Meg lesz járatva hosszabb utakon és akkor kiderül, mert mióta hazahoztuk csak városban volt használva. Kinulláztam a fogyasztásmérőt azóta 20 litert mutat XD. De ez tényleg nem releváns a pár kilométeres utak miatt. Most kap majd olajat, szűrőket és akkor usgyi neki megyünk vele pár száz kilométert. Ha nem konszolidálódik akkor vissza kell vinnem, mert ódákat zengenek róla, hogy ez a motor vegyeszben 7-8 litereket fogyaszt. Ahhoz képest soknak tűnik amit produkál még így városban is. 140 kilométer alatt több mint negyed tank elfogyott.
Télen dízelnél hidegindítás után kb. 1 perc, benzinesnél max. fél perc üresjárat, majd indulás. Itt általában ha jeget kell kaparni, az tovább tart ennél...
Fordulatszám 1500-3000 rpm között, a legjobb ha 2000 rpm környékén tartjuk a sebességet. Az alacsony fordulat ugyanúgy káros, mint a pörgetés, mert még nincs rendes kenés.
Dízelnél csak kb. 5 km megtétele után kapcsolok fűtést. A benzines sokkal gyorsabban bemelegszik és már 1-2 km után langyosat fúj.
Ja igen, ha tényleg ilyen magas a fogyasztás, akkor szerintem első körben légtömegmérőt (légmennyiségmérőt) cserélj, de csakis gyári vagy gyári bontott kerüljön bele.
Ebből nem szabad utángyártottakkal kísérletezni...
Nekem a 2003-as Focus 1.4 benzin kombi 7,5-8 liter között fogyaszt városban nem kímélve. Ha nem váltok 2. fokozatnál feljebb, akkor sem fogyaszt többet 9-nél. :)
A 11,5 literhez szerintem non-stop araszolgatás kellene.
Nekem olyan gondom van(1,6 TDCI 115 LE) Ha elinduláskor megy a fütés, az Istenért se melegszik fel a motor, még el sem indul a mutató. Ha kikapcsolom, akkor elkezd melegedni a motor. Fütést visszakapcsolom, megint lehüti a motort. Hozzá kel tennem, hogy itt Baranyában kevés a sik terep, itt domb le-fel van használva. Hosszú lejtők lefele.
Üdv emberek! Kis tanácsot kérnék.2012-13 környéki mondeo 1.6benzin illetve 2.0tdci motorok milyenek elsősorban a megbízhatóság érdekel, de mindent meghalgatok. Köszönöm.
Megdöbbenve láttam, hogy nekünk a computer 11.4 litert mutatott amit horribilisen soknak tartok. Persze lehet nem pontos az érték, a kilométerszámlálót kinyomtam véletlenül mielőtt a menüt nézegettem így csak a legközelebbi tankolásnál tudok majd kalkulálni. Persze nagyjából azért meg lehet majd saccolni mert tudom mennyit mentem és 42 liter lett beletöltve. Mennyi lenne a normális egyébként ha főleg városban megyek vele (dugók araszolás nincsen de 70% ban rövid utakra van használva)? Most majd megyek pár hosszabb utat is kíváncsi leszek mennyire áll be. Azért 9 liternél többet nem nagyon tartanék normálisnak.
Innen próbáltam korábban (focus fórum), de nem lehetett megjeleníteni és letölteni se. Azóta kijavíthatták mert most újra ránéztem és már jó :) Köszönöm
Egy 2005-ös (mk2) Ford Focus tulajdonosa lettem a napokban. 1.6 benzines sedan kivitel. Olyan kérésem lenne, hogy magyar nyelvű kézikönyvre lenne szükségem, de sehol nem találok. A ford honlapján van mk1-hez de a ketteshez csak 2007-től. Ebben az évjáratban nincs még a ford focus klubban sem. Ha valaki tud hozzá forrást nagyon örülnék neki. Előre is köszi
Ugy néz ki, vészüzembe van a motorod. Házilag a turbó körül nézelődnék első kőrben, nincs e kifujás repedt cső. Esetleg geolapát beragadás. Ezek renbe, akkor csak a diag kiolvasás, ahogy előttem is írták mert. Lehet üzemanyag ellátási gond, de akár injektorok is. Ha amugy is aktuális lenne nemsoká egy űzaszőrű csere, akkor azzal is probálkoznék.
Van egy Ford focis c-maxom 2005 1,6 dízel.A mai nap minden előjel nélkül az autó kidobott egy hiba jelet és egyszerűen nincs erő.Ezt követte a motor jel is.Mirr haza értem már a végén rángatott is.Esetleg vélemény,és utánna kiolvasás.Köszönöm!
Köszi a választ.Egyre nagyobb a gyanúm,hogy az 1.6 klímás kivitelben 2 db hűtő ventilátornak kéne lennie.Tehát az enyémben az 1 db venti valami korábbi hiba-szerelés következtében helytelenül került bele.
Akinek van még bármilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban, szívesen fogadom.
Az enyémben emlékeim szerint 1 nagy venti van a hűtő mögött. 2003 Focus 1.4 benzines kombi, nem klímás.
A sztori, ami hozzá kapcsolódik:
Egyik nyáron a forróságban araszolva gőz csapott ki a motortérből, felforrt a hűtővíz. Természetesen egyből stop, megvártam, amíg visszahűl. A hűtőventi NEM kapcsolt be...
Mint kiderült, a kiegyenlítő tartály lyukas volt, ezt cserélni kellett. Mivel a venti direktbe kötve egyből indult, nem az volt a hibás. A hengerfejben lévő hőgomba cserével próbálkozott a szerelőm, de vadiúj gombánál is csak valami 130 foknál kapcsolt be a venti. (hőlégfúvóval melegítette) Végül egy sima computer reset kellett neki, hogy ismét 105 foknál kapcsoljon be és 95 foknál ki. (Reset: Talán gyújtás ráadásánál kell nyomni a műszerfalon lévő km nullázó gombot pár mp-ig.) Utánanéztem, a motor elvileg többszörösen védett a "megfőzés" ellen, lekapcsol, mielőtt kritikussá válna a hőmérséklet.
Adott egy Focus II, és egy 6000CD fejegység. Az utóbbi időben az alábbi hangot kezdte el kiadni a cd meghajtó(lehet picit halk, fülessel jobban hallható):
Egy éve került hozzám egy focus mk2. Keylessel van felszerelve, miután kicseréltem a kulcsban az elemet 1 hét múlva jelzi a műszerfalon hogy cseréljek megint elemet.
Van valami trükk ezzel kapcsolatban? Olvastam más fórumon hogy mikor kijelzi a műszerfalon akkor meg kell nyomni a kulcson valamelyik gombot is hogy érzékelje az új elemet de ez nem segített.
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy néha menet közben (kb 50-60nál, de nem sebességfüggő) felugrik a sebességmutató 120 környékére, ott marad pár másodpercig, aztán visszaáll a normális sebességre?