Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

maseratisti Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14664

Az első magyar gazdi (ha jól tudom Shami volt az első magyar gazdi) jól bánt vele. Utána kezdett hanyatlani, még én is néztem egy kereskedésben valamikor 2003 körül (nem volt jó a váltó, nem lehetett kipróbálni/beindítani, gyorsan felejtős lett) Aztán valamelyik következő gazdi megtörte az elejét, aztán csúnyán javították, következő gazdi szépen helyre tette, majd megint átment pár kézen, és most passz....

Előzmény: .morzseya (14661)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14663

Szerintem tuti nem euro2.

 

Fekete plakettet kapsz, és egy kicsit drágább a regadó.

 

Azt hogy nem ritka, azon nem tudom mit értesz, de 222 SE-t összesen 2 évig gyártották, és ez idő alatt csak 210 db készült!!! Illetve még annyi se, mert a 210-ben már benne van pár SE R is:

 

http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/About-us/heritage/biturbos/222/222-se.html

 

A második szériás (faceliftes) 2.24v-ől is csak 254 db készült, szóval szerintem ez is elég ritka:

 

http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/About-us/heritage/biturbos/2-24v-/2-24v--ii--cat--.html

 

Még az én 425-ösöm is "ritkának" számít, pedig abból (és a 425i-ből együtt) a gyártás 6 éve alatt legyártottak 2372 db-ot.

http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/About-us/heritage/biturbos/425.html

 

(az mondjuk igaz hogy svájci piacos karbis 425, is csak 321 db készült XD)

 

Nem nagyon van olyan biturbo típus szerintem ami megütné az 5000-es darabszámot. Ma ennyi készül évente egy típusból, csak viszonyításképp :-)

 

 

Előzmény: .morzseya (14662)
.morzseya Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14662

Kívülről egész jónak tűnnek, kár hogy nincsenek belső képek.

Ezekben már EURO2-es a motor?

 

Valamelyik nap olvasgattam itt visszafelé is és voltak olyan nyilatkozatok, h mélypontjukon vannak az árak, innentől már csak felfelé. Mostanság mi a helyzet ezen a téren? Számításba véve,h ezek nem feltétlen olyan ritka típusok.

 

Előzmény: maseratisti (14660)
.morzseya Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14661

Ok, köszi a válaszokat. Már pont kérdezni akartam az 5-ös pontot,h mire is gondolsz. :)

Lényegében ha minden rendben van vele, még akkor is érdemes elgondolkodni emiatt. Mert hát ahogy látom 1000-1500 Euro+szállítás...

Részben akkor ezért is hirdeti már legalább fél éve. Esetleg személyes tapasztalatod van ezzel a magyar példánnyal?

Előzmény: maseratisti (14659)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14660

Lehet hogy én a 2,24v helyett egy kicsit különlegesebb 222 SE-t hoznék. 

 

Ritkább, a 3 szelepes 2,8-as motor sokkal nyomatékosabb, és egyszerűbben szervizelhető. Mindezek ellenére nagyon hasonlóan mutat mint az első szériás 2,24v

 

http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=255596338&cd=635414949600000000&asrc=st

 

Ja, és alkudható.

 

224v-ből inkább a facliftes verziót vedd:

 

http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=254651624&cd=635401914860000000&asrc=st

Előzmény: .morzseya (14657)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14659

bocs, az 5. pont a repedt, kurva nehezen/drágán beszerezhető új szélvédőre értendő. :-)

Előzmény: maseratisti (14658)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14658

1. Nem, vannak gyári megmaradt új alkatrészek (wallistól rendelve a gyártól, vagy www.eurospares.co.uk), után gyártottak, és más márkájú, de gyári specifikációjú új alkatrészek.

 

2. Az egyszerűbb mechanikus alkatrészek, mint gömbfejek, csapágyak, vezérműszíj, egyes kapcsolók, hőgombák, munkahengerek, szűrők könnyen beszerezhetők. Speciálisabb motor, vagy váltó alkatrészek már  komolyabb szopás kategóriája.

 

3. Elektromos rendszer a maseratik gyenge pontja. Főleg a biztosítékdoboz. Ha ezeket egy jó autó villanyász átnézi, és amit kell felújít/kicserél jó darabig nem lesz gond vele. Amúgy nincs olyan hogy típushiba, minden hiba az előző gondatlan tulajra (tulajokra) vezethető vissza.

 

4. Lehetőleg mindenre.

 

5. Az elég nagy szopás.

Előzmény: .morzseya (14657)
.morzseya Creative Commons License 2014.08.28 0 0 14657

Sziasztok!

 

Egy Maserati 2.24v vásárláson töröm a fejem, és szeretnék kérdezni pár dolgot:

  1. Csak bontott alkatrészek vannak?
  2. Létezik-e hogy ugyanazon alkatrész megtalálható más olasz (vagy nem olasz) márkában? Ha igen, akkor például miről tudtok?
  3. Milyen típushibái vannak?
  4. Mire figyeljek vásárláskor?
  5. Plusz bármi egyéb jó-tanácsot szívesen fogadok. :)

Nem titkolom, azt a bizonyos sok kézen átment rollernek tűnőt is tervezem megnézni. Tulaj szerint repedt a szélvédő. Vizsgához új kell, mennyiért és hol tudok szerezni bele? (Ugye itt is érdekes lehet a más márkával való azonosság.)

 

Előre is köszi a válaszokat!

morzseya

maseratisti Creative Commons License 2014.08.24 0 0 14656

Hát ja, bár nálam az a tapasztalat hogy 10w60-ban, vagy 10w50-ben én még rossz olajjal nem találkoztam. :-)

Előzmény: ion91 (14655)
ion91 Creative Commons License 2014.08.24 0 0 14655

Sziasztok!

 

A Castrol szerintem sem jó olaj viszont a 10W60-as pont egy olyan ami kategóriájában majdnem a legtovább megőrzi a viszkozitását magas hőfokon (egyik ismerősöm rally autón tesztelte Selénia, Motul stb.-vel együtt és ez nyert).

maseratisti Creative Commons License 2014.08.15 0 0 14654

Szerintem rozsdásodnak azok is.

 

Nekünk anno a 2003-ban olaszból behozott (ezüst '98-as évjáratú 2,8-as automata seicilindri) 2005-6 körül már a feliratok alatt, ahol azok felfogatásának lyuk volt a kasztnin, és meg tudott állni a víz, sajna már kezdett rügyezgetni. Az a kocsi akkor 8 éves volt, és ezeket már állítólag akkor a ferrari üzemében fújták!!!

 

Szóval igen...tíz évnél öregebb maseratin (főleg ahol vízbázisű már a festék) lehet számítani rozsdára.

Előzmény: PetiQP (14652)
TudatLan Creative Commons License 2014.08.14 0 0 14653

... a mostani, siófoki , alfaromeo club rendezvényen is volt ... jól el lehet a tulajjal beszélgetni... rendes, segítőkész ember ...

Előzmény: maseratisti (14608)
PetiQP Creative Commons License 2014.08.14 0 0 14652

Igen, sajnos nincs Agip olaj itthon, jó lehet, hogy én túlgondolom ezt, bár az tény, hogy az Alfák csapágyasak lesznek a Castroltól, ez mindegyiknél így volt amelyikkel találkoztam. De valóban, a 10-60-as akár lehetne is jó, ha nem enné meg :) Nálam mindenképpen kizáró ok :) Ezt a kocsit meg persze meg kellene nézni ahhoz, hogy igazi vélemény alakuljon ki.

Mihamarabb meg akarok nézni egy eddig Olaszországban szolgált ilyen Quattroporte-t, hogy ott is rozsdásodnak e ezek...

Előzmény: maseratisti (14651)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.14 0 0 14651

?

 

Nem sokkal olcsóbb a castrol 10w60 mint a selenia racing.

 

Mondjuk szerintem ez az olaj kérdés kicsit túl van misztifikálva a régebbi biturbók esetében legalábbis biztosan, mert nekem a 425-höz a gyári ajánlás 85-ben 10w40 volt.

 

Én már kipróbáltam benne pár olajat, castrolt is, sőt még egy Mannol nevű (német cég által gyártatott orosz olaj)  cuccot is (10w60, és 5w50) , volt még Q8 10w50, azzal vagy 3 olajcserét futott a gép, Mindegyik jó volt, én semmi különbséget nem éreztem, azon kívül hogy az 5w50 csak télre jó, mert már a tavaszi melegekre is vékony.

 

Most selenia 10w60 van benne, amit úgy fogok leengedni tavasszal több mint másfél évesen hogy 15 km-t nem ment az autó.

 

Egyéni preferencia, de csak az hogy castrol, nálam még nem lenne kizáró ok :-)

 

Amúgy most sem selenia volt tervbe éve, hanem az agip 10w60-át szerettem volna kipróbálni, de kiderült hogy senki sem tartja ...illetve az én 6 literem miatt senki nem fog berendelni 2-3db 12 literes kartont.

Előzmény: PetiQP (14650)
PetiQP Creative Commons License 2014.08.14 0 0 14650

Beszéltem vele....én nem tudom, csak én vagyok ennyire hülye, hogy olasz autóba csak olasz olajat töltök, Castrol soha nem jutna eszembe...mondjuk jó tudom, a Castrol olaj ingyen van itthon, de ez felbosszant....

Nálam a Castrol olaj kizáró ok egy olasz autónál, úgyhogy nem is kell beszélni erről a QP-ről többet :)

Előzmény: maseratisti (14649)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.14 0 0 14649

Nekem sem rendszám, sem fotók alapján nem ismerős.

 

Jó árban van.

Előzmény: PetiQP (14648)
PetiQP Creative Commons License 2014.08.12 0 0 14648

Sziasztok, ezt a kocsit ismeri valaki? Egyik ismerősöm elgondolkodott rajta, gondoltam először megkérdezlek titeket hátha egyből tudtok valami információt róla. 

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/maserati/quattroporte/maserati_quattroporte_24v-8022375

 

 

lowdesertpunk Creative Commons License 2014.08.11 0 0 14647

igy utolag mar en is keveslem. ott csak tatottuk a szankat ahelyett, hogy fenykepeztunk volna :)

 

attol meg tetszhet :) kulonben is, van olyan akinek nem tetszik?!

Előzmény: maseratisti (14646)
maseratisti Creative Commons License 2014.08.11 0 0 14646

Lehetett volna több kép is :-) Jó kis út lehetett, láttál pár frankó kocsit.

 

Így ahogyan öregszem, kezd egyre jobban tetszeni a Merak, ami nettó hülyeség mert vénembernek abba be/kiszállni eleve nem egyszerű :-)

 

 

Előzmény: lowdesertpunk (14645)
lowdesertpunk Creative Commons License 2014.08.10 0 0 14645

Folraktam par kepet az utrol.

mc12racing Creative Commons License 2014.07.26 0 0 14644

Gratulálok !! Nagyon jól sikerült!!!! Jó volt újra látni....

Előzmény: PetiQP (14641)
lowdesertpunk Creative Commons License 2014.07.22 0 0 14643

Vegyen a paraszt ujat az a lenyeg...mindegy, hogy mik a tenyleges adatok, ha regi akkor biztos szar.

Előzmény: PetiQP (14639)
maseratisti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 14642

ÚÚÚÚ, ez nagyon állat lett :-) Jobb mint egy Totalcar adás :-)

Előzmény: PetiQP (14641)
PetiQP Creative Commons License 2014.07.22 0 0 14641

Készítettünk egy rendkívül "komolyan" vett videót a Quattroporte-ról, szívesen megmutatom nektek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=FZeyi4HiAj4

PetiQP Creative Commons License 2014.07.20 0 0 14640

Svájci volt akkor, csak azok követelték a jobbat...vagy kaliforniai... :) Nekem volt egy 1991-es Lexus LS400-asom, Kaliforniából lett behozva, euro 4-es volt, 4 lambdaszondával stb stb. de itthon 4-es osztályba sorolták, vagyis volt amikor ide, volt amikor oda, a műszaki vizsgán sosem tudták, hogy hogyan létezhet ilyen....

Előzmény: giobarath (14638)
PetiQP Creative Commons License 2014.07.20 0 0 14639

És egy 1983-as is fekete plakettet kap, ami karburátoros stb....Magyarország így szeretünk...vagy nem tudom :)

Előzmény: lowdesertpunk (14637)
giobarath Creative Commons License 2014.07.16 0 0 14638

Az enyém 4-es, pedig 94-es évjárat, igaz 2.8-as, anno külföldre eladott

Előzmény: lowdesertpunk (14637)
lowdesertpunk Creative Commons License 2014.07.15 0 0 14637

1995 ev vegi. Epp ma jott meg a valasz a gyartol, hogy sajnos meg nem teljesiti az EURO 2-t. Mar megkaptam a fekete plakettet...

Előzmény: PetiQP (14636)
PetiQP Creative Commons License 2014.07.11 0 0 14636

Milyen évjárat a kocsi? 1996 után Euro 2-nek kell lennie, azaz 4-es osztályú, ha előtti automatikusan 2-esbe sorolják, nem mindegy, mert az első helyzetben 220e a reagdó, amúgy meg 148e....bár szerencsére nem nagy a különbség, csak ha 2-es osztályos akkor fekete plakettet kapsz....

Előzmény: lowdesertpunk (14635)
lowdesertpunk Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14635

miutan azt is megmutattam :)

Előzmény: maseratisti (14634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!