Nogo ! (815)
"Itten már megint ellentmondás van. Ha a MÁV enged, akkor az kapkodás? Ha nem enged, akkor az diktatúra. Amit a VDSZSZ nyújt be, az "kompromisszum". Amit a MÁV, az "egyoldalú sértés". Hogy van ez? Aki dolgozik, az a vezetőknél akarja magát benyalni? És aki nem dolgozik? Az meg a szakszervezetnek akarja benyalni magát! "
A helyzet nemilyen egyszerű. A MÁV Rt. arra építette a stratégiáját, a kiadott belső közlemények alapján ez egyértelműen látható volt, hogy sikerül a munkavállalókat megfélemlíteni, és félrevezetésekkel, és fenyegetésekkel(!!) a munka felévételére rávenni. Azt akarták elérni, amit a múlt év januárjában, hogy megosztják a dolgozókat. Most ez nem jött be. Ezért kezdenek most gondolkozni, hogy a probléma megoldása nem is lesz olyan egyszerű, megállapodás kell, és nem diktálhatnak! Néhány mozdonyvezető, nem tagja a MOSZ-nak. Ezek külön szakszervezetet szerveztek, az élükön a MOSZ múlt évben leváltott elnöke, aki már presztizsnek tekinti, hogy a volt szakszervezetével ellentétesen cselekedjen. Ezt a MÁV úgy állítja be, hogy a mozdonyvezetők megosztottak. Tipikus félrevezetés, ami nem idegen a kommunikációs irodától.
A VDSZSZ javaslatából látható, hogy nem is olyan nagy követeléseik vannak, ami látható a 813. hozzászólásomban is. Azt gondolom, ezek a követelések nem olyan nagyok, mint amekkorának a PR iroda beállítja.
"Egyébként öröm látni, hogy mennyire örülsz, hogy akár több mint 3 hétig nem kell dolgozni. Lehet hogy utána se. "
Természetesen nem annak örülök, hogy nem kell dolgozni, hanem annak, hogy végre a MÁV vezetői elkezdtek komolyabban tárgyalni.
"Én meg azt hittem, hogy jó informatikai szakember. A vasúthoz nem ért , de hogy a tanult szakmájához sem... :-)))))))"
Kálmán, te a honlapod szerint egy 22 éves forgalmi szolgálattevő vagy. Jobban értesz a vasúthoz, mint a közlekedési miniszter? "
Ezt egy szóval sem mondtam! DE, ha miniszter volnék, nem engedném meg azt magamnak, megsértve több, mint 50 ezer embert, hogy olyan kijelentést tegyek, hogy nem láttam dolgozó vasutast. Ez két dolgot jelenthet:
1. Meg akarta sérteni a vasutastársadalmat.
2. Tényleg ennyire nem ért hozzá, de akkor mit keres ott?
Mellesleg, ha a frekvencia pályáztatáson is vesztett bevételekett, akkor tényleg, mit keres ott?
lujza ! (816)
" Miért is nem adja ki a MÁV a nem sztrájkolók fizetett szabadságát ???"
Mert, ha véget ér a sztrájk, ki dolgozna? Ha kiadják a szabadságot, és a munkavállaló elmegy távoli rokonaihoz, ki venné fel a munkát, ha sikerül megegyezni ?
freeze flash !(817)
"Újfent megjegyzem, kedves Kálmán - amire régebben sem válaszoltál semmi érdemlegeset -, hogy Nektek semmi sem jó. Ha van rajta sapka, azért, ha nincs rajta, azért. Ha van tüze azért, ha nincs tüze, azért. Ha öngyújtója van...stb. folytassam? Ismered... :-) Most akkor mi a jó büdös *******-t is sztrájkoltok? Az, hogy el kéne már dönteni, csak egy hüje kívánság a részemről. De hogy Ti sem tudjátok _egymás_ között eldönteni?! :-OOOOO "
A VDSZSZ közleménye tartalmazza. De, most a kedvedért nézzük végig:
>Alapbéremelés mértéke 6,00 % <
Ez kisebb, mint amit a MÁV -törvényt sértve- egyoldalúan végrehajtott. Ez mindenkit érint, aki a bértábla szerinti besorolásban dolgozik.
>1999. évi teljesítményjutalom alapbéresítése 1,50 % <
A teljesítményjutalom beépítése az alapbérbe, amit így biztosan megkap mindenki, és nem csak a vezetők.
>Soros előrelépés bértömegének felhasználása alapbéremelésre 1,70 % <
A 3 évenként esedékes soros előreléptetés végrehajtása. Ez kb. minden 3. munkavállalót érinti.
>A 2000. évi prognosztizált hazai össztermék (GDP) növekedés fele, mínusz az 1999. évi
bérintézkedések áthúzódó hatása és a balesetmentességi jutalom kiterjesztése 1,58 % <
A balesetmentességi jutalom a végrehajtó szolgálatban dolgozó, fizikai munkát végzőkre történő kiterjesztése. Ez a legrosszabbul fizetett fizikai dolgozóknak jelent fizetésemelést.
>A kollektív szerződéssel kapcsolatos viták továbbra is a munkarendek alkalmazásával, bevezetésének lehetőségével kapcsolatban folynak.
A MÁV vezetése továbbra is ragaszkodik az egyoldalú szabályozás lehetőségéhez. <
A munkarendek bevezetése sok embert érint, amivel a MÁV-nál nagyon könnyen vissza tudnak élni a vezetők. Személyesen láttam egy esetet, amikor a dolgozót olyan helyre helyezték át (a törvény szerint engedélyezett 3 hónapra), amit nem tudott vállalni, és csak a főnöke jóindulatán múlt, hogy belement a közös megeggyezéses felmondásba, így a végkielégítést megkaphatta a dolgozó. Azonban rákényszeríthették volna arra is, hogy mondjon fel, ezzel elesett volna a végkielégítéstől is.
A MÁV kitalálta, hogy a munkarendek kidolgozása során a szakszervezeteknek nem biztosít beleszólási lehetőséget, amihez a tárgyalások folyamán továbbra is ragaszkodik.
>>A kollektív szerződés bizonyos elemeinek munka törvénykönyvi szintre való leszorítása az elmúlt tíz év során közösen megteremtett, a vállalati kultúra részévé vált szabályozások teljes elvetését jelenti. Ez a kapitalizmus korai időszakára jellemző állapotokat eredményezne a munkáltatás terén. Az egyoldalúan végrehajtott bérfejlesztés és differenciálás után, mikor tovább nyílt az olló a vezetők és vezetettek között, senkinek ne legyen illúziója, hogy milyen jövő vár azokra, akik nem képesek érdekeikért kiállni. <<
A kollektív szerződés sok olyan szabályozást tartalmazott, ami növelte a munkavállalók munkajogi biztonságát. Nehezebben tudott a vezetés jogtalan eszközöket alkalmazni.
>Amit a MÁV szakszervezeti kiváltságok, illetve az irányítás visszaszerzése címén harsog az nem más, mint:
a munkavállalók kontroll nélküli vezénylése, kirendelése <
Ez amit már említettem.
>vasútvonalak, munkahelyek megszüntetése <
Ezzel rendkívül nagy társadalmi problémákat okoznak, aminek következményei nagyon súlyosak. A legnagyobb baj, hogy mindezt önös érdekeik miatt teszik, mindenféle komoly gazdaságossági számítás nélkül! (Ugyanis ilyen elvégzése során kiderülne, hogy nem kell ezeket a vonalakat megszüntetni.)
>a vasút nagy értékű állóeszközeinek, ingatlanainak kíváncsi tekintetektől mentes privatizálása <
A privatizációs ügyekből befolyó bevétel pedig eltünik. Ebből a társadalom nem lát semmi hasznot. Nem véletlenül akarják a szakszervezeteket kizárni a privatizációs ügyekbe való betekintésbe. Nem ez lenne az első botrányos ügy, ami a szakszervezetektől indult ki. (Pl.: Lupis-Postabank ügy, fuvardíjkedvezmények ügye).
Arra, ahogy privatizáció zajlik, egy példa:
Záhony térségében eldöntötték, hogy bezárnak egy rendezőpályaudvart. A választás Fényeslitke-északi rendezőre esett. Szakértők szerint ez Magyarország legmodernebb pályaudvara, sok milliós, milliárdos érték. Egy hibája van: rossz helyen van. Egyes érdekcsoportok ugyanis ezt a területet szemelték ki egy ipari park számára. Következmény: a MÁV vezetői döntöttek, el kell adni, le kell bontani. Hogy mi ösztönözte ezt a döntést? Miért nem egy rosszabb állapotú pályaudvart választottak? Miért akarják a legjobbat lebontani? Szerintem elég egyértelmű.
Állítólag már arról is gondolkoznak, hogy a Déli Pu.-t is eladják, mert egyes érdekcsoportok szeretnének bevásárlóközpontot építeni a jó helyen lévő ingatlanon.
Szépen leépítik a magyar vasutat, miközben egyes érdekcsoportok és a MÁV vezetők jól járnak.
>a szociális ellátások szűkítése<
Az üdülők eladása, csak arra lennék kíváncsi, ki veszi meg, és mire költik a bevételt !
>Nagyjából ezek az elemek biztosítanák a kívánt hatékonyság növelést, ugyanis fejlesztésekről, beruházásokról egyelőre szó sincs. >
Erről szól az egész. Leépíteni mindent, amit lehet a vezetők a magáncégiken keresztül megszerzik.
Miért nem attól várják a hatékonyság növekedését, hogy növelik a szolgáltatás színvonalát, jobb kocsikat, több vonatot közlekedtetnek???
Azért, mert annak a haszna csak később jelentkezik, látványos javuláshoz idő kell, amit a vezetés nem akar megvárni, ők gyorsan akarnak pénzekhez jutni, nem törődve azzal, hogy mi lesz a jövőben.
>A menedzsment elbizakodott, gőgös magatartását mi sem jellemzi jobban, hogy a 17. órájába lépő sztrájk alatt a MÁV vezetése még nem volt képes tárgyalóasztalhoz ülni. Telefonon üzengetnek az érdekképviseleteknek és óráról órára halogatják a tárgyalások ismételt megkezdését. Nekik nem sürgős. Úgy tűnik, csak a munkavállalóknak kell, hogy lelkiismeret furdalása legyen a nemzetgazdaságnak okozott kárért. <
Ez is a vezetésre jellemző. Abban bíztak, hogy kifullad a sztrájk. Nem jött be, és ezért 34 órával később leültek tárgyalni.
"Ez lenne az igazi megoldás, de kivitelezhetősége szinte 0. Csak azért is, mert a MÁV vezetői a tőlük nem idegen törvénytelen eszközök alkalmazásával, ezt megakadályoznák." Ha csak egy kicsit is belegondolsz, ilyetén eszközök alkalmazása esetén nem sztrájk nem lenne, de ekkora arcotok sem. Ha még lenne egyáltalán... :-(((((( "
A törvénytelenséghez: jelenleg a munkaszerződésem és azoké akik később kerültek a vasúthoz, félévente van hosszabbítgatva, mert azt mondta a főnököm, hogy ezzel tud bennünket megfélemlíteni(!). A módszer törvényellenes, (a Munka törvénykönyv 4 §-al ellentétes) de ha szólni merünk, felmondanak.
Kozma Kálmán