Csak a blokkolás pillanatában oldja annyira a fékhatást, hogy újra forduljon a kerék(továbbra is fékezve), ha ebben a pillanatban tovább is blokkolna a kerék akkor sokkal szarabb lenne a fékezési hatás!
Nekem spec. nem hiányzik az ABS, most hogy nem működik. Én csak annyi elônyét látom, hogy nem tudok lapot fékezni vele a gumiba. De tavasszal megcsináltatom, akkor esedekés lesz egy garnitúra új gumi, nem akarok még1x úgy járni, mint idén, hogy 160-ról kellett megállnom ABS nélkül. Két gumi ment utána a kukába. Bár szerintem ha ment volna az ABS akkor nem kerülöm el a csattanást, mert úgy azért hosszabb a fékút, de itt csak centiken múlott...
száraz út egyenesben: az ABS a nyerő, mivel a blokkoló kerék felülete a blokkoláskor felmelegedik annyira hogy a gumi megolvad és azon csúszik, annak pedig igen kevés a tapadása...
Az ABS-s eddig csak 1x talaltam haszonsnak (2 eve vezetek ABS-es autot), a tobbi esetben kifejezetten ruhellem a fekut eleg tisztesseges megnovekedese miatt.
A kovetkezo eset tortent meg velem, autopalyan gangolok 160-al (ahogy azt a majer csavok szoktak ;) es egy sarga fiesta (hogy megelozzon egy kamiont) kb 80- al kijon elem. A tavolsag max 80 meter lehetett. Nyomok egy satut (osztonos reakcio), erzem hogy a kocsi eleje oldaliranyba mozdulna de semmit nem csinalok, majd indul az ABS es hala istennek tovabbra is haladok elore, nyil egyenesen. Leizzadtam. Ha ott besatuzok biztos hogy a szalagkorlaton kotok ki.
Kössz a válaszokat bár nem volt egysem teljesen meggyőző:))
Konktrétan a fékutra gondoltam. Melyik áll meg rövidebb fékuton.(Valamelik topicban olvatsam régen de nem találtam meg.) Az ABS-es a kocsi ABS el , vagy blokkolva mint az áálat.Száraz egyenes uton.
az biztos tud olyat, hogy kockásra fékezi az egyik kereket miközben a többin teszi a dolgát. Ilyen fordulhat elő, ha jól emlékszem akkor is amikor kanyarban az egyik hátsó kerék tócsán blokkol, és utána valahogy nem engedi tovább és nagy sebességnél bizony ebből nem sok jó származik, magyarul olyanra fékezi a kereket, hogy ütni is képes!
Ha szar a lengéscsillapitód valóban hosszabb lesz a fékút, de ideális esetben (minden cucc műszakilag megfelel), vitathatalanul rövidebb.
ABS minden esetben jobb, kivéve a hóban való egyenes (!) fékezést, mert akkor jobb ha blokkol a kerék, mert ilyen esetben feltorlódik előtte a hó és az jobban fékez. Ha nem torlódik fel a hó akkor megintcsak az ABS a jobb.
CSak egy kérdésem lenne . Mielött kiprobálom(hogy ne égjek be) ABS el állok meg hamarabb (egyenes ut , száraz) Vagy ha blokkolok.
GYorsan irjatok , ne csak nullákat lássak:)!!