Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 2020.05.22 -1 0 39013

Mosóczi !

Előzmény: koller andor (39012)
koller andor Creative Commons License 2020.05.22 -1 2 39012
Előzmény: Abymot (39011)
Abymot Creative Commons License 2020.05.22 -1 1 39011

"A szerkesztőségünkhöz eljutott tervezet szerint az alábbi változásokra kell készülni.Csak vasúti közlekedéssel kiszolgálandó, csökkentett menetrendi kínálattal, azaz a jövőben csak napi egyetlen vonatpárral bíró vonalak:

  • 4 Esztergom–Komárom
  • 5 Székesfehérvár–Komárom
  • 45 Székesfehérvár–Sárbogárd
  • 47 Godisa–Komló
  • 98 Abaújszántó–Hidasnémeti
  • 103 Karcag–Tiszafüred
  • 113 Nyíregyháza–Nyírbátor
  • 114 Mátészalka–Csenger
  • 121 Mezőhegyes–Újszeged
  • 125 Mezőhegyes–Battonya
  • 146 Kunszentmárton–Lakitelek
  • 147 Szentes–Orosháza

(...)


A fentiektől eltérő módon kiszolgálandó vonalak vagy azok egyes szakaszai és az utasok számára nyújtott szolgáltatások:

  • 25 Zalaegerszeg–Őriszentpéter–Hodoš [Őrihodos]: 2 nemzetközi vonatpár és vonatpótló buszok
  • 35 Siófok–Kisbárapáti: 1 vonatpár és vonatpótló buszok; több vonatpár csak Karádig közlekedik
  • 38 Nagyatád–Somogyszob: 1 vonatpár és vonatpóltó buszok; a Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon is változásokat hozhat
  • 43 Dunaújváros–Rétszilas: 3 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 60 Barcs–Gyékényes: 2 országos vonatpár (Szombathely–Pécs gyorsvonatok) és vonatpótló buszok
  • 66 Villány–Mohács: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 75 Nagyoroszi–Balassagyarmat: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 78 Balassagyarmat–Ipolytarnóc: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 85 Vámosgyörk–Gyöngyös: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 86 Vámosgyörk–Újszász: 7 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 89 Nyékládháza–Tiszaújváros: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 102 Kisújszállás–Kál-Kápolna: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 109 Debrecen–Tiszalök: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 111 Záhony–Mátészalka: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 113 Fehérgyarmat–Zajta: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 116 Nyíregyháza–Vásárosnamény: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 125 Szarvas–Mezőhegyes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 128 Püspökladány–Szeghalom: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 130 Szentes–Hódmezővásárhely: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 145 Lakitelek–Kiskunfélegyháza: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 146 Lakitelek–Kecskemét: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 147 Kiskunfélegyháza–Szentes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok"
Előzmény: Abymot (39010)
Abymot Creative Commons License 2020.05.22 0 0 39010
Előzmény: sosiforda (39009)
sosiforda Creative Commons License 2020.05.18 0 1 39009
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.18 0 1 39008

Tulajdonképpen mindegyik mellékvonal lerohasztása így történt.

Előzmény: laci_52 (39005)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.18 0 2 39007

Az már a magánvasút baja és a megrendelőé, a MÁV mossa kezeit...

Persze láttunk már több példát, hogyha a vállalhatatlan pályaállapotok miatt megszűnik a tehervonati kiszolgálás is, a MÁV-ot az is hidegen hagyja.

Előzmény: Fertőtlenítés a faluban (39006)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2020.05.18 0 0 39006

...a pályasebességet leveszik 40-re vagy 20-ra, amivel elég sokáig elzörög a vonal a hozzányúlás igénye nélkül.

 

A sebesség levételével a kiszolgálás időigénye megnő (a vonal hosszának függvényében), ami növeli egyebek között a vontatás költségeit. Erről Taki bácsi ritkán szokott szakérteni.

Előzmény: Lovrin (39001)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 4 39005

Ez aztán a "spórolás": teljesen lerohasztják a vonalat, hogy végül legyen ok teljesen felszámolni, mondván: nem éri meg felújítani! Remek!

Előzmény: Lovrin (39001)
lazlooow Creative Commons License 2020.05.17 0 1 39004

Mezőfalva elágazás-Paks

Galgamácsa-Vácrátót

Börgönd-Szabadbattyán

 

Ezek mind használható vonalak. A PaksII projektben lesz is némi javítás a 42-esen. 

Előzmény: siófoki35 (39003)
siófoki35 Creative Commons License 2020.05.17 0 1 39003

Kiskőrös-Kalocsa

Drávafok-Sellye-Vajszló, Beremend-Villány

Kál-Kápolna - Kisterenye vonalon is akad, végig járható, de nincs mindenhol rendszeres forgalom.

Keszőhidegkút-Tamási

Hajmáskér-Papkeszi

Előzmény: MCA-001 (39002)
MCA-001 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 39002

Össze tudjuk szedni, hogy melyek azok a mellékvonalak ahol csak teherforgalom van jelenleg?

 

pl.: 37-es Balatonszentgyörgy - Somogyszob

Előzmény: Lovrin (38997)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.17 0 6 39001

Abban egyetértünk hogy komoly megtakarítást nem hoz a személyszállítás megszüntetése, mint ahogy 2007-ben 2009-ben és 2012-ben sem lett látható pénzügyi eredménye. (Taxx turnézott itt tizenéve vonali költségkimutatásokkal ahol 1-1 mellékvonal éves üzemeltetési költségének ki volt mutatva 500-1500 M Ft, ami alapján a vonalbezárások huszonmilliárdos spórolás lett volna, gyakorlatban még 1 milliárdot sem érte el)

 

Ami viszont mégis spórolás - a maga pitiáner módján - hogy amennyiben a vonal teherforgalma meg is marad, a pft minimálisra csökkenti a tevékenységét. Azaz ahol le lehet szerelni a fénysorompókat ott leszerelik, a pályasebességet leveszik 40-re vagy 20-ra, amivel elég sokáig elzörög a vonal a hozzányúlás igénye nélkül. Kitérőket kiszögelik vagy elbontják, űrszelvénybe lógó növényzetet nem vágják, gyomirtó vagy végig megy vagy nem. A vonal átáll egy alacsonyabb fenn(nem)tartási színvonalra, ahol annyi a cél, hogy az a havi-heti 1-2 tehervonat valahogyan leközlekedjen, de az már nem hogy emellé a vonal alkalmas maradjon személyszállításra. Ez a spórolás minimális - nagy MÁV szinten nem látszik meg, hogy becserélnek-e a vonalon 300 aljat a pályasebesség fenntartására, takarítják-e az űrszelvényt, 2-vel több fénysorompó üzemel-e - viszont a szűkös erőforrásokból operáló helyi pft majd betömköd pár lyukat a saját költségvetésében abból amit ezen spórol meg. Viszont az évek során a elmaradt amortizációpótlás szépen összegződik, vagy nem is, hatványozódik. És ha újra akarod indítani a személyszállítást hirtelen nem tudod majd. Mert azt a két fénysorompót amit leszereltek és máshol felhasználtak, azt pótolni kéne, százmilliós tétel. Az alapszintű karbantartás hiánya miatt a pályahibák súlyosbodnak, amit az évi 300 alj cseréje megelőzött volna - most 6000 aljat kéne cserélni ahhoz hogy visszaállítsd a a bezárás előtti sebességet. A költségek olyan szintre nőnek, hogy aki látna fantáziát a vonalban az sem vállalja fel sokszázmillió forintért - ami most már tényleges pénz, nem statisztikai kimutatás - a bezárás előtti állapot visszaállítását. Főleg ha már akkor sem felelt meg az igényeknek. Marad az előre menekülés, valami nagyszabású felújítás tervezése még drágábban, de ennek minimális az esélye.

 

Persze ez nem általános érvényű forgatókönyv, a mellékvonalak között hatalmas különbségek vannak. Van ahol nem okozokozna bajt a bezárás, annyira masszív a pálya, igaz ez a kisebbség, és van pár olyan ami ma is újranyitható lenne 10 év bezárás után. De olyanok is voltak ahol már másnap megállt az élet, alig hogy elment az utolsó vonat, garantálható, hogy több már nem fog.

Előzmény: laci_52 (38999)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 39000

Elnézést a duplázásért, hülyéskedik nálam a net...

Előzmény: laci_52 (38999)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 2 38999

Megfordítom a dolgot: ha egy vonalon van teherforgalom, nem nagy plusz költség, ha néha egy Bz végigmegy rajta, hiszen a pályát és a biztbert mindenképpen fent kell tartani. Nem hoz komoly megtakarítást a személyforgalom megszüntetése...

Előzmény: Lovrin (38997)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.17 0 2 38998

Akkor megfordítom a dolgot: ha egy vonalon van teherforgalom, a pályát és a biztbert rendben kell tartani. Ehhez képest nem nagy plusz költség, ha néha egy Bz végigmegy rajta, nem hoz komoly megtakarítást a személyforgalom megszüntetése.

 

Előzmény: Lovrin (38997)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.16 0 0 38997

A teherforgalom változatlan formában üzemelhet ahol van. Vannak 2007/09-ben bezárt vonalak, ahol máig van teherforgalom. De a mellékvonalak többségén nincs.

Előzmény: laci_52 (38996)
laci_52 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 38996

Arról persze nincs szó,hogyan váltják ki a teherfogalmat. Van a bezárandó vasútvonalak mentén ehhez mindenütt megfelelő minőségű út és közúti szállítási kapacitás?

Előzmény: siófoki35 (38992)
Lovrin Creative Commons License 2020.05.15 0 0 38995

Benne volt már a levegőben régóta.

Előzmény: siófoki35 (38992)
bendeguz90 Creative Commons License 2020.05.15 0 1 38994

"Olyan hangokat is hallani, hogy a mellékvonalakon közlekedő, elavult, piros, Bzmot névre hallgató motorvonatokat nem akarja a MÁV-Start tovább üzemeltetni, tehát a bezárásoknak az lenne az egyik célja, hogy a Bz-ket nyugdíjba küldhessék."

A fürdővízzel együtt kiöntik  a gyereket.

Előzmény: siófoki35 (38992)
MCA-001 Creative Commons License 2020.05.15 0 2 38993

Vagy a reakciók tesztelése.

Előzmény: siófoki35 (38992)
siófoki35 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 38992

Újabb vasútbezárások? Vagy csak találgatás/rémhírterjesztés?!
https://pestihirlap.hu/2020/05/14/vasutvonalakat-szamolnanak-fel-a-jarvany-alatt/

bendeguz90 Creative Commons License 2020.04.19 0 1 38991

De szomorú ezt látni :((

Előzmény: Atis57 (38989)
varadidomi Creative Commons License 2020.04.19 0 3 38990

2020. 04. 15. Harta

2007 óta csendes a vonatzajtól

Atis57 Creative Commons License 2020.04.03 0 1 38989

sZIA!

 

 

Pedig ez már készen van .....?

Előzmény: Komlósfecskés (38987)
Atis57 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 38988

Szia!

 A lehetőség?

 tehetősebbnek ---saját autó

 

a szegényebbeknek -----bicikli!

 

A VOLÁN busz járat is drága --el kell sorvasztani.

Előzmény: Törölt nick (38986)
Komlósfecskés Creative Commons License 2020.04.02 0 2 38987

A legnagyobb esély jelenleg ezekre van.

Előzmény: Törölt nick (38986)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.02 0 0 38986

Ti milyen járművekben látjátok a mellékvonalak jövőjét? Motorvonatok vagy inkább mozdonyos vonatok az esélyesebbek, ha egyszer véget ér a Bz-s és Bhv-s korszak? 

f_k Creative Commons License 2020.03.24 0 0 38985
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.12 -2 3 38984

Sőt 1990 körül még halállistán volt, meg 1968-as koncepcióban is.  Mondjuk már 2000 körül kezdett nőni az utasszám, aztán jöttek a Desirok még jobban nőtt, színvonalas vonatok miatt, most meg teljes generál után fővonali forgalom.

 

De a mizsein is anno akkor is elég nagy utasszám növekedés volt mikor Köki helyett a Nyugatiba mentek a vonatok, és akkor még nem volt Desirozás se Gyál és Inárcs reaktiválása, hogy lehessen sűríteni a vonatokat.

Előzmény: M63 010 (38983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!