Keresés

Részletes keresés

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2024.07.14 0 0 179629

Néztem, de csak 1984-ig dobott ki a kereső eredményeket (feltéve, hogy jól kerestem), úgyhogy az előfizetésem hiánya csak a kisebb, elhárítható akadály lenne.

Előzmény: _nyunyuka (179628)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.07.14 0 0 179628

arcanum.hu?

Előzmény: Szakadáskapcsoló (179627)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2024.07.14 0 0 179627

Sokáig hiányoltam, hogy egyetlen képet se lehetett látni az 1986-os Karinthy Frigyes úti balesetben érintett villamosról. Aztán nemrég az alábbi montázsra bukkantam a neten, amin látszik a villamos, ahol megállt az Irinyin a baleset után.

 

Valakinek megvan esetleg a magazinnak ez a száma? Pont akkoriban én is olvasgattam, főleg a számítástechnikai mellékletét, de ez épp nincs és nem is volt meg. Érdekelne, mit írtak benne a balesetről.

 

Előzmény: Alien Angel (179626)
Alien Angel Creative Commons License 2024.07.14 -1 4 179626

Fotó 1:

 

"A Fővárosi Villamosvasút 1957-től kiterjedt kísérleteket folytatott kötetlen kötöttpályás villamosjárművek kifejlesztésére, melyhez a baráti Szovjetunió sietett hazánk segítségére tizenöt darab idomított szibériai fürgemókus rendelkezésére bocsájtásával. A felsővezeték és sín nélküli szakaszokon az energiaellátást a hátsó vezetőállásba épített, futókerék és egyenáramú dinamó összeépítéséből képzett gépcsoport biztositja, a homokoló berendezést pedig dió adagolására alakította át a Füzesi főműhely kísérleti osztálya.

A 2858-as pályaszámú kísérleti kocsi a próbafutásait a Nagykörúton végezi, tudósítónk felvételén a Margithídfőnél, a Tölgyfa utcai csemegeüzlet előtt szabálytalanul parkirozó motorkocsi látható. Sietősen visszatérő vezetője munkatársunknak elmondta, hogy épp csak dióért szaladt be, mert elakadt. Ejnye, villamosvezető kartárs, így nem szabad!"

 

 

Fotó 2:

 

"Később a lazuló belső ellenőrzést kihasználva, egy másik próbakocsi vezetője a Balatonra próbált lejutni, de még a Dózsa György térnél megállitotta egy éber rendőrjárőr, mert a villamosával nem adott elsőbbséget a villamosnak. Az ártatlannak tünő cselekményt Népköztársaságunk illetékes szervei is vizsgálják, mert nem egyszerű fürdőzés lett volna a fegyelmezetlen dolgozó célja, hanem a Balatonnál NDK turistáknak maszkirozott NSZK kémek várták volna az ujszerü járművet, akik a hős Ruhr-vidéki bányászok sztrájkja miatt kerestek megoldást az ottani nagyvárosok energiahiányára."

Előzmény: TWdoktor (179620)
TWdoktor Creative Commons License 2024.07.14 0 0 179625

Hát, én se tudok róla semmit, főleg, hogy hétvége van...

Előzmény: Dreamy (179624)
Dreamy Creative Commons License 2024.07.13 0 0 179624

Érdekes, hogy a ma reggel 6 előtt történt eseménynek nem találom nyomát. A kipesti rendőrségnél a 142E busz letarolta pollereket és két oszlopot. Az egyik oszlop a 42-es villamos felsővezetéktartó oszlopa volt. A kereszttartót kicsit másképp kötötték be. Nagyobb baj valószínűleg azért nem történt, mert hétvége kora reggel volt, egyébként a járókerők fejére hullhattak volna a virágcserepek és a vezetékek.

Előzmény: TWdoktor (179620)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.12 0 0 179623

Köszönöm. 

Csak hogy legyen itt egy szerintem is értelmetlen, gombhoz kabát felvetés: időnként feldobja valaki a 37-es hosszabbítását Rákoskeresztúr felé. 

Előzmény: Il Leone (179622)
Il Leone Creative Commons License 2024.07.12 -2 2 179622

Nem felejtettem el, viszont a türelmedet kell kérjem, mert most nincs időm van ezzel foglalkozni.

Előzmény: Fizolti (179616)
TWdoktor Creative Commons License 2024.07.12 0 0 179621

Ennek azért van egy feelingje...

https://hu.pinterest.com/pin/14003448836100985/

TWdoktor Creative Commons License 2024.07.12 0 1 179620
morgó mh. Creative Commons License 2024.07.11 -1 3 179619

Ahogy én észrevettem, a 15-ös déli-középső szakaszának fő feladata, hogy ellássa egy szűkebb - jórészt idősekből, babakocsisokból álló - törzsközönség igényeit. A 2-es a lakott terület szélén megy, és nem akadálymentes.

Előzmény: 08-73 (179618)
08-73 Creative Commons License 2024.07.11 -1 0 179618

A 15 helyzete egyre szerencsétlenebb. :( Nagy kérdés, meddig van még értelme a Lánchíd vonalától délre így, hogy menetidőben sehol nincs a 2-esekhez képest...

Előzmény: eMPet (179617)
eMPet Creative Commons License 2024.07.11 -1 1 179617

Ma délután próbáltam elkerülni az M3-at a "nyári plusz fűtés" miatt, de a 15-ösön a működő klíma alig bírt megbírkózni a meleggel.

Lehelen leürült, utána tengődés, a körútnál látványosan bedugult az egysávos Margit híd miatt. Végül mér csak ketten voltunk rajta a Fővám térnél úgy, hogy negyedórás követésnél pont leelőztük az eggyel korábbit.

Hazaérkezés így több volt 30 perccel (55 vs. 85).

 

Jó lenne, ha megint működne az M3-on a visszatermelés és nem fűtene.

Előzmény: nemeza (179614)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.11 0 3 179616

 

Az én problémám az, hogy a villamoshálózat "fejlesztése" címszó alatt igazából folyamatosan gombhoz a kabát logika alapján történik minden, legyen szó a 42-es villamosról, vagy a 12-es villamosról.

 

Ezt már korábban is kérdeztem, de akkor nem volt rá reakció: 

Kaphatnánk egy-két ellenpéldát, mi az ami nem lenne gombhoz a kabát logika? 

Előzmény: Il Leone (179576)
nemeza Creative Commons License 2024.07.11 0 0 179615

Volt délután időszal, h.max 10 percig bevárta a Szegedit..

Előzmény: eMPet (179613)
nemeza Creative Commons License 2024.07.11 0 2 179614

Ráadásul többen is Kökiről utazunk tovább ki közvetlenül, ki átszállással. Győrbe az S36 ad jobb kapcsolatot. Meg a Szegedi IChez is.. A klímás es gyors vasúti kapcsolat helyett marad az izzadás M3on és a felesleges kerülő vagy M4 vagy 1es vilire átszállással.

Előzmény: eMPet (179612)
eMPet Creative Commons License 2024.07.11 0 0 179613

"egyre bátrabban merik használni, főleg Dél-Pestről Kelenföld felé. "

 

Igen, én is tapasztalom, de ezt a folyamatot némileg gátolja a távolsági forgalom Debrecen, Szeged felől, ami - nálam legalább is - mindig pont annyit késok, hogy elmenjen. Tapasztalat szerint, amennyiben vonaton vagy és még van bő 10 perc az S36/G3 indulásáig, akkor azonos idő, vagy gyorsabb a Köki-Zugló-Keleti-Klf útvonalon át átjutni, mint megvárni a következő folyón átkelő járatot.

 

De reggel is ment el már Kökin szegedi vonat, mert késett Kelenfüld felől az érkező és "természetesen" nem az induló gyors mellé teszik Kökin, hanem a 8-as vágány végére.

 

Előzmény: Dr.V.ker. (179603)
eMPet Creative Commons License 2024.07.11 0 0 179612

 Az S36 óránként jár egész nap, mint a G43, együtt adnak Kelenföld és KöKi között 30 perces kapcsolatot.

Ettől függetlenül, sajnos abban igazad van, hogy kapacitáshiány esetén pont az S36 nem közlekedik és ezzel a tervezhető fél órás átkelésnek is alávág.

Előzmény: nemeza (179604)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.11 0 0 179611

a vasúti középső vágánynak nem kellene peron. Az lenne a távolsági forgalomé.

 

Mármint ez most a terv? Eddig arról volt szó, hogy a személyszállító vonatok minden vágányt használnak, és kevés kivételtől eltekintve mindegyik megállna mindenhol a szakaszon. 

 

 

Előzmény: rezgaras (179609)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.10 0 0 179610

Rosszul látod, ott mindegyik megáll.

Előzmény: rezgaras (179608)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.10 0 0 179609

OT

Csak azt az apróságot tenném hozzá, hogy a vasúti középső vágánynak nem kellene peron. Az lenne a távolsági forgalomé.

Előzmény: Ashi Valkoinen (179607)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.10 0 0 179608

OT

Jól láttam, hogy pont Aquincum megállóban nem áll meg minden vonat?

Előzmény: NAR (179605)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.10 0 12 179607

(Én nem böktem mínuszt a hozzászólásodra amúgy.)

 

Szóval a Nádorkert vs. Fehérvári út témában szerintem amire a topiktárs gondolt, az az lehet, hogy az általad említett forgalomelemzés számolt-e egyáltalán azzal, hogy Nádorkertnél lesz villamos. Nyilván a Fehérvári útnak jobb számoknak kell kijönnie, ha Nádorkertnél nincs semmilyen értelmezhető átszállás. Érdemes azon is elgondolkodni, hogy Nádorkert kapcsán az említett elemzésbe bemenő adatként mi szerepelt a nemrégiben felhúzott irodaházak és lakónegyed népessége, tömegközlekedési hajlandósága kapcsán. Nyilván, fel lehet úgy paraméterezni az elemzést, hogy a Fehérvári út nyerjen, meg úgy is, hogy Nádorkert. Mondhatni, a megrendelő igénye szerint.

 

Ez a múlt.

 

A jövő meg még kérdéses, mert egyelőre nyoma sincs a budai fonódó 2. ütemének, és úgy tűnik, az iroda- és lakónegyed megálmodói is érdemi tömegközlekedés-fejlesztés nélkül képzelték el ezt a történetet (illetve lehet, hogy pont egy vasúti megállót gondoltak helyénvalónak ehhez).

 

A Fehérvári úti megálló kapcsán viszont szerintem az alábbi gondolatokat érdemes megfontolni:

-Milyen tiltakozást váltott volna ki a helyiek között, ha nemcsak egy harmadik vágány épül (a rézsű lejtője helyén, ami támfalra cserélődik), hanem a teljes placcon a három vágány + a hozzájuk tartozó másfél perontest szélességét építik ott be?

-Van-e értelme annak, hogy itt szállnak át az emberek a 17/41/47/56 villamosokra? A 30a/40a felől a Városház téri járatok már Budafokon elérhetőek, ha pedig a Móricz, Újbuda-központ a cél, ezt a kapcsolatot Kelenföld+M4 is megadja.

-Emellett a fehérvári úti villamosok a csúcsban már befelé is terheltek, többlet utas szeretnénk még rátenni itt (miközben befelé az úticél továbbra is olyan célpont, ami Kelenföld vasútállomásról kényelmesen elérhető metróval, vagy 19/49-es villamossal)

 

Nádorkert esetén viszont a vasúti megálló egy olyan területet szolgálna ki Kelenföld és a budai oldal vasútvonalai felől, amelyek az elővárosi utasok számára pont nehezen elérhetőek - ide nem jár az M4, nincsenek a fehérvári úti villamosok, és a Budafok felől érkező vonatok is előtte elkanyarodnak a Dunapartról Kelenföld felé. Viszont van az 1-es villamos Kelenföld felől.

 

Szerintem mindenképpen érdemes lenne a jelen és a várható/tervezett jövő paramétereivel és hálózatával is számolni, én laikusként nem feltétlen tartom szerencsésnek, ha teszünk egy újabb csomópontot és ráhordást a zavarérzékeny és terhelt Fehérvári útra, hosszútávon szerintem az azt elkerülő, vele részben párhuzamosan futó alternatíva lenne nyerő. De nyilvánvalóan egy vasút - Fehérvári út csomópont sem lehet rossz önmagában.

Előzmény: Il Leone (179600)
nemeza Creative Commons License 2024.07.09 0 2 179606

Jelentős idő és kényelmi megtakarìtás egy Rákos, de akár Újpest irányból is - Óbuda / Békás felé. Ugyanígy lenne forgalom a Délpest - Csepel - Budafok irányon is. Csak itt semmi esély rá hosszabb ideig még (kivéve, ha lenne egy jó kombinált szárazföldi - vízi összeköttetés. (Ami a 80as években működött még)

Előzmény: NAR (179605)
NAR Creative Commons License 2024.07.09 0 2 179605

"A vonatok járatsűrűsége ennél általában ritkább."

Nem mindenhol, pl. Aquincum-Újpest között nem. OK, ez pont 15 perc, de meglepően sokan használják.

Előzmény: rezgaras (179599)
nemeza Creative Commons License 2024.07.09 0 2 179604

Külön szívás, hogy az  amúgy is 30percező S36 bármilyen körvasúti kapacitáshiány esetén Kelenföldig vissza van vágva. Így Albertfalva mindig hátranyba kerül.

Előzmény: Dr.V.ker. (179603)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.07.09 0 2 179603

"Aki nem jár rendszeresen arra, nem próbál Nagytétényből vagy a Kökiből vonattal bejönni a városba."

 

Ha kidobja a futár a tervezéskor, akkor dehogynem (jó, Kökiből talán tényleg nem, a metró túl egyszerű). Írták előttem a 2-es vonalat, de Kőalsón is érdemes nézni, mennyi felszálló van a Nyugati felé. Persze én, mint a tömegközlekedés iránt érdeklődő, gondolom nem számítok a mintában, de Kelet- vagy Dél-Pestre simán a vonatot nézem első alternatívaként, Budafok felé dettó. Ismerőseim között is azt látom, hogy egyre bátrabban merik használni, főleg Dél-Pestről Kelenföld felé. Sok múlik persze azon, hogy a különböző appok, amiben terveznek, kihozza-e a vonatot, anélkül talán tényleg keveseknek jut eszébe.

Előzmény: rezgaras (179599)
morgó mh. Creative Commons License 2024.07.09 0 0 179602

Szerintem félreértettél valamit.

Előzmény: Il Leone (179600)
morgó mh. Creative Commons License 2024.07.09 0 6 179601

Már ma is összehasonlíthatatlanul többen használják a vonatokat városon belül, mint 1-2 évtizede - akár a 100-as, akár a 2-es, akár a 80/120 említhető.

A kb. 15 perces ökölszabályban igazad van, persze ez nagyon függ a konkrét helytől - távoli külvárosokból simán elfogadható ennél ritkább követés, ha kiszámítható.

A déli körvasút esetében a cél pontosan az, hogy ilyen sűrű követés lehetséges legyen.

 

Előzmény: rezgaras (179599)
Il Leone Creative Commons License 2024.07.09 -4 1 179600

Feltételezésekkel próbálod megindokolni, hogy miért jobb a Nádorkert, mert ha majd egyszer lesz fonódó II. ami majd meghosszabbodik a Budafoki úton valahova és valameddig, akkor majd jó lesz.

Nem érzed ebben az érvelésben a logikai bukfenceket?

Előzmény: morgó mh. (179598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!