Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52476
Előzmény: troglodita (52475)
troglodita Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52475
Előzmény: jozsi245 (52474)
jozsi245 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52474

Mar bocs, de milyen ervet szeretnel azok felul, hogy TOKURES az a horibilis pezbe kerult csilivili szar? 

 

 

Inkabb a pestmegyei NEMszelleM4et csinaltak volna meg rendesre:

 

 

Ez az orakig tarto gigadugo ma delutan volt az ulloi cspnal, mert az ostoba barmok alulmeteteztek, csucsban rendszeresen visszatorlodik a lehajtas a fopalyara, mert a lehajtosav is nyulfarknyi, ami az otvar tanyakon boven elegendo, de itt nem, osztmost egy kamion osszetolt par otot...

 

Gratttulla!

Előzmény: hegyaljai3 (52467)
dimelo Creative Commons License 2020.09.22 0 1 52473

A jelenlegi helyzet egyik útra sem teljesen mérvadó.

Éppen ezért az összehasonlítás realtime-ban azonosan értékelhető.

 

Az látható a videón, hogy a "hiányolt" trailerek mindkét útvonalról eltűntek. (vagy jóval kevesebb)

 

A magyar utazók: B.újfalu-B.keresztes térségéből naponta több, mint ezer a kishatárforgalom.

Ennek túlnyomó része maradt Ártándnál. (Kismarja Pocsaj térségének előny az M4)

 

Ami a videóból is kiderült: a 42. elkerülőt nem szabadította fel az M4.

OKA 2019  ÁNF  10 394 gépjármű

2020.09.17.        8 500 + M4 1500

a szeptemberi forgalom átlagos, de a határintézkedések miatt nem hasonlítható az előző évvel.

 

 

Ha lehetőségem lesz, rendszeresen megfigyelem majd.

 

2013-ban vezették be az E-útdíjat. Ugyanazok, akik 2001-2002-ben elrendelték az új határmetszés vizsgálatát.

Mi a legfeltűnőbb a térképen?

 

A körny. v. engedélyből tudható:

2011. július 5.-én Magyarország és Románia megállapodtak, hogy a két autópálya a G34.1 és G34.2 számú határjelek között metszi a közös államhatárt.

 

Ez volt az NTHP és NKS készítésének időszaka (útdíj bevezetésének tervével), mégsem módosították a nyomvonalat.

 

A valóságos forgalomáramlás megismerésére még 9 évet kellett várni... (Eső után köpönyeg...)

Előzmény: Avaar (52459)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52472

Azért mondjuk meg, nem egy egyszeri színezés volt.

Rendszeres volt, nagyméretű betűvel kombinálva.

 

Nem én panaszkodtam, de a magam részéről örülök neki, hogy jobban áttekinthető lett a fórum, nincs tele színes-szagos nagybetűvel, ami apróbetűssé tette mindenki más tartalmát.

 

Ezzel együtt a szóhasználat itt legalábbis szerencsétlen, oké.

Remélem mindenki tud fejlődni a kultúrált fórumhasználatban mindannyiunk érdekében :)

 

Előzmény: Autobahn89 (52468)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52471

Mult heten olvastam, hogy az Oroshaza-Szarvas kozotti ut felujitasa is tervben van, igy elosegitve az M44 jobb megkozelithetoseget. Alakul az M44 tema. Mar csak azt kene eldonteniuk, hogy Kecskemet felol mikent akarjak bekotni a gyorsforgalmi verkeringesbe. Gyanus, hogy 2024 elott semmi sem lesz belole. 

Előzmény: Jared- (52470)
Jared- Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52470

Azt irják SSC-n készülőben van az elhagyott Kunszentmérton-Kelet csp az M44-en...

 

Ha igaz, akkor ez a második csomópont amit pótolnak, nagyon helyesen. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52469

Ami a díjfizetést illeti, nem egészen értelek. Bőven elégnek tűnik a szokásos terelés esetén meglévő díjmentesség.

Ha arról van szó, hogy a normál főút is legyen a HU-GO rendszerben fizetős, ezzel is az M76-ra terelve a teherforgalmat, azzal egyet tudok érteni.

Előzmény: Hírfigyelő (52460)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.22 0 2 52468

Ilyenkor hol vannak az adminok?

Multkor mar azert is bunti jart mert szines betuvel irt vki :)

Előzmény: hegyaljai3 (52467)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 52467

Én személy szerint azért nézem ezt az oldalt, blogot, stb. mert érveket szeretnék látni. Értem én, hogy érzelmileg kell reagálni, de ez ne nyomja el az érveket.

Előzmény: jozsi245 (52465)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.22 -1 2 52466

Hozzászólt a külváros

Szükség van itt erre a stílusra ?

jozsi245 Creative Commons License 2020.09.22 -9 0 52465

egy temaban jartas olvtars mondotta vala: mia g.ci qrva istennek azoda...

 

eshat igaza lett...

Előzmény: dimelo (52456)
Jared- Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52464

Ez a fennmaradó, határ felé tartó forgalmat hivatott elvezetni a Hid utcai körforgóról. 

 

Jobb mint a semmi...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52463)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.21 0 0 52463

Hát, ez nekem sehogy sem jön össze... :-(

Aki azt a kijáratot használja a M85-ről, az nyílván vagy a temetőhöz vagy a Híd utcához igyekszik és nem fog fölöslegesen körbemenni...

Előzmény: rm40 (52462)
rm40 Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52462
dimelo Creative Commons License 2020.09.21 0 0 52461

https://www.google.com/maps/dir/47.0619812,21.9420934/47.2765919,21.5465247/@47.1828803,21.6649884,12z/data=!4m2!4m1!3e0

Km-t tervez, az idővel még konfliktusos...

 

De úgy tapasztalom, hogy akit a 42. felől felterelni akarnak, az tudja, hogy nem járna jobban,

így egy két körözéssel GPS nélkül is eligazodik.

 

Még hülyébb a helyzet, amikor 6 kamion a videón mégis észak felé indul (M4),

ha velük együtt volt 8 kamion az időintervallumban. (elvileg 1-2 oda is érhetett 7-8 perc alatt)

Előzmény: Gyurma73 (52458)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.21 -1 0 52460

"A korrigált térkép az első kommentthez képest jobb, de nem hiszem, hogy a BFNP könnyedén belemenne a területének ilyen szétvágásába. Inkább azt mondanám, az M76 hiányzik most nagyon, amire rá lehetne terelni."

 

 

Akkor viszont, ha a kettő közül egyik változatba sem menne bele a BFNP, akkor két megoldás marad:

 

(A): Az egyik megoldás az M76-ot mihamarább megépíteni, de azzal a jelentős módosítással, hogy annak legalább a régi 76-os út Balatonszentgyörgy-Sármellék szakaszával párhuzamos szakasza ne legyen díjfizetős. Ez esetben az M76-osnak a Zalaapáti(=[75-M76] csp.)-Sármellék-Hollád(=[M76-M7] csp.) szakaszát kellene mentesíteni az útdíjfizetési kötelezettség alól.

 

(B): A másik megoldás az útdíj szelektív gépjármű-kategóriás rendszerű kivetése lenne (az M76-os autóút teljes(!) hosszára): legyen útdíj az autóbuszok, ill. a 3,5 t-tól nehezebb tehergépjárművek, a pótkocsis tehergépkocsik, és a nyergesvontatók részére; viszont élvezzenek útdíjmentességet a személygépkocsik, és a motorkerékpárok.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52453)
Avaar Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52459

Szerintem nem mérvadó a jelenlegi helyzet, hisz a külföldiek közül csak a tranzit van, a magyarok meg szimplán nem járKálmán hobbiból Románia irányába. Ha majd visszatérnek a román, bolgár és moldáv tréleresek, akkor lesz teljes a forgalom, a magyar utazókról nem is beszélve. No persze valószínűleg (100%) akkor sem fogja elérni mondjuk az 51-es Pest megyei 30 ezer ej/nap forgalmát, de tuti nem 1800 lesz.

 

Funfact, hogy az idei évben 95 kilométer M4 használható ingyen, összesen pedig 105 kilométer 110-es szakasz (kisújszállási elkerülővel együtt). 

Előzmény: dimelo (52456)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52458

Google már tervez arra?

Előzmény: dimelo (52456)
troglodita Creative Commons License 2020.09.21 0 0 52457

Hát igen, ez így eléggé értelmetlen... De bízzunk a folytatásban!

Előzmény: dimelo (52456)
dimelo Creative Commons License 2020.09.21 0 2 52456

Köszi, így vizuálisan is érzékelhető!

 

Nekem is vannak kétségeim az építés tempójával kapcsolatban.

 

A baj az, hogy itthon is ugyanolyan kétséges... Pedig összehasonlíthatatlanul könnyebb a terep.

 

 

Azért is voltam-vagyok szkeptikus a határszakasz jelentőségét tekintve.

Ha már arra jártam csütörtökön, kicsit rá is hajtottam, csak az "íze végett"...

 

Előzmény: A B.újfalui benzinkútnál állva feltűnt, hogy nagyon pörög a forgalom a 42-47 utakon.

Rászántam néhány percet, de nem bírtam szemmel követni a forgalomáramlást.

Kollégámmal videót rögzítettünk.  Ő a 42. - 47. utak körforgalmánál, én pedig (úgyis Gáborjánba mentem) a 4812. úti felüljáró előtt...

 

Telefonon "szinkronizáltuk" a felvételek indítását és a hétvégén összeraktam a két felvételt... Ne csak az építést drónozzák tucatszor, a mű a megvalósulás után lesz igazán érdekes.

(Bocsi, a képrezgést a felső képen a szél okozta.)

 

https://youtu.be/ZKkXRtzc3qo

 

A rögzített forgalom brutális különbségét először nem hittem el.

Az M4 autópályán 10 perc alatt 6 személyautó, 2 kisteher és 8 kamion haladt: ez lenne az autópályaigény? "Mértékadó" óraforgalom: 168 Egységjármű, Átlagos napi forgalom: 1800 egységjármű???

Pedig a saját szememmel is ezt láttam...

(Ja: a 4812. úti felüljárón ugyanakkor áthaladt 9 személy, 4 kisteher gépkocsi + 1 busz)

 

Külön tanulmány a 42. útról terelt kamionok "keringője" a videón kb. 5'30"-nál.

 

Visszafelé az M4-47. úti csomóponttól újra követve a le-fel hajtó forgalmat, ez a durva különbség valóságos...

Ha Berettyóújfaluból kelet felé csak 9 km-es kerülővel lehet közlekedni a pályán, akkor ne csodálkozzon senki, hogy mintegy ötször több gépjármű marad a 42. főúton.

 

Ezt (is) sikerült elqrni...

 

A jelenlegi forgalmi arány: 42. út: 82 %    M4: 18 %  

 

Ártándnál 3-3 sáv   Nagykerekinél 2-2 sáv üzemel. ( Személy+teher is)

 

Ahogy a régi kabaréban mondták: Valamiért nyomják Krahácsot...

 

Előzmény: troglodita (52455)
troglodita Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52455

Rátettem a NIF-es térképre az A3 határhoz közeli szakaszát is. Ha a két ország közötti versenyként nézzük nézzük is az egészet, akkor sem olyan reménytelen a helyzet, mert lesznek még odaát meglepetések, a fejemet teszem rá. Most vakargatják a tíz éves kosz alól az eddig elkészült torzókat és műtárgyakat, szerintem tuti lesz olyan, hogy inkább bontani kéne, mint a régit folytatni, aztán ezen majd jól elvitatkozgatnak az építők és a hatóság, út meg nuku.

http://nagymarton.eu/nif/index.php?ut=57

Előzmény: dimelo (52454)
dimelo Creative Commons License 2020.09.21 -1 0 52454

Egy méltatlanul árnyékban maradt hír, amely - kivételesen -

alapos összefoglaló a Hu M4 - Ro A3 autópályakapcsolat állásáról.

 

Az M35-M3 opció nem a legrövidebb és ma már nem is a leggyorsabb.

 

Hu: 240 km, ebből 100 km M4 működik, 28 km épül és 95 km még mindig előkészítés alatt.

Ro: 275 km, ebből   99 km A3 működik,  44 km épül, 35 km-en van kivitelező és 56 km-en még idén kiválasztják. Csak 41 km marad előkészítés alatt.

 

Az elmúlt 2 évben lódult meg az építés (itt Szolnokig és ott Marosvásárhely felé)

 

Az egy külön kérdés, hogy a 26+5 km-es M4/A3 átadásával 4 km-rel hosszabb lett az útvonal,

Maroskece és Radnót között ugyanannyival és 3 település elkerüléssel rövidebb.

 

Le leszünk maradva...

Előzmény: rm40 (52426)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.21 0 1 52453

Az első kommented negyedik térképéről messziről ordít, hogy csak óriási természeti károk árán valósítható meg...

A korrigált térkép az első kommentthez képest jobb, de nem hiszem, hogy a BFNP könnyedén belemenne a területének ilyen szétvágásába. Inkább azt mondanám, az M76 hiányzik most nagyon, amire rá lehetne terelni.

 

Az első kommented második térképe, a messzebbről érkezők terelőútját illetően viszont korrekt, és valóban, már azokon a pontokon, jó messze jelezni kellene a lezárást. Ez sajnos eléggé hiányzik az útkezelők kultúrájából manapság :(

Előzmény: Hírfigyelő (52448)
Avaar Creative Commons License 2020.09.21 0 2 52452

E-mailben kaptam visszajelzést, immáron az M4-es Abonyt elkerülő szakasza is osztottpályáznak van jelölve a Google Mapsen. 

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.21 -3 0 52451

Nem akarok semmit sem eltúlozni, természetesen Zalaegerszegnek is van bekötése más irányból, pl. a 74-es a 8-asra és onnan Kámnál a 87-esre köti rá, onnan pedig (áttételesen) a 86-os észak felé menő ágára, Szombathely-Csorna-Győr felé. Budapest felől kelet-nyugati irányában azonban a fő rákötés a 7-esből kiágazó 76-os, aminek viszont -- eléggé egyedi módon -- a Sármellék-környéki szakaszán nincs elterelhetőségi tartaléka. <--- Ez a gyenge pont, ezen kell segíteni!

Sőt, ha rajtam állna, még egy kelet-nyugati irányú bekötést is megadnék neki, mégpedig a 8-as útból kiágazva -- a 84-es keresztezésével főúttá építtetném át a Devecser-Sümeg-Zalabér-Zalaegerszeg utat. Ez egyben Győr felé is adna egy másik rákötést, ha a Pápa-Devecser utat is főúttá építenék ki, a 83-asból kiágaztatva.

Előzmény: mzdude (52450)
mzdude Creative Commons License 2020.09.20 0 3 52450

Jaj, ne csináljuk már úgy, mintha a 76-os út lezárása esetén Egerszeg el lenne vágva a világtól, másnap nem lesz kenyér és elfogy a levegő.

Előzmény: Hírfigyelő (52449)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.20 -1 0 52449

"Akkor lenne M76, mellette 76, mellette 766 (mondjuk), csak azért, hogy ha a 76-oson van valami, akkor lehessen kerülni?!"

 

 

Mint írtam, ez a főúthlózatban egy olyan, csaknem teljesen egyedülálló módon, és egy olyan kritikusan gyenge útszakasz, ahonnan baj esetén nincsen hová átterelni a forgalmat. És mint tudjuk, a 76-os főút fő célja egy megyeszékhely, Zalaegerszeg bekötése. Ennek elérhetőségét megtorpedózva hagyni útlezárás esetére pedig több, mint hiba: ez BŰN!!!

Előzmény: kamant (52445)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.20 0 0 52448

Éppen azért, mert csak egy hosszabb ottlétből ismerem ezt a tájat, a tájvédelmi körzet határait megnéztem a Google-maps-on is, és a Dimap-Szarvas-féle, aránylag részletes 1: 250000 léptékű autóstérképen is. Amit ezeken láttam, azt másoltam át az (52442)-be tetett 4. térképemen.

 

Ezek alapján a Balaton Keszthelyi-öblének Fenékpusztai-öblözetétől (ahol a Zala-folyó belefolyik a Balatonba), attól 0,5 km-re DNy.-ra van a közös 71-76-os útszakasz, és innen még kb. 1 km-re DNy.-ra kezdődik a Kis-Balaton természetvédelmi területének határa, amely hivatalosan a Balaton-Felvidéki Nemzeti Park egyik részterületét képezi (a többi részterülete a Balaton-Felvidéken van Tapolca, Nagyvázsony, és Veszprém környékén több kisebb-nagyobb területfoltban, pl. ide tartozik a Káli-medence is).

 

Ha a 71-76-os fenékpusztai szakasza, és a nemzeti park Kis-Balatont felölelő részének ÉK.-i szeglete közti 1 km-es sávban építenék meg az új utat, akkor az és annak Zala-hídja visítva ugyan, de még kívül esne a Kis-Balaton védett övezetén. Csak arra kellene nagyon ügyelni, hogy az új utat a természetvédelmi törvényekkel összhangban építsék meg (a folyói-hidakon túl patakokat és a folyóvizeket átengedő átereszeket, ill. az út alatti és esetleg az út feletti állatátjárókat, ill. még egy, a természetvédelmi területtől elhatároló zajvédő falat kellene megépíteni, és az utóbbin keresztül nem kifelejteni az állatátjárók kiépítését.

 

Így az út is megépülhet, és a természetvédelem alatt álló élővilágnak sem esne semmi baja, mert azok így el tudnák kerülni az autók általi elüttetésüket. Magyarán művelt európai módra kell utat építeni, minden védendő és minden más egyéb tényező (rövid nyomvonal, gazdaságosság, megfelelően nagy útszélesség, pár autóspihenő, modern csomópontok, stb. ... ..) figyelembevételével.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52447)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.20 0 1 52447

Csak a Kis-Balatont, természetvédelmet, Nemzeti Parkot, Natura2000-et hagyod teljesen figyelmen kívül.

Szerény vvéleményem szerint az is egy kisebb csoda, hogy az M76 megkapta az engedélyeit.

Előzmény: Hírfigyelő (52434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!