázas bringába is ezen az áron.(persze akciósan)

Kérdésem, hogy a karbonváz miért jó? Vagy csak divat? Van valami haszna a hétköznapokban?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!