Keresés

Részletes keresés

Avaar Creative Commons License 2020.06.01 0 2 51071

Miért lenne felesleges? Rengeteg olyan irány van, ami most a városon keresztül gyorsabb, a tranzit (legyen az személyautó, vagy teherautó) pedig megkerüli feleslegesen a várost. Vagy bejönnek, ami meg senkinek sem jó, mert a tranzitnak (és most a 7,5 tonna alattiról beszélek) semmi helye a városban. Az M0-dél elviszi 2x3 sávon (normal esetben) azt a 100-150 ezres forgalmat (nem tudom mennyi), de az első kisebb koccanás után az M5-ig áll a sor. Az M3-M1/M7 iránynak semmi keresnivalója nincs a déli szektoron. Pont annyira határeset az M0 dél, mint az M1 2x1 sáv. 

Különben meg nem létezik értelmetlen útépítés szerintem, mert a legfeleslegesebbnek tűnő útépítések is több tízezer ember mindennapi (vagy alkalmi) érdekeit szolgálják. Az M44 tökéletes példa erre. A főút rendszeresen zsúfolt volt, ráadásul sok helyen beláthatatlan, az autóút mégis üres. Viszont ezzel alkalmamkent 30 perc simán megspórolható+ezalatt a 8 hónap alatt már több emberi életet is megmentett, mert nem történik halálos baleset az eredeti úton. Csak éppen az emberi élet mindig másodlagos szerepet játszik az utak tervezésében (lásd: alig van olyan út, ahol három autó elfér egymás mellett, pedig hány emberi életet tudna megmenteni egy esetleges elszámolt előzésben..)

Előzmény: netuddkivogymuk (51070)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.06.01 -11 0 51070

Azért nem lesz, mert felesleges. 

Előzmény: Gyurma73 (51067)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 51067

Nem lesz nyugati szektor.

Itt olyanok laknak akik mindig meg fogják vétózni.

Előzmény: Hírfigyelő (51066)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.06.01 -2 0 51066

A térkép és a műholdkép szerint a körforgalom és a belőle kiágazó új kis út helye a fontos 1-es út és a 102-es út közelében van. Utóbbi jelenleg Budapest egyetlen nyugati elkerülési lehetőségének számít, amíg meg nem épül az M0-ás gyorsforgalmi út nyugati szektora.

 

Nem lehet, hogy ez a pici út azért épült, mert a közeljövőben odaraknak majd egy olyan aszfaltkeverő-telepet, ami majd a közeljövőben az M0 nyugati szektorának megépítését végző aszfaltozógépeket szolgálja ki??

Előzmény: RadiX (51048)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.06.01 -1 0 51065

Az bizony sokatmondó térkép lenne, hasznos volna! ;-)!

Előzmény: netuddkivogymuk (51036)
RadiX Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51054

Na az tényleg érdekes, sok minden nem férhet oda el, de esetleg egy benzinkút beszorítható. Egy új benzinkút megtérülése viszont elég kérdéses a mai világban.

Előzmény: NAR (51052)
NAR Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51052

A 8101 felé és az 1-es felé vezető ágak között van előkészítve egy kijárat, pont déli irányban.

Előzmény: RadiX (51048)
RadiX Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51048

Nem telekre megy az szerintem, ott megy párhuzamosan a 8101-es út (a régi 1-es nyomvonal), a korforgalom építése előtt is volt ott összekötés:https://goo.gl/maps/FX4xSkUPQbujNsZM6

 

Előzmény: NAR (51045)
aladar644 Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51047

Ki a telek tulajdonosa?

Előzmény: NAR (51045)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51046

 

?

Előzmény: NAR (51045)
NAR Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51045

Van valakinek ötlete, hogy az 1-102 körforgalomba miért építettek egy extra kihajtót a szomszédos üres telekre? Műholdkép már van róla: https://goo.gl/maps/8xFrFJJ5UZuMWVUi8

netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.31 -5 0 51039

Köszi, erre gondoltam. 

Sokat jártam arrafelé csak nem most, hanem 20 éve:-))

Előzmény: kamant (51037)
kamant Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51037

Tóka.

A "külső" része:

(A piros "pötty" a Tóka.)

Előzmény: netuddkivogymuk (51035)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.31 -5 0 51036

Én olyan térképet szeretnél látni, ahol a 60 km alatti sebességkorlátozott szakaszok másként vannak jelölve, mint a korlátozás nélküliek.

Sztem nem lenne nehéz összekombinálni a kétféle igényt (pl. azzal, hogy a térképen a szabad utat teli vonallal jelölik, és csak a két vékony  kontúr vonallal jelölik a sebességkorlátozott szakaszt, a színezés meg a te javaslatod szerinti lehetne.) 

Előzmény: Hírfigyelő (51033)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.31 -5 0 51035

Ez a városba bevezető szakasz ? (Tó-étterem előtt)

Előzmény: kamant (51034)
kamant Creative Commons License 2020.05.31 0 0 51034

Ígértem nemrég videót a 76-os út Zalaegerszeg melletti bővítéséről. Csütörtökön így állt: https://youtu.be/tuPTbOI59RE

(Bocs a zenéért, de egyúttal más dologkat is kipróbáltam. :D)

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 2 51033

Én a rossz utakra is hoztam fel példákat, nemcsak a jókra. Azt látom, hogy a négyszámjegyű utak közül többnyire a fontos összekötő utakat újították fel, és a bekötő utak maradtak továbbra is elhanyagolva. Természetesen vannak ez alól kivételek is, de a saját autós útjaim és a Google Maps Útkép által megnézhető -- és nekem távolabbra eső -- utak képeit nézve (ahol az egyes útképek dátumozását is figyelemmel kísérem!) ezt látom.

 

Jó lenne már közösen egy olyan Magyarország Autóatlaszt vagy térképet is összeütni, amin az utak valóságos minősége is jól leolvasható lenne. Mondjuk pirossal a rossz, és zölddel a jó utakat jelölnénk, halványzöld lenne a még elfogadható, és narancssárga pedig az enyhén rosszabb minőségű utak beszínezése.

Előzmény: totyit (51029)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51032

Hírfigyelő (51016) hsz.-ban leírt felsorolásban nem törekedtem a teljesség igényére, csak a környékemben és az általam a valóságban végigjárt utakat hoztam fel példának a jó utakra; országszerte ez nagyjából-körülbelül ugyanilyen sűrűségű lehet, kivéve az elmaradott Somogy, Tolna, és Békés megyék közútjait.

 

Ugyanakkor a rossz utakra is hoztam egy példát, éspedig az egyik lehető legveszélyesebbet, a Szanticska-Baktakék közöttit.Ez utóbbi döbbenetesen veszedelmes útleromlási mértékig elhanyagolt állapota duplán is veszélyes: az még a kisebbik baj, hogy maga ez a 6 km-es nyúlfarknyi útszakasz veszedelmesen balesetveszélyes állapotú. A sokkalta nagyobb baj ezzel a szakasszal az, hogy ez része egy olyan útvonalnak ([27]-Edelény-Damak-Hegymeg-Tomor-Monaj-Selyeb-Abaújszolnok-szanticskai útk.-Baktakék-Fancsal-[3]-Forró-Abaújdevecser-Encs-[39] <---(= teljes úthossz: 50,0 km, ebből a [27]-[3] közötti szakasz 47,5 km, a [3]-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs szakasz 2,5 km), ebből a veszélyes és hibás útszakasz pirossal megjelölve! = szanticskai útk.-Baktakék szakasz 6,7 km), amely az egyik legrövidebb Edelény-Encs kapcsolatot hozza létre; csakhogy ez emiatt a 6,7 km-es szakasz miatt részben nehezen járható teljesen végig, mert egyébként e többi szakasza az telesen fel van már újítva.

 

A másik Edelény kapcsolatot a [27]-Edelény-Arnót-[3]-Szikszó-Csobád-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs útvonal <---(= teljes úthossz: 57,9 km, ebből a [27]-[3]-Forró szakasz 55,4 km, a [3]-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs szakasz 2,5 km) jelenti, amely azonban az előző, másik útvonalnál 7,9 km-rel hosszabb, tehát ennyi kerülőt jelent a rövidebb útvonalhoz képest, és emellett nem köti be a másik útvonalon elérhető falvakat, amely tény azok elmaradottságának egyik oka!

Előzmény: totyit (51019)
dimelo Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51031

Az ukránt jól látod,

az M9 érthetetlen, mert a 76-86. összeér...

Előzmény: radio100jozsi (51024)
dimelo Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51030

Nem kérdezem meg, ha nem látom meg a felsorolásban:

1.1.68. A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megvalósítása az M6 autópálya és az 51. számú főút között.

 

A Paksi híd helyzete ugyanilyen, (M6-51.)

a mohácsiaknak viszont nem kell egy atomerőművet elszenvedni...

 

Bár a távolság nem akkora, hogy megúszható lenne egy vészhelyzet... (egész országon belül sem)

Előzmény: totyit (51023)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 2 51029

 Csepp a tengerben amit felújítottak .

Én Somogy , Zala , Vas , Baranya útjait járom többségében , de egyben hasonlítanak  , mindenhol az 50-60 %-át azonnal fel kellene újítani .

És teljesen mindegy hogy 1 , 2 számjegyű főútról vagy  3-4-5 számjegyű mellékútról beszélünk .

Sőt a mellékutak még rosszabbak , mert van ahol 50-60 éve nem volt rendes út javítás. 

És ahogy olvasom itt , ez nem csak erre felé általános, hanem az egész országban .

Sajnos 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51028)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51028

De, látom azt is, hogy hol rosszak még az utak. A legutóbbi hsz.-ben az életveszélyesen rosszra is hoztam egy példát, a Szanticska-Baktakék közöttit.

 

Csak előtte felsoroltam azokat az utakat, amiket már teljesen kijavítottak és felújítottak. És szerencsére ez az ami egyre több. Az Hírfigyelő (51013) hsz.-ban érintett utakat magam jártam végig autóval (nem kifejezetten kutatási céllal, pusztán autókirándulások során, amikor autóstúrákkal is elérhető kirándulóhelyekre mentem kikapcsolódni (Aggtelekre pl. a Baradla-cseppkőbarlang miatt, meg szétnéztem a Csereháton is, meg a Zempléni-hegységben is többfelé, máskor meg Budapestre vitt az utam más célból [itt elfelejtettem a -- többi megemlített mellől -- megemlíteni a teljes hosszában felújított 31-es főutat], máskor meg csak a Hajdúság vagy a Nyírség útjain jártam, Hajdúböszörmény, Hajdúdorog, Újfehértó, Nagykálló, Nyírbátor, vagy épp Nyíregyháza felé autózva). -- Ezeken a helyeken és utakon 2017-2018-ban autóztam végig, a Tiszavasvári-Tiszalök-Rakamaz-Tokaj-Abaújszántó-Gönc-Hidasnémeti irányban többször is. Arra végig jó az út, ebből a Tiszalök-Rakamaz útszakasz feltűnően frissen felújított, és nagyon ki is szélesítették, álom rajta autózni. Itt ez után egy gyenge szakasz van, éspedig a 38-as főútnak a nagy teherforgalom által agyongyötört rakamazi útszakasza. Ez inkább toldott-foldott út: ideje volna már nagyon alaposan(!!!) felújítani!!!!

 

Sajnos ennek ellenére kritikusan sok a rossz vagy a hiányzó kiépített út is, főleg Somogy, Tolna, Békés megyékben, de akad ilyenekre példa Jász-Nagykun-Szolnok megyében is (itt a hiányzó utakra gondolok Jászkisér és a Tisza-tó délnyugati szeglete mentén lévő falvak között). Somogyban rossz út is, meg úthiány is bőven van, itt főleg a kelet-nyugati irányú közúti összeköttetések hézagosak, hiányosak, különösen a Kaposvár és a Balaton közötti megyerészben. Békés megye főleg az elhanyagolt utak megyéje: nagy a gyanúm, hogy ott az útépítésügyi megbízott képviselők lelkiismeretessége és/vagy szakértelme körül óriási hiányosságok. Mással ui. nem magyarázható Békés megyének az útépítések terén a többi megyéhez képesti feltűnő(!) elmaradottsága... .

Előzmény: totyit (51018)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51027

Az M 76 és az M 86 Körmend mellett ér össze .

És  ott Körmendnél éppen most kötik rá az M 8-at a 86-os útra.

M 9 ebben a formában nem valószínű hogy lesz.

Előzmény: radio100jozsi (51024)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51026

Amúgy ha lesz M86 Szombathely-Körmend, és M76 Körmend-Zalaegerszeg_M7 között, akkor tulajdonkép minek mellé ide az M9-es? Hisz ez tulajdonkép az M9-esnek is mondható.

Előzmény: radio100jozsi (51024)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51024

Most 2 helyen lesz Magyar-Ukrán M3-as  határátmenet?

 

1.1.19. Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.48. Az M3 gyorsforgalmi út, Záhony és Csap közötti szakasz előkészítése új közúti Tisza-híd előkészítésével.

 

Meg a Szombathely-Zalaegerszeg között most 3 gyorsforgalmi út fog vezetni?

 

1.1.59. Az M76 autóút Zalaegerszeg (észak) és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.64. Az M86 gyorsforgalmi út, Szombathely–Zanat és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.42. Az M9 gyorsforgalmi út Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (51010)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 1 51023

"A 69 db gyorsforgalmi projektből"

Vagy talán azért nem találod benne mert nem gyorsforgalmi út lesz.

Előzmény: dimelo (51010)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51022

10 év alatt ez elég gyenge teljesítmény !!! 

Előzmény: netuddkivogymuk (51021)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.30 -5 0 51021

A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik. 

(Kisebb, pár száz méter hosszú, teljes szélességű aszfaltozásokkal én is találkoztam.)

Előzmény: totyit (51019)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51020

Ha jól tudom a 61-est meg az 55-öst 11,5 tonnás felújításon esett át elejétől a végéig .Úniós pénzből

Előzmény: aladar644 (51014)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 1 51019

És ez hány kilométer a 32500  km-hez képest ?

Nézd már meg a Magyar Közút statisztikáját a 32 ezer kilométerről !!!

Előzmény: Hírfigyelő (51016)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!