Sokat "szobrászkodtunk" már táblalemezből és szinte mindent sikerült meghajtani, de ez egy bonyolultabb darab. Végülis kizárásos alapon úgy érzem ez fog maradni
Jómagam 4 éve figyelem a piacon felbukkanó alkatrészeket. Ez idő alatt egyszer villant fel egy pillanatra ilyen küszöb. Szerintem egy jó szakember hamarabb és olcsóbban kiszobrászkodja táblalemezből.
Én olyan helyet tudok, ahol akad még EREDETI 0km-es váltó! Illetve még nagyon sok javarészt eredeti ill. utángyártott Barkas alkatrész. Akit érdekel a lelőhely, az keressen meg privátban (e-mail) ;)
Igen, ez a gyári négyütemű váltó. Elég masszívan megdöntötték a motort a váltóhoz képest. Mivel ez egy költségbarát fejlesztés volt a gyárban, arra tudok én is gondolni, hogy max a difi áttételét módosították. Pár Barkasos már mondta, hogy a tányér kúpkerék a "négyütemesítés" során még hamarabb elnyalódott. A szabadonfutó kérdést én sem értem.
Szerkezetileg semmi lényeges eltérést nem látok, talán még a fokozatok áttételei is ugyan azok. A szinkronok biztosan ugyanazok. A Kmspirál meghajtása kicsit más az én váltómban, de ez nem lényeges eltérés. A végáttételnél ugyan azt a gyenge hétfogú kúpkereket látom, ami a difi tányérkerekét hajtja. Ez gyakran ledarálódik, nem tudom hogyan bírja az erősebb motort. A difi tányérkereke nem tudom, hogy ugyanakkora-e. Lehet, hogy néhány foggal kevesebb, és akkor nő a végáttétel, tehát minden fokozat hosszabb lesz. A sebességek kiosztása is ugyanaz, tehát ugyanúgy kell kezelni a váltókart. Viszont a ház harang része furcsa. Felül van az önindító csatlakozási pontja, és teljesen mások a blokk csatlakozó furatai is. Ez lenne a gyári négyütemű váltóház? Olyat még nem láttam. Azt sem értem, hogy a négyütemű váltóházban - ha ez az - miért hagyták meg a szabadonfutót?
http://photo.qip.ru/users/lyubomyr/135141704/ Nézzétek mit találtam! Így készült egy gyári nem gyári 1.3-as :) Ha valaki esetleg már szedte szét a saját váltóját, megmondhatná, hogy a képek alapján mennyi különbség lehet szerkezetileg a két váltó között
A féktárcsa kisérletezés mellett a vákumos fékrásegítővel is kísérletezel a tárcsafékek mellé?? Szerintem tökjó ötlet a tárcsa,de önmagában még kevés lesz..
ÜDV! Esetleg fel tudna valaki tölteni nekem fényképeket, hogy a radiátorok légtelenítését, hogyan oldották meg gyárilag és hogy is néz ki a légtelenítő a jobb oldali oszlopnál! Köszönöm előre is!
Mipa a festék márkája, és 10:1-es a keverési aránya, ez elvileg átlátszó és pingmenttel keverik színre, amilyenre szeretnéd, amúgy sok mindenre jó nemcsak műanyagra!
Mi a pontos neve a festéknek? Az autó minden fekete műanyag elemét szinte át kell festeni és szeretnék rájuk olyan bevonatot, ami eléggé eltakarja a kopottságot és az amúgy sem túl minőségi műanyag felületet. És persze mindamellett, hogy tartós és nem kell 2 évente újrafesteni
Én a helyedben szürke dörzsivel (ez a legfinomabb csiszoló) átcsiszolnám és van egy 10:1-es műanyagfesték (legalábbis nálunk pécsen) ami hibátlan rá! Sose jön le, reped meg, és olyan lesz mintha gyári új lenne!
Ki mivel burkolná/festené a napszítta, megfáradt, kifakult műszerfalat? Gondolom ennek a cseréje új darabra teljességgel lehetetlen vállalkozás lenne :)