Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bmrenault Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220479

És akkor beszolók hogy 2 órát baszakodtam a dudával ma.

Ezt se lehet kiszámlázni.

2 óra.

Mert a metszet aszontan el van dugva.

Megnézni müködik ee.

Aztán megnézni miéé nem megy.

Aztán adni neki új testet, de nem ám szar módon.

Na ezé kő haladni máshol. Hogy beleférjenek ezzek a szarok is.

Előzmény: cam aro (220477)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220478

Én sem veled kívánok összeveszni meg személyesen senkivel sem mivel számomra ez nem személyes.  Az történt hogy elhangzott egy egyértelműen rossz helyzetre, hogy az úgy jó.   Na ezt a kérdéskört tisztázzuk most, hogy miért is nem jó.  

 

Előzmény: cam aro (220477)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 1 220477

 Másfeles menetnél egy 0.25-ös rugóacél alátétet. "" 

 

minden jol felszerelt muhely teli van tizedenkenti lepcsoben kulonbozo hezagolo alatetekel.. 

es orakat lehet elbaszni azzal, hogy EGY csavart nyomatekra, es poziciora hezagolj. 

ugye.. gyarilag sincs ilyen. 

 

nem fogok veled ossze veszni. 

en nem igy csinalom amiert minositheted szarnak a munkam, de hal's isten en elegedett vagyok vele. 

Előzmény: Paco155 (220476)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220476

"nem valaszoltal a kerdesemre..

nem megy bele a furatba. . 

 

vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz. 

vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek.. 

mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. "

 

 

De, válaszoltam. Pozícióra kell rögzíteni. Ha nyomaték is elő van írva, akkor ez azt jelenti, hogy ha a megfelelő nyomatékot adott méretű alátéttel lehet elérni akkor azt oda kell tenni. Másfeles menetnél egy 0.25-ös rugóacél alátétet. És máris a lyukon lesz a korona az általad megálmodott nyomatékra. 

Előzmény: cam aro (220472)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220475

Mert nekem saját magamnak más a véleményem. 

Előzmény: cam aro (220473)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220474

Sajnos ez az elképzelésed is téves.  A tsb szent de nem azért mert hiszek benne. Hanem mert az a dokumentom azért van leírva és azért úgy van leírva mert ez biztosítja, hogy minden rendben legyen. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne módosítani magán a dokumentumon, szokás is, de általában legalább 25-30 iteráción és ellenőrzésen megy keresztül mire publikálásra kerül, és utána max 1-2 módosítást él meg.  

 

Egy kicsit kitérnék egy másik területre, az én szakmámra. Vannak hasonló akár 40-50 lépésből álló procedúráink amelyeknek minden egyes lépése fontos és még ha azonnal nem is derül ki, hogy kimaradt valami később biztosan gondot okoz. Én ha ilyet kell elvégeznem előveszem az odaillő tsb-t  és annak a pontjait követve végigcsinálom. Mindig előveszem.  A kollégáim eg yrésze mivel ugyanúgy százszor csinálta már mint én nem szokta elővenni hanem mennek a rutin után. Átlagosan minden 9-10 elvégzett feladatsorrol kiderül, hogy valami apróság kimaradt belőle. Az enyémből még soha. 

Mielőtt még arra lyukadnál ki, hogy ez természetes, hiszen nekem eleve sorvezető kell közlöm, hogy ezeknek a tsb-knek a 90 százalékát én írtam. Tehát nem arról van szó, hogy ne tudnám pontosan, hogy mit kell csinálni, és milyen sorrendben. Azt viszont tudom, hogy bárki kihagyhat bármilyen apróságot ha nem a tsb-t követi pontról pontra. Én is.  

 

Hogy egy másik példát is hozzak. Nem véletlenül létezik a repülésben a checklist. Minden esetben végigmennek rajta. Pedig feltételezhetően az a pilóta tud repülni, és valószínűleg több száz felszállást és leszállást is megcsinált már. Mégis előveszi a ts-t és végigmegy rajta.

 

 

"mas meg tudja.(nem a droid ) .DE TE megakarod gyozni..

itt a hiba.  "

Nem. Egyrészt nem tudja hanem leszarja. Nagy különbség. A hiba meg ott van hogy a "nemdroid" meg akar győzni engem arról, hogy "jóvanazúgy". Miközben a sárga földig szégyellné magát ha ugyanezt a régi tanárának kellene elmondania.

Én értem, hogy idő, pénz és egyéb spórolási okokból egy csomó dolgot  leszartok, és abban is biztos vagyok hogy nagyon kevés jut ebből vissza hozzátok.  De ne akard már megmagyarázni, hogy annak úgy kell lennie. 

 

 

"mindegyA . 

amig ertelmes mederben megy a -szakmai - vita.. benne vagyok. 

dehogy egy topik tarsat idezzek.. >>  Hitkérdésekben nem vagyok kompetens. ""   :)) "

 

Az idézet előtt elhangzott egy olyan mondat hogy "én azt hittem".  Jelen esetben viszont a hitet csak te hoztad elő. 

 

Előzmény: cam aro (220442)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 2 220473

Csak amiatt vitázol mert véded a mundér becsületét.  "" 

 

te mi miatt vitazol ?

 

(szinte mindenhol, mindenkivel . ) 

Előzmény: Paco155 (220471)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220472

em vagy képes elfogadni, hogy nincs jól az úgy. "20 éve ezt csinálom" alapon beszélsz. ""

 

ez alatt a 20 ev alatt kb 100X tobb sasszeges megoldast lattam mint te. 

nem a rutin miatt irom, hanem mert egyszeruen tobbszor jott szembe az elonye, es a hatranya is. 

te tsbzel, en rutinolok. 

ez nem munder becsulet, hanem egyszeruen tul spilazzatok a jelentoseget.

...lasd sok helyen nincs is.. 

---------------

Kifejezetten arra találták fel, hogy forgó laza kapcsolatokon pozícióbiztos rögzítést adjon.""

 

ITT ebben teljesen igazad van, de ne felejtsuk el hogy a kiindulo kerdes az NEM laza kapcsolatrol szolt, hanem egy gombfejrol amit illik am meghuzni.  

en errol beszeltem. 

ITT  -lehuzott csavarkotesnel - nincs jelentosege hol a sasszeg. 

------------------

Mutass egyetlen olyan dokumentumot ami azt mondja, hogy a koronás anya fölé tett sasszeg ""

 

nem keresem vissza az eredot,  
de talan egy kerdes volt arrol, hogy kell-e alatet. 

valaszoltam ra, ha elfer miert ne, ha nem fer akkor meg nem jo a kerdes.

--------

nem valaszoltal a kerdesemre..

nem megy bele a furatba. . 

 

vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz. 

vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek.. 

mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. 

Előzmény: Paco155 (220471)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220471

"de mégis jött a "jóvanazúgy" ""

 

mert jol van az ugy. "

 

Ez a baj. Hogy nem vagy képes elfogadni, hogy nincs jól az úgy. "20 éve ezt csinálom" alapon beszélsz.  Kíváncsi vagyok ha a néhai szakoktatódnak ezt most elmondanád mekkora sallert kapnál? 

 

 

"ha valami ki akar lazulni, annak a sasszeg se akadaly, de ez legyen a legkisebb problem. 

a problem ott, hogy laza.

ezen meg a sasszeg se segit. 

 

de a tobbseg - jol ossze rakott - nem akar kilazulni, innentol meg ertelmetlen a vita arrol hogy hol a saaszeg.. "

 

Nem, nem és nem. Csak amiatt vitázol mert véded a mundér becsületét.  A koronás anya sasszeggel egy jól meghatározott gépelem, jól meghatározott feladatra. Kifejezetten arra találták fel, hogy forgó laza kapcsolatokon pozícióbiztos rögzítést adjon. Nem pedig nyomatékhatároltat. 

Lásd pl. ferde hatásvonalú csapágyak rögzítése. Ott nem húzhatod meg agyatlanul mert ha szoros akkor a csapágy szorulni fog, ha laza akkor meg lötyögni. És a csavart biztosítanod kell valamivel eltekeredés ellen. Igen, szorulni sem szorulhat jobban, a fölé tett sasszeg meg ezt nem akadályozza meg. De nem tudom miért próbálok neked alapdolgokat elmagyarázni. Főleg mivel elvileg neked is megtanították. Mutass egyetlen olyan dokumentumot ami azt mondja, hogy a koronás anya fölé tett sasszeg jó helyen van, és azt fogom mondani hogy oké, igazad van.   

 

Előzmény: cam aro (220440)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220470

ja... az lehet. :D

Előzmény: mica-r (220463)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220469

Tényeket írok..../...

 

Csavarrögzítések közül az egyik a koronás/sasszeges megoldás.

Annak benne kell lenni a horonyban.

Lötyögés/rezgésállóan rögzítve!!!!

EZ A HIVATALOS.""

 

 

oke.

Előzmény: Capt.IQ229 (220458)
409 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220468

"majd ha szembe jon irok tipust."

 

Mindenféle KIA

Előzmény: cam aro (220439)
Astra1999 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220467

Köszi, akkor itt valami árulás van!

Előzmény: diessel (220466)
diessel Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220466

ez ütésre huzodik be, ha be van dugva az a piros retesz akkor nem fog ütközésnél aktiválodni az övfeszitő, csak akkor  ha az ki van véve. ezt akkor kell berakni ha kiszereled a kocsibol az ülést,hogy véletlen se aktiválodjon.

Előzmény: Astra1999 (220462)
diessel Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220465

meglett mérve mind két  olajnyomás gombánál a nyomás és megvan mindkettőnél az olajnyomás

Előzmény: mica-r (220463)
mica-r Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220464

Mivel a szolenoid áramkör hibás a diag alapján, nem nyomásmérés irányban indulnék. Nem azt mondja a logikám. 

Előzmény: mica-r (220463)
mica-r Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220463

De nyomás szenzor az nincs benne! 

Előzmény: cam aro (220447)
Astra1999 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220462

Az utas ülésnél ki van véve, a vezető ülésnél bent van ez a piros műanyag. Ha kiveszem a sofőr oldalon, akkor gyújtásnál ki se gyullad a légzsák lámpa.

Hogyan kellene ennek lennie?

dollerakos Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220461

Köszi, máris átmegyek oda és kérdezősködöm tovább :-)

Előzmény: 1 valaki (220456)
Astra1999 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220460

diessel Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220459

Hidegen nincs hiba nem jelentkezik, csak üzem meleg motornál jön elő a hiba.

Előzmény: cam aro (220445)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220458

Tényeket írok.

AZ autó VIZSGÁRA MEGY.

Előzetes vizsgálaton felírták, hogy ezt cserélje.

Vajon mit fog megnézni tüzetesen a vizsgabiztos?

 

Csavarrögzítések közül az egyik a koronás/sasszeges megoldás.

Annak benne kell lenni a horonyban.

Lötyögés/rezgésállóan rögzítve!!!!

EZ A HIVATALOS.

Mit csinál a vizsgabiztos ha meglát egy jólvanazúgydetényleg megoldást??????

 

Alátétezni kell, vagy más rögzítési módot választani.

 

A komplett cserét sem azért írtam lejjebb, mert anélkül óvodáscsoportokat fog legázolni hetente kétszer, hanem, mert a gyakorlat és a józan ész is azt mutatja, hogy egy szép, tiszta aljú autótól TELJESEN MEGVÁLTOZIK a szakember hozzáállása. Egy alapból kekeckedő, hatalomittas ember is kenyérre kenhetővé válhat.

 

Autószerelőhöz sem visszük babod után első körben az autót. Egyébként megtalálná a kardánt és ki is tudná szerelni, de mégis legalább az utasfülkéből kislagoljuk az iszapot.

Ha tecccikérte hanem.....

Előzmény: cam aro (220440)
kozso1 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220457

Sajnos brutál módon elszálltak az árak...

El kell fogadni.

Legalábbis nekem nincs más választásom.... Nincs ismerős aki külföldön kidobott autót behozzon, lepapirozzon...

Előzmény: cam aro (220444)
1 valaki Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220456

Gyanúsan elbaszta a kompresszort, kuplung táján.

 

De klímás:

https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9066151&la=166965723

Előzmény: dollerakos (220453)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 4 220455

klimas topikot majd linkeli valaki, ott vannak hozzaertok, ott kerdezz.

..mi itt egy sasszeget nem tudunk vita nelkul befuzni. 

Előzmény: dollerakos (220453)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220454

 

 

22 eves...

nem az ut a hibas ha efaradt... 

==============

Előzmény: Bmrenault (220452)
dollerakos Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220453

Üdvözletem!

 

Klíma-problémám van egy Daihatsu Trevis-szel. Évjárat: 2007. És ritka, mint a fehér holló, de jó kisautó.) 

 

Az előző tulaj nem használta a klímát, fel se töltötte. Amikor hozzám került, fel lett töltve, működött, 9 fokos levegőt készített, de szimering-probléma miatt kicsit csöpögött belőle az olaj, ezért elvittem szerelőhöz, kicserélte a szimeringet és azóta nem működik. Azt csinálja, hogy amikor bekapcsol a kompresszor, utána azonnal kikapcsol, azaz megy kb. fél másodpercet, utána 4-5 másodperc szünet. Amikor működött, a ventillátor legalacsonyabb fokozatánál ment kb. 4 másodpercet, utána kb. 5 másodperc szünet volt, így szépen jött a hideg levegő. Ha a ventillátort magasabbra kapcsoltam, akkor értelemszerűen többet ment, mint 4 másodperc, de még úgy is volt egy kis szünet a bekapcsolási szakaszok között. 

 

Jeleztem mindezt a szerelőnek, aki javította, azt mondta látatlanban, hogy expandációs szelep-hiba... Mivel ez a szerelő nem a szomszédban van (90 km-re tőlem), ezért elvittem máshoz, aki némi töltés és méregetés után azt mondta, hogy a vezérlés adja folyamatosan a feszt a behúzó mágnes tekercsére, de valamiért mégis azonnal kikapcsol a kompresszor. Szerinte semmi köze az expandációs szelepnek ehhez a hibához. A kérdésem: mi lehet a baj, mi lehet a gyanú? Mely alkatrészek lehetnek jellemzően ilyenkor hibásak?

 

Köszönöm a segítségeket előre is.

Bmrenault Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220452

Kopog elől hátul(fasza utaknak köszönhetően), a gumijai meg a benzin jó benne.

Ez kb 1k.  Ha nem kapok érte annyit marad műszaki végéig.

Nem igazán költenék rá. Valami ocsooob tipus kéne.

 

Előzmény: cam aro (220451)
cam aro Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220451

Azokat a hülyék veszik meg azt teszik ki ennyiért.""

 

..mennyit akarsz az x5-e ? 

auto nem erdekel, csak a kategoriat szeretnem tisztazni.. :) 

=========

ellenben most agynak esek. 

Előzmény: Bmrenault (220450)
Bmrenault Creative Commons License 2024.06.15 0 0 220450

Azokat a hülyék veszik meg azt teszik ki ennyiért.

Volt egy touran hasonló árban 07 es 1.5k azt rohadt elől hátul..

 

Én is nézem ezt a tipust kocsi csere lenne...

Előzmény: cam aro (220449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!