Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.03.07 0 1 53827

Azért rendesen elindult a fantáziád...

Elhiszem, hogy rossz állapotú a 3508-as út, de akkor végig rossz, nem csak 5,3 km-en.

Másrészt csak a 3508. felújításáért autópálya csomópontot és elkerülőt építeni Görbeházánál, nagyon bizarr érvelés.

 

Ha az elválási csomópont hiányzó felhajtóit is meg fogják építeni, akkor 10 km-en 4 csomópont lesz az M3-on.

 

Ki és miért talál ki ilyen pazarlást a pusztában?

 

Ami még teljesen szakmaiatlan:

Görbeháza elkerülő semmit nem javít a 35. út 2500/nap forgalmán, mert nem a 3508. felé halad ez a tranzitforgalom, hanem Polgárra.

Sőt, ha a 35. utat akarják alternatív útvonalnak Polgárig, akkor az összes MOTOGP nyugati irányforgalom Görbeházán menne keresztül,

Havaria terelés időszakokban.

 

Hol késik a szakmai kontroll?

Készült megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés?

Előzmény: Hírfigyelő (53824)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.03.07 0 0 53826

Nos, ennek a kommentnek köszönhetően kezd érthetővé válni, mi volt a mondanivaló a korábbi kommenttel, azonos térképvázlattal... de még rakom össze a mozaikot.

Előzmény: dimelo (53823)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.07 0 0 53825

Jav.: elírtam az út számát egy helyen (az 1. bek.-nél).

Helyesen: [...] Polgár felé 5 km-rel rövidebb a 3501-es, Balmazújváros felé pedig a 3323-ashoz képest ez a 3508-as 15 km-es kerülőt jelentene.)

Előzmény: Hírfigyelő (53824)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.07 -2 0 53824

"Tehát Görbeháza megközelítése csak "trójai faló"..."

 

 

Nem, nem trójai faló; a 3508-as görbeházi utat azért vették bele a tervbe, mert miután borzalmasan rossz állapotban van az út, legalább vele -- az M3-al együtt -- ezt az utat is felújítják. (Ez az út azért maradt ki a felújításokból, mert nincsen átmenő forgalmi jelentősége, csak és kizárólag a két település összekötésére szolgál. Polgár felé 5 km-rel rövidebb a 3501-es, Balmazújváros felé pedig a 3323-ashoz képest ez a 3501-es 15 km-es kerülőt jelentene.)

 

Ui.: a 3501-es utat is úgy újították fel teljes hosszában, mert Hajdúnánáson van az egyik aszfaltkeverő telep, és miután innen a 3501-esen át hordták az M3 építéséhez az aszfaltot (kb. 2002-2003-ban), mivel emiatt az út burkolata teljesen tönkrement, ezért az autópálya-építő konzorcium feladatául szabták az általuk tönkretett utak teljes körű felújítását is.

 

Azóta a 3501-es a 2012-2013-as későbbi felújítással még egy plusz burkolaterősítést is kapott (20 tonna feletti, azaz kb. 25-35 tonna közötti teherbírásúra, mert nincsen rajta kint a 20 tonnás korlátozó tábla sehol sem!), és gyakorlatilag azóta van rendben az állapota annyira, hogy egyszer sem kellett hozzányúlni még máig sem. Ezzel a 2012-2013-as felújítással korszerűsítették a 3502-est is, ennek -- ha megnézed a Hajdúnánás városfejlesztési PDF-es dokumentumokban -- 2020-2030 közötti időszakra még a főútvonallá fejlesztése is szerepel, mégpedig a 3502--3632--3612--3633 nyomvonal részeként (a [35]--Hajdúböszörmény--Hajdúdorog--Hajdúnánás--Tiszavasvári--Tiszalök--Tiszaeszlár--Tiszanagyfalu--Rakamaz--[38] főútvonali kapcsolat megteremtése céljából). 2003 óta a 3502-esen a fontosabb útk.-eknél megvannak a balra kanyarodó sávok is (a Hn.-i és a Hb.-i benzinkutaknál legelsőbbként).

 

Ha ehhez még hozzáveszed, hogy a 35-ös Debrecen--Hajdúböszörmény szakasza Debrecennel, a 38-as Rakamaz--Tokaj--Tarcal--[38]--[37]--[39]--Mád--Abaújkér--Encs--[3] szakasza pedig Hidasnémeti és Tornyosnémeti felé ad kapcsolatot (a 39-esen a Tállya falunál lévő elkerülő is készen van kb. csaknem 15 éve már), ezzel a valószínűsíthető cél a Debrecen--Tiszalök--Tokaj--Tornyosnémeti--[H.-átk.]--Kassa kapcsolat lerövidítése lenne. Legalábbis erről a vidékről erre rövidebb utazni Kassa felé, mint a Debrecen--[35]--Nyékládháza--[3]--Miskolc--Szikszó--Encs--[h.-átk.]--Kassa útvonalon.

 

Viszont az interneten mégcsak nagyítóval sem találtam a "MOTO GP"-pálya elkészítési tervrajzát és térképét sem, ezért kérdeztelek meg téged... .. .

Előzmény: dimelo (53823)
dimelo Creative Commons License 2021.03.07 0 1 53823

Úgy tapasztalom, hogy te vagy otthon a környéken.

A veszélyhelyzeti zártság miatt az önkormányzat munkája alig követhető.

Nincsenek ülések, jegyzőkönyv, netalán TV felvétel...

 

Van utalás arra, hogy módosították a rendezési tervez decemberben, de nincs közzétéve a tartalom.

 

Ezek miatt csak a tervezési közbeszerzés adataiból lehet kiindulni.

De már az elnevezés is megtévesztő:

M3 ap. új csp-i kapcsolatok kialakítása tervezés

Hivatkozási szám: EKR000198192021

Rövid meghatározás:

M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében, engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése

 

Meg kell a szívnek szakadni - 15 évvel az M3-M35 átadása után rájöttek, hogy Görbeháza elérhetetlen a pályáról?

Hajdúnánásnak eddig is volt csomópontja - igaz nyugat felé 5 km-es többlet úttal.

 

Ám gyorsan kibújik a szög a zsákból - ez csak a hivatalos elnevezés, már a következő mondatból kiderül a valós cél:

A tervezett versenypálya megközelítése érdekében az érintett közúthálózat átfogó és komplex fejlesztése indokolt

 

 

Tehát Görbeháza megközelítése csak "trójai faló"...

 

Mindez térképen:

Jelmagyarázat:

Átlagos napi forgalom kék és piros téglalapok (szürkével felszorzott adatok, kékkel M3 Görbeháza-Polgár becsült adat, mert az OKA hosszú évek óta hibás teheradatokat közöl)

Piros jelek: szükségtelen 

Kék jelek:  elfogadható

Zöld jelek: kiemelten fontos objektumok

 

Induljunk Polgár felől

TED: "alternatív útvonal lehetőségének biztosítása szükséges Budapest irányából a meglévő polgári csomóponton keresztül, a 35. sz. másodrendű főút felhasználásával"

 

A 35. úton Görbeháza 8,3 km, a 33121. jelű úthoz tervezett csomópontnál 12,5 km. (ez nem hasznos Görbeháza lakóinak sem)

Különösen, hogy Debrecen felé is kerülő és a 35. utat nem kapcsolja az autópályákhoz,

 

Hasznosabb lenne a 35-M3 csomópont (Zöld-sárga) Így 1,5 km-rel rövidebb elkerülőt kellene építeni.

 

Milyen nagyságú forgalomnövekedésre számít a megrendelő?

 

De az is elgondolkodtató, hogy miért akarnának a 3508. útnál 2 autópálya csomópontot is kialakítani. (Zöld és piros kör)

A TED a 3508. út 5,3 km-es szakaszának felújítását jelzi, vagyis az új elkerülő körforgalmától a Rétaljai pihenőhely bekötő útjáig.

 

és most jön feltételezésem a MOTO GP pálya helyével kapcsolatban:

Ha  nem tervezik a 3508. utat korszerűsíteni tovább Hajdúnánás felé (egyébként nonszensz),

akkor a versenypálya a rétaljai pihenőt bekötő út közelében lesz.

Azért van itt még sok nyitott kérdés, például ott miért nem terveznek körforgalmat?

 

Összesítve: abszurd pazarlás ez, gondolj a Mogyoródi Forma1-pálya megközelítésére.

Jelzem, Mogyoródnál az M3 forgalma 60-62 ezer gépjármű/nap

Görbeháza 3508. útnál mindösszesen 13-14 ezer...

 

"Abcúg..."

 

Előzmény: Hírfigyelő (53821)
dimelo Creative Commons License 2021.03.07 0 0 53822

A releváns részletek ismerete nélkül

no comment...:)

Előzmény: Aladár46 (53819)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.06 0 0 53821

Dimelo!

 

Próbáld meg már berajzolni az itt mellékelt térképekre a tervezett "MOTO GP"-pálya helyét, ha tudod hogy hová fog esni! (Kb.-i pontosság is jó.) Arra vagyok főleg kíváncsi, hogy a 3508-as (Hajdúnánás -- Görbeháza) bekötőút és az M3-as autópálya közötti terület mely részén fogják megépíteni.

 

Azt lenne jó tudni, hogy mely földparcellák területét fogja érinteni az építési terület, ill. hogy a kész "MOTO GP"-pálya bekötőútját az M3-as autópálya, ill. a 3508-as bekötőút hányas számú kilométerszelvényéből tervezik majd hozzávezetni.

 

Itt vannak a térképek, nyugodtan beleszerkeszthetsz! :>>

((Főutak: zöld számozás [2-3 szjgy.]; Összekötő utak: zöld számozás [4 szjgy.]; Bekötőutak: kék számozás [4-5 szjgy.];))

 

1. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (kinagyított részletesebb áttekintő térkép)

 

2. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (részletes áttekintő térkép)

 

3. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (vázlatos áttekintő térkép)

 

4. Térkép: Hajdúnánás átmenő forgalmú városi úthálózata

 

Előzmény: dimelo (53813)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.03.06 0 0 53820

nem perc, hanem fő/munkanap...

Előzmény: . kata31 (53816)
Aladár46 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 53819

Az M100-as autóút dimelo kedvenc projektje lesz: :) :) :)

 

32 km, 3 alagút, 4 völgyhíd, számtalan műtárgy és nettó 150-200 Mrd Ft várható kivitelezési költség...

Előzmény: Aladár46 (53818)
Aladár46 Creative Commons License 2021.03.06 0 1 53818

Alagutakkal és völgyhidakkal jön az M100 autóút:

 

 

. kata31 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 53817

Ők is..mivel ma sokan Budakesziről mennek a városba,majd onnan ki. Másik Telkinek Piliscsaba felé és van aki Szépilonának tér le a kertészet után.. Mind használná az M0 nyugatot, akár a B.keszi, akár a Telki felhajtón.

 

A Dorog-Piliscsabaiak pedig mehetnek a Pilisen át is Pomáznak,de még Csobánkának is letérve, ahova a Budakalászi átkötő is kiépül..

Előzmény: NAR (53814)
. kata31 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 53816

Merre annyi és mikor? Nekem 10 perc is elég innen a Bécsi úti körforgóból..

Előzmény: ÁsítóSárkány (53815)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.03.04 0 0 53815

Üröm-Szentendre pl. 30

De maga ez az oldal Budapest agglomerációjában teljességgel használhatatlan, mert Budapestet még csak kerületekre sem bontja...

A kerületek városrészei szintje lenne már-már használható.

Előzmény: NAR (53814)
NAR Creative Commons License 2021.03.04 0 0 53814

Valami egyedi eset lehetett, tegnap nem volt semmi sor arrafelé. kicsit számolgattam, hogy Buda "mögül" mennyien ingáznak Dunakeszi-Vác-Gödöllő irányába (adatok a http://webmap.lechnerkozpont.hu/webappbuilder/apps/foldgomb1708/ oldalról):
Budakeszi - 13 fő

Budajenő - 1-2 fő

Dorog - 11

Páty - 4-5 fő

Pilisborosjenő - 8-10

Piliscsaba - 10

Pilisjászfalu - 1-2

Pilisszántó 1-2

Pilisszentiván - 2-4

Pilisvörösvár - 10-11

Solymár - 6-8

Telki - 1-2

Tök - 1-2

Tinnye - 4-5

Üröm - 10

Zsámbék - 6-8 fő


Ha jól számolom, ez 89-105 ember. Nem ők fogják megtölteni az M0 észak-nyugati szektorát...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53801)
dimelo Creative Commons License 2021.03.04 0 0 53813

A hír igaz, a tartalma meghökkentő, sőt cifra gondolatokat válthat ki:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:107766-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

MOTO GP: A tervezett versenypálya megközelítése érdekében az érintett közúthálózat átfogó és komplex fejlesztése indokolt...

M3 autópálya és Görbeháza között (a Görbeháza elkerülő és a 35. számú főút keresztezésénél, valamint a Görbeháza elkerülő és

a 3508. jelű út keresztezésénél körforgalmú csomópont kialakításával), továbbá biztosítani kell a versenypálya elérését a Rétaljai pihenőhely fejlesztésével, kombinált csomópont kialakításával.

— Új autópálya csomópont kialakítása a meglévő különszintű keresztezés felhasználásával: 2 db

— Meglévő autópálya pihenőhely fejlesztése: 1 pár meglévő pihenőhely fejlesztése 1 db kombinált csomóponttá

— Új nyomvonalon Görbeháza elkerülő megvalósítása: mintegy 3 km (egybefüggő)

— 3508. jelű összekötő út fejlesztése: mintegy 5,3 km (egybefüggő)

— Új körforgalom létesítése: 2 db

https://www.google.com/maps/dir/47.8188909,21.2626566/47.8208602,21.3321195/@47.8288932,21.2951784,11661m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0https://www.google.com/maps/dir/47.8188909,21.2626566/47.8208602,21.3321195/@47.8288932,21.2951784,11661m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Jelek:

Piros: szükségtelen

Kék:   elfogadható

Zöld:  fontos

 

és ha kérhetném: még drága jó nagyanyám is lehetne villamos...

adiaboli Creative Commons License 2021.03.04 0 0 53812
Előzmény: RadiX (53810)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.04 -1 0 53811

Oké, igazad van. Azért így kérdeztem, mert az útfelújítást végző munkáját az jellemzi a legjobban, hogy egy adott útszakaszból hány km-t mennyi idő alatt újítottak fel, és mennyit hagytak meg még hibásan.

Az adott útszakasz állapotát pedig az tükrözi vissza leginkább, hogy milyen hosszú az az egész útszakasz, és főleg, hogy abból mennyi a hibátlan és hány km a javításra váró hibás útszakasz.

 

Egyébként a belinkelt útképeden nekem azon az útszakaszon egyvalami nagyon nem tetszik: ott az út magastöltésen halad, tehát nagyon mély mellette az árok. Nem kellett volna oda már régen egy szalagkorlátot építeni??? Mert hogyha ott egy pályaelhagyásos baleset történik, akkor nem mindegy hogy az autót megfogja-e a szalagkorlát és megússzák az egészet néhány kisebb horpadással, vagy az autó egyből "fejest ugrik"-e a magastöltés melletti 3-4 m mély árokba, és így az autóból is biztosan csak egy totálkáros roncs marad, meg aztán ez esetben a műszaki mentés is jóval nehezebb lesz, mert hívhatják ki a daruskocsit ami kimenti onnan a sérült autót.

És nemcsak az autósoknak szánt útpálya mellé tennék szalagkorlátot, hanem a mellette futó kerékpárút széle mellé is (nem mindegy hogy egy defekt, egy téli jeges útpálya, vagy egy részeg biciklista miatt hirtelen "megugrott" kerékpárról 3-4 métert zuhan a gazdája, vagy csak egy egyszerű elesés lesz belőle mert megfogta a szalagkorlát)!

És akkor már a kerékpárút és az autós úttest közé is tennék egy szalagkorlátot, de oda más okból kifolyólag: ez esetben a ui. a szalagkorlát a kerékpározókat az autóbalesetek közben kisodródó autóktól volna hivatott védeni, hogy legalább a kerékpárosok ne kapjanak "ízelítőt" a balesetből, ha már az autós útpályán meg is történt a baj... .. !

Előzmény: dimelo (53806)
RadiX Creative Commons License 2021.03.03 0 0 53810

Az M5-öst kell majd kereszteznie Táborfalva és Lajosmizse között, a többi elvileg megvan (M7 Székesfehérvár allatt, M6 Adonynál).

Előzmény: 20-as vonal (53809)
20-as vonal Creative Commons License 2021.03.03 0 1 53809

Szerintem főleg meglévő vasútvonalak kipofozásával építik meg a V0-t Azok felett meg már megy autópálya.

Előzmény: csalántea (53807)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.03 0 0 53808

Ássák a vasutat az autópályák alá. Lehet nem kerülne többe mint minden utat megemelni a vasút fölé. Nem beszélve arról, hogy így a közúti közlekedésben sem okozna fennakadást. Ha elképzelem, hogy az M0 egy szakasza lezárásra kerülne, hát remélem, nem gondolták komolyan. Bár itt nem az ésszerűség a lényeg, hanem a magánérdek, lobbi és hol tudnak lenyúlni a költségekből. 

Előzmény: csalántea (53807)
csalántea Creative Commons License 2021.03.03 0 0 53807

Ismét előkerült a V0 vasúti projekt megvalósítása ...

Ha ez elkezdődik, akkor minden utat és autópályát át kell emelni rajta ... gondolom ...

(Nem hiszem, hogy a vasúti málya fog magasan futni.)

Mekkora munka és torlódás egy Budapestet elkerülő vasút pályájához a terület szabaddá tétele?

dimelo Creative Commons License 2021.03.03 -1 0 53806

Olvashattad volna figyelmesebben...

 

Arról a szakaszról írtam, amelyet az M4 átadott határszakasza ellenére is egyre nagyobb tehertranzit forgalom terhel.

A 4. főúti csomóponttól a 47. út körforgalomig Berettyóújfalunál.

Az, hogy B.újfalu és Ártánd között milyen az útminőség, nem annyira ismeremott már van gyorsforgalmi alternatíva.

2018-ban így nézett ki:

https://www.google.com/maps/@47.1775195,21.5908613,3a,75y,278.84h,80.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz6jucc4selWI9FG8ziJWRg!2e0!7i13312!8i6656

 

Végigolvashattad volna kommentemet, mert benne van:

Ebben a tempóban a 37 km-es Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon tovább romló útállapotok felújítása közel 15 évig tartana... (26 km)

Megjegyzem: a 8-37 km között 2006-ban egy szakaszban újították fel (éppen 15 évvel ezelőtt).

 

A szakaszon évente 500-550 000 kamion fizeti meg az E-útdíjat. (1700 Ft= 850-935 millió Ft)

2014-től (2013. félévkor vezették be) eltelt 7 évben 6-7 milliárd forint folyt be az államkasszába.

Visszaforgattak legfeljebb 1,4 milliárdot...

 

 

Elvárható (lenne) a hivatalos tájékoztatástól, hogy hősi eposzok helyett/mellett a siralmas valóságot is közöljék!

Előzmény: Hírfigyelő (53805)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.02 0 0 53805

"[...] a 2021-es útfelújítási program része lesz a

42. sz. Püspökladány - Biharkeresztes I. rendű főút 23+700-24+950 km. közötti szakaszon.

 

2016-ban felújították 1-8. km = 7 km

2020-ban 11,8-14,4 km          = 2,6 km

2021.       23,7-24,95              = 1,25 km

 

6 év 10,85 km...

 

Ebben a tempóban a 37 km-es Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon tovább romló útállapotok

felújítása közel 15 évig tartana... (26 km) [...]"

 

 

Nagyszerű a precizitásod, de ezen adatok sokkal sokatmondóbbak lennének még két másik plusz(!)-adattal történő kiegészítéssel:

1.: Hány km hosszú a teljes 42-es főút?;

2.: Ebből hány km a felújításra és/vagy javításra szoruló útszakaszok összhossza?;.

Előzmény: dimelo (53795)
dimelo Creative Commons License 2021.03.02 -1 2 53804

Némi toleranciával próbálom kezelni a részletek hamarosan... jelzést.

 

Már 18 éve vonszolódik az M4 tervezése-építése. (2003. Autópályatörvény)

A közel 2 évtizedben a G-nap miatti leállítás és a Modern Városok program okozta a legnagyobb kárt.

 

Az MVP abszurd diszkriminatív intézkedés, mert különbséget tesz az adófizető állampolgárok között élethelyük szerint.

Akik megyeszékhelyen laknak, nekik több - jobb jár, mint azoknak, akik a "nagyváros" után 30-90 km távolságra próbálnak megélni...

Ebben kiemelten sorsüldözött a Nagykunság és a Sárrét lakossága.

Szolnoktól 125 km a következő megyeszékhely (Debrecen), ahol már van autópálya, csak éppen más irányba visz...

 

A szűk látókörű és hibás döntések áldozatai lettek:

Karcag, Püspökladány, Nádudvar, Kaba városok,

Bucsa, Szerep, Sárrétudvari, Báránd, Tetétlen községek,

mert az M4-42. út csomópont 15 km-es körzetében 60 000 ember él!

Több, mint Szekszárd, Dunaújváros, Veszprém, Salgótarján, Hódmezővásárhely, Eger, Nagykanizsa, vagy Zalaegerszeg megyei jogú városokban...

 

Mennyit számítanak ezek az emberek, akiket a határtól nyugatra szakított Trianon?

 

 

Ezekhez a sorscsapásokhoz most felzárkózik a megkésett karcagi nyomvonal-módosítás.

 

Előzmény: Landsmann_ (53803)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.01 0 0 53803

Gondolom későbbre veszi a fáradtságot, hogy elő vegye a térképet, hogy mit is akarnak azok a "parasztok" az alvégen. :D

Előzmény: dimelo (53802)
dimelo Creative Commons License 2021.03.01 -2 2 53802

Néhány hete az államtitkár kijelentette:

youtu.be/Iu6pr5fDeTU 

 

"Kezdjék meg itt a püspökladányi csomópontot is kiépíteni, mert az azért is lenne lényeges, mert nem csak Törökszentmiklós irányába indulhatna meg az építkezés és a haladás,

hanem szerencsés esetben hozzá érhetne föl a Berettyó, a másik oldalra való kivitelezés, tehát azt ígérték ott nekem a jelenlevők,

nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk..."

 

Múlt héten is történt valami:

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4241712579191810&id=746134725416297

 

Kíváncsi lettem:

ha az államtitkár még most sem tudja, hogy nem autópálya az M4...,

és azt sem (írta), hogy a Karcagi módosítás felforgathatja az ütemezést.

 

részleteket ígért...hamarosan

 

Előzmény: Landsmann_ (53799)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.28 0 0 53801

A du. kettő azért valóban meglepő. Ha a dolog eseti, akkor valami akut dugó is lehetett valahol Budapesten, ami miatt az útvonaltervezők elnavigáltak sokakat. De ez csak találgatás.

Előzmény: NAR (53800)
NAR Creative Commons License 2021.02.28 -1 0 53800

Budakeszi felől viszont Szentendre a Rózsadombon keresztül 4 km-tel rövidebb (Dunakeszi pedig 9-tel). Szóval nem látom, hogy az a "sok kicsi" miért a hegyen-völgyön kerülne pénteken délután kettőkor... Még csak az sem indokolná, hogy a "városon kívüli" kerülőúton gyorsabban lehetne haladni, mert annyira összeérnek a települések (ideértve a 10-es út Pilisborosjenői szakaszát), hogy alig van 50+-os szakasz (70+-os még kevesebb), míg mondjuk a Szentendrei, illetve a Váci utak egy jelentős szakaszán lehet 70-nel menni...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53797)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.28 0 3 53799

Tegnap volt szerencsém az M4-en autózni. Ott jól lehetett haladni. Ahol a 4-es már csak 2x1 sávosra szűkül, ott van gond rendesen. Az út minősége hagy némi kívánni valót maga után. Ráadásul a kisújszállási elkerülőtől a karcagi benzinkútig lehetetlen volt az előzés. Elől ment egy kamion vontatmány nélkül, mögötte egy utánfutós személyautó, utánuk meg még vagy 4 autó, aztán én. Ezen a részen úgy kanyarog az út jobbra-balra, hogy a kanyarok közötti egyenest mire belátja az ember, akkor mindig jöttek szemből. Úgyhogy kénytelenek voltunk szépen liba sorban 80 körüli tempóval haladni. A kocsisor ment tovább, én beálltam tankolni, aztán onnan a 4206-on délkelet felé. Emlegettem is a karcagi felébredt gazdák szüleit, hogy vajon kibaszásból vártak az utolsó pillanatig? Nem is tudom, hogy van-e ennek a nyomorult M4-nek olyna szakasza, ami nem hányattatot sorsok közepette született meg. DE hogy ez a rész lesz a legkínnal teljesebb vajúdás, az biztos. 

dimelo Creative Commons License 2021.02.28 0 0 53798

Néhány napja volt hír az M6 kivitelezés indulása:

https://nif.hu/2021/02/elindul-az-m6-autopalya-boly-es-ivandarda-kozotti-szakaszanak-kivitelezese/?fbclid=IwAR3GeTyu8vmJpphQLNCltcIReNkkDUo2CMLSStFXer-x1OtNk5QviHp6a3I

 

Idézet a demagóg térségi képviselőtől:

"Azáltal, hogy elkészül az M6-os autópálya az országhatárig, ráviszi a világra a térséget, amely így többé nem egy „zsákutca” lesz.

Nemcsak a környező fővárosok válnak könnyebben és gyorsabban elérhetővé, hanem a trieszti kikötő is."

 

Érdekes ez, mert az eszékiek alig használják az A5 autópályát, mert "nagy" kerülő Zágráb felé...

                               Éves   Nyári átlag  Tehergk.

A5  Osijek - south   2538   3061           358
      Čepin - south    3222   3852           520
      Đakovo - south 3777   4486           667

 

Ténylegesen nem nagy kerülő (+10 km), mégsem akarnak fizetni a pályahasználatért.

Továbbá csupán 18+50 km autópályátlan...

Mindezek ellenére az észak-déli tranzitforgalom alig fejlődött az elmúlt 25 évben.

                               Összes J.egység Tehergk.

56. út          1995   2209     2820     367  
                    2005   2722     3293     331  
      54. km   2019   3547     4248     403  

 

Mindenki ismerheti az M4 történetét, ahol 2020-ra lett egy "félszívű" határkapcsolat...

 

Ettől függetlenül jelenleg is 130 km hiányzik itthon és 170 km a román oldalon.

Az összehasonlíthatóság érdekében ugyanazokban az években:

42. főút     1995      3046    3906    531 
    54. km   2005      5039    6796  1076  
                 2019       9628  13991  2762 

 

Tanulság: nem az autópálya "csinálja" a forgalmat, egyeseknek mégis ez a demagóg érvkészletük...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!