Keresés

Részletes keresés

Avaar Creative Commons License 2020.11.07 0 4 53056

Már megint jön az ,,elvették” az elkerülőt? Már 1974-ben az M4 részeként épült, így azóta rendelkezésre állt 46 év feldolgozni, hogy egyszer gyorsforgalmi út lesz, amikor nyilván visszakerül a főút a városokba. 

 

Valahol viszont nem az M4 majdani részeként építettek elkerülőt (Szolnok), így ott a gyorsforgalmi megépülése után is lesz ingyenes elkerülő. 

Szerintem soha senki másnak nem okozott még ekkor fájdalmat egy gyorsforgalmi út megépülése, ami ideális esetben majdnem a felére is le tudja csökkenteni az utazási időt, és sokszorozni a biztonságot. 

Előzmény: nyebojsza (53054)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53055

Ezért kerül sokba egy km autópálya .a sok kártalanítés miatt.

Előzmény: dimelo (53048)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53054

Bezzeg Albertirsa-Cegléd-Abony esetén senkit nem zavart, hogy az országos főút ismét a városon megy keresztül...

Előzmény: dimelo (53046)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53053

Akkor pedig a város déli szélén futó vasútvonal és a legészakabbi piros sraffozás között kellett volna a nyomvonalat kijelölni, de úgy hogy egyiket se érintse, és akkor nincs Natura 2000 érintettség. Ha ott délen szűk erre a hely, akkor pedig északról kellett volna kerülni a várost, de egy minél minimálisabb kitérésű kerülővel.

Előzmény: dimelo (53048)
dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53052

Én is értem, sőt...

De 2005-től 2019-ig nem szóltak, hogy nekik bajuk van...

 

Ami a forgalmi részét illeti:

vannak hálózati előnyei, de ez már olyan mértékű változtatás, amellyel kinyílhat a "kívánságláda" sokfelé...

 

Kellene keresni a kompromisszumokat:

Például beleegyezni abba, hogy a Karcag-nyugat marad Kisújszállás-keletnél,

a 34103. út felüljárója után párhuzamosan lenne 2x2 sáv M4+ 2x1 sáv 4. főút...

Abban tök igazad van, hogy a 3401. út keleti elkerülője M4 kelet irányból hasznos.

Ez legalább 6 km-es rövidítés lenne a jelen tervezett M4 nyomvonalhoz képest....

Aki nyugat felől jön, mondjuk Berekfürdőre, annak a Kisúj-kelet csp-nál át kell menni a 2x1-sávra és be Karcagra.

Minthogy a karcagiak többsége is itt jár fel Szolnok, Budapest irányba.

 

Egy bizonyíték arról, hogy 2009-ben volt hivatalos Karcag közelítő (kék) nyomvonal:

Előzmény: szil93 (53049)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53051

Utinformos terkep szerint a 44esen Kecskemet es az M44 kozotti utfelujotasok nagyja elkeszult. 1-2 km-en maradtak korlatozasok. Meg tudja ezt erositeni valaki? Erdemes arra menni mostmar? koszi

szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53050

A 4206-os mentén lévő zöld színnel jelölt terület kb 90-95%-a füves terület.Sajnos a többire nincs rá látásom, ezért gondoltam én hogy a többi is az!😂😀

Előzmény: Hírfigyelő (53047)
szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53049

Részben meg értem a karcagi gazdákat hogy ne a termőföldjeiket vegyék el! Viszont ezzel a változattal is lesznek nem kívánatos következmények ha megépül! Nem csak a bucsa felöl érkező forgalomnak lesz egyszerűbb Karcagon keresztül a régi négyesen majd felhajtani az M4-re vagy új elkerülő, hanem a Kisújszállás felől érkező forgalom sem fog akkorát kerülni hogy a 3401. útra rá tudjon hajtani! Sőt karcagi lakosság egy részének is egyszerűbb lesz a régi 4-esről felhajtani az M4 re Karcag nyugatnál! Nem beszélve arról ha valami történik Karcag Nyugat és Karcag Kelet közötti szakaszon akkor  a belváros lesz terhelve az átmenő forgalommal mint eddig is ha ilyen történt! Itt egyszerűen a Püspökladány felöl érkező forgalmat fogja elvezetni az új elkerülő szakasz! Értem én hogy az elfogadott nyomvonal messze esik Karcagtól de nekik akkor is ott van még a 4 es a régi 4 es bevezető amin feltudnak hajtani majd az M4-re akár melyik irányba! Aki Debrecen irányába fog utazni annak amúgy is felesleges lenne felhajtani az M4-re mert P.ladány után úgy is lekellene hajtaniuk az M4-ről, hogy Debrecen felé  tovább haladjanak.(feltéve ha nem akarnak kerülni M4- M35)

Előzmény: dimelo (53046)
dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53048

A kék madárvédelmi  NATURA

a piros (pink) termőföld NATURA

a zöld öntözött területek.

Nem a téma új, csak az "átaludt évek" miatt nagyon furcsa ez az elkésett ébredés...

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (53047)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53047

Most akkor a piros az csak legelő, vagy pedig legelő + Natura 2000 egyben?

Még egy... : Az egyszeres, és a keresztbe átlós kettős kék sraffozás az mit jelöl?

Előzmény: szil93 (53045)
dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53046

Első reakció tényleg az önkéntelen (ki)nevetés.

Majd azután látható, hogy nem csak abszurd az eljárás, hanem rendkívüli időveszteséget is okozna.

 

Könyvtárnyi irodalma van a környezetvédelmi huzavonáknak.

Egy idevágó példa: 2011. Derecskei Hírek (M35)  Még jó, hogy elmentettem, mert ma már az újság példánya nem érhető el...

 

"2004-ben készült el az elsõ környezetvédelmi hatástanulmány, mely tartalmazta a két alternatívát, a keleti és a nyugati elkerülõt. Mindkettõ a lakott területtõl körülbelül 3-5 km-es távolságra haladna el.

A keleti szakasz elsõsorban gyenge minõségû gyep, legelõ, mocsaras területeket érint, melyek zömmel a magyar állam tulajdonában vannak.

A nyugati elkerülõ, a legjobb termõföldeket vágja ketté oly módon, hogy nagyobb részük a kabai határ felé esik. Több ezer hektár értékes, 25-30 aranykoronás termõföld használatától esnének el

hosszabb távon a derecskei gazdák, hiszen az autópálya túloldalára szorult területek megmûvelése komoly többletköltséget, idõt és energiát jelent.
2008-ban folyamatos egyeztetések történtek az engedélyezõ szakhatóságokkal, melyeken fõ téma volt a gazdaságosabb keleti nyomvonal megépítése a Natura 2000-es területek érintettsége ellenére.

De a környezetvédelmi hatóság (TIKTVF) megtagadta a keleti nyomvonal meg­építéséhez a környezetvédelmi engedély kiadását.

Az indoklásuk szerint az csak rendkívüli mértékû természetkárosítással valósítható meg."

 

Ami nagyon feltűnő, hogy abban az időszakban Fazekas S. karcagi polgármesterből lett agrárminiszter irányította a környezetvédelmet is...

Az akkor készült Karcagi Rendezési Terven az M4 nyomvonal távol vezet, az elkerülőt a 4. főútba tervezik bekötni.

 

HVG  2013. 03.25. Mi folyik a környezetvédelmi főhatóságnál?

"A szervezetnél dolgozók négyötödét 2010 eleje óta új emberekre cserélték, sokan nem is a területi szervektől érkeztek. Mielőtt a zöldhatósághoz került, Tolnainé egyetlen napot sem dolgozott az államigazgatásban

A vezetők többsége nincs kinevezve, megbízottként látja el a feladatát, ami az ideiglenesség érzetét kelti. Akad olyan részleg, amelyet húsz évig ugyanaz a személy irányított, 2010 óta viszont hét főnök váltotta egymást..."

 

Nem tudták Karcagon, hogy ki a nagyfőnök?

 

2019-ben a megyei Trt változatlanul tartalmazza a nyomvonalakat (Felkerült a Nagysebességű Vasút nyomvonala is - a Natura 2000 területen keresztül)

 

és most 2020. végén "kipattan" az isteni szikra?

 

Az kifelejtették a javaslatból, hogy a 4. főút elkerülő szakaszának M4-be vonásával az országos főút ismét Karcag belterületére kerülne vissza (3401-34103. utak),

ezért kellene egy új 2x1 sávos összekötést is építeni Karcagpusztánál (34103-4201. utak között)

 

Zu sammen: 15 km kiegészítő úthálózat is kellene.

 

 

 

 

 

 

Nemcsak a torka véres...

Előzmény: szil93 (53041)
szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53045

Bocsánat javítok a zöld színnel jelölt területek java rész művelt föld területek a pirossal jelölt mező legelő nagy része!

Előzmény: szil93 (53044)
szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53044

A zöld színnel jelölt az szántóföldek a piros színnel jelölt területek a Natura 2000-es területek!

Előzmény: Hírfigyelő (53042)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53043

Nem fognak egymástól 10 km re párhuzamosan két autópályát építeni a kedvedért😃

Épül pár duna híd .

Mondjuk azt sem értem miért nem jó 120 al haladni folyamatosan,miért jobb az összes városon keresztül menni.

Egy biztos a Budai oldalról gyorsabb bejutni Pest belvárosába Bajáról.

 

Előzmény: nyebojsza (53040)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53042

Itt melyik a Natura 2000 terület? A Karcag-Nyugat melletti zöld sraffozású?

Előzmény: dimelo (53037)
szil93 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53041

Huu hát ezen nagyon jót nevettem! Nagyot álmodtak a karcagi gazdák és testület tagjai! Ha ezt így a kormány megfinanszíroza akkor minden ilyen méretű város nyújthat be indítványt hogy kapjanak elkerülőt!😂Hát nagyon kíváncsi leszek, hogy mik lesznek a fejlemények ebben az ügyben! Valószìnüleg a karcagi gazdák kedvéért szélesítenék 26.60m koronaszéleségre és leálló sávot is kapna szakasz! Kész vicc!🤣

Előzmény: dimelo (53037)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.06 0 1 53040

Az M6-ig el is kell jutni, meg vissza (a teljes útnak talán 60%-a autópálya),

az 51-esen meg a falvakban tartom be a 60-at ;)

és gyorsítva, lassítva sokkal jobb a fogyasztás, mint autópályán egyenletes tempóban

(mondjuk nem azért megyek autópályára, hogy 100-120-al kavirnyáljak, bár az M6-on nem zavarnék vele senkit...)

 

Lehet számolgatni, meg útvonalterven nézegetni,

én tapasztalatokat írtam.

Előzmény: Bosanac (53039)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53039

-az 51-esen 183 km, és 2ó 45p  -->  65,5 km/h

-az M6-oson 220 km, és 2ó 18p -->  95,7 km/h

 

M6-oson 220 km 140km/h --> 1h34'

M6-oson 220 km 120km/h --> 1h50'

M6-oson 220 km 100km/h --> 2h12'

 

51-esen 183 km 90km/h   --> 2h02'

Előzmény: nyebojsza (53038)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53038

OK, megnéztem én is most a tervezőben:

-az 51-esen 183 km, és 2ó 45p

-az M6-oson 220 km, és 2ó 18p

ha egyedül mentem és nem álltam meg sehol, a valóságban 2ó 20p volt az 51-esen,

de ha gyerekekkel mentünk legalább egyszer mindig meg kellett állni, innentől kezdve meg nem számít, hogy melyik útvonal mennyi idő...

A fogyasztás meg sima országúton 6,5 alatt van (gyorsítással, lassítással, fékezéssel, mindennel),

autópályán meg (hiába az egyenletes tempó 140-el), inkább 8 fölött.

Előzmény: Gyurma73 (53036)
dimelo Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53037

Hogy mi lesz?

Most az tudható, mi a közérdekű információ.

 

Az önkormányzat a múlt héten határozott:

„KARCAG 2020” M4 –új nyomvonal kijelölésével kapcsolatos önkormányzati állásfoglalásról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az alábbiak szerint dönt: 

1)      Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a karcagi gazdák által kezdeményezett, és az önkormányzat által támogatott 1. sz. melléklet szerinti „Karcag 2020” M4 új nyomvonal kijelölésének

nyomvonal vezetésével egyetért azzal a feltétellel, hogy a tervezéssel egyidőben a Karcag város észak-keleti elkerülő útjai is kerüljenek megtervezésre és kivitelezésre.

2)      Továbbiakban a Képviselő-testület egyetért azzal, hogy az elkerülő út ne csak a jelenlegi 4-es főúthoz, hanem az M4-es gyorsforgalmi úthoz is csatlakozzon egy csomóponttal.

A Képviselő-testület kéri a tervkészítés során, hogy az M4 -Karcag-Nyugat csomópont csökkentett műszaki tartalommal (csak jobbra kis ívben lehajtó és felhajtó sávval) kerüljön megtervezésre.

3)      A Képviselő-testület az M4 új nyomvonala a már elkészült pályaszakaszoknak megfelelő 26,6 m-es koronaszélességgel és 3,75 m-es forgalmi sáv szélességgel és leállósávval kerüljön megtervezésre.

 

 

Ezen a térképvázlaton a javaslat:

 

A javaslat "torka véres" néhány helyen...

1. Natura 2000 terület, a változtatás precedens értékű lehetne....

2. A Karcag-nyugat zöld színű csomópont komplikáltan valósítható meg (vasút miatt a 34103. útról nyugati irány eltolva)

    de kellene építeni 4-5 km új 2x1 sávot is (lila vonal a zöld mellett) Kisújszállás kelet csp-ig.

3. 4206. utat 2 km-en össze kellene kötni (lila vonal) a Karcag-kelet csp-tal, mert a javasolt M4 csomópont 6 km kerülő Bucsa-Füzesgyarmat felől.

 

... a 26,6 m-es javaslat teljesen ellentétes a kormányrendelettel...

 

Még 2 mondat az önkormányzati előterjesztésből:

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. – kormányzati költségcsökkentési indíttatásból – megbízta az UTIBER Közúti Beruházó Kft-t az M4 autóút Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakaszának

új szabvány szerint módosított műszaki tartalmú (26,6 m-ről 20,0 m koronaszélesség és 3,75 m-ről 3,5 m-re csökkenő sávszélességre történő áttervezéssel és újra engedélyeztetésével.

Időközben a karcagi mezőgazdasági vállalkozók, karcagi gazdák, földtulajdonosok részéről is formálódott egy nyomvonal módosítási kezdeményezés...

 

Mit jelenthet az időközben?

Mire gondolhat mindezekről a jogkövető állampolgár?

Ha a karcagi jegyző 2020 nyarán hozzájárult az M4 déli (piros) nyomvonalának engedélyezéséhez...

 

Hamár homár, legyen kövér???

Előzmény: szil93 (53035)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53036

Hát nekem innen Bajáig 50 perc különbséget ír az M6 és az 51 es közt.

Arról nem beszélve hogy állandó sebességel kevesebbet fogyaszt a kocsim mint ha gyorsulok lassulok .

Előzmény: nyebojsza (53032)
szil93 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53035

Akkor most mi van vagy mi lesz!? Ha ezek most elkezdik a hülyeségüket az új nyomvonallal akkor benne van hogy ujabb évekkel csúszik az építés!Sajnos véleményem szerint sikerül is nekik változtatás! 

Előzmény: dimelo (53014)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53034

Hírnek hír volt (igaz is lett), de akkor még nem volt hozzá hivatalos forrás csatolva. 

Ez az X.28-i VG cikk volt az első hivatalos publikáció, de gyakorlatilag egyetlen nagy hírportál sem vette át.

(Aladar46 igen jól értesült fórumtárs... :-) )

Előzmény: dimelo (53021)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53033

A nyomvonal Keszthelyt célozza. Eltekintve az alagút bilitopicba illető ötletétől ez tranzit forgalmat zúdítana Keszthely sűrűn beépített környékére. Aki Veszprémből Keszthelyen túl a Délnyugat-Dunántúlra akar menni, tegyen kitérőt a 8-as úton.

Előzmény: part_wish (53028)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53032

Az a 10-15 perc nem ér annyit, mint amennyivel több benzint elfüstölök az autópályán.

Előzmény: Gyurma73 (53026)
Samott Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53031

Reggel hatkor mar mondtak a radioban, fel nyolc fele ertem arra, gondoltam mar kesz lesznek addigra... fel kilenckor jutottunk at rajta, akkor indult el felpalyan a forgalom. Pont a vasut feletti hidon sikerult csattaniuk, egy oreg suzukit vittek el varakozas kozben, az csunyan le volt daralva.

Előzmény: radio100jozsi (53030)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53030

Reggel Vecsés-Üllő között frontális ütközés volt a 4-esen, ezért azt lezárták M4 felé volt a kerülő, ezért volt ott nagy a torlódás.

Előzmény: RadiX (53023)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.05 0 1 53029

Semilyen nagyobb utat nem.vinnék a Balatonfelvidékre.

Elég a 77 es út.

A 8 as út fejlesztésének  van értelme.

Előzmény: part_wish (53028)
part_wish Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53028

 

Sziasztok, jópár éve posztoltam ezt az alternatív M46/M44-et, amiből sajnos semmi nem lett:

  

 

Most viszont a következő Balaton északi partja, Tapolca, Keszthely (kelet) 77-71. számú főút upgrade tervem kapcsán kérném a véleményeteket,
véleményem szerint sokak számára hasznos lenne még akár 2x1 sáv-körforgalmakkal kiépítésben is.
A Keszthelyi-hegység alatt vezető 7,3 km-es alagút már csak a hab a tortán lenne:

 

https://img2.indafoto.hu/2/1/262999_cd32123c7c8435d632ff6f327449a35b/26801011_8185aadc2024cd876f7cadbb9bac6cc7_xxl.jpg

Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53027

Mondjuk én Budáról.indulok az más.

Előzmény: nyebojsza (53022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!