Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kistoves Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126666

Köszönöm, sajnos akinél volt, nem foglalkozott vele, pedig ott volt 3 napig az autó, inkább csak nyűg volt neki. Tegnap kaptam egy szakembert, jövő héten egyeztetek vele. Köszönöm a segítséget.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126664)
kirsan Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126665

Szia, pontosan ezt írtam neked, hogy mind így jártunk, hogy eltömítődéstől függetlenül 200 ezer körül a kocsi hisztizni fog a részecskeszűrő miatt. Ez bele van programozva! Hogy egy másik példát mondjak, 2002-es évi Epson nyomtatóm van. Mondták, hogy bizonyos számú nyomtatás után, hibát fog jelezni, hogy vidd szervizbe. De a válasz, hogy vegyél másikat. Persze, mert ebbe még 300 Ft !! a patron. A szervizben mondták, hogy van rá szoftver a neten, ami lereszeteli a chipet, de ők nem tehetik meg. Megtaláltam neten, megcsináltam, és utána köszöntött a gép, hogy megvettem az új terméküket. Azóta kétszer kellett reszetelni, de hibátlan. 

Azért volt nálunk, kicsit más a helyzet, mert akkor még nem 316 ezernél olcsóbban részecskeszűrő, és akkor 25 volt a tisztítás. Azért ott más az arányszám, de azóta eltelt 8 év. 

Maga az additív folyadék szint alacsony kifejezésre nem emlékeztem pontosan, de az is hisztizni fog, ha kell legközelebb, de 2 liter, az több, mint 120 ezerre elég szerintem, ha odafigyelsz a tankolásokra. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126656)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126664

Uzem kozben a kocsi rendszerenek feszultsege szabalyozott. A rendszer feszultsegingadozasa legfeljebb 0,2-0,3 V.

Ez nem okozhat latvanyos jeleket sem a homeresben, sem a fenyszoronal.

Szoval szerintem a kovetkezo vizsgalatnak az uzem kozbeni feszultsegmeres legyen az akkumulator kapcsai, mikozben bekapcsolod sorban a fogyasztokat. Ha itt a fentinel nagyobb elterest tapasztalsz, akkor a lehetseges hibak:

Generator

Akkumulator

Feszultsegszabalyzo.

 

Ha az akkunal stabil a feszultseg, akkor valszeg a testvezetek csatlakozasanak korrozioja okozza.

Autovillamossagi szakembernek ezt latnia kellett volna.

Előzmény: kistoves (126663)
kistoves Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126663

Sziasztok !

2009-es gyártású 1,4-es benzines 207-es ről kérdeznék.

Olyan probléma jelentkezett, hogy a hőfokvisszajelző szerint a hűtővíz nehezen melegedett, drasztikusan ingadozott a vízhőfok, illetve nem érte el az üzemi hőmérsékletet. Szerelő látta, bár azt mondta hogy a termosztát jó, ennek ellenére ez is, illetve a hőérzékelők is cserélve lettek. Közben látta villamossági szakember is, "természetesen" a hiba akkor nem jelentkezett. A csere után úgy tűnt helyreállt a dolog, bár érzésem szerint nem teljesen tökéletes, nagyjából egyenletesen melegszik. De ahogy esősre, párásra fordul az idő szintén lassú melegedést mutat az óra, illetve ingadozást a vízhőfokban,  lámpák felkapcsolása ezen egy kicsit még fokoz is, de felpörgetve a motort egy pillanat alatt e helyes értékre ugrik a mutató.  ( Jelzem, hogy fal előtt állva a lámpák fényereje egy kicsit "hullámzik".) Valahol a neten, talán a youtubon olvastam-láttam, hogy alacsonyabb feszültséget kap a hőérzékelő, ez által jelez fals hőfokot, magasabb fordulaton, az üzemi feszültséget megkapva helyes értéket mutat.

Mi lehet a probléma, hol keressem, mit nézessek meg ?

Köszönöm a segítséget.

FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126662

Mivel tettél bele új szűrőt és feltételezem, hogy ezt fel is tanították az autónak, nem valószínű, hogy bármi probléma lesz a közeljövőben.

 

Amit írtam, az inkább a régi szűrőhöz (és az állapotához) tartozott.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126661)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126661

Hát reméljük a legjobbakat.

Ha bekövetkezik, az gyorsan ki fog derülni, szerintem legkésőbb a következő tankoláskor, ami lassan esedékes.

Előzmény: FeZ_ (126660)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126660

Ja, optimális esetben. Aztán meg van, hogy vicceskedik az autó. (szoftver)

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126658)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126659

Például:

"Diesel additive required"

"Fap additive level too low"

Előzmény: FeZ_ (126657)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126658

Ezt ellenőriztettem. Én is erre gyanakodtam elsőre.

2 literes zacskó van benne, vagyis a legnagyobb.

Azt mondták, hogy azt egy pontosan erre utaló hibaüzenetben fogja a tudomásomra hozni az autó.

Előzmény: FeZ_ (126657)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126657

"azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, "

 

Azt nem mondták a két szervizben, hogy akkor is az eltömődés veszélye" figyelmeztetést kapod az autótól, ha  a szűrőben levő adalékanyag (FAP folyadék) mennyisége elér egy szintet ? Paraméterekben a diagon ez is látszik. Ilyenkor is cserére írja ki a gép a szűrőt, miközben koromból nem feltétlenül van benne annyi , amenyi már indokolná a cserét. Ezt az adalékanyagot is kimossák olyankor, amikor tisztítják a részecskeszűrőt.

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126656)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126656

Ígértem, hogy beszámolok a részecskeszűrő kálvária végeredményről...

1,6 HDi / 109LE / 223 ezer km

 

Két hónapot kellett várnom a megoldásra, jó szerelőnél ennyi a sorbanállás... Közben legalább sikerült az alkatrészeket olcsón levadászni. A részecskeszűrővel együtt sok dolgot csináltattam egyszerre, úgy mint kettőstömegű lendkerék, kuplungtárcsa cseréje + kapcsolódó praktikus alkatrészek. Még minden gyári volt a kocsiban.

 

Az eltelt két hónapban az autót folyamatosan használtam, havi átlag 1300 km-t tettem bele. Természetesen minden indításnál jött az üzenet a részecskeszűrő eltömődésének "veszélyére" figyelmeztetve és állandó "service" lámpával.

Ez alatt sem érezhető teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés, sem a részecskeszűrőhöz köthető bármilyen más hibajelenség nem jött elő. A kocsi átlag 600-800 km-ként regenerált attól függően, hogy mennyi városi km ment bele. Ez sem rossz.

Beigazolódni látszik, hogy a hibaüzenet teljesen fiktív km-függő üzenet. Gyárilag szoftverben állíthatták be, hogy 220 ezer km-nél jöjjön el a pillanat, amikor a részecskeszűrőt "meg kell vizsgálni".

Természetesen ez motortípus és szoftververzió függő is lehet. Meglehetősen lehúzós dolog, mert normál használat mellett még több tízezer km-ig is lehetne használni az autót a legkisebb gond nélkül. Vélem, hogy extrém városi használatra terveztek a paraméterezésnél.

Két szervizben voltam a kocsival, mindkettőben kiolvasták a hibatárolót. Az egyikben azt mondták, hogy rafkósak a franciák. A szoftver figyeli a részecskeszűrő adatait. Nem elég kiütni a hibát, vissza fog jönni rövidesen. Ha nincs az első regenerálás utáni nyomáskülönbség értéknél csökkenés az utolsóhoz képest -ami alapján feltételezheti a részecskeszűrő cseréjét-, akkor ismét hibaüzenetet dob. Rájön, hogy át akarták verni... Tehát minimum mosatni kell, vagy cserélni a hibatörlés előtt.

Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, higgyük el!

 

Szóval én a részecskeszűrő cseréje mellett döntöttem, mert elég olcsón sikerült megvennem a Kaufer-nél. Ugyan Közel 100 ezer forintba került, de egy 30-50 ezres tisztításhoz képest ez szerintem már méltányos összeg, különösen, hogy innentől valószínűleg nem lesz ezzel gond a kocsi várható élettartama alatt.

A kiszerelt részecskeszűrő mögötti olajszűrőt is cseréltettem, mert ennek eltömődése gyakran vezet a turbó halálához, sőt gyakran a javított vagy csere turbó is behal, mire rájönnek, hogy ez okozza a bajt. Viszont hozzáférni csak a részecskeszűrő leszerelésével lehetséges. Praktikus ilyenkor cserélni.

 

Ami a lényeg, hogy a kiszerelt részecskeszűrőt megvizsgálva, azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, szemben az interneten látható elrettentő fényképekkel. A szerelő szerint sincs kutya baja sem. Mindenesetre eltettem, lehet, hogy piacra dobom, legfeljebb egy mosás kell neki az újszerű állapothoz.

 

Előzmény: kirsan (126620)
setzka Creative Commons License 2022.04.20 0 0 126655

Sziasztok , találkozott már valaki olyannal hogy menet kozben minden elsötétül , sem a radio sem a műszerfal , sem az óra semmit nem mutat , kocsi ugyan ugy indul , viszont minden sötét marad , mi lehet ez?

d.jocov Creative Commons License 2022.04.16 0 0 126654

A valakit érdekel, a héten vettem, de nem fér a kofferba. 5 év gari van rá. 40 Euró.

L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126653

Igen. A linkelt oldal alján van egy táblázat, hogy milyen DAM-hoz mi tartozik.

Előzmény: szasza0211 (126652)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126652

Igen én is úgy emlékszem hogy Eolys 176 megy 307-be.

Előzmény: L. Freamon (126651)
L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126651
Előzmény: DGy77 (126649)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126650

Szia 

Én peugeot szervizt hívtam fel ők nézték meg alvázszám alapján. 

 

Előzmény: DGy77 (126649)
DGy77 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 126649

Szia! 

Azt megkérdezhetem, hogy hol tudom megnézni, milyen fajta adalék való a kocsimba? Nekem egy 307-es, 1.6 HDI diesel van, és egy pár napja jelzi, hogy " Diesel Adittive minimum Level".

Én is szeretném szerelővel feltölteni a tartályt, de egyelőre el akadtam, hogy milyen  is való bele.🤔

Előzmény: szasza0211 (126644)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126648

Köszi 

Milyen kis egyszerű megoldás.

Bár ahogy nézem talan levétel nélkül is bele lehet önteni a cuccot.

Előzmény: kirsan (126645)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126647

Igen fel.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126646)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126646

Diagban is feltanítja?

Előzmény: szasza0211 (126644)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126645

Akkor igen 1,07 literes a tartály, akkor itt nézd meg:

https://www.youtube.com/watch?v=y_P5WIBqVmA&ab_channel=Garyxperia

Előzmény: szasza0211 (126644)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126644

Köszi szépen! 

Nekem most egy 3008 1.6 hdi-m van ebbe 1 liter megy bele

Eloys powerflexből. Szervizben 25-30 literje plusz munkadij.

Halisten találtam a Kauffernèl literest 10-e ft-ert, a szerelom pedig

megcsinalja. 

Előzmény: kirsan (126643)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126643

Elnézést, rosszul értelmeztem a palotai szervíznél az árat. 12 ezer literenként az ár, és 12 ezer a betöltés, de az nem literenként. Így 3 liter betöltése 48 ezer, de nem tudom náluk mi tartozik még az árba, de ha ennyiért feltöltik, az nagyon jó ár. A szerelőmnél 25 ezer a komplett DPF szűrő mosás, de ha nagyon el van tömítődve a szűrő, akkor kétszer kell mosni. Amióta az első hibakód kijelzése után egy héten belül mindig elvittem kitisztíttatni, azóta elég volt egyszer mosni. Azért írom múlt időben, mert nemrég cseréltem le a kocsim, de az új is 1,6 hdi, csak ez újabb, de van a családban továbbra is régi, ha fontos megkérdezem ? literes a tartálya.

Előzmény: kirsan (126642)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126642

Az én Peugeottom, 1,6 Hdi, de 3 literes tartálya van.  60 ezer Ft a teljes feltöltés. Peugeot Beleznay, XI. kerületben van, nekem bevált ( csak Fap feltöltésre, és DPF tisztításra jártam oda, a kocsim általában én javítom itthon), de egy másik cég szerint, 24 ezer/liter most az ár, és szerintük, 2-3,5 literesek autónként a tartály.

https://dpfszerviz.hu/fap-adalekfeltoltes/

Ők Palotán vannak, semmilyen véleményem nincs róluk, neten találtam.

Előzmény: szasza0211 (126641)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 126641

Kérdeztem szervizt 50000ft munkadijjal együtt. 

1liter megy bele.

Előzmény: kirsan (126639)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 126640

Köszi 

Ez milyen cég amúgy?

Előzmény: kirsan (126639)
kirsan Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126639

Sajnos csak Pesten tudok, de az ár kiindulásnak: 20 ezer/liter, munkadíjjal, komputeres regenerálással. Tudom a lötyi maga 8-9 ezer.

Előzmény: szasza0211 (126637)
janitoth Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126638
  • EAN: RIDEX 4059191556854
  • esetleg ez az önindító jó bele?
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126637

Sziasztok 

Fap folyadék ujratoltest nem tud valaki jó áron?

Ha lehet tolna Somogy Baranya.

Illetve kinek mennyiért volt? 1.6 hdi

Köszi 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!