Nono, haladjunk kis lépésekkel. :-) Először "kérjünk" egész nap közlekedő 173-ast.
Érdekes, de csak a közlekedésről esik szó a topikban. Csak ez a probléma Újpalotán? Aztán belegondoltam: annyira hozzászoktam, hogy bármit is szeretnék csinálni, Újpalotán kívül kell megvalósítanom, hogy így TÉNYLEG alig van problémám Újpalotával. (Ide is alkalmazható a már említett "nincs probléma a szénnel" idézet...).
De azért felvetek még néhány dolgot:
- nincs OTP automata a vásárcsarnok közelében (ezért nem fogok a Pólusba járni, inkább valahol útközben, a belvárosban oldom meg a pénzfelvételt, ha szükséges);
- a Nyírpalota utcai posta amióta létezik, kicsi és túlzsúfolt;
asciimo, Biovadász
Nem irigylem a budaiaktól a piros hetest meg a metrót! Elismerem, igenis szükség van rájuk. De nem csak ott, itt is! Nekik van metrójuk, van piros hetesük. Nekünk meg van egy időnként járó 173-asunk. Ugyanúgy fizetünk adót, ugyanúgy veszünk bérletet, mint a "szerencsésebb" helyen lakók! Nekünk mégsem jut se metró, se normális gyorsjárat. Remélem, mi nem vagyunk másodrendű állampolgárok...
jo, en se sajnalom oket. Csak elmondtam, hogy mivel ervel a BKV. A masik, hogy a piros hetesnek van egy tulso vege is, ahol ugyanugy lehetne hosszabbitani, de ami a fontosabb, hogy a ritkulas ezt a lakotelepet(Kelenföld) is erintene. Jo, nem lakik ott senkim, meg sokak szerint "hülye Budaiak", de mondjuk kis empatiaval megertenem a tiltakozast.
de akkor ritkulna a surusege a belvarosban is Jaj de sajnálnám a belvárosiakat. Nekik legalább VAN állandóan járó piros hetesük. Meg rengeteg más járművük is, pl. metrójuk.
Alapvetően nem. Nem tudnám hol tárolni a bringát, meg egyébként is. :-) Volt, hogy próbából elmentem bringával, és 45 perc alatt ott voltam, szemben a BKV-s átlag 1 óra 10 perccel.
Amikor gimibe jartam, minden nap a Hungarianal vartam a 73-ast hazafele.(akkor meg volt 73E, ami ott nem allt meg)
Azt jatszottam, szamoltam hany piros es hany fekete 7 es megy el, amig jon egy piros73as. Volt ugy, hogy valamelyik 4:2-re "nyert". Ami azt jelentette, hogy osszesen 6busz volt, aminel csalodni kellett, hogy "ez se az enyem".
Persze ezek az ures piros7esek a Ferenciek terenel, azert rendesen meg vannak tomve.
A palotabusz tenyleg jo, foleg nyugdijasoknak, akiknek meg idejuk is van korozgetni a XV. keruletben..
A piros 73-as előzménye, hogy valaha nagyon régen volt még fekete 73-as. Ez csak a Bosnyák térig járt. Majd megszüntették és lett helyette a piros 73-as, ami megy tovább a Keleti-ig, a piros 7-es megállóiban megállva (kiv. Róna u.)
A Bositól kifelé már valóban nem "piros jellemzőkkel" közlekedik.
173-as mehetne szerintem is teljes menetidőben.
Nem tudom, mi a helyzet manapság, de mikor én jártam át naponta a városon a 173-assal, bizony-bizony a Molnár V utcánál sokszor márcsak igen nehezen tudtak felszállni a jónépek.
A Thököly-n és a Rákóczin viszont egymást érték a piros hetesek.
Ha csúcsidőn kívül és hétvégeken a 73-asokat ritkítanák, és néhány 173-ast is bevennének (mondjuk néhány plusz megállással (pl. Miskolci út, Szerencs u.), az nem kerülne plusz költségekbe, és csak keveseknek (pl. az amúgy a Cinkotai útnál leszállók) okozna kisebb problémát, mivel a 73-as Újpalota felé igencsak elveszti piros jellegét, szinte minden fánál megáll. Ja, és ha pl. ezeket a ritkább 173-asokat kivinnék a pólusig, akkor a pólusbuszt meg lehetne szűntetni. Amúgy elég idegesítő volt, mikor a reggeli csúcsforgalomban ezredmagammal a 173-asra várva a megálló előtt elhúzott egy töküres csuklós Pólusbusz.
Apropó, mi van a Palotabusszal? Anno mentünk vele egy kört, csak az volt a baj, hogy vhol kinn van a végállomása, ahol állt fél órát. Amúgy jó ötlet.
De amugy amikor 12 evesen megkaptam a hiper-modern BMX bringamat, akkor bejartam Ujpalotat keresztul kasul. Meg Ujpalota tulso vegen lako lanynak udvaroltam 4 evig, es sokat jarkaltam gyalog oda , meg vissza..
Szerintem is jobb Ujpalota mint Csepel, Kobanya, Havanna, bar azert pl az utobbinal jobbnak lenni valljuk be nem kunszt. Meg ha kikapcsolom az elfogultsagot, akkor is jobbnak latom Ujpalotat a Rakoskerszturi lakotelepnel, es Ujpest egyes reszeinel is. Ujpesten van metro, ennyivel jobbak a korulmenyek, es ha legalabb a Bosnyakig jonne a 4-es, mar az is sokat konnyitene..
Nem kerulne sokba a piros hetesek tovabbkuldese, de akkor ritkulna a surusege a belvarosban is. Vagy tobb buszt+sofort kellene beallitani, az meg mar sokba kerulne.
3 évig (98-01) laktam kis családommal a Páskomparkban, 10 emeletesben. Eleinte húzódoztam a panellakóteleptől (belvárosi bárházban nőttem fel), de egész jól hozzászoktam. Persze megtapasztaltam a panel minden hátrányát a beázástól kezdve a szomszédok üvültözéséig, ami különösen éjjel olyan, mintha a másik szobában zajlana.
Szóval Újpalota szvsz jobb, mint a magyar panellakótelepek átlaga, különösen Csepelnél, Havannánál, Kőbányánál, bár, mondom, nincs nagy tapasztalatom, lehet, hogy csak viszonylag szerencsés helyen választottunk lakást. Mindenesetre aránylag csendes volt az a rész, és egész elviselhető a közlekedés a város felé (már amikor éppen nem volt bedugulva a Thököly). A metró biztos jót tenne, a József A ltp. is akkor lett felkapott, mikor megépült a Nagyvárad tér - Köki. De ha egyszer építenek is Metrót, szerencsésebb (persze drágább is) lenne kéregvasútként (mint Nagyvárad tér - Határ út között) megépíteni. Elég furcsán nézne ki egy betonkerítéssel ellátott pálya a Nyírpalota út mentén…
Épp mikor odakerültem indult el a piros 173-as, ami szinte az első pillanattól jól kihasznált járat (talán részben a régi 73E-t is pótolta), kár, hogy csak csúcsidőben közlekedik, pedig szerintem napközben és hétvégén is lenne rá igény. Nem is kerülne sokba a BKV-nak néhány vereshetest továbbszalajtani a Bosnyáktól, az utasok jelentős része úgyis arról száll át a 73-asra.
Akkor én most elárulom a tuti infót! Mármint kerékpárút ügyben.
Szóval, vadiúj kerékpárút van (felfestve) a főpostánál (talán éppen Fő utca??? - utcanevekkel még hadilábon állok).
Na de azt már ne kérdezze senki, hogy honnan - hová vezet ez a kerékpárút!
Még 1-2 éve volt egy ún. lakossági tájékoztató fórum (kinek van ideje elmenni ilyenekre?), amiről a Városházi Naplóban is beszámoltak. Az egyik Illetékes Fejes kb. úgy nyilatkozott, hogy "a kerékpáros közlekedés a XV. kerületben megoldott.". Hahaha. Erről Hofi jut eszembe: Van probléma a szénnel? Nincs. Szén.