Nemrég (508. hsz) volt itt egy kép a kispolszki kormányműről. Ahogy én látom, kicsi is, nem is áll szögben a tengelye. De kell neked áttételes kormánymű egyáltalán? Gondolom, az a tricikli elég könnyű lesz (nincs róla kép?), az a megoldás nem jó, mint a gokartoknál?
Sziasztok! Egy egyedi tervezésű 3 kerekű (fordított) triciklit építek. Tudtok javasolni olyan kormányművet ami egyszerűen használható ilyen célra (kicsi, könnyű, nem áll szögben a bemenő tengelye). Trabi 601-ét nézegettem, de nagyon aszimmetrikus és ferdén áll a bemenő tengelye, nem igazán alkalmas egy szimmetrikus keskeny járműhöz. Kispolszkiét emlegették pár helyen, hogy az jobb ide.
Van egy eladó német Wiltec UP168 típusú gokartmotorom (lásd képek), vadonatúj, dobozban, számlával. A motor paraméterei:
Egyhengeres, négyütemű OHV, léghűtéses, berántós, tranzisztoros gyújtás, Honda GX160 licenc, 196 ccm, 6,5 Le / 3600ford/min, 18 kg tömegű benzinnel feltöltve. A főtengely kiképzése a rajzon látható, a tengelyvégre rámennek a forgalomban lévő röpsúlyos tengelykapcsolók. Meg adok hozzá egy amerikai Manco gyermek gokartot motor nélkül, elfogadható állapotban. Az egész 50 000 Ft.
Az biztos, hogy simán elfektetni nem lehet, még ha a karbit fel is tudod szerelni elforgatva, de ugye, eddig az alján volt az olaj, elfektetve meg az oldalában lesz, ergo át kell alakítani az olajozást és ez komplikált lehet. A fordulatszám-határoló sem működik elfektetve.
Ehhez én inkább keresnék valami hajtóművet (vaterán pl) ami 90 fokban hajt ki.
De miért ragaszkodsz ehhez a motorhoz? Ha minden sikerül is, lesz egy 3 lóerős betontorpedód, kb olyan gyorsulással, mint egy Babetta. Gyereknek esetleg jó. Ha magadnak csinálnád, add el azt a motrot, és vegyél valami használhatóbbat. 2T blokkot már 10-15 eFt körül lehet találni.
Helloka, szeretnék építeni egy gokartot, egy fűnyíró motorból. De azzal az a baj hogy az függőlegesen áll ergo függölegesen forog... nincs valami megbízható módszeretek hogy a föggőleges forgást át lehessen alakítani vízszintes forgássá? Eszerga rendelkezésre áll.
Pont ezt szerettem volna elkerülni, de azért megpróbálom. Ha hozá fognál hasonlóhoz akkor az ne csináljj dupla lengőkarost:D szívás az egész. Ha az agy mozogna csak akkor nem lenne semi gondom. Képen látszik a kinézet, még az erősítések sincsenek megcsinálva meg összekötögetve mert sok lenne az akadály, de alakul már akicsike. Wartburg gömfely, lada lendőkar félbevágva kinai qvad agyakkal. Köszönöm a gyors sehítséget. Írok hogy mire jutottam. Sziasztok B.U.É.K.
Hmm, amit én gokart alatt értek, annak nincs lengőkarja... De imádok ilyeneken agyalni, tehát: azonos a lengőkar valamint a kormányösszekötő hossza? És előlről nézve párhuzamosak egymással?
Szerintem, ha ezek teljesülnek, nem fordulhat el a kerék berugózáskor, mert az igaz, hogy a kormányösszekötő külső vége íven mozdul el, de az egész tengelycsonk is, méghozzá ugyanakkora íven.
Kíváncsi vagyok, mire jutsz, mert én is szeretnék egy mopedautó-féle rugózott szerkezetet csinálni, de ezen eddig nem gondolkodtam.
Sziasztok Egy elég fontos kérdésem lenne kormánymü ügyben. Építek jelenleg egy terep gokárt félét, ami egy Kawasaki ZXR 250 ninja blokkos és qvad alapokon nyugszik. A kérdésem a következő: hogyan oldjam meg a kormánymüvet kispolski kormánymüvel? ha felrakom a kormányösszekötőket akkor a kerék fel le mozgása közben elkanyarodik. Hely hiány miatt nem tudom a két kereket össze kötni, csak oldalankénti 2 csuklópontal mint a kispolszkin. Mivel dupla lengökaros a cucc és kevés hely van, az alábbi képen látható módon szeretném megoldani, a mésik képen látható kormánymüvel, de így nem jó akárhogy csinálom. Mit csinálok rosszul? Várom válaszotok. Ha kell kép a futómüről akkor csinálok.
Szia. Köszönöm szépen a gumit, akkor még megnézem egy pár helyen és ha nem találok esőt akkor irok(csak azért kéne eső, mert a többi 3 is az). A lenyomóval kapcsolatban lenne még egy kérdésem, a felnit alulról is megkell támasztani? Vagy oda is kell vmit rakni amibe 'beleül' ? Mert láttam több félét is. Kellemes Ünnekepet.
Van nekem egy 11-6,00-5 -ös, de nem esőgumi, hanem slick, kb 3-4 mm futófelülettel. Ha ez jó neked, ingyen ill. postaköltségért odaadom. Viszont ~1000 Ft a posta, ennyiért lehet, hogy találsz helyben is, valami bérgokartpályán.
A gumilenyomó karimájának belső átmérője kb. 5 mm-el nagyobb, mint a felni peremének átmérője. Csak annyi a lényeg, hogy a felni biztosan belemenjen, és ahogy a menetes orsót tekerjük, körben egyszerre nyomja le a gumit a felniről.
Sziasztok. Keresek 1 db sima aminek a mérete 11x7.10-5 vagy 1 db eső gumi aminek a mérete 11x6.0-5. Nem kell uj gumi, csak még lehessen használni Akinek van és eladná az irjon kérem. Köszönöm.
Huh ezt az oldalt nem találtam még meg. Én főleg rögzitéstechnikai katalógusokat néztem, meg a google-be keresgettem, de az is gond volt hogy nem tudtam hogy mi a neve. Köszi az oldalt
Szia. Köszönöm a válaszod. Alakulgat, szerintem a tél folyamán befejezem. Villát én találtam, a szomszédnál találtam vmi autónak a csomagtartó telóján. Mind a 2 végén volt, és még menet is volt bele vágva. De sajnos nem jöttem rá hogy miből lehet. Egyébként a neten nagyon sok helyen kerestem, boltokban is meg katalógusokban is, de sehol se találtam. A főfékhengerem szerintem Skoda 120 kuplungfőhenger lesz, mert még anno ezt vettem meg és azóta is csak áll. Annak egy kimenete van, és elég mivel mivel csak hátra tervezek féket. Aztán majd ha nem lesz elég, beruházok vmi komolyabbra.
A villákat én készítettem, kb 12x12 mm-es anyagból. Nem bonyolúlt, keresztben átfúrod, flex-szel kialakítod a villarészt, a másik végébe belefúrsz és menetet vágsz bele. Viszont tény, hogy el kell vele pepecselni, szóval ha találsz ilyet készen, sok időt lehet vele nyerni. Ha találsz beszerzési forrást, az engem is érdekelne.
A főfékhengerem Lada, mert ez volt kéznél, de bármi más főfékhenger is jó. Talán csak azt tartanám fontosnak, hogy ismert és viszonylag gyakori típusú legyen. Például "nagyapámnál találtam a sufniban, valószínüleg Dutra traktorról való" főfékhengert nem raknék be, akkor sem, ha működik, mert ha mégis javítani kell, nem biztos, hogy találsz hozzá cuccot. Ha másfajtára kell cserélni, akkor meg lehet átalakítani a felfogatást - flexelés, hegesztés, festés, felesleges nyűg. Inkább vennék az első autóbontóban valami ismert főfékhengert.
Hát szomorúan hallom , én még az elején tartok a dolgoknak....veszegetem össze a dolgokat , de remélem nem járok majd így . Mi oka lehetett a " robbanásnak"? Egyébként meg nem ha csak képletesen értetted a Kidobtam dolgot azért lehet érdekelne ez az :D pl a kipufogó .... !