Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.10 0 0 53673

Nos, akkor ezek szerint a 88-as főutat meg akarják hosszabbítani Sárvártól Pápán és Kisbéren át egészen Tátig. Ez egy örvendetes ötlet és tervezet, hiszen ezzel egy olyan új országos főútvonal épülhet ki, mint a 47-es főútvonal is.

Előzmény: 20-as vonal (53669)
dimelo Creative Commons License 2021.02.10 0 0 53672

Ezt a nyilatkozat egyezik a Hajdú-Bihari napilapban január közepén olvashatóval.

Részletek:

https://www.ladanyholnap.hu/m4-szukitett-autout/

 

A második cikkben van olyan térkép, mint a videóban.

 

A TV-s infó csak annyival több, hogy volt miniszteri egyeztetés és "papír van róla".

 

Ha van, akkor közérdekű információ, de nem található az államtitkár Facebook oldalán sem.

Valamiért szelektív a közlési vágy... TV-ben igen, írásban nem?

Előzmény: dimelo (53670)
zirtz Creative Commons License 2021.02.10 0 1 53671

Nagyon gazdag ez az ország, ha a lassan 20 éve álló szekszárdi Szent László hídnak sem keleti, sem nyugati irányban nem épültek ki a nagyobb távolságú kapcsolatot adó csatlakozásai. A korábban M9-ként tervezett Szekszárd - Dombóvár nyomvonal környezetvédelmi engedélye is megvan, ha jól tudom. Most jön az új gondolat, az M9 Pécs felé való eltérítése egy mohácsi híddal és a bácskai szakaszon az országhatár környékén, Bajától délre tervezett nyomvonallal...

Pécsnek van autópálya-bekötése, viszont a Dél-Dunántúl - Alföld kapcsolat ("külső gyűrű") megépítése csak a tervekben szerepel.  

Előzmény: aladar644 (53668)
dimelo Creative Commons License 2021.02.10 0 1 53670

Csodálkozva figyelem a diskurzust a 2030 utáni dolgokról...

 

Ilyenkor szoktak történni a váratlan, mégis meghatározó döntések. (Eldobják a kavicsot jobbra - ott zörög az avar...)

 

Ne feledjük, már a választási kampány ígéreteit halljuk!

 

Mint például: M4 Karcag

 

youtu.be/Iu6pr5fDeTU

 

SSC-n van aki lelkesedik, hogy akkor minden rendben, kezdődhet a kivitelezés.

 

Nagyobbat tévedni már nem is lehetne...

 

El kellene olvasni azt a "minisztériumi papírt".

Ahhoz közzé kellett volna tenni - az államtitkár úrnak...

20-as vonal Creative Commons License 2021.02.10 0 0 53669

Nem néztek be semmit a komáromi mérnökök,mivel az Országos TrT-ben ez a viszonylat 88-as főútként szerepel.

Előzmény: Hírfigyelő (53658)
aladar644 Creative Commons License 2021.02.10 0 1 53668

Volt ilyen is:

https://www.bama.hu/kozelet/helyi-kozelet/pecsre-is-eljon-az-m9-fejlodhet-a-regio-1720987/

aztán ez:

https://kadarka.net/cikkek-kat/a-leendo-m9-es-autopalyarol-egyeztetettek

most éppen ez az újabb gumicsont:

https://www.baon.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/az-m9-es-gyorsforgalmi-ut-nyomvonalarol-egyeztetettek-3585025/

 

Pécset egy köldökzsinorral (M6) vagy kettővel (67-es út körül) rá lehetne kötni, illetve össze is ér már. Akár Eger vagy Miskolc-M3-as kapcsolatához hasonlóan.

aladar644 Creative Commons License 2021.02.10 0 1 53667

Amit írsz, a Bátaszék Dombóvár verzióra nem oldja meg a helyzetet, hiszen látod, hogy négyszámjegyű utakról van szó, annak megfelelően keskeny, kanyargós, még hogyha éppen néhol jó minőségű is.

Én mindenképpen az M9-es hídat hosszabítanám meg, az eredeti verzióban:

https://docplayer.hu/8035234-Az-m9-gyorsforgalmi-ut-szekszard-dombovar-kozotti-szakasz-gyorsitott-utemu-kiepitesenek-megvalosithatosagi-tanulmanya.html

 

Ilyen tanulmány, volt még legalább kettő, amiből látszik, hogy ezt komolyan átgondolták már évtizedekkel ezelőtt.

Mivel 2x1-es a híd, lehetne az út is egy 2x1-es, de 110-es sebességre tervezetten hasonlóan széles, mint a meglévő szakasz, vagy mint a Kaposvári elkerülő, ami szintén az M9-es részeként épült meg 2 éve, a letérőknél 2x2-re bővítve, lehetőséget teremtve a könnyű majdani autópályává bővétesnek.

Mondhatnám teljesen normálisan gondolták és építették meg annak idején, de valami történt az agyakba. Nos, néha bedobják a gumicsontot, választásokkor pl. de ennél azért többet lehetett volna tenni.

 

Pécset pedig be lehet kötni, nyugat fele Szigetvár irányába Kaposvárnak, illetve ott van az M6-os már készen, ami. A mohácsi hídat is szükségesnek látom, 2x1-es verzióban.

 

Előzmény: Hírfigyelő (53666)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.10 0 0 53666

"Nyilván, hogy egy mohácsi híd, és annak a keleti kapcsolatán nem vitázom, , csak másként is lehet ezt kezelni. A reményt az eredeti M9 nyomvonala kapcsán lényegében az adta, hogy végre elkészül az a hiányzó K-Ny , akár kétszámjegyű útas kapcsolat, ami a Duna keleti partján, Bajánál megszakad és Dombóvárig gyakorlatilag megyei utak, borzalmas minőségben képezik a továbbjutási lehetőséget a 61-esre, ami Nagykanizsáig legalább járható. Tehát az 55-ös és a 61-es közötti hiányzó szakaszt kellene pótolni, akárhogy, majd valahol össze hozni baja után kelet fele a kettőt Szeged irányába.

Merthogy a kapcsolat a Bács-Kiskun megyeieknek is fontos."

 

 

Kicsit tovább szakad meg Bajánál, mert az 55-ös főút Szeged felől Baján át Bátaszékig vezet el. Amit tehát meg kell oldani, az a Bátaszék--Dombóvár kapcsolat főútvonal szinten. Megnéztem az egyik lehetséges nyomvonal útminőségét a Google Street View (Google Utcakép) segítéségével, 2018-as útképek alapján.

Ebből az látszik, hogy a Bátaszék--Bonyhád--Szászvár--Bikal--Mágocs--Dombóvár útvonal aránylag jól megfelel a célnak, amennyiben annak útminőségét rendszeresen karbantartják a most látott szinten. Pár falu elkerülőzése szóba jöhetne természetesen, de azt tekintve hogy még a 61-es út Dombóvár--Kaposvár szakasza is egy erősen falu-gyöngyfűzős nyomvonal (29 km-en 6 falut ejt útba), ezt alapul véve az általam javasolt útvonal is jónak mondható e téren, mivel annak Dombóvár--Bonyhád szakasza 47 km-en 6 falut ejt csak útba (a végpontokkal együtt 8 települést), és a Bonyhád--Bátaszék útszakasz is 22 km-en csak 3 falut ejt útba (a végpontokkal együtt 5 települést), és az egész útvonal 69 km-en csak 12 települést ejt útba a végpontokkal együtt (összesen 3 várost, és 9 falut), ami a 61-es úttal összevetve elég jónak mondható.

 

A javasolt útvonalat a Google Utcaképen látott útképek alapján nemrég újították fel 2018-ig,s megfelelő összeköttetése lehet az 55-ös és a 61-es főutak között, amennyiben azt egy kis további felújítással és felfejlesztéssel egy 2×1 sávos másodrendű főútvonallá fejlesztenék.

 

Ennek az útvonalnak a részei a 65195-ös Dombóvár--Mágocs útszakasz, a 6539-es útszakasz Mágocs belterületén, a 6534-es Mágocs--Bonyhád útszakasz, Bonyhád belterületén 1 km-en a 6-os út egy kicsi útszakasza, és végül az 5603-as Bonyhád--Bátaszék útszakasz.

Ezt itt lehet térképen is megtekinteni!:

 

Előzmény: aladar644 (53661)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.10 0 1 53665

"Az M9 viszonylatában a mohácsi híd egy szempontból lett fontos, elég hirtelen, néhány éve, és az nem Pécs, hanem a haver Csányi, akinek Mohácson van a vágóhídja, és Szegeden a Pick-gyára."

 

 

Akár Csányi, akár más miatt lett fontos Mohács, ha ez odáig is elvezet hogy valóban megépüljön Mohácson az a Duna-híd, azzal egyrészt Mohács nyer egy korszerű új Duna-hidat Mohács és Újmohács között, másrészt pedig azoknak takarítanak meg egy kb. 40 km-es kerülőt(!!!), akik Csátalja és Hercegszántó vidékéről szeretnének átautózni Udvar és Bóly vidékére, és egy ilyen Mohácson átvezetett korszerű új főútvonal a határvidéknek az 55-ös főúttól délebbre fekvő részeit is szervesebben kapcsolja be a közúti forgalom vérkeringésébe, különösen Csátalja és Bácsalmás környékén, ahol az 55-ös főút és az országhatár közti távolság nagyobb mint 10-15 km-nyi.

Előzmény: aladar644 (53661)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.09 0 0 53664

egy elkerülő utat akár 2x1 sávos híddal kamoinoknak is teljesen korrektnek is tartanék Mohácshoz. De az M9-et miért ezért arra kanyarítani?

Előzmény: aladar644 (53661)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.09 0 0 53663

Ld. a mellékelt ábrát Budakeszin. De Solymárról, Pilisvörösvárról is hallottam már panaszt a jelenlegi helyzet kapcsán is.

Előzmény: Hírfigyelő (53662)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.09 -1 0 53662

"Az M0NY-nak meg marad az elővárosi közlekedés Budakeszi-Nagykovácsi-Remetőszőlős-Solymár környékéről.

Ahhoz viszont nem kell feltétlen autóút..."

 

 

Persze, nem feltétlenül szükséges. De az mindenképp szükséges, hogy elkerülőzve legyen minden település, különben a falvak lakóit fogja majd az őrületbe kergetni a tehertranzit-forgalom. Vagyis: az elkerülőzés minden újonnan építendő útnál elsődleges szempont kell hogy legyen!

Előzmény: ÁsítóSárkány (53659)
aladar644 Creative Commons License 2021.02.09 0 1 53661

Az M9 viszonylatában a mohácsi híd egy szempontból lett fontos, elég hirtelen, néhány éve, és az nem Pécs, hanem a haver Csányi, akinek Mohácson van a vágóhídja, és Szegeden a Pick-gyára.

https://www.mut.hu/?module=news&action=getfile&fid=247132

 Jobb haver, mint Pótárpi, Szita, stb, így inkább felfedezték Pécset, és ráfogták, és inkább lesz még egy híd (2x2) Mohácsnál. 20 éve még nem volt Pécs(??).Azóta lett?

Nyilván, hogy egy mohácsi híd, és annak a keleti kapcsolatán nem vitázom, , csak másként is lehet ezt kezelni. A reményt az eredeti M9 nyomvonala kapcsán lényegében az adta, hogy végre elkészül az a hiányzó K-Ny , akár kétszámjegyű útas kapcsolat, ami a Duna keleti partján, Bajánál megszakad és Dombóvárig gyakorlatilag megyei utak, borzalmas minőségben képezik a továbbjutási lehetőséget a 61-esre, ami Nagykanizsáig legalább járható. Tehát az 55-ös és a 61-es közötti hiányzó szakaszt kellene pótolni, akárhogy, majd valahol össze hozni baja után kelet fele a kettőt Szeged irányába.

Merthogy a kapcsolat a Bács-Kiskun megyeieknek is fontos.

https://nepszava.hu/3107078_esely-helyett-ujabb-pofon-az-m9-es-autopalya-a-leszakadt-telepuleseknek

https://www.teol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/az-m9-es-autopalya-nyomvonalarol-egyeztettek-3437392/

 

Tény, hogy ez a déli régió nagyon elmaradott az ostoba poszt szovjet kurzus miatt, ami az úthálózat térképen is látható. Nem éppen európai,...

Talán a horvátok nagyobb fantáziát láttak volna benne. Lassan ez a gondolat is felüti  a fejét, annyira aberáns a jelen.

Előzmény: Hírfigyelő (53650)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 53660

Az ugyanaz a 88 as út mint Sárvár és Vát között.

Most egy darabon 832 es út Láziig .

Onnan hiányuik kelet felé.

Előzmény: Hírfigyelő (53658)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.09 0 0 53659

Az M0NY teljes szerepét nem fedi le. Persze, hogy nem.

De ha elviszi a tehertranzitot, az már óriási dolog.

 

Az M0NY-nak meg marad az elővárosi közlekedés Budakeszi-Nagykovácsi-Remetőszőlős-Solymár környékéről.

Ahhoz viszont nem kell feltétlen autóút...

 

Előzmény: Hírfigyelő (53658)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.09 -1 0 53658

Eddig én is értem hogy a Tinnye és Perbál menti völgyben könnyebb utat építeni mint a Budai-hegységben, de a kérdés lényegesebbik része arra vonatkozott, hogy ez egyúttal be fogja majd tudni tölteni az M0-ás Ny-i szektorának szerepét is? Úgy értem, hogy ez még nem esik túl távol a Fővárostól??

 

 

A másik amire kíváncsi vagyok, hogy az 1113-as útból kb. mikorra tervezik kiépíteni az elkerülőket is magában foglaló új 88-as utat a Tát-Tatabánya-Kisbér nyomvonalon? Amúgy meg a Komárom-Esztergom megyei mérnököknek és térképészeknek a nyugat felé irányuló távcsövükkel vagy a látásukkal lehet némi baj, mert nem vették észre a térképen, hogy egy másik 88-as számozású másodrendű főútvonal már létezik, mégpedig a 11,5 km hosszú Vát-Sárvár útvonalon! :-)

Előzmény: Gyurma73 (53657)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 53657

Inkább azért épül ott mert a völgyben egyszerűbb építkezni.

Előzmény: Hírfigyelő (53656)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.09 -1 0 53656

A térképet nézegetve, az M100-as gyorsforgalmi út nyomvonala teljesen a 102-es főútvonalét követi végig, csak attól 5 km-re nyugatra fut, és Esztergom felé kicsit hosszabb annál (kb.12-15 km-rel). Ezek szerint ez az M100-as gyorsút a 102-es út gyorsforgalmi párja lesz? Vajon ezzel a nyomvonallal pótolni tudja-e a hiányzó M0-ás Ny-i szektorát???


És látom egy másik térképen, hogy a régi 1113-as utat (Tát-Tatabánya) a jövőbeni 88-as főúttá akarják fejleszteni, mégpedig egy olyan, városkerülő szakaszokkal (elkerülő szakaszok Környe, Tatabánya, stb. ... környékén is......) Tát-Tatabánya-Kisbér nyomvonallal, amely szerves folyatása a 834-es és a 832-es főutaknak (Sárvár-Celldömölk-Pápa-Gic-Lázi-Kisbér). Ennek a forgalmi iránynak a főútvonallá felfejlesztésére már régen szükség volt... .

 

Cikk, és kis térkép!: >> https://civilhetes.net/terkepen-az-esztergom-m1-osszekoto-sztrada-megrendeltek-a-tervezest
Nagy térkép!: >> https://a.civilhetes.net/files/2017-06/29/m10_m100_m81_komarom-esztergom_megye.jpg

 

 

Előzmény: Aladár46 (53655)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.08 0 1 53655

Itt a végleges nyomvonal:

 

Előzmény: elesel (53654)
elesel Creative Commons License 2021.02.08 0 0 53654
Előzmény: hegyaljai3 (53652)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.08 0 0 53653

Engem különösen az érdekelne, mit kezdenek a 1133-assal, ami nem kis tranzit forgalmat kaphat...

Előzmény: hegyaljai3 (53652)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 53652

A választási kampányhoz időzítette bejelentésen kívül tudható e ezen kívül valami:

https://hirtv.hu/ahirtvhirei/megepul-az-m100-as-gyorsforgalmi-ut-2516515

rm40 Creative Commons License 2021.02.08 0 1 53651
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.08 -2 1 53650

Nemrég (3-4 napja) olvastam valamit arról, hogy az M9-es gyorsút dunai átvezetési pontjául két helyszínt szemeltek vagylagos jelleggel. Az egyik a meglévő új szekszárdi híd, a másik pedig Mohács városa vagy közvetlenül Mohács határában egy kis Duna-szakasz, hogy a város is hidat kaphasson, de egyben az elkerülőzése is meg legyen már akkor oldva.

 

Szerintetek melyik a valószínűbb, a szekszárdi, vagy a mohácsi helyszín???

 

((Én magamban Mohácsnak szurkolok, mert így ugyan eggyel több hídra kéne pénzt áldozni, de így viszont Mohács városa is kaphatna egy igazi dunai közúti hídi átkelőhelyet. Így pl. Mohácsnál átvezethetnének egy kb. Pécs-Mohács-Tompa-Szeged irányú új gyorsforgalmi utat.; A szekszárdi hidat pedig vele párhuzamosan felhasználhatnák arra, hogy egy ott megépítendő új kelet-nyugati irányú főútvonalat szolgálnának ki ezzel a híddal, mondjuk pl. Szekszárd-Kiskunhalas-Kiskunmajsa-Kistelek-Csongrád nyomvonalú lehetséges új főútvonal -- (leginkább másodrendű főútvonal rangú főútra gondoltam) -- között.))

Előzmény: adiaboli (53649)
adiaboli Creative Commons License 2021.02.07 0 0 53649
Előzmény: RadiX (53648)
RadiX Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53648

A Google Maps-en követhető a nyomvonal a régészeti kutatóárkok alapján.

Előzmény: Adolphó (53647)
Adolphó Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53647
rm40 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53646
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53645

A körforgalom és a bal szélen látható felüljáró (mg. út átvezetés) között lesz a terelés.

Előzmény: Gyurma73 (53640)
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53644

406-os főút

Előzmény: Gyurma73 (53642)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!