Draga hobbiva valik a warburgtartas. Szazezeret mar ausztral elektromos vizpumpat lehet venni (Davies & Craig). Bar lehet, mar felment annak is az ara 150 ezerre, vagy meg tobbe kerul. 80 liter/perces mar teljesen jo a wartihoz.
Jobb oldali visszapillantó tükröt keresek, minden lehetséges fellelési helyen néztem már, de semmi. A GOOGLE képeknél a Wartburgokra kétféleképpen láttam felszerelve, vagy az ajtólapra,
/ez lehet a gyári megoldás/, vagy az üveg keretére csavarozva, de hogy melyik autó visszapillantója lehet azt nem tudni.
Esetleg a nemetek? :-) vagy nekik is sok a ket milcsi. Merthogy most elegge felmentek naluk az energiaarak, nem marad mit elkolteinuk.
Feknyereg: nalam ketevente vizsgara megmozgatjak a tarcsafek dugattyuit, az szokott benne megszorulni. Onnan erezheto, hogy megrovidul a pedalon a fekut, es azonnal kemenyen reagal. Megmozgatas es legtelenites utan erezhetoen nagyobb a pedal fekutja, es erzesre olyan rugalmasabban viselkedik. Kb. max egy evig birja igy, aztan megint szorulni kezd. Elovizsgan persze elojon mindig a fekjavitas szuksegessege. A fentiek szerint megszunik tehat a hiba egy jo idore. Vizsgara, tehat ketevente, csereltetem a dot4-es fekolajt. A dobfekek munkahengerei surubben adjak meg magukat, kb 10...15 evente. Legutobb vmi olasz gyartmany kerult bele, lekopogom, de egesz jol birja. :-)
Lehet csak nekem nincs szerencsém, de átlag 12 évente féknyereg felújítás befigyel. Először csak a porvédők szakadnak ki, bele megy a por/víz. Por megkarcolja a keménykrómozott fékdugattyúkat, víz megrozsdásítja. Utána ha már elég kopott a betét is, amelyik oldalon kevésbé megy vissza a fékdugattyú, elkezd ék alakúra kopni. Majdpedig megszorul. Menet közben ez jelentős hőtermelődést okoz, a fékkörben megnő a nyomás, a másik oldali kerék is megáll. Addig továbbmenet sem lesz, amíg nem nyitunk rá a légtelenítő csavarra mondjuk praktikusan a motortérben.
A kotyogósságot is nézd. Terhelés nélkül forog, de terhelve szorulhat. Anno apám cserélte az első kerékcsapágyakat. Egy fél év után már volt egy kottyanásuk.
Szerintem teljesen normális, bár soha nem szoktam méregetni, de nekem is kb. ennyi idő alatt lassul le. A Wartburg kb. 900 kg, a 3 éves Seat feltételezésem szerint legalább 1200, ez is befolyásolja. Meg persze lehet a Wartburg hajtóműnek valami forgási ellenállása alapból kicsit nagyobb. Nem hiszem hogy gond lenne :)
Amúgy ne is azt nézd hogy melegedik-e a fék. Én mindig úgy szoktam megállni, ha nem nagyon hirtelen kell, hogy az utolsó pillanatban, mikor már majdnem megállt az autó, elveszem a féket, és akkor lehet érezni, hogy ha arról az éppenhogy gurulásról természetellenesen gyorsan áll meg, vagy tényleg fékeződés nélkül (ha jó, akkor sok helyen még el is kezd kicsit visszagurulni pár centit néha). Ezzel a gyakorlattal a normál közlekedés közben folyamatosan monitorozható, hogy a fék befogva marad-e, vagy jó.
Fúú nekem is rossz látni, hogy összetörtek..ráadásul úgy, hogy az enyém is pont ugyanilyen, még a színe is. Sajnos nincs sok alkatrészem amit fel tudok ajánlani,de van két új első lámpám és lölhárító sarok.Ha kell, szólj!
Más, egy kis vitaindító!
Szerintem a Wartburgom nagyon rosszul gurul, ha elveszem a gázt 60nál kb 10-12 másodperc alatt lelassul 50-re. Kipróbáltam a másik off autómat, egy 3 éves seat, az 23mp alatt lassul le üresben 60ról 50re..
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ez a jelenség normális, vagy kezdjek hibát keresni? Fékeken nem érzem, hogy melegednének, guminyomás jó.
Elég rossz ilyet látni,amikor összetörik az eszetlenek a nagy becsben tartott járműveket.Pécs mellett lakom,de minden nap áthaladok a városon munkahelyre menet,és borzalmas a közlekedési morál.Ez csak vidék még nem is a nagyváros,de itt is úgy közlekednek,hogy a nagy részétől azonnal bevonnám a jogsit.
Csak annyit szeretnék hozzátenni,ha javításra kerülne sor,akkor szívesen fel tudok ajánlani egy színben passzoló homlokfalat lámpákkal együtt.Gyári patinás festésű,nagyjából a tiédhez hasonló évjáratról bontottam.Nekem viszont nem kell,csak tárolgatom,szívesen átpasszolnám.Nem kérnék érte semmit,csak a szállítás díját,mert el tudnám postázni.Sajnos mostanában nem járok Budapest közelében,de ha mennék akkor még szállítási költség sem lenne,az autóban elférne.Ha esetleg érdekel a dolog,jelezd és küldök képeket róla.
Itt a kárszakértő jegyzőkönyve, kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Nagyon normális volt, sajnálta az autót, de összeget nem tudott mondani. Gyakorlatilag totálkárra vette az autót.
Ó, sajnálom! :( Hullanak a veteránok. Egy hete a Moszkvics ment a levesbe egy figyelmetlen öreg néni miatt... Ha nem volt rossz állapotú az autó, nem lehetetlen hogy értelmesen fizet a biztosító, nekem jó tapasztalatom van. Annyit adtak, amennyiért szerintem el se lehetett volna egyhamar adni a kocsit. Persze jobban örültem volna, ha megmarad.