Az indexes cikkbe benne van hogy 1975 körül volt az első teljes futam közvetités a tv-be. Addig mit adtak? Mert kb 1948 óta van NASCAR, és a 80-as évekbe futott be a tv-be.... én azt hittem korábban.
Könnyen lehet, például a Newman bukásos futam is hajnalban ért véget, és nem is az volt az egyetlen...
Kárpótlásul az Xfinity előtt megnézem az ARCA-t :-D Itt nem is kell eső a káoszhoz, 10 kör alatt már 2 sárga volt. (Most egy 60 éves bácsi autóját préselték a falba, utána jól ki is osztotta ezeket a mai fiatalokat :DDD) A mezőnyben van Frankie Muniz színész is, ha vki ismeri (én csak hallomásból) és az élmezőnyben az egyik versenyző konkrétan pizzafutár :-D
Aha, már nem indították újra. Nem volt a legjobb bemutatkozás a magyar tévén. :-/
Rhodes elég bevállalósan ment, számítottam rá, hogy balesetbe kerül, de még egész simán megúszta. Deegan viszont erősen peches volt... Végül még meglepetés győztes se született, bár azon meglepődtem, hogy a #9-es Howard célba ért és egész jó helyen, mert neki voltak a leghajmeresztőbb húzásai :-D
Deegan basszus, az első szakaszban egész jó helyen volt, erre rosszkor van rossz helyen, de Rhodes is megjárta később, pedig valami elképesztő módon jött fel.
Mondjuk az talán megoldható lenne, ha valaki itthon regisztrál neked a nevedben :-) Engem jobban zavar, hogy sehol nem adják meg az árát, valószínű csak ha már beküldtem az adataimat...
Duelek közül csak a második volt érdekesebb, a vége felé Suarez belelökte a falba Buscht, akit a mezőny nagy része ki tudott kerülni, de aztán Pastrana (aki az időmérős eredménye alapján kvalifikált) kiforgatta Hillt és mindketten kiestek. Így Daly is bejutott a futamra, pedig az időmérő után még a rajtnál is technikai gondjaik voltak... Az elsőn Zane Smith elég simán továbbment, Chandler DNQ-zott. Elvileg ez lesz az első Daytona 500, ahol mindhárom sorozatnak a tavalyi bajnoka rajthoz áll!
Kijöttek a nevezési listák. 42-en próbálkoznak a Cupban, open csapattal a két Smith, JJ, Dagi, Pastrana és az #50-essel Daly (eredetileg velük indult volna Helio). Pastrana még a Truckban is rajthoz áll.
Xfinityben 44, Truckban is 42 nevező szerepel. Főleg az előbbi tűnik erősnek, majdnem minden csapat teljes szezont tervez... Az Our végül el tud indítani egy autót, de az 55 éves Starr lesz a versenyzőjük, szóval nem lehetnek túl komoly céljaik :-D
A Niece három truckot tartott meg, két versenyzővel tavalyról (Hocevar mellett Alan), a harmadikba ugrik be most Pastrana. A #35-ös csapatnál pedig Elliott helyettesíti Garciát, aki még nincs 18 éves. Még az is érdekes, hogy mindkét Jason White a mezőnyben lesz :-D a névsorban a harmadik nevük kezdőbetűje különbözteti meg őket.
A nézőszámra én is kiváncsi lennék, gondolom stabil tábor van, ha még a szerződés hosszabbitás mellé hoznak még kategóriát, 2 őt is. (Az már más kérdés bejön e a húzás, mert a Truckot pl úgy tudom még itthon 1 tv se adta)
Viszont bevallom őszintén , hogy korábbi példák miatt engem meglepett, hogy a Nascar ennyire nézett lett itthon, hogy ennyire ragaszkodni fognak hozzá, plusz még jön a Xfinity és Truck is.
Végre bejelentették Zane Smith daytonai indulását a harmadik Front Row autóban (szokás szerint #36), viszont meglepetés, hogy a szezon többi részében a #38-asba fog beugrani, így Gilliland nem megy teljes szezont :-O
Voltak érdekes dolgok a Clashen, bár nehéz volt végig fenn maradni... :-D Az RCR erősnek nézett ki az új felállással, de Reddick úgy tűnik, a 23XI-nél is jó helyen van. Elsőre Preece is szépen ment, de ezt a pályatípust valószínű ő ismeri a legjobban a mezőnyben. Az RFK-tól viszont egyértelmű csalódás volt, hogy már a selejtezőn elbukott mindkét autó, remélem, ennyire azért nem estek vissza.
Ennek már ideje volt (oválon szerintem van értelme, mert az alternatíva úgyis a kamu törmelékes sárga zászló lenne)
Másik lényeges szabályváltozás, hogy rövid oválokon is bevezetik az esőgumit. Már a hétvégén Los Angelesben, meg a North Wilkesboro-i All-Star futamon is, de Bristolban pl. nem lesz.
Herbst is bemutatkozik a Cupban az 500-on, a RWR #15-össel. (A Clashen még Yeley fogja vezetni)
Olvasom a szabálymódosításokat és úgy látom a Cup-ban eltörlik a szakaszok végét jelző sárga zászlókat, de csak road course-on.
Nekem ez az egyik fő oka annak, hogy nem nézem már a Nascar versenyeket, csak a Daytona 500-at. Az épített pályás versenyek így újra kezdenek érdekelni. Mondjuk mennyi időm lesz rá, az más kérdés, de legalább újra ott a radaron.
* There will be no stage breaks at the road courses except for the standalone events in the NASCAR Craftsman Truck and Xfinity Series (Portland; Mid-Ohio; Road America). NASCAR will not stop the race at the end of a stage or throw a flag to signify the end of a stage. However, points will still be awarded to the top 10 drivers.
* The pit road will not close with two laps to go since the race is not being stopped at the end of a stage.
* There will be no free passes given since the race is not stopping for a stage break.