Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53970

Mindenkinek megvan a vesszőparipája,

ha érvel és meggyőz, akkor egyet is értek vele...

 

Éppen ezért megnyugtatóbb volna, ha nem utólag érzékelnéd egy "hasznosabb nyomvonal" szükségességét...

és a szubjektív érzületedet nem befolyásolná bármelyik témakörben kifejtett véleményem.

Az objektivitás elsődleges.

(Nemrég az 53938-ban is egyetértettünk)

 

 

Előzmény: Aladár46 (53966)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 53969

Köszi az empatikus kommentet:)))

 

Durva területi különbségek vannak és - látva a NIF közbeszerzési kiírást - ezek maradnak is.

 

Akik csak a saját érdekeikkel törődnek, azok akarnak

több évben egyszer Dubrovnikba menni Bosznián keresztül (5.C korridor)

vagy néha Pécsről Szegedre a mohácsi hídon át...(M9 vagy M90 vagy...)

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53968

Vitatkozni csak a tényekkel lehet.

Te ilyeneket nem írtál, posztjaidban tőmondatokban kommunikálsz.

 

53960.

"Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi."

53962.

"Egy szóval sem írtam az M834-ről..."

 

Már bocs:

a 834. útnál hiányolt gyorsforgalmit hogyan neveznék? (Tőlem akár M99)

A téma lezárásául egy adatsor a mélyebb és hatékonyabb érvelés érdekében:

                           nettó jövedelem/fő            Személygépkocsi/1000 fő       Új gépkocsi/1000 fő

Celldömölk         1 100 000                                  406                                 31

Karcag                    864 000                                  298                                  18

Püspökladány         965 000                                  302                                  18

Nagyon sokat megmutat az életszínvonal területi különbségeiről.

A celldömölki Ipari Park megépítésének nem volt akadálya a jobb megközelíthetőség hiánya...

CELLCOMP Elektronikai Termékeket Gyártó KFT 1600 főt foglalkoztat 63 milliárd Ft nettó árbevétellel,

és nem ez az egyetlen cég az Ipari Parkban: https://www.google.com/maps/@47.2478998,17.156801,737m/data=!3m1!1e3

https://www.google.com/maps/@47.2468,17.157391,3a,75y,34.73h,89.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1scikw6rgJM_0WoGFm81IGIA!2e0!7i13312!8i6656

35 %-kal több személyautó van Celldömölkön és évente 70 %-kal több új autót vásárolnak. Ezek releváns életminőség-mutatók.

Kíváncsian várom az érveidet...

Előzmény: 20-as vonal (53962)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53967

Nyilván a bazárt M0-al kevesebben kerülnék a várost délről.. nem csak belül tehermentesülne a városrészek közti mozgás alól.

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.03 -1 2 53966

Mint mindenki tudja, M4-es is fontos, de amióta dimelo fullba tolja, azóta nálam is hátrébb került. Lehet, hogy nem mindent egy gyorsforgalmiból kellene levonni...?

 

Én a karcagi gazdákkal vagyok - ha még az 1-2 plusz évet jelent - mert egy elrontott nyomvonalnál nincs nagyobb pénzkidobás. Hajrá Karcag, hajrá hasznosabb nyomvonal!

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.04.03 0 5 53965

Nem kívánom dimelo-t védeni, de azért elég furcsa, hogy a listádon nincs egyetlen a Dunától keletre lévő gyorsforgalmi szakasz sem. Most csak az M2 folytatására és az M8-ra gondolok. Nyilván az M0 esetében is az M0-nyugatot sorolod előre, az M0 dél-keleti szakaszának bővítése elé. Ez ugyanaz az elfogultság, mint dimelo az M4-el, ami körül tényleg nincs minden rendben.

Előzmény: Herodes68 (53963)
Pompiere Creative Commons License 2021.04.03 -5 6 53964

Valóban meg lehetne változtatni a topic címét "M4 építése és tervezése" címre. Szerintem is ejteni kellene a témát mert már nagyon unalmas századjára olvasni az okfejtését, ami már semmi újat nem mond, csak a betűk számát szaporítja. Én elhiszem, hogy neki az az autópálya szakasz a "kedves", de annyi önkontrollnak azért illene lenni, hogy nem terheljük vele éveken keresztül a fórumot.

Előzmény: Herodes68 (53963)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.03 -7 5 53963

Ő egy borzasztóan elfogult fórumtárs és éppen emiatt nem is bánom hogy az M4-nek az lett a sorsa ami.

Gyakorlatilag olvashatatlanná tette ezt a fórumot a trollkodásba hajló M4-es témájú szófosásával.

Szolnok után egyébként sincs semmilyen létjogosultsága, legfeljebb 2x1 sávon hasonlóan mint Körmend-Országhatár között. Kifejezetten örülök a karcagi gazdák ötletelésének, ezzel valószínűleg újabb évekkel hátrébb kerül a projektlistán.

Vannak ennél sokkal fontosabb projektek amik ráadásul nemzetgazdasági szinten meghatározóak és megtérülésükkel

is lehet számolni. M1 2x3 sávúsítás, M0; M10; M76; M86; M8 és mondjuk néhány Duna híd.

Előzmény: 20-as vonal (53962)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.03 0 2 53962

Nagyon eltértél az eredeti probléma felvetéstől. Egy szóval sem írtam az M834-ről.Veled sajnos vitatkozni sem lehet. 

Előzmény: dimelo (53961)
dimelo Creative Commons License 2021.04.03 -4 1 53961

Ha keresed kákán a csomót, az nem nekem probléma...

 

Olvastál, hallottál valaha is arról, hogy törvényt hoztak az M834 (tőlem akár M99) megvalósításáról?

Mivel ilyen törvény, határozat, rendelet nincs, ezért nincs is realitása a "celldömölki sztrádá"-nak.

 

Ellenben 2003-ban, már 18 éve, törvénybe iktatták az M4 (akkor még) autópálya teljes megvalósítását. (2015-ig)

 

Megépítése helyett 2015-ben még az elkezdett Tisza-híd szakaszt is leállították.

Amire hivatkoztam a posztomban, az a törvény betartása, a mulasztott szakaszok befejezése, rendbetétele.

A demográfiai és gazdasági következményekkel együtt.

 

 

Hozhattál volna indokoltabb térségi példát. Ne hasonlíts almát a körtével...

Előzmény: 20-as vonal (53960)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.03 0 1 53960

Most épp sajátmagadat cáfoltad meg. Miszerint gyorsforgalmi nélkül is van élet. És azt se felejtsük el, hogy Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi. 

Előzmény: dimelo (53959)
dimelo Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53959

Az első mondatod kivételével a továbbiakkal egyetértek.

 

De a celldömölki járás említése gyorsforgalmi ügyekben nem teljesen helyénvaló.

Igaz, hogy a 8, és 86. utak között van, de magán a járáson, főleg a székhelyén egyik sem vezet át.

https://www.google.com/maps/dir/47.2580198,17.152135/47.4519535,17.1037771/@47.3709035,17.1312048,11z/data=!4m2!4m1!3e0

Celldömölk 26 km-re van az M86-tól, a 83-as út 30 km, tehát belül a propaganda-szöveg 30 percen...

és mintegy 55 km-re a 8. főút jelenlegi 2x2 végpontjától.

 

Minden irányban van közeli gyorsforgalmi elérhetősége.

 

Ellenben Kacag, Püspökladány járásszékhelyek csak egyirányból 70-90 km-re vannak az M4 gyorsforgalmi úttól.

https://www.google.com/maps/dir/47.2082684,20.0691085/47.3134261,21.1115137/@47.3104149,20.5307867,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A demográfiai helyzet (2011-2018) romlása:

Celldömölki járás:      -1368 fő   -5,5 %

Karcagi járás:            -3042 fő   -7,0 %

Püspökladányi járás: -2981 fő   -7,2%

 

A népességcsökkenés az országos átlagnál magasabb Celldömölk környékén is,

de számottevően kisebb, mint Karcag, Püspökladány járásainak csökkenésénél.

 

A "kiürülés" helyett a kipusztulás pontosabb...

A 2011-2018 időszak fogyási tendenciája alapján a Celldömölki járásban            23 500-ról  10 ezer fő,

                                                                                        Karcagi járásban            40 600-ról  11 ezer fő

                                                                                        Püspökladányi járásban 38 100-ról    8 ezer fő maradhat...

80 év múlva, 2100-ban...

Előzmény: 20-as vonal (53955)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53958

Bárcsak úgy lenne, hogy hirtelen megépül. :-) 25 éve ígérik....

Előzmény: Jared- (53957)
Jared- Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53957

Hat persze. Aztán meg hirtelen megepul, és te ugyanúgy azt fogod hangoztatni más projekttel kapcsolatban hogy csak ígérgetes. Mi értelme ennek? 

 

Még ha utaljuk is a kormányt, azért vegyük már észre hogy pont a 8-as utat elég szépen fejlesztgetik évek óta. 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (53956)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.04.03 0 1 53956

Semmi több, mint választások előtti ígérgetés az M8 fejlesztése Devecserig. Ezt eljátsszák 4 évente. Jelen pillanatban balesetveszélyes a szakasz, annyira tragikus a burkolat állapota. A sok kamion és a kirajzó motorversenyzők miatt előzni is életveszélyes.

Előzmény: 20-as vonal (53955)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.02 0 2 53955

Ilyen alapon a Celldömölki járás rég kiürült volna. Ugye az M83-as csak Pápáig épül, ráhordó út fejlesztése (834-es ) nincs tervben. M 8-ast kiherélték, igaz most némi reménnyel kecsegtet, hogy Devecserig újra tervben van a fejlesztés. Hozzá teszem, a Vas megyei képviselő lobbizhatna legalább Jánosházáig történő 2x2 sávos kiépítésért. 

Előzmény: dimelo (53954)
dimelo Creative Commons License 2021.04.02 -1 1 53954

Néhány mondat alapján nem jó következtetésre jutottál.

Az autópálya nem old meg mindent,

de ha nincs, vagy év(tized)eket késik, az fokozza egy-egy térség lemaradását.

 

Az ország népessége 2011-2019 között 3 %-kal csökkent

A Karcagi vagy Püspökladányi járásé 7 %-kal.

Még mielőtt "csak" 4 % különbséget gondolnál, ez több, mint kétszeres népességvesztés!

Olyan járásokban, ahol a vasútfejlesztés (120-160 éve) 5-6-szoros lakosságnövekedést okozott.

Az akkor mindent megváltoztató vasút 21. századi átépítése-felújítása 250 milliárd Ft-ba került, és nincs pozitív hatással a népességre...

 

Feltűnt-e Neked, hogy amíg csak tervezik a gyorsforgalmikat, addig hangsúlyosak a baleseti, légszennyezési, forgalmi adatok.

Amikor közeleg az átadás, már minden potentát befektetőkről, beruházásokról és munkahelyteremtésről beszél...

 

Régi mondás, hogy a kutya is csomóra sz.rik...

Hát még ha láncon is tartják...

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53953)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 1 53953

A baleseteket leszámítva nem (csak) az autópálya hiánya okozza ezeket a problémákat. Ha a Te általad felvázolt logika szerint ( mármint az ap. megold mindent) gondolkodnánk,akkor az ország ap. által nem érintett településeit már most kezdjük ledózerolni,mert úgy sem lesz ott semmi.

Előzmény: dimelo (53952)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53952

Az ördög a részletekben van.

A tendenciákon belül.

 

 

Itt van például az agyon propagált vasút-korszerűsítés (Szajol-Püspökladány-Ebes),

amelynek semmilyen megtartó ereje nincs és nem is lesz.

 

A 6 év alatt történt legalább 100 halálos baleset.

Kiemelt kockázat a 4. főút, mégsem sietnek megszüntetni a veszélyforrást.

 

Arról is lehetne írni, hogy a munkahelyteremtés vajon miért kerüli el a térséget.

Nem csak autógyárakban kell keresni a biztonságot (?!?)

Miért kell ilyen nagy arányú munkaerőnek ingázni a termelő üzemekhez.

 

A diverzifikálás nem sikerült, a megyeszékhelyeken a beruházás-koncentráció torzító hatása egyre károsabb.

 

 

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53951)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53951

Sajnos ez az országos tendencia. Ez nem az autópálya hiánya miatt van.

Előzmény: dimelo (53950)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53950

Ha nem fejted ki az álláspontodat, nem tudhatom mi a kifogásod.

Több mutató bizonyítja, azt amit állítok.  (Pl. elvándorlás)

A csökkenő lakosságszám miatt egyes fajlagos mutatók jobbnak tűnnek...

 

Például az 1 főre jutó lakásállomány, vagy személygépkocsik aránya azért is magasabb,

mert 3000 fővel kevesebb felé oszlik.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53949)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53949

Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...

 

Ezt te sem gondolod komolyan,ugye?

 

Előzmény: dimelo (53948)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 -1 2 53948

Az nem csoda, hogy a leállítás napján még nem ismerhette a média az ügy teljes hátterét,

ködösítésben "ott fent" mindig elől jártak...

 

 

 

Mindenki a maga számára legfontosabbat említi, így megértem az újszilvási csp. hiányát, különösen, hogy M4 pihenő épült közvetlenül a 3119. út mellett.

De ami késik, még megvalósulhat... (Ez látszik az üllői ipari park csomópont esetében is)

Tervezni már lehet:

NIF 2021 közbeszerzési terv

M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél csomópont kialakításának előkészítése 2021 Q1 - 2022 Q4

 

 

Mégis, esetleg néznéd ezt a horror-történetet objektíven és globálisan?

 

Az a 6 év, amíg nem haladt az építés, illetve amennyivel később lesz az átadása, az az időszak

mennyi emberéletbe és anyagi káros balesetbe került,

mennyivel drágult a költsége és

mennyi útdíjbevétel maradt el a költségvetésből?

 

És ugyanakkor más régiókban több, mint 200 km gyorsforgalmi zavartalanul elkészült. (részben az átcsoportosított forrásokból).

 

Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...

 

Előzmény: nyebojsza (53945)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53946

"2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni"

Lásd dimelo linkjét, aztán meg a panaszkodást vagy dicsekvést, hogy mi mindennel kellett megbírkózni... 

 

Nagyon szíveden viseled a Mohács-Bácsalmás kapcsolatot, de ha valaki Csávolyon borvidékre vágyott, nem kellett ahhoz Villányba mennie, közelebb van Hajós. De ha Siklósra vagy Harkányba vágyott, az se volt lehetetlen, persze egy hídon át könnyebb, mint komppal... de az csak egy demagóg duma, hogy jót akarnak a szigetieknek...

És igen, jó lenne minél több híd, de ne legyen mellébeszélés, népámítás... ne egy elcseszett "lóversenypálya-körforgalmat" építsenek pl. Baján az elkerülő helyett...

Előzmény: Hírfigyelő (53932)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.31 0 1 53945

És már akkor se az igazat írták a leállítás okának,

ráadásul csak nem lett újszilvási csomópont... (pedig naponta fél órát nyerhetnék, ha nem kéne mindig Abonyon keresztülbumliznom)

Előzmény: dimelo (53943)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53944

Ez érdekes verzió, nem hallottam róla. Mondjuk személy szerint nekem ez is jobb mint a jelenlegi helyzet, Debrecen felé a menetidőt tovább lehet csökkenteni kb 10-12 perccel.

Előzmény: Aladár46 (53939)
dimelo Creative Commons License 2021.03.31 0 1 53943

Mint olvashattad, lista-kritikát írtam:)))

 

A megtörtént tények értelmezése - évekkel később - már nem olyan nehéz...

De tapasztalhatjuk, vannak, akik megpróbálják az "alternatívát" nyomatni, azt remélve, ha elég sokszor mondják-írják, akkor többen el is hiszik...

 

 

 

Pedig az internet nem felejt, éppen ma erről a brutális évfordulóról meg kell emlékezni!

 

2015. 03. 31.

https://index.hu/belfold/2015/03/31/azonnal_leallitottak_az_m4-es_epiteset/

 

Már 6 éve történt és legalább még egy évig várhatunk, hogy talán elkészüljön.

Ez a magyar autópálya-építés legsötétebb fejezete.

Akik most Karcagnál nyomvonalat módosíttatni akarnak, akkor nem tettek semmit és még 5 évig hallgattak.

 

Van-e különbség a hűség és a hülyeség között?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53930)
dimelo Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53942

Ebből nem egyenesen következik a "leves", de van rá esély.

 

Feltűnő a képen, hogy milyen gondosan elkerülik a Naturás területeket, (persze nem lehet 100 %-ban)

miközben kicsit nyugatabbra (M4 Kaba, felkészül Karcag) nem ilyen precízek. (Ott ürügy..)

 

Ne feledjük, az M47 határközeli nyomvonalának fő érve (Trianon mellett), hogy "nem érint" Naturás területeket.

 

A B.újfalu-nyugat elkerülő erős bizonyíték arra, hogy a határmenti M47 nyomvonal nem racionális, ezért kritikus,

de ha már Derecskénél elk..rták az M35 nyugati nyomvonallal, azt is végig akarják vinni a déli 47. útig.

 

A farka csóválja a kutyát...

 

2007-ben ez a B.újfalu nyugati terület teljesen tabu volt, minden nyomvonalat a keleti oldalon akartak átfűzni,

vagy csak éppen ezzel akadályozták meg az M4 déli átvezetését...

Előzmény: Aladár46 (53939)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.30 0 0 53941

Ez megint nem jó, megint a Tischer-en keresztül akarják vinni???

Előzmény: Aladár46 (53938)
mzdude Creative Commons License 2021.03.30 0 1 53940

Zseniális, Szekszárdról Kaposvárra még 2028-ban is Pécsen át visz majd az út?

Előzmény: Aladár46 (53938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!