"ügyvéd még a jónál is jobb és rafináltabb, akkor olyan bravúrosan hozza összefüggésbe az ékezet hiányát a tragédiával, hogy csak lesünk. És ez nem először fordulna elő a történelemben."
Vagy csak simán ki -ki mennyit nyer a per kapcsán? (sikerdij...)
S ez már előtte eldöntődik ---A tények amúgy is csak zavaró adatok...
Ez a +1 matróz kérdés azért merült fel, mert az ügyvédnek az a dolga, hogy találjon (vagy csináljon) valamit, amivel színpadra lehet lépni. Ha megvan a plusz egy matróz, akkor jött volna az, hogy a baleset részben amiatt következett be, mert a hajó oldalán az "A" betűre nem volt fölfestve az ékezet. Ez látszólag persze nevetséges, de ha az ügyvéd még a jónál is jobb és rafináltabb, akkor olyan bravúrosan hozza összefüggésbe az ékezet hiányát a tragédiával, hogy csak lesünk. És ez nem először fordulna elő a történelemben.
"Emiatt gyorsan ki kell üríteniük a céget, nehogy legyen benne valami lefoglalható érték."
Ezt mire alapozod?
Én ezt a +1 matróz dolgot továbbra sem értem. Azt igen, hogy nem volt úgy szabályos kifutni, de a konkrét esetben mit csinált volna az a +1 matróz ha ott van?
a VIKING cégcsoportra eső részt nyilván a biztosítójuk.
Mert nagy cég köt erre is biztosítást.
A kis cég (Hableány) tulajdonosi kört képviselő ügyvéd meg nyilván azért nyavalygott az ítélet ellen (amúgy ez a dolga) mert a Hableány tulajdonosi köre nem kötött ilyen célú biztosítást, tehát a rájuk eső részt a tulajdonukból kell vagy kellene kifizetni.
Emiatt gyorsan ki kell üríteniük a céget, nehogy legyen benne valami lefoglalható érték.
Egy független országban, az alkoholizmus nem büntetendő cselekmény (főleg, hogy nem is cselekmény). A gépi meghajtású jármű vezetése alkoholos befolyásoltság alatt, - tudomásom szerint -független és nem független országokban egyaránt büntetendő cselekmény.
"A bíró az ítélet indoklásában külön kitért arra, hogy a Vikinget képviselő ügyvédek állították: a Hableánynak valójában úgynevezett kitérési kötelezettsége lett volna a Viking Sigyn előtt. A bíró szerint viszont abszurd, hogy a Viking méretének mindössze negyvenedével bíró Hableánynak kellett volna a baleset előtt kitérnie a Sigyn elől."
A Közlekedési Múzeumnak kb úgy hiányzik a KOSSUTH "visszakapása", mint üveges tótnak a hanyattesés. Se forrásuk, se felkészültségük nincs hozzá. Persze ha működő gőzhajót akar belőle valaki és egy nagy talicska pénzt is ráborítanak, akkor én annak csak örülni fogok.
Hm... Ez az "új hajónk" kicsit megtévesztő szöveg... (Nekem meg azt mondták, a KM "visszakapta", ami amúgy is az övé volt.) Oké, meglátjuk, hogy lesz, kíváncsian várom! :-)
Kopár István visszaemlékezése szerint igen. A hajó imbolygott erős szélben. Az alacsonyabbra építéskor 600-ról 650 személyesre nőtt a befogadóképessége.