Keresés

Részletes keresés

Zárlámpa Creative Commons License 2023.12.19 0 2 71165

"Ebből a sorozatból viszont ez egy van itthon."

 

Tehát esélyes, hogy a 1026-os is ilyen sorsra jut?

Előzmény: FejesAntal (71164)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.19 -3 3 71164

A múzeumot nem érdekli mennyi üzemelő gőzös van. Az a ex nosztalgia jelenleg MRT reszortja.

 

Ebből a sorozatból viszont ez egy van itthon.

Ha megsemmisül egy balesetben, nincs honnan pótolni.

Előzmény: sínbohóc (71163)
sínbohóc Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 71163

A múzeum nem akarja, hogy üzemeljen.

 

Ennyi működő gőzös mellett teljesen felesleges is lenne.  Ja nem...

Előzmény: FejesAntal (71161)
akóR Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 71162

Magyarországon minden IS megváltoztatható...
..., egyetlen toll vonással :-) 

 

Előzmény: FejesAntal (71161)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.19 -5 5 71161

A 109.109 ma kora reggel végleg átköltözött az Északiba, a leendő múzeumba. Tehát ez már nem fog menni többé közforgalomban, hiába vágyakoznak rá egyesek meg alapítványt akarnak létrehozni a felélesztésére/ üzemeltetésére. A múzeum nem akarja, hogy üzemeljen.

rezgaras Creative Commons License 2023.12.17 -2 7 71160

Hozzátéve, hogy a 601-esek a legnagyobb teljesítményt Fiumétől felfelé, az 50km-re lévő Kupjak-alagútig fejtették ki, ami 1225m magasan feküdt az Adria szintje fölött. Tehát a szerkocsi kapacitásának erre a teljes erőbedobással végrehajtott 50km-re kellett elegendőnek lenni. Sajnos nem tudom, hogy volt-e ezen a szakaszon további vízvételi lehetőség. Úgy emlékszem, hogy a tehervonatok nem mentek végig megállás nélkül.

rm40 Creative Commons License 2023.12.16 -2 4 71159

A vízfogyasztás szempontjából a kazán gőztermelőképessége számított, az pedig nem függ a gépezettől, csak a kazán méreteitől - meg persze a tüzelőanyag fűtőértékétől. A 601-es kazánjának méretei (így gőztermelő-képessége is) nemcsak hogy meghaladták a 301-eséit, de építése idején Európa legnagyobb gőzmozdonykazánja volt az akkor szintén tekintélyes kazánnyomással.

Nagyobb szerkocsi persze mindig nagyobb hatótávolságot jelent, de ebben az esetben a rendelkezésre álló legnagyobb szerkocsi (az S32) egyben a szükséges minimumot is jelentette.

Előzmény: akóR (71157)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.16 -3 4 71158

Elnézést, de ugye a négy hengerből kettő " fáradtgőzzel " működött ?

Igen, ugyanúgy, mint a 301,501-502 esetében. Mégis ugyanazt a "sok köbméteres szerkocsit" kapták a kompaund 301-esek, mint az iker 301-esek, úgyhogy mégis inkább a kazán méretei, teljesítménye volt a mérvadó a szerkocsi kiválasztásánál.

Előzmény: akóR (71157)
akóR Creative Commons License 2023.12.16 -2 3 71157

" ekkora kazánnál szükség is volt . "
Elnézést, de ugye a négy hengerből kettő " fáradtgőzzel " működött ?
Ez esetben inkább a hatótávolság növelése lehetett a cél a " sok köbméteres " szerkocsival..., ami amúgy a 303 - nál egyértelmű .

Előzmény: rm40 (71156)
rm40 Creative Commons License 2023.12.15 -3 3 71156

jav.: "Ez volt a legnagyobb víztartány-űrtartalmú szerkocsitípusa a MÁV-nak a 303-asok öttengelyes szerkocsijainak megjelenése előtt, amire egy ekkora kazánnál szükség is volt."

Előzmény: rm40 (71155)
rm40 Creative Commons License 2023.12.15 -3 3 71155

Nem, a 601-esekhez csak S32-es (MÁV S-jelleg) szerkocsikat szállítottak. Ez volt a legnagyobb víztartány-űrtartalmú szerkocsitípusa a MÁV-nak a 303-asok öttengelyes szerkocsijai, amire egy ekkora kazánnál szükség is volt. Később pedig a 203-asok részbeni leállításával tartalék is lehetett belőlük.

A rajzon az S34-re való utalás az adott alkatrészre vonatkozik, hogy mindkét szerkocsijellegen ugyanez a vonóhorog volt. A magas pályaszámú 327-eseknél is előfordult a 324-esekével közös alkatrészrajz.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71153)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.15 -3 3 71154

Szerintem végig vitték a hozzájuk gyártott szerkocsikat:

 

MÁV S601,001 - 002 - 1914. MÁV Gépgyár 1979-1980 gysz. S32/7 jelleg

MÁV S601,003 - 030 - 1915/1916 MÁV Gépgyár 2163 - 2180 gysz. S32/9 jelleg

MÁV S601,031 - 047 - 1917. MÁV Gépgyár 2449 - 2465 gysz. S32/10 jelleg

MÁV S601,048 - 057 - 1918. MÁV Gépgyár 2469 - 2478 gysz. S32/10 jelleg

MÁV S601,058 - 060 - 1920. MÁV Gépgyár 2672 - 2674 gysz. S32/10 jelleg

 

MÁV S601,021 ,058 és ,060 pályaszámú szerkocsik, S. 1965.VII.7. MÁV Szolnoki Jj.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71153)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2023.12.15 -4 4 71153

Van esetleg ötlete valakinek azzal kapcsolatban, hogy volt-e valaha bármi más, mint S-32-es szerkocsi (7-9-10-es alsorozat) a 601-es után? 

manhattani Creative Commons License 2023.12.13 -3 5 71152
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.07 -2 1 71151

"Úgy látom a gugli térképen, hogy az állomás, az épület és még a tető is megvan ma is. "

 

A 2019. évi felújításkor emlékeim szerint apróbb-cseprőbb módosításokat kapott, de az összhatás megmaradt.

Előzmény: rezgaras (71150)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.07 -2 4 71150

Úgy látom a gugli térképen, hogy az állomás, az épület és még a tető is megvan ma is. Menjen már ki valaki, készítsen egy képet az adott pontról, akkor látszik a háttérben a domborzat (a guglin nem lehet jól megnézni)! De elismerem, jó eséllyel itt vagyunk. "I stand corrected".

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71149

Ugyan már! Miért kéne ezért bocsánatot kérned? ;)

A régi fotón nem nagyon látszik, hogy ezt ilyen trükkösen oldották meg. 

Előzmény: trebront (71148)
trebront Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71148

akkor visszavonom, bocs. nem is gondoltam h ez még most is áll és van róla frissebb kép.

Előzmény: trebront (71146)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71147

Én úgy látom, hogy van abban egysoros, meg két soros oszlopsor is:

 

A képek innen:

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mrbe

Előzmény: trebront (71146)
trebront Creative Commons License 2023.12.07 -3 3 71146

képeslapon szimmetrikus, 1 oszlopsoros tető van (esővíz az oszloptengely vonalában jön le),

míg a fortepán képen a tető az oszloptengely vonalától is tovább lejt. lehet h itt 2 oszlopsoros a tető.

vagyis szerintem a képeslap és a fortepán kép nem ugyanarról a tetőről készült.

(szerintem is sokkal sűrűbb a tartókonzol kiosztás)

ettől még lehet Máriabesenyő, egy másik előtetője.. ezt nem tudom

Előzmény: rm40 (71144)
György barát Creative Commons License 2023.12.07 -1 2 71145

A tetőtartók sűrűsége: tele- vagy feleobjektív. 

A tégla: ivókút vagy szobor posztamens. 

 

A Fortepan képen sejthető a peron(tető) alatt kiképzett aluljáró.

A kép alsó sarkában járda / ösvény pappal vagy postással. Jól érzékeljető a szintkülönbség. 

 

Előzmény: rm40 (71144)
rm40 Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71144

Máriabesnyőt én is néztem, csak a perontető-kereszttartók egymáshoz képesti távolsága (sűrűsége) tűnt eltérőnek meg a peronon a téglaépítményt nem tudtam megfeleltetni a képeslapon lévőnek.

Előzmény: Divrotcé (71139)
manhattani Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71143

Igen, ez magyar távíró- (telefon-) légvezeték kettős oszlop, 1968-ban a tecnikumban tanultam is.

Előzmény: Alien Angel (71138)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71142

Köszi, de nem az enyém az érdem!

Előzmény: soproniirsai (71141)
soproniirsai Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71141

Gratulálok

Előzmény: Szőcsényi Z. (71140)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 4 71140

Előzmény: Divrotcé (71139)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.07 -1 4 71139

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165854417&t=9204653

 

Magam részéről maradnék Máriabesnyőnél (bal oldalon elhelyezett alakjelző, baljárat, szigetperon, 1948 előtt).

Előzmény: Alien Angel (71136)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71138

Tévedtem a távíró kis konzolaiban, nézd meg, itt is pont olyan.

Előzmény: rezgaras (71137)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.06 -2 3 71137

Azt én távíró vezetéknek és oszlopának gndolom és valóban az is idegen. Megjegyzem, abból a korból ritka az olyan, vasút melletti kép, amin nem a szabványos MÁV kerítés látható.

Előzmény: gumidani (71134)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.06 -1 3 71136

A perontetőt én acélszerkezetűnek látom, az oszlopán látszik a szegecssor is (az eredeti képet javítgatva). Ezt csak azért írtam, hogy a helyszín azonosításában esetleg segíthessen. Nekem a környezet szinte összes részlete, főleg a távvezetékoszlop porcelánszigetelőinek kis konzolai olyan idegennek tűnnek.

Előzmény: rezgaras (71133)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!