Én még elég kezdő vagyok a panorámafotózásban, de már túl vagyok az első sikerélményen. Harmadik nekifutásra sikerült egy tökéletes panorámafejet készítenem és a PTGui programmal a gömbpanorámát. Amit Te keresel, az pl. a Kolor Ponotour Pro 1.8, amivel és is kísérletezem.
Rosszul van meglőve a zenit. Amikor fotózod meg kell bizonyosodni róla hogy lesz e rajta kontrol pont. Ha nem akkor nem pontosan felfele kell lőni hanem 30 fokkal elfordítva a gépet, majd a panofejet 180 fokkal elfordítva még egyet.
Én is most kezdtem kisérletezni a gömbpamoráma fotózással. A képek összerakásához a PTGui 9.0 verziós programot használom és ezzel kapcsolatosan fordulok segítségért hozzátok, mármint aki jártas ebben a programban. A gömböt összerakja, viszont az égboltal nem boldogulok, mivel vagy teljesen egyszínű, vagy sűrű felhős és a kontroll pontokat nem tudom megadni. Ezért, ha creáltatom a panorámát, akkor az égbolt helyén egy fekete kör látszik, ami a kontroll pontok hiánya miatt van, de azt manuálisan sem tudom kialakítani, mivel az egyszínű kék képeken nem találni kijelölhető pontokat.
Valahol olvastam, hogy ilyenkor kézzel lehet a képeket a helyükre tenni, de a gyér PTGui programismeretem miatt erre nem jöttem még rá. Ezért fordulok hozzátok, hogy tudtok-e ebben nekem segíteni.
Minden megoldás érdekel, mivel teljesen amatőr kezdő vagyok és az összes tudásomat innen a netről csipegetem.
Én kb 1 hónapja kezdtem foglalkozni a fotózással és rögtön megtetszett ez a gömbpanorámás dolog.
Be is szereztem hozzá mindent kivéve a panoráma fejet ami ugye elengedhetetlen kelléke.
Kicsit sokalltam a 80e Ft tól induló árú fejeket.
Ezért csináltattam ami közel nem 80e Ft
Csináltam vele pár gömbpanorámát és tökéletesen teszi a dolgát.
Nyilván viszonyítási alapom nincs ,hogy milyen lehet pl a nodal ninja mert élőben ilyet sosem láttam , sőt mint említettem a fotózást is csak 1 hónapja kezdtem el.
Csak azért osztottam meg veletek hátha valakinek hasznos vagy lát benne fantáziát.