Korrekt az ár, de azért gondold át hogy kell-e neked ez az autó igazán. Mert itthon nagyon nehezen fogsz belőle később - ha meguntad, vagy csalódtál a szervizekben, stb - kiszállni.
Abroncs gumi méret: 245/45 R 18 Hátsó gumi méret: 285/40 R 18
Néztem én is most, valóban jóval lentebb mentek az árak 2008 óta. Most már csak 70 (pirelli sottozero) az első gumi ami akkor 200 volt. Akkor még kevés kocsi futott ilyen nagy papucsokon ebben a méretben. Ahogy látom KUHMO, vagy Dunlop már 44 körül is van. Mondjuk hátsó még mindig csak a Pirelli sottozero W240 van, igaz azóta az is csak 118.000/db.
a gumikról is azt írja a kereskedő hogy újak rajta....és a láthatóan amúgy 18as kerekek lehetnek rajta. (a mérete annyira ritka hogy ilyen drágák a gumik? mert 18as kerékméretű autóim vannak, és nem feltétlen ilyen drága egy szett, általában 200eft körül szoktam új gumikat venni . (4db) a szélesség is hasonló lehet... (audi a8, ill S500 merci..)
Nagyon köszi az infókat, hát igen elgondolkodtatóak...kuplungot nem rég cseréltek az autón amit kinéztem, ez mondjuk jópont mert akár hosszú ideig nem lesz vele gond, de a váltó ugye az a régi. (valahogy a váltkókar méretéből is éreztem hogy ez lehet a gyenge pontja:))
Ezek szerint merészség a 10éves típust venni, mégha látszólag szép is, és vezetett is a szervízkönyve....
En is ugyanezen hirdetes kapcsan, 0 eloismerettel jutottam ide meg tavasszal. Akkor meg is neztem mert kozel volt, vegul ugy dontottem, hogy nem vallalom be, de a bogar mar bekerult :)
Ahogy mar sokan leirtak, erdemes olyat keresni, aminek ismert a teljes eloelete (szervizekkel, olajcsere, stb.) ha nem akarsz nagy meglepetest, vagy pedig szamolni azzal ismeretlen mennyisegu ido/penz mehet ra. Ez fokozottan igaz az itthoniakra. Ha olvasgatod a kulfoldi forumokat akkor azert latszik, hogy nyugatabbra jobb sorsuk van, es tobb hozzaerto is foglalkozik veluk (pl. Officina Valenti, Helferrich, Franco Auto, Auto Forza). En is vegul Hollandiabol hoztam egy Ghiblit. Vagy Olaszorszag, de az olaszokkal jobban kell vigyazni :)
Forumokon kivul meg a http://www.maserati-alfieri.co.uk/ oldal a legjobb gyujtohely. Ami itt nincs font, arrol (kis tulzassal) kb. nem is tud senki.
2004-2007 között a duoselect váltók voltak, ezekben van a "drága" kuplung.
A középkonzolon a kis fényes pöcökkel rakod a váltót előre, vagy hátramenetbe, minden más csak a kormányról.
Később kiküszöbölve ezt a problémát egy ZF automatát kapott az autó (ez is vezérelhető a kormányról, de a működési elve, és az építési módja más .. nem transaxle, stb)
Utóbbinál "rendes" többfunkciós váltógomb van. Ez utóbbi kevésbé szerviz költséges megoldás. Tény hogy ezek a kocsik újabbak, és így drágábbak is. Hosszútávon viszont behozza az árkülönbözetet.
Hááát. Nem véletlenül esnek le ennyire ezek az árak.
Szerviz költségek az autó eredeti árához (32 milla) vannak méretezve. Szakszervizből az Ezred utca árai mérsékeltebbek. (Maranello-Modena Kft)
Azt azért tudni kell hogy mivel ez egy drága autó, az alkatrészei is azok. Gyenge pont a kuplung. Ha nem ésszel használják. 20-50.000 Km-ként csere ... na ez másfél milla.
A teljesítmény, és az autó súlya a gumikat évente, kétévente "megeszi" , amikor nekünk volt ilyen akkor még csak egy fajta téli gumi létezett a kocsira való méretben (pirelli) 600.000 volt a 4db akciósan. Ha nem a 18-as hanem esetleg 19-es vagy 20-as feláras felni van az autón, akkor akár 1 milla is lehet a 4 gumi.
Olajcsere, fékbetét, kopóalkatrészek nem vészesek.
Sajnos olyat hogy váltó programozás, vagy parkszenzor, fedélzeti audió/navigáció cucc, csak a márkaszerviz tud megcsinálni. Ezek nagyon nem olcsók, jól elhúzódnak , s lehet hogy elsőre, másodszorra nem is sikerülnek.
Ezekkel az autókkal kétféleképpen vannak az emberek. Van aki megengedheti magának és megveszi újonnan, majd két év múlva lecseréli másik újra (nem is biztos hogy maseratira) mert megteheti. Van a másik aki beleszáll egy ilyen 4-5 millásba élvezi egy darabig, amikor jönnek a költségek akkor eladó lesz.
én egy 2004es Quattroporte megvételén gondolkozom. (Németországból 124ekm-el, szemre jó állapotban..)
a következők a kérdéseim nagy köszönettel mindenkinek akitől kapok tanácsokat válaszokat.
- nagyon szervízigényes autó?
- szervízköltségek nagyon aggasztóak? vagy lehet találni elfogadható áron hazai, szakértő de nem feltétlen márkaszervízt?
- mi az amit mindenképp érdemes megtudni az autó vétele előtt?
talán ezek a legfontosabb kérdések.. átszámolva ma már 4-4,5 mila körül is lehet kapni, innen már az áresés is feltehetően lassabb ugye?...
(esetlegesen esküvői alkalmakon egy kis bevételt is fog hozni, így talán nem lesz akkora luxus az autó, mint amennyire kinéz..de ez mégcsak elképzelés...)
Shamalból is "csak" (http://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_Shamal) 369 készült, ami több mint az általad linket típusok. Mégis majdnem 10x az ára. Nyilván teljesen más a tartalom és az új ára is más volt. Hozzáteszem szinte alig tudok még valamit ezekről a típusokról. Csak ennek a magyar hirdetésnek köszönhetően csöppentem bele a témába. Ezúton köszönöm az infót, elég sokat tudsz róla. Írtam e-mailt Shami-nak, még pár napja. Mivel én is erre következtettem egy itteni hozzászólásából, illetve a klub weboldalon található leírásból is. :)
Még nézelődök és köszönöm a tippeket, linkeket, infókat! :)
Az első magyar gazdi (ha jól tudom Shami volt az első magyar gazdi) jól bánt vele. Utána kezdett hanyatlani, még én is néztem egy kereskedésben valamikor 2003 körül (nem volt jó a váltó, nem lehetett kipróbálni/beindítani, gyorsan felejtős lett) Aztán valamelyik következő gazdi megtörte az elejét, aztán csúnyán javították, következő gazdi szépen helyre tette, majd megint átment pár kézen, és most passz....
Fekete plakettet kapsz, és egy kicsit drágább a regadó.
Azt hogy nem ritka, azon nem tudom mit értesz, de 222 SE-t összesen 2 évig gyártották, és ez idő alatt csak 210 db készült!!! Illetve még annyi se, mert a 210-ben már benne van pár SE R is:
Kívülről egész jónak tűnnek, kár hogy nincsenek belső képek.
Ezekben már EURO2-es a motor?
Valamelyik nap olvasgattam itt visszafelé is és voltak olyan nyilatkozatok, h mélypontjukon vannak az árak, innentől már csak felfelé. Mostanság mi a helyzet ezen a téren? Számításba véve,h ezek nem feltétlen olyan ritka típusok.
Lehet hogy én a 2,24v helyett egy kicsit különlegesebb 222 SE-t hoznék.
Ritkább, a 3 szelepes 2,8-as motor sokkal nyomatékosabb, és egyszerűbben szervizelhető. Mindezek ellenére nagyon hasonlóan mutat mint az első szériás 2,24v
1. Nem, vannak gyári megmaradt új alkatrészek (wallistól rendelve a gyártól, vagy www.eurospares.co.uk), után gyártottak, és más márkájú, de gyári specifikációjú új alkatrészek.
2. Az egyszerűbb mechanikus alkatrészek, mint gömbfejek, csapágyak, vezérműszíj, egyes kapcsolók, hőgombák, munkahengerek, szűrők könnyen beszerezhetők. Speciálisabb motor, vagy váltó alkatrészek már komolyabb szopás kategóriája.
3. Elektromos rendszer a maseratik gyenge pontja. Főleg a biztosítékdoboz. Ha ezeket egy jó autó villanyász átnézi, és amit kell felújít/kicserél jó darabig nem lesz gond vele. Amúgy nincs olyan hogy típushiba, minden hiba az előző gondatlan tulajra (tulajokra) vezethető vissza.
Egy Maserati 2.24v vásárláson töröm a fejem, és szeretnék kérdezni pár dolgot:
Csak bontott alkatrészek vannak?
Létezik-e hogy ugyanazon alkatrész megtalálható más olasz (vagy nem olasz) márkában? Ha igen, akkor például miről tudtok?
Milyen típushibái vannak?
Mire figyeljek vásárláskor?
Plusz bármi egyéb jó-tanácsot szívesen fogadok. :)
Nem titkolom, azt a bizonyos sok kézen átment rollernek tűnőt is tervezem megnézni. Tulaj szerint repedt a szélvédő. Vizsgához új kell, mennyiért és hol tudok szerezni bele? (Ugye itt is érdekes lehet a más márkával való azonosság.)
A Castrol szerintem sem jó olaj viszont a 10W60-as pont egy olyan ami kategóriájában majdnem a legtovább megőrzi a viszkozitását magas hőfokon (egyik ismerősöm rally autón tesztelte Selénia, Motul stb.-vel együtt és ez nyert).
Nekünk anno a 2003-ban olaszból behozott (ezüst '98-as évjáratú 2,8-as automata seicilindri) 2005-6 körül már a feliratok alatt, ahol azok felfogatásának lyuk volt a kasztnin, és meg tudott állni a víz, sajna már kezdett rügyezgetni. Az a kocsi akkor 8 éves volt, és ezeket már állítólag akkor a ferrari üzemében fújták!!!
Szóval igen...tíz évnél öregebb maseratin (főleg ahol vízbázisű már a festék) lehet számítani rozsdára.
Igen, sajnos nincs Agip olaj itthon, jó lehet, hogy én túlgondolom ezt, bár az tény, hogy az Alfák csapágyasak lesznek a Castroltól, ez mindegyiknél így volt amelyikkel találkoztam. De valóban, a 10-60-as akár lehetne is jó, ha nem enné meg :) Nálam mindenképpen kizáró ok :) Ezt a kocsit meg persze meg kellene nézni ahhoz, hogy igazi vélemény alakuljon ki.
Mihamarabb meg akarok nézni egy eddig Olaszországban szolgált ilyen Quattroporte-t, hogy ott is rozsdásodnak e ezek...
Nem sokkal olcsóbb a castrol 10w60 mint a selenia racing.
Mondjuk szerintem ez az olaj kérdés kicsit túl van misztifikálva a régebbi biturbók esetében legalábbis biztosan, mert nekem a 425-höz a gyári ajánlás 85-ben 10w40 volt.
Én már kipróbáltam benne pár olajat, castrolt is, sőt még egy Mannol nevű (német cég által gyártatott orosz olaj) cuccot is (10w60, és 5w50) , volt még Q8 10w50, azzal vagy 3 olajcserét futott a gép, Mindegyik jó volt, én semmi különbséget nem éreztem, azon kívül hogy az 5w50 csak télre jó, mert már a tavaszi melegekre is vékony.
Most selenia 10w60 van benne, amit úgy fogok leengedni tavasszal több mint másfél évesen hogy 15 km-t nem ment az autó.
Egyéni preferencia, de csak az hogy castrol, nálam még nem lenne kizáró ok :-)
Amúgy most sem selenia volt tervbe éve, hanem az agip 10w60-át szerettem volna kipróbálni, de kiderült hogy senki sem tartja ...illetve az én 6 literem miatt senki nem fog berendelni 2-3db 12 literes kartont.
Beszéltem vele....én nem tudom, csak én vagyok ennyire hülye, hogy olasz autóba csak olasz olajat töltök, Castrol soha nem jutna eszembe...mondjuk jó tudom, a Castrol olaj ingyen van itthon, de ez felbosszant....
Nálam a Castrol olaj kizáró ok egy olasz autónál, úgyhogy nem is kell beszélni erről a QP-ről többet :)
Sziasztok, ezt a kocsit ismeri valaki? Egyik ismerősöm elgondolkodott rajta, gondoltam először megkérdezlek titeket hátha egyből tudtok valami információt róla.