Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.03.05 0 0 49666

Az utolsó mondatodból az is kö9vetkezik, hogy a döntésekben az ingatlantullajdonosok, ingatlanfejlesztők szempontjai viszik a prímet...

Másik fórumban linkelték a friss cikket: https://qubit.hu/2020/03/02/kompakt-varos-legyen-budapest-vagy-inkabb-a-vasuti-agglomeraciot-eroltessuk, itt a mellékelt ábra, hogy hova vezet a kompakt város szemlélet vegytisztán erőltetve.

Szerény véleményem szerint a két szemléletre együtt, egymást kiegészítve van szükség: érdemes megfékezni a további szétterülést, de érdemes tudomást venni a pár évtizede egyértelműen már meglévő szétterülésről is.

Előzmény: ghosty9 (49659)
RadiX Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49665

Autóút.

 

Előzmény: radio100jozsi (49664)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49664

Az M25 is autóút lesz vagy ez már autópálya?

Előzmény: rm40 (49662)
dimelo Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49663

Köszi!

 

Jól emlékszem éppen egy éve kezdték el?

 

Szebb a rézsű, ha füvesítik:)

Május-júniusra minden összejöhet.

Előzmény: pentium10 (49661)
rm40 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49662
pentium10 Creative Commons License 2020.03.04 0 4 49661

Kerdesedre valaszolva. Az A3-as DN19 csomopont aszfaltmunkalatai keszen vannak, a vedokorlatok hianyoznak, es az utfestes. 

Előzmény: dimelo (49628)
rm40 Creative Commons License 2020.03.04 0 1 49660
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.04 0 1 49659

"Azért az autópálya csomópont meg a szintbeli kereszteződés között még van néhány árnyalat, amiket pont az Árpád, a Lágymányosi meg az Erzsébet hídnál érhetük tetten."

 

Ez nyilván nem Lánchíd-jellegű dolog lesz, az értelmes kompromisszum a Lágymányosi/Árpád-szint körül lehet valahol. Arra már se pénz, se akarat nincs sehol, hogy az utcaszintet több száz méterszer több száz méteres területen föltöltsék, hogy úgy csatlakozzon a híd "talaj"szintjéhez. (Tudom, hogy a fantáziarajzon mindjárt a hídfőben sima zebrás-lámpás csomópont van, nos, azért ennek megvalósulására nem nagyon fogadnék. Ha a Nagykörút végein vagy a várhegy lábánál sikerült különszintű kanyargásokat megoldani, akkor itt is menni fog, és ez így helyes.)

 

"na de a Galvani utca környéke igazán nem az a vidék, amit különösebben óvni kellene"

 

A mostani épített környezet nyilván nem marad úgy.

Előzmény: troglodita (49658)
troglodita Creative Commons License 2020.03.04 0 2 49658

Azért az autópálya csomópont meg a szintbeli kereszteződés között még van néhány árnyalat, amiket pont az Árpád, a Lágymányosi meg az Erzsébet hídnál érhetük tetten. Mondjuk az Erzsébet híd környéke az valóban eléggé necces, ott túl sok mindent áldoztak fel a közlekedés oltárán, na de a Galvani utca környéke igazán nem az a vidék, amit különösebben óvni kellene...

Előzmény: ghosty9 (49655)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.04 0 2 49657

"Az utolsó bekezdéseddel egyetértek, de ezt városon kívül kellene megtenni."

 

Mireföl a "de"? Még szép, hogy ezt minél délebbre kellene megtenni. Mondjuk Dunaújvárosnál, ahol a híd már úgyis megvan. (Amúgy ez szép példája annak is, hogy a vasbeton monstrum mit sem ér normális csatlakozó úthálózat nélkül.)

 

"Tudom, az elkerülő elkerülőzése"

 

Tekintve, hogy az M0 nem kis részben visz agglomerációs forgalmat is (és még inkább vinne, ha lenne szabad kapacitása), ez nem annyira abszurd.

Előzmény: ÁsítóSárkány (49656)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49656

Az utolsó bekezdéseddel egyetértek, de ezt városon kívül kellene megtenni. Tudom, az elkerülő elkerülőzése, de legalább kettéválasztaná a jelentős részben nehéztehergépkocsi forgalmat a zömmel személygépkocsi és kistehergépkocsi forgalomtól.

Előzmény: ghosty9 (49655)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49655

"Csak akkor kellene az érme másik oldala is, nevezetesen, hogy amikor elkészült az új híd, akkor vonuljon át a brigád a következő (pl. Aquincum) építésére."

 

Ugyan már, de tényleg. A kérdés az volt, hogy a konkrét híd melyik kiépítése segít jobban a városon összességében. Az eredmény nem egyértelmű, nem objektív (nyilván van, akinek ez a jobb meg van, akinek valami más), de én pl. egyetértek vele.

 

Az viszont, hogy egy autópálya-jellegű kiépítés vagy a szintbeli keresztes PLUSZ még egy híd, egy álkérdés, ez a kérdés nem véletlenül nem volt soha föltéve.

 

(Szerintem egyébként Pesten is sokat segítene egy olyan útvonal, ami az M5-M1 forgalmat minél messzebb és minél rövidebb úton viszi el, mert akkor csökkenne az elmebaj az M0-on, amivel valamennyire még a belső hidakon is csökkenne a kurvára nem odavaló forgalom (igen, van, hogy én is arra megyek az M1 felé, Szegedről, van ismerősöm, aki pedig mindig), de nyilván az se volt kérdés, hogy Albertfalvai, Galvani, vagy ez.)

Előzmény: mzdude (49646)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 49654

"Vagyis súlyos tízmilliárdokért majd hoz is a jány ajándékot meg nem is?"

 

Lesz az százmilliárd is simán, már ha szeretnénk, hogy a hídhoz út is vezessen (messziről és viszonylag széles).

 

És hát tényleg annyi a történet, hogy ha a Lágymányosit meg a Petőfit akarjuk vele tehermentesíteni, meg a környék is viszonylag közel esik ezekhez, akkor maga a híd meg a környezete kiépítése is (nem annyira a Petőfire, nyilván, ott azért az csak a Nagykörút, de) a Lágymányosira meg az Árpád-hídra fog hasonlítani, nem az M0 északi/déli hídjára.

Előzmény: troglodita (49644)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.03.04 0 3 49653

Lehet itt 4 savos autopalya is. Szarragok voltak, vannak, lesznek. Inkabb odakormol mas haza ele, minthogy fizetos elkerulon/autouton/palyan menne. Ha ott tartanank fejlettsegileg, mint Ausztria, akiknek mar a kornyezetvedelem  a legfobb problemajuk, akkor se lennenk sehol, mert a fejekben meg mindig 30 eves lemaradas van nalunk.

Előzmény: Samott (49652)
Samott Creative Commons License 2020.03.04 0 1 49652

Igen, en is latom hogy ullonek arrol a reszerol eleg sok auto jon, annyian nem fordulhatnak ki abbol a par utcabol. Ami meg ide kapcsolodik, hogy a fele kb. elfordul az ecseri leagazasnal, gondolom az ingyenes nullasra tartanak. Na ezek a sz.rragok akikrol korabban beszeltem. 

 

Meddig ingyenes meg az M0?

Előzmény: radio100jozsi (49650)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.03 0 0 49651

Miért lép meg? Hisz onnantól fizetős az üllői elkerülő...

Egyébként a 70-75 az egész jó tempó a régi 50-60-hoz képest :-)

Előzmény: radio100jozsi (49650)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.03.03 0 3 49650

Továbbra sem győzött meg a régi 4-es forgalma, hogy ez indokolt volna Monor és Üllő között. Szokásos menetem délután Pest felé, és belekerültem Monortól egy konvojba, előttem 4 autó, majd mögöttem is csatakozott 6 autó.  Persze a tempó 70-75 km/h, előzni nem lehet, mert Pest felől Monornak egymás után jöttel az autók, mint ha nem is lenne M4-es.

De ami meglepet, hogy ez a jó tucatnyi autós konvojból, én voltam az egyetlen egy, aki Üllő körforgalomnál a 404-M4 felé vette az irányt, a többi 10 feletti autó ment tovább be Üllőre.

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.03.03 0 0 49649

Akkor viszont át kellene építeni a Petőfi-híd hídfőit is... Délebbre izmozni ezzel nem látom sok értelmét.

Előzmény: NAR (49639)
troglodita Creative Commons License 2020.03.03 0 0 49648

De amúgy értelmes, hogy odacseszték a szigetcsúcs közelébe a Központi Szargyárat, aztán most mellé tesznek egy bazi nagy hidat...

Előzmény: troglodita (49647)
troglodita Creative Commons License 2020.03.03 0 0 49647

Nem kéne megépíteni a Soroksári Duna fölötti hidat sem, akkor tuti senki nem fog ezen a hídon közlekedni ,-(((

Előzmény: mzdude (49646)
mzdude Creative Commons License 2020.03.03 0 3 49646

Ez így érthető és elfogadható. Csak akkor kellene az érme másik oldala is, nevezetesen, hogy amikor elkészült az új híd, akkor vonuljon át a brigád a következő (pl. Aquincum) építésére. És ha mindenhol lesz városi szövet, akkor már lesz akkora kapacitás, hogy az eloszló forgalomnak elég legyen.

 

Így most az a mondás, hogy tehermentesíteni kellene a Lágymányosit és a Petőfit, de tehermentesítésre alkalmatlan lesz a kialakítás.

Előzmény: ghosty9 (49643)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 49645

"mert a mostani elszakítottság"

 

Na kb. ez a lényeg valóban.

 

Márminthogy ha építünk egy különszintű gyorsforgalmi whatevert, akkor ott is lesz elszakítottság, csak észak-déli irányban. A mai Hungária olyan, amilyen, de ha különszinten épült volna ki, az lenne aztán csak a no man's land.

Előzmény: Avaar (49642)
troglodita Creative Commons License 2020.03.03 0 1 49644

Vagyis súlyos tízmilliárdokért majd hoz is a jány ajándékot meg nem is?

Előzmény: ghosty9 (49643)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.03 0 1 49643

NEM ez az indok.

 

Az az indok, hogy ha normál városi kiépítése lesz az útnak, akkor van rá esély, hogy előbb-utóbb körülötte is normál város legyen, minimum irodaházakkal (de akár lakóépületekkel is, egy utcával beljebb meg mindenképpen, és lakóépületeken nem a családiház-szerűségeket kell érteni). Ha kiemelt útvonal lenne különszintű kereszteződésekkel, akkor az olyan "városképet" eredményezne, mint az M5 bevezető.

 

Persze kevésbé lehet majd átsuhanni, de szerintem helyes döntés született.

Előzmény: Avaar (49637)
Avaar Creative Commons License 2020.03.02 0 0 49642

Na Ja. Különben meg lehet, hogy két évíg nem lenne dugó, mert a mostani elszakítottság miatt nem járnak át dolgozni Csepelről Dél-Budára, meg ilyenek, de attól még mindenképp kell majd a különszintű, mert úgyis hamar fel fog lendűlőn ez az egész.  

troglodita Creative Commons License 2020.03.02 0 1 49641

Na de a villamos is dugóban fog csücsülni...

Előzmény: NAR (49639)
troglodita Creative Commons License 2020.03.02 0 0 49640

Jesszusom, ez most komoly???

:o :o :o

Előzmény: NAR (49635)
NAR Creative Commons License 2020.03.02 -1 0 49639

Gondolom az a lényeg, hogy a dugó miatt inkább üljenek villamosra...

Előzmény: Avaar (49637)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.02 -2 2 49638

Egyetértek. 

Valahogy szólni kellene a döntéshozóknak. Legalább az átmenő forgalmat át kellene vezetni a hídfeljáró felett (vagy alatt). 

Előzmény: Avaar (49636)
Avaar Creative Commons License 2020.03.02 0 0 49637

Furcsa koncepció egy új kapcsolatnál.

 

Ha a Margit és a Lánchíd közé csinálnának ezzel az indokkal egy szintbeli keresztes hidat, azt megérteném, mert ott mész 1 kilométert, aztán átmész máshol. Itt viszont SENKI nem fogja megkerülni a fél várost azért, mert szintbeli kereszt van, meg dugó. 

Előzmény: NAR (49635)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!