Most csak ilyen Blades nevűt hoz, a csomagolása hasonló, mert emlékszem, hogy sárga volt az is. De a névben nem vagyok biztos. Viszont a Bosch sem drága, 2500 Ft alatti árakon látom.
Bosch H281 a típusa, és a Bosch cikkszáma 3397011428
2018-as Jazz (GK típuskód) amelyen gyárilag 16-os alufelni van, igényel másfajta csavarokat, ha 15-ös lemezfelnit akarunk feltenni téli gumikkal?
(Valamint korrekt az az infó, hogy a gyárilag 16-os felnivel szerelt autóra is felmegy a 15-ös felni? Pl. Hyundai és KIA modelleknél ott a fék is nagyobb, ezért nem megy fel, hiába kapható az autó 15-ös lemezfelnivel is kisebb felszereltségi szinten.)
3, Ez alapján abban az autóban 3 vezetékes IAC van. Ott egy kicsit másképpen van. Tesztelni, a szelepet megmozgatni úgy lehet, hogy a középső lábra adunk +12V és egy 5W izzón keresztül adjuk a negatív tápot felváltva a két szélső lábra. (Az izzó védelmi célokat szolgál. A szelep tekercsére működés közben impulzusokat küld az ECU, tehát a teljes akkufeszültség csak pillanatszerűen van jelen, így az izzón keresztül nem fog tönkremenni.)
Az alapüresjáratot (dokumentáció szerint 650+/-50) zárt IAC mellett lehet ellenőrizni és a bypass csavarral beállítani, ha kell.
4, Elképzelhető, de nem valószínű, hogy szorul a szelep, ha koszos. Esetleg lehűl a szeleptest, (ahol gyors az áramlás és hirtelen tágul a levegő) ha a hűtőfolyadék levegős és emiatt nincs fűtve rendesen. A hűtősapkánál színültig legyen…
5, Azt vettem èszre hogy amikor menet közben kiveszem sebessègből ès üresbe rakom (gèz elvève)akkor, leesik a fordulat (alapjàratra) majd megemelkedik(1400-1500 ra) akkor addig tartja amíg nem fèkezem a kocsit àllóra. Azutàn 2-3 sec ès lassan ejteni kezdi.
Ha mindig fékezés közben emelkedik az alapjárat nagy mértékben, akkor valószínűleg falslevegőt szív a fékrásegítő felől, de ez is csak egy elvi lehetőség.
Köszönöm megint a részletes választ. Megnézem az egr jàratot hamarossan...
1, MAP szenzor pipa. 10kpa vàltozàs volt.
2, Folytószelep ütköző csavarján a festék nem sèrült.
3, Amikor lehúztam az alapjárati szabályzó elektromos csatiját akkor hirtelen felugrott a fordula 1500 ra. Tartotta ezt a fodulatot kissebb eltèrssel(nem àlitottam semmit a csavaron).
Azt vettem èszre hogy amikor menet közben kiveszem sebessègből ès üresbe rakom (gèz elvève)akkor, leesik a fordulat (alapjàratra) majd megemelkedik(1400-1500 ra) akkor addig tartja amíg nem fèkezem a kocsit àllóra. Azutàn 2-3 sec ès lassan ejteni kezdi.
33000 miles, azaz 53e km környékén nagyon időszerű lenne az EGR csatorna tisztítás…
Véletlenül az első két kép ugyanaz, sajnos a többi sem tartalmaz releváns információt. Mindenesetre az látszik, hogy a Load_PCT nem ment lejjebb. Szerintem a 27-28% valamiért magas. Bár a dokumentáció szerint 12-34% lehet alapjáraton, de mérés alapján 2,3-7,8% gyakorlati érték.
1, Nem látszik a MAP sensor működése. Meleg motornál alapjáraton figyeld a szívócső nyomást. Az eddigiek alapján 28-30kPa (dokumentáció szerint 20-34kPa normális) Ha bekapcsolod a klímát, ablakfűtést minden lehetséges fogyasztót, az nagyjából 10kPa változást okoz, ha működik a MAP sensor.
2, Nézd meg a fojtószelep ütközőcsavarját, ha a biztosító festék törött, akkor nem ép a gyári beállítás. Ebben az esetben kicsit kitekerni, aztán addig be, amíg meg nem moccan a gázkar plusz egy fél fordulat.
3, Az alap üresjárat (650+/-50) beállításához le kell húzni az (alapjárati levegőszabályzó szelep) IAC szelep csatlakozóját és járó motor mellett a levegő bypass csavar beállításával a névleges alapjárati fordulat (850+/-50) alá kell venni, hogy majd normál működés mellett az IAC szelepnek legyen szabályozási mozgástere. (a csatlakozó lehúzásakor világít a MIL, a beállítási művelet végén a hibakód olvasóval törölhető.) Az IAC szelep csatlakozójának lehúzása diagnosztikai szempontból is hasznos, mert ha akkor nem tapasztalod a korábbi jelenséget, akkor nagy eséllyel jó nyomon jársz…
Feltehetőleg először az ELD hiba felborította az alapjáratszabályzást, majd valaki rossz irányba indult el és széttekerte amit lehet…
A fényképek alapján az ELD hiba közben mért értékeknél extrém magas a terhelési index.
Nagyjából 10xnagyobb volt mint a normális. Általában ha valós ez az érték, akkor valami felemészti a motor erejét. Ha nem akkor rossz a MAP sensor. (a rosszhír, hogy lehet több hiba is egyszerre...)
Most mennyi alapjáraton és 3000 fordulaton a terhelési index és a MAP?
A másik kérdés, hogy tudod-e tartani az 1500 fordulatot egy pedálállásból vagy az is ingadozik.
Kicseréltem az ELD egységet. A hibát engedte törölni de az alapjárat probléma még mindíg fennál. Automatikussan mindíg ráemel 1500 ig amint leesik 800-900 köré a fordulat. Mértem fogyasztás. 12 re jött ki elvileg városba.Előző Jazzem soha nem evett ennyit pedig abban 4x ennyi km volt. Van még valmi amit én saját kezűleg tudok ellenőrizni?
Sziasztok! 2010/2011-es évjáratú Jazz-t tervezek venni, jellemzően inkább 1.2 motorral vannak, 1.4 ritka. Van esetleg olyan könnyen kiszűrhető probléma, típushiba, ami vásárlást kizáró lehet? Köszi előre is, és kellemes ünnepeket!
Sajnos azt kell mondanom, gyakorlatilag nincs értelme kimérni a +/- táplálást és a vezetékfolytonosságot, mert bármelyik feltétel hiánya P1297 ELD áramkör alacsony feszültség hibát okozna. :(
Az ECU csatlakozónál mérni nem lehetetlen, csak nagyon kényelmetlen mutatvány...
Inkább kezd a műveletsort a végéről és az eredmény ugyanaz lesz. :)