Azért a követési távolság be nem tartása és az a másik főszabály, hogy párhuzamos közlekedésű úton nem megyünk a másik mellett pont a lentebb említett kikerülhetetlenség miatt fontos lenne, de leszarják, mert mindig mindent leszarnak.
Az nem szerepelt a videóban, hogy a kerékpárúton most már végig lehet menni a hídig, vagy a Rákóczi-híd alatt ott ül-e a cerbereus, hogy le kell szállni, és tolni kell....
"Jó, aki a Lágymányosi hídon teker.., az vagy nem normális, vagy eltévedt."
Egyetértek. De a baleset nem azért következett be, mert a kerékpáros nem tartott jobbra, vagy az implicit behajtási tilalmon túl szabálytalan volt, hanem azért, mert a forgalomban részt vevő, őt elgázoló autós nem is számított, számíthatott arra, hogy ő majd ott lesz. Ilyen kényszerhelyzetbe pedig nem csak a Lágymányosi hídon lehet kerülni, hanem bármely úton, ahol egy nagyobb jármű kitakarja a kerékpárost a mögötte közlekedő elől, és amúgy tilos ott bringázni, tehát nem számítanak rád. Ez igaz lehet olyan utakon is, ahol kint van a tiltó tábla, a kerékpáros mégis arra megy, mert arra rövidebb, vagy épp a fagyökerek szétnyomták a kerékpárutat. A kerékpároson pedig nem segít az, ha mondjuk utólag az autóst is megrángatják, mert megfelelő reakcióidővel elkerülhette volna a bajt.
Valószínű nem olvastad el figyelmesen, miért választottam szét a két, különböző célú kerékpározást.
Ha valaki sport céllal teker, akkor több lehetősége van elkerülni a kötelezően használandó kerékpárutakat, hiszen az indulási helyéről több irányba el tud indulni sportolni.
Ha valaki közlekedési céllal teker, akkor a kiindulási helyéről el szeretne jutni egy célhelyszínre, ha ezen az úton van kerékpárút, akkor sajnos használnia kell a jelenlegi szabályok alapján.
Tehát, ha sportolsz, és haladnál normál tempóval a 20 km/h-val gyalogoskerülgetés helyett, akkor egy olyan utat kell választani, amellyel nincs párhuzamosan ilyen kerékpárút, és akkor városon belül 40, azon kívül 50 vége.
Továbbá az is, mikor azt akarja valaki szálazni, hogy a bringás az adott pillanatban sportol vagy közlekedik. Hát nem mindegy?
Lehet sportolva is közlekedni, továbbá közlekedve sportolni! :-D
Ha a 78 éves Juliska néni a tanyabájkján kiteker a temetőbe meglocsolni a virágokat a férje sírján, az közlekedés. De ha ugyanazon a bicajon, ugyanazzal a sebességgel délután megy három kört a faluban, hogy formában tartsa magát, az már sport? :-D
Milyen különbség ez a többi közlekedő szempontjából? SEMMI!
Jó, aki a Lágymányosi hídon teker.., az vagy nem normális, vagy eltévedt.
Kisebb csemetém pl. a Megyeri hídra tévedt valamikor, elég régen. Igaz, ott van leállósáv, megúszta.
Kicsit időigényes, de, ha bejön, nagyon megéri a bringagyász elkerülő lehetőségeket felkutatni. Veresegyház pl. tele van kerékpárúttal, mégis van két-három megoldásom arra, hogy jó minőségű, kisforgalmú utakon kerüljem el ezeket. 0 - 1 km plusz távot jelent attól függően, hogy melyiket választom.
Ott van Mezőkövesd. Ha Borsodivánka felé megyek adódik az elég borzalmas verzió. Ráadásul ott nagyon öntudatos autósok vannak, nagy-nagy dudákkal, amiket használnak is. Egy utcával beljebb sima úton, senkitől sem zavarva gurulhatok.
A Balaton északi partján is bőven adódik elkerülő lehetőség és erre szükség is van, ha jó időben járok arra (rosszban miért mennék?). Almádi után nem sokkal fel kell cuppanni a Római útra Aszófőig lehet utazni úgy, hogy csak egy kicsit több szintet szed össze az ember, mint lent. Zánkánál meg külön élmény letérni a Káli-medencébe, hogy csak Tördemicnél kelljen visszatérni a fogtömést lazító útra.
Arra azért érdemes figyelni, hogy ahol a kerékpáros expliciten (tiltó tábla) vagy impliciten (párhuzamos kerékpárút) nem kerékpározhat, ott az úrvezetők nem is feltétlen számítanak a megjelenésükre.
A Rákóczi hídon jópár hónappal ezelőtt ez egy kerékpáros életébe került, a 2×2 sávon egymás mögött mentek az autók, aki elgázolta a kerékpárost, az annyit látott, hogy az előtte haladó autó hirtelen a külső sávból behúzta a járművét balra, és már ott is volt a dombnak felfelé tekerő bringás. Mivel a gázoló mellett a belső sávban is haladtak, neki nem volt hol kerülni. Egy olyan közúti környezetben, ahol az a bevett, hogy haladsz 70-nel (városon belül, szabályosan), a csőkorlát túloldalán ott a kerékpárút, nem számítasz arra, hogy az előtted lévő jármű takarásából egyszercsak felbukkan egy lassan haladó kerékpáros, vagy éppen rolleres.
Totál megértem, hogy egy rakás kerékpárút szar mondjuk országútival, de ha tényleg a sportolás a cél, és nem A-ból B-be eljutni, akkor kell keresni olyan közeli utakat, amelyeknek jó az aszfaltja, de nincs vele párhuzamos kerékpárút, vagy olyan kerékpárutat, amin nem az andalgó, lassabb forgalmat kell kerülgetned. Ha a kerékpározás célja a közlekedés, és nem opció sport célból ideális környezetet választani, akkor az A és B közötti útvonalat kell a kerékpár jellemzőinek, a kerékpáros rutinjának és a közúti közlekedés szabályainak megfelelően megválasztani.
---
A Zugló-Újbuda távot viszonylag gyakran megteszem kerékpáron. Egyedül Városliget - Andrássy út - Nagykörút - Petőfi híd (út) útvonal, ha a kevésbé rutinos és robbanékonyan startoló barátnőmmel megyek, akkor végig a Hungária melletti önálló kerékpárúton. Előbbi 30 perc (szabályosan), utóbbi 55 perc (szabályosan), ráadásul utóbbinál az útminőség is borzalom, sok kényszerű várakozással. De ez egy döntés, és tekintettel vagyok a lassabb, autóforgalomtól jobban szeparált kerékpáros infrát kereső társaságra. Országútival biztosan nem mennék azon a szutykon.
Nekem abból lett elegem, hogy ez a néhány "megmondóember" (lehet, nem is ember, hanem robot) kinyilatkozta, hogy hol és milyen biciklivel kell járniuk az embereknek. Pontosabban hol nem kéne bizonyos bringákkal közlekedni.
Nem kérek belőlük. Az orosz "félversenytől" kezdve a Csepel országútin és Magellán, Merida montikon át eljutottam a nekem tetsző országútikhoz és semmi agyalágyult elfogult szövege miatt nem mondok le róluk.
Sokan csak olvassák a topikot, de ritkán/keveset szólnak hozzá. Ők tanulhatnak abból, amiről vitázunk. Pár éve a Balaton északi partján jöttem visszafelé, amikor egy motoros rendőr kiintett, és megkérdezte, hogy miért nem a bicigliúton megyek, illetve nem csak én, de majdnem az összes olyan, aki ilyen vékonykerekű biciglis? Elmagyaráztam neki, hogy azért, mert a fák györei miatt a bringaút 15-el sem használható, mert 7,5 bar nyomás van a gumiban. Aztán ott a sok kaskala, akik a teszkóbájkkal mennek mindenfelé egyszerre, de leginkább egymás mellett, és nem veszik észre, hogy én szemből jövök, és hát így hátulról sem lehet megelőzni őket. Üvegcserép, kutya, stb. itt is játszik. A rendőr végighallgatott, megértette, megköszönte a felvilágosítást, aztán elváltunk.
Ha segíthetek: szokj le ezeknek a xaroknak az olvasásáról. Hidd el, jobb lesz neked. Ez a három-négy baromagyú osztogathatja itt az észt, de majd elegük lesz belőle, ha senki nem ugrik.
Csak a reakcióidat látom, nem olvasom röfögéseiket (mint anno' a néhai drrrrmarcony esetében sem) és nem értem, miért kínzod magad. Ezeket az egybiteseket úgysem tudod meggyőzni. Kapcsold ki őket - vagy ne és küzdj velük értelmetlenül.
Igen, azért megyek országútival patentpedállal kerékpározni, hogy kombájnokat fotózzak, zsarukkal beszélgessek, susnyásban sétáljak a karbontalpúban. Nem mellékesen, keress rá egy biciggliút és egy kombájn fényképére, majd próbáld meg kiokoskodni, hogyan fér el mellette a bringa.
Azt nem értem, hogy engem nem zavar, hogy a balherék a bringaúton tekeregnek, akkor őket miért zavarja, hogy az országútis az országúton megy?
És aki pl. Bp-en lakik, az soha ne menjen máshová pl. napi edzésre, csak (kvázi megkötözött lábú csirkeként) egy akkora "körben", ahová el tud tekerni esténként, munka után. :-D :-D
Lófasz lófasz lófasz. Ne rinyáljál. Leszállsz, lefotózod a kombájnt, szólsz a rendőrségnek, szólsz a kombájnosnak, szólsz az illetékes elvátrsnak, ajd szépen leszállsz arróla lófasz bringáról eltolod a kombájn mellett felülsz és bringázol tovább.