A csapágyat megrendeltem egy csapágyas boltban azt mondták ritkán kèrnek ilyen mèretben. Szerintem ezt egy règebbi szerelès miatt törtèk szèt a nyeles tengely talán be feszült mert talán nem volt központos a szerelès. Abból gondolom a főtengely furat belsejèben tű görgő darabok voltak ez ide csak úgy kerükhetet mikor bele tolódot illetve bele tolták a váltóval a csapágyba a nyelestengelyt. Remèlem velem nem lesz ilyen. Lehet ha az ablakos váltômnál be húznám össze rakás előt a nyeles tengelyt könyebben össze tudnám tolni a motorral ,mikor már összze csavaroztam vissza tolnàm a nyeles tengelyt. De azt meg mèg sossem csináltam meg szerszámom sincs. Valamilyen hosszú thorx kulcs kell a tengelyben, lèvő csavar ki hajtásához,amit át olvastam már de nincs ilyen kulcsom.
Köszi a segîtsèget, a kuplungszerelès menetèt egyèbkènt te îrtad le ide egy règebbi hozzá szólásodban azok alapján áltam neki . Sokat segîtettèl a hozzá szólásaiddal a fòrumban.
Sziasztok tudnátok nekem segíteni??? Valaki tudna nekem mondani olyan embert vagy olyan helyet akitől vagy ahol betudok szerezni Opel Ascona C cabrio ajtó üvegeket pontosabban bal első ajtó nagy üveget lemenőt.. ??????
Ezúton kérek mindenkitől elnézést akit félretájékoztattam, az 1.3-mas motor főtengelyében van tűgörgő. megnéztem, itthon mind a kettőben van. A nagy blokkban nincs.
Vèleményed szerint esztergáltasak ide sikló csapàgyat? Valami csak kell? Vagy rakjam össze îgy? Valamitől a kuplung nem emel ki akàr hogy rá álîtok. Èrdekes hogy meleg motornál recseg a hátra menetbe kapcsolás és akadozik a váltó. Hideg motornál jól működik.
Fötengelyek csak siklo csapágyai vannak a blokban. Váltónál a nyeles tengelyre gondolsz? Emlékeim szerint ott is vagy siklo, vagy sima golyos csapágy van.erre nem emlékszem.
tügörgössel eddig csak a hátsó kerékagynál találkoztam, de az is kúpos.
Akor mi volt a fő tengely furatban ki hulott tü görgö darabok. Valaki bele tette fölöslegesen? Az előző tulajra gondolok. A vàltòra f10 van irva a kulisza mellet ha ez azt jelentené. A lenditő kerèk csavarjaihoz nem sok a 60 n/m? Elnèzèst ha tapasztalatlansàgom miatt mègegyszer megkèrdezem. Kb olyasmi csavarnak nèzem mint egy kerèkpár hátsó agy ill.kerèkrögzîtő csavarját. Köszi a választ ès a segîtsèget.
1.3s 85 èvjárat. Ebben pedig van. Mi a jelentősège nem èrtem. Más fórumokon is olvastam valami f20 váltònàl nincs. Azon gondolkozom ki váltom sikló csapágyra,bár èn mèg ilyen szinten nem javîtottam autót.Ki cserèlem most a főtengely szimeringet és majd a váltóban a féltengelynél is. Ezèrt szedtem le a fogaskoszorùt a főtengelynèl is. A csavarok mrghúzási nyomatèka 60nm ahogy az előb olvastam. Nem szeretném lazàbra hagyni,vagy megszakitani. Olajbetöltő hol van ezen? Az ablak csavarnâl? Más egyèb helyen nem igazán. Vagy it a vâltó tetejèn van egy csavar ahol a váltó rúcd be megy. Kuliszavolna én szaknèven?
Màr kértem itt tanàcsot az 1.3s ascona kuplung cseréjével kapcsolatban ,nos nekiàltam. Sikeresen ki került a vàltó, leszàmìtva hogy eltört a 30as kulcsom mikor a féltengely anyâit csavartam le ,és jó hogy volt egy mâsik is. Az alsó trapèz tartó nyulvány leszabadîtása egy 17 es csilagkulcsomba került. Talàlható itt egy kiseb menet emelkedésű csavar 19es kulcs fogja. Erre ràhúztam a krovàt illetve a dugós kulcs szàràt felfelé nyomtam egy deszkàval és csak így volt hajlandó egy nagy paganás után ki tekeredni. A váltó le vétele utàn vettem észre hogy a főtengelyben lèvő tü görgős csapágy szèt van hulva .Nos a főtengelyből a külső csapàgy ház ki vètelèt úgy sikerült megoldanom hogy egy acèlos csapot le lapoltam köszörűvel,melynek vègèn hagytam egy válat ami be akadt a csapàgy külső hátsó rèszèbe, ès mivel rà hegesztettem egy csövet a cső végét cső fogóval megfogva , a cső fogónál sikerült ki csèpelnem. Vissza kell mostmàr szerelnem a fogas koszorùt, ès az a kèrdèsem mekorra nyomatèkkal kell meghúznom a 6db rögzîtő csavart? Tovàbbá milyen tipusú olaj valò a vàltóhoz? A segítségeteket megköszönnêm.