Én sem veled kívánok összeveszni meg személyesen senkivel sem mivel számomra ez nem személyes. Az történt hogy elhangzott egy egyértelműen rossz helyzetre, hogy az úgy jó. Na ezt a kérdéskört tisztázzuk most, hogy miért is nem jó.
vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz.
vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek..
mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. "
De, válaszoltam. Pozícióra kell rögzíteni. Ha nyomaték is elő van írva, akkor ez azt jelenti, hogy ha a megfelelő nyomatékot adott méretű alátéttel lehet elérni akkor azt oda kell tenni. Másfeles menetnél egy 0.25-ös rugóacél alátétet. És máris a lyukon lesz a korona az általad megálmodott nyomatékra.
Sajnos ez az elképzelésed is téves. A tsb szent de nem azért mert hiszek benne. Hanem mert az a dokumentom azért van leírva és azért úgy van leírva mert ez biztosítja, hogy minden rendben legyen. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne módosítani magán a dokumentumon, szokás is, de általában legalább 25-30 iteráción és ellenőrzésen megy keresztül mire publikálásra kerül, és utána max 1-2 módosítást él meg.
Egy kicsit kitérnék egy másik területre, az én szakmámra. Vannak hasonló akár 40-50 lépésből álló procedúráink amelyeknek minden egyes lépése fontos és még ha azonnal nem is derül ki, hogy kimaradt valami később biztosan gondot okoz. Én ha ilyet kell elvégeznem előveszem az odaillő tsb-t és annak a pontjait követve végigcsinálom. Mindig előveszem. A kollégáim eg yrésze mivel ugyanúgy százszor csinálta már mint én nem szokta elővenni hanem mennek a rutin után. Átlagosan minden 9-10 elvégzett feladatsorrol kiderül, hogy valami apróság kimaradt belőle. Az enyémből még soha.
Mielőtt még arra lyukadnál ki, hogy ez természetes, hiszen nekem eleve sorvezető kell közlöm, hogy ezeknek a tsb-knek a 90 százalékát én írtam. Tehát nem arról van szó, hogy ne tudnám pontosan, hogy mit kell csinálni, és milyen sorrendben. Azt viszont tudom, hogy bárki kihagyhat bármilyen apróságot ha nem a tsb-t követi pontról pontra. Én is.
Hogy egy másik példát is hozzak. Nem véletlenül létezik a repülésben a checklist. Minden esetben végigmennek rajta. Pedig feltételezhetően az a pilóta tud repülni, és valószínűleg több száz felszállást és leszállást is megcsinált már. Mégis előveszi a ts-t és végigmegy rajta.
"mas meg tudja.(nem a droid ) .DE TE megakarod gyozni..
itt a hiba. "
Nem. Egyrészt nem tudja hanem leszarja. Nagy különbség. A hiba meg ott van hogy a "nemdroid" meg akar győzni engem arról, hogy "jóvanazúgy". Miközben a sárga földig szégyellné magát ha ugyanezt a régi tanárának kellene elmondania.
Én értem, hogy idő, pénz és egyéb spórolási okokból egy csomó dolgot leszartok, és abban is biztos vagyok hogy nagyon kevés jut ebből vissza hozzátok. De ne akard már megmagyarázni, hogy annak úgy kell lennie.
"mindegyA .
amig ertelmes mederben megy a -szakmai - vita.. benne vagyok.
dehogy egy topik tarsat idezzek.. >> Hitkérdésekben nem vagyok kompetens. "" :)) "
Az idézet előtt elhangzott egy olyan mondat hogy "én azt hittem". Jelen esetben viszont a hitet csak te hoztad elő.
Ez a baj. Hogy nem vagy képes elfogadni, hogy nincs jól az úgy. "20 éve ezt csinálom" alapon beszélsz. Kíváncsi vagyok ha a néhai szakoktatódnak ezt most elmondanád mekkora sallert kapnál?
"ha valami ki akar lazulni, annak a sasszeg se akadaly, de ez legyen a legkisebb problem.
a problem ott, hogy laza.
ezen meg a sasszeg se segit.
de a tobbseg - jol ossze rakott - nem akar kilazulni, innentol meg ertelmetlen a vita arrol hogy hol a saaszeg.. "
Nem, nem és nem. Csak amiatt vitázol mert véded a mundér becsületét. A koronás anya sasszeggel egy jól meghatározott gépelem, jól meghatározott feladatra. Kifejezetten arra találták fel, hogy forgó laza kapcsolatokon pozícióbiztos rögzítést adjon. Nem pedig nyomatékhatároltat.
Lásd pl. ferde hatásvonalú csapágyak rögzítése. Ott nem húzhatod meg agyatlanul mert ha szoros akkor a csapágy szorulni fog, ha laza akkor meg lötyögni. És a csavart biztosítanod kell valamivel eltekeredés ellen. Igen, szorulni sem szorulhat jobban, a fölé tett sasszeg meg ezt nem akadályozza meg. De nem tudom miért próbálok neked alapdolgokat elmagyarázni. Főleg mivel elvileg neked is megtanították. Mutass egyetlen olyan dokumentumot ami azt mondja, hogy a koronás anya fölé tett sasszeg jó helyen van, és azt fogom mondani hogy oké, igazad van.
ez ütésre huzodik be, ha be van dugva az a piros retesz akkor nem fog ütközésnél aktiválodni az övfeszitő, csak akkor ha az ki van véve. ezt akkor kell berakni ha kiszereled a kocsibol az ülést,hogy véletlen se aktiválodjon.
Az utas ülésnél ki van véve, a vezető ülésnél bent van ez a piros műanyag. Ha kiveszem a sofőr oldalon, akkor gyújtásnál ki se gyullad a légzsák lámpa.
Csavarrögzítések közül az egyik a koronás/sasszeges megoldás.
Annak benne kell lenni a horonyban.
Lötyögés/rezgésállóan rögzítve!!!!
EZ A HIVATALOS.
Mit csinál a vizsgabiztos ha meglát egy jólvanazúgydetényleg megoldást??????
Alátétezni kell, vagy más rögzítési módot választani.
A komplett cserét sem azért írtam lejjebb, mert anélkül óvodáscsoportokat fog legázolni hetente kétszer, hanem, mert a gyakorlat és a józan ész is azt mutatja, hogy egy szép, tiszta aljú autótól TELJESEN MEGVÁLTOZIK a szakember hozzáállása. Egy alapból kekeckedő, hatalomittas ember is kenyérre kenhetővé válhat.
Autószerelőhöz sem visszük babod után első körben az autót. Egyébként megtalálná a kardánt és ki is tudná szerelni, de mégis legalább az utasfülkéből kislagoljuk az iszapot.
Klíma-problémám van egy Daihatsu Trevis-szel. Évjárat: 2007. És ritka, mint a fehér holló, de jó kisautó.)
Az előző tulaj nem használta a klímát, fel se töltötte. Amikor hozzám került, fel lett töltve, működött, 9 fokos levegőt készített, de szimering-probléma miatt kicsit csöpögött belőle az olaj, ezért elvittem szerelőhöz, kicserélte a szimeringet és azóta nem működik. Azt csinálja, hogy amikor bekapcsol a kompresszor, utána azonnal kikapcsol, azaz megy kb. fél másodpercet, utána 4-5 másodperc szünet. Amikor működött, a ventillátor legalacsonyabb fokozatánál ment kb. 4 másodpercet, utána kb. 5 másodperc szünet volt, így szépen jött a hideg levegő. Ha a ventillátort magasabbra kapcsoltam, akkor értelemszerűen többet ment, mint 4 másodperc, de még úgy is volt egy kis szünet a bekapcsolási szakaszok között.
Jeleztem mindezt a szerelőnek, aki javította, azt mondta látatlanban, hogy expandációs szelep-hiba... Mivel ez a szerelő nem a szomszédban van (90 km-re tőlem), ezért elvittem máshoz, aki némi töltés és méregetés után azt mondta, hogy a vezérlés adja folyamatosan a feszt a behúzó mágnes tekercsére, de valamiért mégis azonnal kikapcsol a kompresszor. Szerinte semmi köze az expandációs szelepnek ehhez a hibához. A kérdésem: mi lehet a baj, mi lehet a gyanú? Mely alkatrészek lehetnek jellemzően ilyenkor hibásak?