Keresés

Részletes keresés

Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51491

A második sorba nem tudom hogy került oda az a ,,nem”, anélkül tessék olvasni!

Előzmény: Avaar (51490)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51490

Pesten én is ezt tapasztalom, ezért bárhol vagyok, elindulok. Békés megyében ez nem megy, ott még én éreztem kellemetlenül magam, amikor nem, elmentem gyalog az átjutásra várakozók mellett. 100 méteren belül autó sem volt. 

 

Előzmény: mzdude (51489)
mzdude Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51489

Kicsit több időt töltöttem most egy délnyugati városunkban, és megdöbbentően jó a zebránál (gy.k. gyalogátkelőhelynél) való megállás gyakorlata. 99%-ban elengedik a gyalogost, gyakorlatilag osztrák szinten van a kultúra ilyen szempontból.

 

Vajon ott mivel tudták ezt elérni?

Előzmény: Avaar (51488)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51488

https://m.hvg.hu/cegauto/20200708_gyalogatkelohely_baleset_gyalogatkelo_szekely_sandor_kresz_modositas_zebraminimum

 

Részben OFFTOPIC, bár ugyanúgy Közlekedés, és ugyanúgy Utak. Érdekes téma, és szerintem részben megoldást nyújtana a megfelelő (négy neonzöld keretes tábla) kiépítés, illetve a veszélyes, beláthatatlan átkelőkhöz szerintem megoldás lenne egy 30-as tábla, illetve a VÉDA.

Gyurma73 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51487

Azt írom hogy most hiányzik,erre beraksz egy 2018 as adatot:)

Segítek a gazdaság a beismertnél is.sokkal bagyobbat fog esni.

A németek 10% ról beszélnek nálunk meg max 3% os visszaesésröl.

Nem vicces ez,mikor oda szállítunk mindent?

Előzmény: trizs77 (51486)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.08 -1 1 51486

 

 

 

Nagyon hiányzik a pénz a költségvetésből,minden mérő eszközt hadra fognak.

 

 

-------------------------------------

 

Máshogy gondolom.

Nagyon máshogy.

 

 

............"...............Sebességtúllépés miatt – a Kkt. 21. (1) bekezdés a) pontja alapján – 2018 első hat hónapjában összesen 8 525 715 000 forint közigazgatási bírság került kiszabásra – közölte a Vezess kérdésére az ORFK................."

 

Fél év alatt kiszabtak 8 milliárdot.

Egy évre számoljunk 16 milliárdot.

Annak 60-70%-a folyik be.

Számoljunk a 70%-kal mert az magasabb.

 

16x0,7=11 milliárd.

Ok.

 

Magyarország költségvetésének bevételi főösszege 18.840 milliárd forint.

 

A befolyó bírság tehát 0,058%.

 

Nem azt mondom/írom, hogy sem de a 0,058% nem befolyásolja a költségvetés.

 

 

Előzmény: Gyurma73 (51460)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51485
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51484

Ha valaki van olyan őrült, hogy jogsi bevonás után 200-zal száguldozik, azzal nehéz mást csinálni. Esetleg kényszer-pszichiátriai kezelés...

 

Ha nagyon akarjuk, akkor előszőr egy komoly bírság, aztán komoly bírság jogsi bevonás, de utána nehéz hova máshova fokozni, legalábbis magyar állampolgár esetében.

Előzmény: Mézgár (51480)
Anytime Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51483

Nehéz eldönteni mi lenne az elfogadható: a rossz, kátyus utak,

vagy a szép, új burkolat, ahol száguldoz(hat)nak a nehézlábúak...

 

Parttalan vita, ha a szabályozás változatlan...

 

De ebből is látszik, hogy az útfelújítások hatása nem mindig pozitív.

 

Maradnék az utas szakmánál:

http://binx.ktenet.hu/rendezvenyek/tagozati/2018-11-13-15_KeT_iiMKK/eloadasok/Szekcio-1_11-14/MikeszCsaba-HeszGabor.pdf

 

Terjedelmes és részletes összefoglalás, kis hibája, hogy a 2019-2020 még csak jövő idő...

 

Ezek alapján maradnak kérdések: mennyi is az annyi?

Ami biztosan kijelenthető, az a 2016-2018 állapot.

De itt azt jelzik, hogy 2019-ben KEVESEBB aszfaltbeépítést terveznek, mint 2018-ban!

 

Hozzá kapcsolódik Mosóczi államtitkár nyilatkozata:

http://iho.hu/hir/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-2010-2019-kozott-hazankban-191209

 

A 2016-ban hazai költségvetési forrásból indult Komplex Útfelújítási Programban a kormány az idén 16,4 milliárd forint többlettámogatást biztosított az eddig forráshiány miatt meg nem valósult projektekre.
Ezzel a Komplex Útfelújítási Program teljes keretösszege meghaladja a 174 milliárd forintot, ebből 2016 és 2020 között több mint 550 útszakasz újul meg mintegy 1500 kilométeren.
Az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztés Operatív Program (TOP) 55 milliárd forinttal támogatja az országos közutak korszerűsítését.

A programban a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakasz műszaki állapota javul összesen 520 kilométeren.

A Magyar Falu Programban 2019-ben kezdődött meg a kivitelezés a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére szánt forrásokból.

Ez idén mintegy 80 helyszínen több mint 220 kilométernyi útszakasz újult meg mintegy 26 milliárd forintból.
A tervek szerint a részben az útdíj-bevételekből finanszírozott program éves keretösszege jövőre 50 milliárd forint lesz, a jövő évi munkák előkészítésére 2019-ben 2,5 milliárd forintot fordítanak.

A három útfelújítási programban 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több mint 900 útszakasz szolgáltatási színvonala javul több mint 2400 kilométeren.

Mosóczi László szólt arról, hogy a kormány tavalytól hazai finanszírozással támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádaszakaszok felújítását, 2018 és 2020 között

összesen mintegy 30 milliárd forintból javítják az M1 és M7 autópályák egyes szakaszainak műszaki állapotát több mint 110 kilométeren.

 

A Közút xls-ében 2019-ben 2700 km útburkolat lett jó minőségű egyetlen év alatt... (Ugyanannyival kevesebb rossz burkolatot mutattak ki)

 

280 milliárdból nem is jönne ki több, de ezt 5 évben költötték el.

 

Másik prezentációból (BAZ megyei Közút) az derül ki, hogy 2020-ban 50+62 milliárdos csomagból újulhat meg 718 km út.

Száguld az infláció?!?  Eddig bruttó 110 millió/km volt, mostmár 156 millió/km.

 

Minél több újult út, annál több száguldozó...

                KIADÁS                        BEVÉTEL

ez az élet körforgása:(((

 

 

Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51482

Meg persze mert teljesen más életfelfogás. Tele vannak elektromos autókkal, és ez csak egy a sok közül. Nálunk sem azt mondanám bajosnak, amikor valaki egyenes úton 120-130-cal megy, hanem amikor a csóri (vagy bármilyen kereszteződés előtt is mennek tovább 120-szal). Érdekes, hogy Lengyelországban Krakkó alatt egy részen 2x2-es főút van, és működik. Sokkal nagyobb forgalom van rajta, mint nálunk bármelyik ilyen emelt szintű főúton. 10-ből 7 hetvenes kereszteződés előtt ott a traffi, így mindenki max 75-80 körül megy. Ezt nálunk miért nem tudják megcsinálni? Folyton panaszkodnak, hogy ennél meg annál a kereszteződésnél mindenki 120-szal megy, miközben ott a 70-es tábla, miközben már rég kitehették volna a VÉDA-t mindkét irányba. 44-esen a Veszely Csárda előtt is ott van, és be is tartják a 60-at, vagy max 70-nel mennek. Pedig gyanítom, hogy 10-ből 4 nem lassítana le. 

Előzmény: gauchos75 (51477)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51481

Lehetséges, de valószínűleg a jelentős részük kétszer is átgondolná. Akit még nem kapott el traffipax, az úgyis azt gondolja, hogy vele ez nem történhet meg, vagy ha mégis, akkor jó, legyen, 300 ezer forint. Viszont ha egyből ugrana a jogsi, akkor ezeknek az embereknek (szerintem) a 80%-a nem nyomná így neki.

Előzmény: Mézgár (51476)
Mézgár Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51480

Aztan meg majd fizessünk millios karteritest is nekik a rossz börtönkörülmenyek miatt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51479)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.08 -1 0 51479

Másodjára egyszerűen le kell sittelni őket évekre, az épp elég akadály lesz.

Előzmény: Mézgár (51476)
mica-r Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51478

Sok összetevő adja ki azt, hogy a legbiztonságosabbnak minősül. 

Nem lehet ezt bárhol ugyanígy véghezvinni.

Előzmény: gauchos75 (51477)
gauchos75 Creative Commons License 2020.07.08 -1 0 51477

Norvégiában ennél kisebb mértékű sebességtúllépésnél is hűvősre kerülhet az illető a több 1000€-nak megfelelő büntetés mellett. Az azért már kellemetlen még az ottani luxusbörtönökben is:) Be is tartják is szépen a korlátozásokat, aminek meg is van az eredménye: a világ egyik legbiztonságosabb országa.

Előzmény: Mézgár (51476)
Mézgár Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51476

Szerintem azoknak, akik 200-al szaguldoznak, nem akadaly a vezeteshez, ha eppen nincs jogsijuk.

Előzmény: Avaar (51473)
gauchos75 Creative Commons License 2020.07.08 -1 0 51475

Szerintem egyáltalán nem sok lakott területen 66-ért a 30 ezer, sőt. A 66 km/h az óra szerint majdnem 70. Ezt nem lehet véletlenül benézni.

Előzmény: Gyurma73 (51471)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51474

na ezért nem szoktam lakott területen 65-nél gyorsabban menni

de 65-el mindig , tempomattal, 5.ben , 1500-as főtengely fordulaton egyedül, sík úton ,

és tudja az autó a 95 g/km co -t 

 

Előzmény: Gyurma73 (51471)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51473

https://www.vezess.hu/hirek/2020/07/07/nagyon-sietett-az-audis-bekesben-majdnem-200-zal-koszont-be-a-rendoroknek/ 

 

itt a mai eset, és hála a magyar jogszabályoknak, holnap ugyanott folytathatja, ugyanis továbbra is van jogsija.

Előzmény: Avaar (51467)
Avaar Creative Commons License 2020.07.07 0 0 51472

Így van. Vagy ha maradna is a 300 ezer, akkor azonnal el lehetne venni érte a jogsit. A 200 ezres büntetés meg lehetne annyi pont, hogy másodjára már menjen érte a jogsi. Nyilván azért nem veszik el a jogsit, mert a döntéshozók is rendszeresen a 300 ezres kategóriában száguldoznak. ;)

Előzmény: Gyurma73 (51471)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.07.07 0 4 51471

Differenciálni kéne.

50 helyett 66 ért a 30 ezer az sok.

50 helyett 130 ért a 300 ezer viszont kevés.

Előzmény: gauchos75 (51461)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.07 0 1 51470
Előzmény: hegyaljai3 (51469)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 51469

Ezek szerint lehet építeni 2X2 sávos főutat, szintbeli kereszteződés nélkül is:

https://magyarepitok.hu/utepites/2020/07/negysavos-ut-epul-szombathely-es-koszeg-kozott

A korábbi terv szerinti térkép a NIF honlapjáról:

Anytime Creative Commons License 2020.07.07 -1 2 51468

Friss áttekintő összefoglaló a magyar - román útkapcsolatok állapotáról:

/Google-translate/

 

Bihar prefektúra: A magyar szomszédok megkezdték az M4 Budapest-Nagykereki autópálya építési munkálatainak átadási eljárását

Luni, 6 iulie 2020,

A román-magyar határ átkelőpontja az A3 (RO) és az M4 (HU) autópályák összekapcsolásánál, amelyet Borş és Nagykereki között alakítottak ki, modern eszközökkel fog élvezni, jelenleg a kétoldalú nyitási megállapodás szerződéses alapján dolgozik. Megkezdődött a Románia és Magyarország közötti új határátkelőhely és az M4 Budapest-Nagykereki autópálya építési munkálatainak átadási folyamata -

jelentette be a Bihar prefektúra hétfőn nyilatkozatában.         

A bejelentést a közúti infrastruktúra területén Romániában és Magyarországon, hétfõn, Nagyváradon, Dumitru Ţiplea prefektum részvételével tartott kétoldalú találkozót tették közzé.

Az autópálya-összekötő román-magyar munkacsoport ülésén megvitatták a román-magyar határon zajló infrastrukturális projekteket. Később terepi ellenőrzést hajtottak végre a nagykereki új határátkelőhelyen, Magyarországon. "A magyar oldal bemutatta az M4 Budapest-Nagykereki autópálya ágazatának állapotát, amely az A3 autópályával kapcsolódik a Románia határán, kijelentve, hogy az ágazat számára megkezdődött a kézbesítési eljárás. A határátkelőhely funkcionalitása tekintetében az összekapcsolásnál A Bor és Nagykereki között létrejött A3-as és M4-es megemlítették, hogy a határátkelőhely modern eszközökkel fog részesülni, és jelenleg a kétoldalú megállapodás szerződéses alapjain dolgozunk, hogy megnyitjuk az új határátkelőhelyet. A román delegáció bejelentette azon szándékát, hogy hivatalos kérelmet nyújt be a magyar hatóságoknak a matricák forgalmazására a Nagykereki határátkelő-helyen, és a román fél azt is kérte, hogy a Bors és a Nagykereki határátkelő-helyek egyidejűleg működjenek, az A3-as autópályát a Nagyvárad (elkerülő) Beltway-el összekötő (fel és lehajtó) rámpák befejezéséig, a forgalom torlódásainak elkerülése érdekében" látható a prefektúra közleményében.                                 

 A magyar delegáció, az innovációs és technológiai minisztérium Közúti Infrastruktúra Fejlesztési Osztályának vezetõjével, Thoroczkay Zsolttal, a nemzeti és regionális önkormányzatok, valamint a magyar közúti hatóságok

és társaságok képviselõi között volt. A román delegációt az Országos Közúti Infrastruktúra Kezelési Társaság (CNAIR) főigazgató-helyettese, Ovidiu Marian Barbier vezette, akit a magyar delegáció román társai kísérték.                                  

A munka-értekezlet az A3-as autópálya (Erdélyi autópálya, Bukarest-Borş) 3C3 szektor megvalósítási szakaszának bemutatásával kezdődött, amely 99%-kal befejeződött, egy hónappal a becsült határidő előtt,

és amelyet a következő két hétben adnak át..

A CNAIR képviselői megemlítették, hogy az elmúlt hónapban további két szerződést kötöttek az A3 két szakaszára, Biharia-Chiribiş és Poarta Sălajului-Zimbor.

Ezenkívül újabb 45 kilométer autópálya van a közbeszerzési eljárás előrehaladott szakaszában, és további 50 kilométerre a pályázati eljárás július végére kezdődik.

A CNAIR képviselői kijelentették, hogy az Erdélyi Autópálya teljes összehangolását - európai forrásokból finanszírozva - 2021-ben kell végrehajtani.

Az ülésen bemutatták a Szatmárnémeti - Oar (Csenger) Express Road megvalósításának szakaszát, amelyet európai alapokból finanszíroztak, amelyekre vonatkozóan aláírni kell a megvalósíthatósági tanulmány

és a műszaki projekt kidolgozására vonatkozó szerződést. Ezenkívül megvitatták az M49 Express Road magyarországi megvalósításának rövid ismertetését is, amely összekapcsolódik

a Sălaj megyében található A3 autópályával. A magyar oldal bejelentette, hogy létrejött a projekttel foglalkozó találkozó. Dumitru Ţiplea prefektum utalt a határállomás felnyitásának és a projekt megkezdésének becsült határidejére is. A két fél megemlítette, hogy műszaki szempontból a munkák a befogadás előzetes szakaszában vannak, és a következő időszakban kormányzati szinten lépéseket tesznek a határátkelőhelyekről szóló kétoldalú szerződések teljesítése érdekében.

A magyar delegáció azt javasolta, hogy a munkacsoport következő ülését októberben tartsák Magyarországon, azzal a feltétellel, hogy halasztani lehet a világjárvány fejlődésétől függően.

 

 

A híradásból úgy tűnik (következő 2 hétben adnak át) az A3 - M4 átadási időpontja már nem a románokon múlik.

Itthon néhány napja augusztus 17. volt a lebegtetett időpont...

Avaar Creative Commons License 2020.07.06 0 5 51467

Szerintem 90-es táblánál 150-160-ra már nyugodtan el lehet venni a jogsit 2-3 hónapra. Amíg ezt nem vezetik be, addig naponta lesz egy hír, hogy 180-nal meg 210-zel ment a mezei 2x1-es főúton...és ezek csak azok, akiket elkaptak. 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.07.06 0 0 51466

Saját élmény: tavaly nyáron valahol a sógoroknál engedtem kigurulni 130-ról, a megkívánt 100-ra. Útközben volt egy kapu, ott 110-re mértek. 50€-ba fájt...

Előzmény: Avaar (51463)
gauchos75 Creative Commons License 2020.07.06 0 1 51465

Jogos, egyetértek veled, hogy a pontrendszert szigorítani kellene, túl nehéz elveszteni a jogsit. Igazából a 30 ezer leginkább a külföldiek miatt kellene, hogy több legyen, tipikusan a románok a 4-esen. Ők még pontokat se kapnak.

Előzmény: Avaar (51463)
rm40 Creative Commons License 2020.07.06 0 1 51464
Avaar Creative Commons License 2020.07.06 0 4 51463

Hova kéne növelni? 110 egy előzés közben simán megvan, és ha akkor elkapnak, 110, pedig lehet, hogy amúgy csak 95-tel mész. Az itt a gond, hogy háromszor kapod meg a 300 ezres büntetést, mire összegyűlik annyi pont, hogy elvegyék a jogsit. Ha körbenézel a környező országokban, akkor 90-es korlátozás mellett 140-nél már bukod a jogsit, itt pedig 350-nél sem. A 150 már nem az ,,előztem és túlcsúsztam” kategória, be kéne vonni a jogsit. A 30 ezer rendben van, más országokban sokkal kevesebb (Lengyelországban ha jól tudom +10km/h után 20€, vagy hasonló). 

Előzmény: gauchos75 (51461)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.06 0 3 51462

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!