Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MortalWombat Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155992

Látom, máshol is az asszony a mérvadó a családban, egyikünkben sem az a típus, mint a viccben lévő férfi:

"Az asszony a múltkor összetörte az autóm. Szereztem egy újat, de ez nem főz olyan jól, mint a régi."

A Megyóra "elméletileg" mérges vagyok.

Mondja a nejem, kell neki egy kocsi, az se baj, ha egy jó állapotú OG9-3-as.

Volt egy nagyon jó állapotú OG9-3-as, metálezüst, nagyon korrekt állapotban, kedvező áron. 

Kinéztünk az  autót, megbeszéltük, hogy szombaton felmegyünk Tarlósgrádba, megnézzük, és ha tetszik, megvesszük. Ez volt kedden. Csütörtökön eltűnt a hahu-ról, pénteken meg Megyo cartárs bemutatta az autó képét, mely szerint vásárlás útján ehhez jutott hozzá.

Az álomautó egy OG 9-3 Aero, 205Le-s motorral (de legalább egy 185Le-sel), Viggen ülésekkel, és lehetőleg világos színben. (a TiD sötétkék volt, és olyan volt mint a hadseregben a fegyver: Sosem tiszta, csak tisztított.) Már a gyerekekkel nem megyünk nyaralni, hátul nem kell hely, a csomagtartó mindig is elég volt, de a teljesítmény az kellene.

De egy 9-5 Aero az mindig jól néz ki. 

 

 

Előzmény: kircsi21 (155991)
kircsi21 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155991

Hmmm. Az egyik ismerősömnek is csak ennyit tudtam "mondani" nemrég. Történt ugyanis, hogy vett egy elég jól kinéző OG 9-3-ast, amikor dicsértem mondta, hogy ez csak hobbi. Felcsillant a szemem, kérdeztem Éró? Aszongya' vmi 2.2 dízel... Hmmm. Mondjuk őt még nem írom le, mert ki tudja mi a hobbija, lehet egy dermesztő téli estén megpaskolgatja egy hasítófejszével és utána felgyújtja a vérbe :D .

 

Persze megértelek, anno én is hasonló módon ismertem a 9k minden hülyeségét, de a 'zasszonynál kegyvesztett lett, aztán ha egy másikat ugyanolyat vettem volna, akkor mindketten költözhettünk volna máshova. Mármint az autó meg én.

 

Valahol éreztem én, hogy ez a 9-5-ös álmod csak egy vágyálom, mint volt 6 éve is. Ha jól rémlik nem is voltál vele egyedül, mert Megyo is sokat nézegette a 9-5-öket, aztán ő lehet már vett is. Vagy nem. De vigasztaljon a tudat, hogy szerintem nem vagy olyan reménytelen eset, mint MrT. :)

 

Köszönöm az egyenes választ, majd igyekszem jó gazdát találni neki!

 

 

Előzmény: MortalWombat (155989)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155990

...még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye. 

 

Mi lenne?  Például ezek:

Ha gyakran, huzamosan magas fordulaton tartod a motort, annak nem örül.

Ha  gyakran, huzamosan élvezed a maximumhoz közeli turbónyomás örömeit, azt még kevésbé szereti.

Ha hidegindítás után nagy teljesítményre ösztökéled, azt utálja (és persze: a bosszúja lehet, hogy késik, de biztosan nem marad el.)

Ha tartósan túl alacsony fordulaton terheled (olajnyomás!!) akkor az autószervizek buzgó támogató tagjává választanak, és minden otthagyott milliódról megemlékeznek egy sörözés erejéig...

 

Amit szeret:

Jó olaj, időben cserélve. Tartós terhelés után leállítás előtt alajáraton járatás. Hidegindítás után közvetlenül csak enyhe terhelés. Hiába "tökös" a motor, kedveli a középső fordulatszám tartományban pörgést, csak semmi extrém alacsony vagy magas tartós fordulat. (Ismerem a hajtós önjelölt versenyzőjelöltek válaszát: akkor minek vettem 260 lóerőt? Hát, jóbarát, lehet velük -valamennyire- keménykedni, de az megjósolhatóan súlyos pénzekbe fog kerülni)

 

Így sincs védőoltásod, hogy nem hullik szét a motor (nem ismered az előéletét), de legalább esély adsz a motornak, hogy tovább húzza az igát.

 

Nagyjából ennyi.

 

 

Előzmény: Woody_Allen1 (155988)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155989

Tudom hihetetlen, de imádtam az OG 9-3 TiD-et. A nejem meg pláne, még így 3 évvel az eladása után is azt kérdezi, miért kellett a háztól mennie. Szép, stílusos, ment amennyire kellett.

És most kérem soron kívüli megkövezésem, egyben követelem a SAAB-os társadalom megvetését: nézegetem az OG TiD-eket. EGR-t csukott szemmel tisztítom, tudom, mi hol van benne, 10 év alatt ragadt rám a koszon kívül. Most, hogy egy EV-II-es csapatban vagyok, és nézem, ki mennyit szív a dízellel, ahhoz képest az OG TiD egy vállalható autó, kevés javítanivalóval és relatíve "olcsó" javíthatósággal. (Várom BmS azonnali elmeállapotom megkérdőjelezését.)

Én azok közé a lovagok közé tartozok, akik azt mondják: Bosch VP44PSG16 (és nem: NI!), és erre minden SAAB-os szörnyülködve hátrahőköl.

Én autót kizárólag úgy vettem, hogy a sajátomat beszámíttattam. Ennek egy oka van: nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy egyszerre legyen egy használós, meg egy eladó autóm.

Éppen ezért: nekem ne tartsd fenn az autód, ugyanis nem az a vevő, aki leírja, hogy most indul a pénzzel, hanem az, aki oda is ér, és leteszi azt az asztalra.

 

Most hogy mondod, tényleg nagy egy 9-5-ös. De egy OG9-5-ös Aero szerintem kortalanul, divatirányzatoktól függetlenül szép, még most is. De a tied is tetszik.

 

Előzmény: kircsi21 (155987)
Woody_Allen1 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155988

Igen, köszi,  ezt is olvastam, de ebből még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye. 

 

 

Előzmény: BmS1 (155986)
kircsi21 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155987

 

Figyelj ám, mert ez benzines! Hogy számol el a lelkiismeretével a SAAB Diesel-szekció alapítója és 1 db (?) oszlopos tagja? :))) Ja, és 9-5 is... ami közelebb áll a 9k-hoz, amit meg nem szerettél a mérete miatt :). Na, persze nem akarlak lebeszélni róla, csak ezek jutottak hirtelen eszembe. Amúgy lenne némi sors-irónia a dologban, hogy pont hozzád kerülne, mert anno te hívtad fel a figyelmemet rá, amikor tévesen a 95-ös zsebbe rakták a hahu-n. Meg SOKKAL szívesebben adnám el neked, mint vmi önjelölt sztrítrészinges csávónak... Bár azok meg nem ilyenre hajtanak.

 

Fédra... én is megtaláltam a te hirdetésedet :). Az lenne a baj a cserével, hogy az csak felesleges átírás és sarc fizetés lenne, azt meg hagyjuk meg BmS szórakozásának :). Mert én is csak eladnám (vagy csak hirdetném?). Van már másik autóm, pont ilyen egyterű-féle, mert a tököm már többször tele lett, amikor a család osztozkodni próbált a 9-5-ben a helyeken... Volt, hogy nem csak osztozkodás volt, hanem pofozkodás is :). Így az idegeim kímélése érdekében lemondtam a SAAB-ról és vettem egy Prius Plus-t. Ez mondjuk min. 1 fényévre van a Phedra helykínálatától, de amúgy tök jó, "kicsit" más világ... És tényleg maximálisan kíméli az idegeket, nincs pl. adrenalin növelő gyorsulási élmény :D.

 

Szóval a beszámítást inkább nem választanám, de szívesen tartogatom neked a SAAB-ot, csak mondd, hogy meddig, hátha idetéved vmi kóbor vásárló.

 

 

 

Előzmény: MortalWombat (155984)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155986

Szerintem olvass vissza, 6-8 éve még sok aktív Saabos fejtette ki a véleményét.

 

A lényeg: a Saab -anno- (a Porshe mellett) világelső volt a turbó és a benzinmotor hatékony összekapcsolásában. Kalap le.

A 113 LE/liter fajlagos teljesítmény anno pazar volt, ma sem rossz. A szerkezet nem nagyon szereti, A vízpumpától legtávolabbi (4.) henger körül a hűtőközeg a legmagasabb hőmérsékletű, ezért -általában- itt kezdődnek a gondok. A dugattyúzsugorodás itt a legintenzívebb. Dug.tető átlyukadás. Elhajló főtengely. Vetemedő motorblokk. Hajtórúd szakadás. A A turbók sem örök életűek. Tapasztalt Saabosok (ha még van ilyen a topicon :-DDD ) majd folytatják.

 

Ekkora fajlagos teljesítmény tartós kicsikarása a szintén 2,3 260 PS Mazdának sem sikerült, az MPS motor egy betegágy.

 

De azért: egy Saab 9.5 Aero mindemellett -nekem- még mindig kívánatos autó, ha egyben van és keveset futott. Csakhogy ilyen már nemigen létezik.

Egy biztosan van: benn áll a műhelyben (mondjuk nem Aero). Gyönyörű. Kevés km. Egy baja van: nem az enyém.

 

 

Előzmény: Woody_Allen1 (155985)
Woody_Allen1 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 155985

Sziasztok!

 

Tudom volt már szó a totalcar cikkről, de azért bemásolok egy részletet.

"A motorblokk elejének túlmelegedése, a turbófeltöltő rossz hőszigetelése miatt a forszírozottan használt példányok motorblokkja vetemedhet, ennek következtében a főtengelycsapágyak elmozdulnak helyükről, a főtengely pedig megszorul. Erre rásegít a meglehetősen erős kokszosodási hajlam is. A sűrű olajcsere nem szükség, hanem kötelező!"

 

Ezt gobdolom tudták a Saabnal is, ennek ellenére van 260 lovas aero is. Miért?

 

De a lényegi kérdésem. Mi számít forszírozott teljesítménynek?

 

160as utazó? Ha néha eltolom neki 230ig? Vagy huzamosabban megyek 200 felett.  Szóval mi számít forszírozott használatnak szerintetek?

MortalWombat Creative Commons License 2018.10.14 0 0 155984

Valóban, dr. Watson! :)

Beszámítás működhet? (benzines Phedra)

Előzmény: kircsi21 (155980)
kircsi21 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 155983

Hozzáértő autógázos szerelő mit mond?

 

A nehézkes indulásra azt szokták javasolni, hogy az ECU reset-elése után (akkusaru kb. fél órára levéve) min. 100 km-t kell menni benzinnel. Ha utána gázos üzemben szépen indulgat, akkor érdemes elvinni vkihez, aki ért a beállításhoz és a gáz-korrekciós táblát rendesen belövi.

 

Egyenetlen alapjárat sok mindentől lehet, ha a gázos részt nézzük pl. attól is, ha jelentős hossz-eltérés van az egyes hengerekhez vezető gáz-injektorok és fúvókák közötti csöveknél.

 

 

Előzmény: prodigy73 (155982)
prodigy73 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 155982

Szia nekem van egy saab 9-3 1.8t benzin-gázos nehezen akar indulni és az alapjárat is ingadozik ha esetleg valaki tudná.hogy mi lehet a baja azt megköszönném

nsxtom Creative Commons License 2018.10.13 0 0 155981

Sziasztok

 

Az utolsó 9.5 2010 évj  van tapasztalat?

benzines  2.8t  V6-2.0t

szerviz igény,megbízhatóság,költségek..

 

kircsi21 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 155980

Igen, Sherlock! :)

Mondjuk olyan nagyon nem lehetett nehéz beazonosítani :) .

 

Előzmény: MortalWombat (155979)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.13 0 0 155979

A K..-75. a rendszámod?

A hahu-n lévő Aero-rol van szó?

 

Előzmény: kircsi21 (155978)
kircsi21 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 155978

Szia! Miért-miért... hát mer' egy SAAB-ba nem illik! :) Meg ha berakatod, akkor fillérb@szó vagy... :). Meg ripsz-ropsz szétég a motor! :)

Legalábbis sokak részéről ilyesmi volt a hozzáállás régebben. Nyilván a gáz magasabb égési hőmérséklete nem kedvez a kipufogó szelepeknek, de ez nem csak a SAAB-ra igaz. Én 6 évig hajtottam egy 9-5 Aero-t gázzal, épp' eladó, de úgy hirdetem, hogy ha vkit az zavarna benne, hogy gázzal IS tud menni, akkor kiszereltetem belőle. Amúgy semmi extra, ha jó a a beépített technika, jó a beépítés és tisztességesen van felprogramozva, akkor nincs vele "gáz". Egy olyan eset volt, amit mindenáron a gázosságra akartam fogni, de hosszas nyomozás után kiderült, hogy a főtengely jeladó szarakodott. Nálam annyi a nyűg volt, hogy nyáron hajlamos volt bepunnyadni a benzin, ezért érdemes volt 100-ast tankolni, az nem annyira hajlamos a romlásra. Fogyasztás nagy átlagban mindent beleszámítva (gáz + bemelegedésig a benzin) 8-9 liter közötti benzinfogyasztásnak felelt meg. Ez nem rossz, főleg annak fényében nem, hogy viszonylag sokat ment városi forgalomban. Kb. ennyi, ha van még konkrét kérdés, akkor kérdezz!

 

Előzmény: DodoJozsi (155977)
DodoJozsi Creative Commons License 2018.10.13 0 0 155977

Üdv Szaktársak!

Szívesen venném, ha valaki mondana tapasztalatokat gázos 9-5 kapcsolatban. Olvastam, hogy nem igazán ajánlott ebbe a típusba beszereltetni, bár azt nem írták konkrétan,hogy miért, csak egy listában sorolták fel a típust 

Ha valaki ilyet hajt örülnék a tapasztalatainak.

szaszu7 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 155976

Sziasztok .

 

Saab 9.3 cabrio 2008 . Szeretnek melynyomot rakni. Van ra gyari megoldas vagy csak atalakitassal lehet utolagodat beepiteni? Ha belepek a setting beallitasokba a Klima beallitasnal a "default setting" menu reszben mit tudok allitani? Lehetseges hogy a muszerfalon felul a piros led az zaras utan villogjon s ne csak akkor amikor beazonositja a kulcsot? Udv. Szabolcs

szaszu7 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 155975

Sziasztok.

9.3 cabrio. 2008 evj. YS3F c Z19DTR  170.000km a szerviz ajanlotta a szivosor cseret ennel a km - nel. Viszont azt csere utan lattam csak h 2011 evjaratu ami benne volt. Tehat az elozo tulaj mar csereltette. Igy van egy szivosorom, amit ha valakinek szuksege lenne ra egy realis olcso aron eladnek. Van meg hozza egy klima kompresszorom is amit csereltettem. Udv. Szabolcs

anonym19 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 155974

Valami hasonló volt a diagnózis nekem is.  4-ből, 3 közepesen rossz 1 pedig nagyon.  Az 1 nagyon rossznál mágnesszelepet is cserélniük kellett az elmondás alapján.  Úgy számolj a költségvetéssel hogy kb 200 lesz a vége. 

Előzmény: Gergely93 (155973)
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 155973

Nekem is ezt mondták. Résolaj mindegyiknél eltérő, szállítási probléma is van, csúcsok sem a legjobbak. Kíváncsi leszek, hogy megjavul -e? Jövő hétre lesz csak kész sajnos..

Előzmény: anonym19 (155972)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 155972

Kíváncsi leszek, nekem mind a 4-re azt mondták hogy rossz mikor ott járt náluk az autó.

Előzmény: Gergely93 (155971)
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 155971

Nem teljesen, a Liszt F. utcában az Árkád közelében lakom. Igen interdieselhez vittem, elvileg ma nézik meg ahogy írták. Tűzkarikák kijöttek szépen, remélem megoldódik a probléma.

Előzmény: anonym19 (155970)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 155970

Szia!

 

Ez alapján azt mondanám, hogy láttalak már. Kálvária út környékén szokott parkolni ha jól sejtem.

Előzmény: Gergely93 (155969)
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 155969

Fekete 9-3 kombi PZV- kezdetű a rendszáma. A 82-s főúton szoktam menni legtöbbször.

Előzmény: anonym19 (155963)
DodoJozsi Creative Commons License 2018.10.06 0 0 155968

Üdv. Én 2000 Ft-ból oldottam meg. Általában az átvezető szalag ragasztása öregszik meg, és válik el a kijelzőtől. Ebay- ről rendelhető hozzá szalag és elektromos ragasztó páka (szerűség). Ha van egy kis műszaki vénád 30 perc alatt meg tudod csinálni.

Előzmény: Feri Kovács dom (155964)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 155967

Örülök neki!

Élmény volt vezetni egy stílusos, jobbkormányos autót!

 

üdv

Előzmény: v_tom (155965)
v_tom Creative Commons License 2018.10.05 0 0 155966

Nem tudom, hogy legolcsóbban hol tudnál javíttatni, de nekem egy Mercedesben cseréltek LCD-panelt a pixelfix.net-esek (úgy látom SAAB-bal is foglalkoznak). Előre egyeztetett időpontra mentem: kedvesek és gyorsak voltak, egy órán belül megvolt ki- és beszereléssel együtt, csak ajánlani tudom őket.

Ha magad szerelnéd, akkor venni biztos lehet az eBay-ről, esetleg AliExpress?

Előzmény: Feri Kovács dom (155964)
v_tom Creative Commons License 2018.10.05 0 0 155965

@BmS1: Köszönöm szépen a mai diagnosztikátokat és javításotokat: úgy tűnik minden jó lett, visszanyerte az autóm az eredeti menettulajdonságait.

Előzmény: v_tom (155935)
Feri Kovács dom Creative Commons License 2018.10.05 0 0 155964

Sziasztok tudna valaki segiteni vettem egy Saab 9-5 öst. És a kijelzők pixel hibások holtudnèk venni javitani a leggolcsoban???

 

anonym19 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 155963

Milyen színűvel mászkálsz ?

Lehet láttuk már egymást : ) 

Előzmény: Gergely93 (155961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!