Keresés

Részletes keresés

alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 851
Nem annyira értetlen, mint kíváncsi. :-)

A mv-k meg menjenek dolgozni. Azért fizetjük őket - ha nem tudnák.

Előzmény: pulo (850)
pulo Creative Commons License 2000.02.03 0 0 850
Ha nekem kevesebb, neki miért legyen több, és hogy gondolja, hogy még tesz is érte.
=
Ha nekem nincsen tehenem dögöljön meg a szomszédé is.
Ennyire értetlen vagy ;-) ?
Előzmény: alfalfa58 (848)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 849
Oulo! Érvelésed nem változtat azon, hogy a sztrájk azokat szivatja meg, akiknek semmi köze az egészhez. Nem a kormányt, nem a MÁV-ot, az egyszerű embereket és magukat a vasutasokat.
Előzmény: pulo (847)
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 848
Hát akkor meg én nem értem. Miért dögöljön meg a mv tehene?!
Előzmény: pulo (847)
pulo Creative Commons License 2000.02.03 0 0 847
Kossuth rádió magyarországról jövök 17 óra után.
A riport beharangozója és fő témája:a mozdonyvezető nem volt hajlandó elvinni a vérkészítményt egy sürgős műtéthez, mivel sztrájkol, -nyilatkozta a vérellátó munkatársa, aztán kiderült hogy a darabáru fuvarozást végző cég (MM cargo, tisztán vasuti tul. Kft.)nem vette fel a szállítmányt. Ebből mi marad meg az emberekben : a mv nem vitte el
Előzmény: medve (844)
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 846
Így már világos. Nemde, medve? :-)
Előzmény: pulo (845)
pulo Creative Commons License 2000.02.03 0 0 845
Persze, ismerjük, magyar mentalitás: dögöljön meg a szomszéd tehene!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: Darrow (839)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 844
Nem értem, mit akarsz evvel mondani.
Előzmény: pulo (843)
pulo Creative Commons License 2000.02.03 0 0 843
Vér !?
A mv. nem vitte el, mondjak az országos közszolgálatiban, aztán gyorsan kiderül, hogy az M.M. cargo a felelős.
HÁT EZ HOGY NÉZ KI!!!!!!!
Ha a korházba azt mondja a portás nem tudja merre van a doktor ÚR, én rohanjak az országos médiékhoz, hogy az egészségügy nem vállalja az ellátásomat, hiába fizetem a TB-t meg az adót!
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 842
:-DDD!

(De kár, hogy Gaskó és Tsai Mercedessel járnak!)

Előzmény: Darrow (839)
Darrow Creative Commons License 2000.02.03 0 0 841
Kedves Medve!

Nekem csak a "hóhért akasztják" jutott eszembe, mivel a Borsik-brigád a szakszervezet élcsapata.
Miattuk megy haza néhány tízezer dolgozó vasutas is pár órával később.

Előzmény: medve (840)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 840
Kedves Darrow!

Őszintén mondom, sajnálom a mozdonyvezetőt. Én nem őt okolnám a kényelmetlenségért, hanem a szakszervezeti vezetőket.

Előzmény: Darrow (839)
Darrow Creative Commons License 2000.02.03 0 0 839
Egy kis pihenés, lányok-fiúk!

Környékbeli mozdonyvezető busszal akart hazamenni, de ismerték és az utasok nem engedték fel, mondván, menjen haza az "elégséges szolgáltatással."

medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 838
A MÁV-nak, mert illogikusnak tartom a szakszervezetek 8.5%-nál nagyobb követelését és szeretnék vasúti reformot, hogy ne az én adómból pótolják évről-évre végeláthatatlanul a veszteséget.
Előzmény: BITBULL (833)
alfalfa58 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 837
1. Én - eléggé el nem ítélhető módon - sztrájkellenes vagyok ab ovo.

2. Különösképpen akkor tartom a sztrájkot visszataszítónak, ha

a. kristálytiszta politikiai eszközként használják (lásd taxisblokád), vagy, ha

b. pitiáner korrupt alakok kis egyéni pecsenyécskéjüket óhajtják más kárára sütögetni.

:-(

Előzmény: BITBULL (831)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 836
A legutolsó hírek szerint nem igazán látom, hogy közeledtek volna az álláspontok.
Előzmény: Fecóka (835)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.03 0 0 835
Biztos hogy szükségünk van nekünk ennyi vasutasra?
56500-ra? Nem. De 15-20 ezerrel kevesebbre igen! Lehet, hogy nem kell mindenhol fenntartani a vasúti forgalmat, esetleg néhány helyen a személyszállítást kellene csak megszűntetni. Nem kell minden állomásra szolgálat, ahol semmi más nem történik, mint átmegy rajta a vonat. Nem kell 8 területi igazgatóság, lehet, hogy bőven elég lenne 3. Na ezt próbáld meg keresztülvinni! Tudod hány ember kapna mindjárt jóval kevesebbett, és mennyinek kellene elmennie, esetleg vissza vasutasnak? Mennyien próbálnák meg bebizonyítani, hogy nélkülük megáll a vasút?
Ahoz az kellene, hogy a MÁV vezetői, valóban vállalatvezetők legyenek, és ne "csoportvezetők", akik nem tudnak/mernek döntést hozni.
Fecó
Előzmény: Fecke (834)
Fecke Creative Commons License 2000.02.03 0 0 834
Biztos hogy szükségünk van nekünk ennyi vasutasra?
BITBULL Creative Commons License 2000.02.03 0 0 833
Én kérdeztem először.:-)
És Te kinek?:-)
Előzmény: medve (832)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 832
Bitbull! Te most kinek szurkolsz?
Előzmény: BITBULL (831)
BITBULL Creative Commons License 2000.02.03 0 0 831
Kedves alfalfa58!
Azt kérdezném Tőled,amit már a másik topikban is.
Amikor a vasutasok a Horn-kormány idején sztrájkoltak,kinek "szurkoltál"?
nevtelen Creative Commons License 2000.02.03 0 0 830
"Az üdülők eladása, csak arra lennék kíváncsi, ki veszi meg, és mire költik a bevételt !"

Khm, khm, khm... Valami Padlizsán, vagy Paszternák nevű ember szokott munkásüdülőket venni. Érdeklődj a szaxervezeteknél biztos már tudják...
;-)

Előzmény: kkalmi (824)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.03 0 0 829
kkalmi:
">vasútvonalak, munkahelyek megszüntetése <
Ezzel rendkívül nagy társadalmi problémákat okoznak, aminek következményei nagyon súlyosak. A legnagyobb baj, hogy mindezt önös érdekeik miatt teszik, mindenféle komoly gazdaságossági számítás nélkül! (Ugyanis ilyen elvégzése során kiderülne, hogy nem kell ezeket a vonalakat megszüntetni.)"
Én sem értem miért akarnak olyan jól menő vonalakat megszüntetni, ahol naponta akár 4-5 pár BZ motorvonat elszállít vonatonként mindjárt vagy 8-20 embert? És ezeken a vonalakon jó esetben van még hetente vagy 3-4 félig rakott tehervagon is! És ezen vonatok, és vonalak fenntartása naponta mennyibe is kerül? Szorozd be 365 nappal, és kapaszkodj meg az íróasztalodba, amikor elolvasot a számológép kijelzőjén a számokat! Meséld már el nekem, hogy egy ilyen vonalon egy forgalmi szolgálattevő, miután elmeneszti ezt a 4-5 vonatot mi a fenét csinál? Egyáltalán, minek van ott? (kereszt úgy sincs) Tudomásul kéne végre venni, hogy ezen vonalak nagyrésze akkor épült, amikor a Vasútnak, még a szekér volt a vetélytársa, és nem a busz, meg a teherautó. Milyen rendkívül nagy társadalmi problémákra gondolsz? Azokra, a sokszorosított levelekre, meg néhány halottak által írt levelekre, vagy az aláírásokra, amikről kiderült, hogy skan azért írták alá, mert azt hitték, hogy építendő új benzinkút miatt gyűjtenek aláírást?A vasút arra való, hogy nagy mennyiségü árut, sok utast GYORSAN és PONTOSAN elszállítson nagy távolságokra. Persze ettől függetlenül sajnos sok esetben nagy baromságokat csinálnak ez igaz.
És honnan keletkezik a veszteség? Azon vasutasoknak ki kell fizetni a bérét (és azok járulékait!) akik a sztrájk alatt dolgoztak -illetve egy fenét dolgoztak, de felvették a munkát. Ugyanakkor a tehervonatok nagy része nem közlekedett, amiből viszont nyeresége lenne a MÁVnak. De ezért van a sztrájk, hogy veszteséget okozzanak a munkaadónak.
Fecó
Előzmény: kkalmi (824)
initex Creative Commons License 2000.02.03 0 0 828
kevi:
Jajjjj! Tanultal volna nemi kozgazt ;)

Azok a boduletes vesztesegek ugy jonnek ki, hogy ha dolgoznanak a sztrajk idejen, akkor lenne mondjuk X Ft veszteseg, ha pedig nem dolgoznak, akkor Y Ft lesz osszessegeben a veszteseg, ami joval nagyobb az X-nel.
Tehat ha munkaval 1 millio Ft lenne a veszteseg, es a sztrajk miatt 10 millio Ft, akkor az a "boduletes" veszteseg 9 millio Ft, ami a "sima" veszteseg 10-szerese.

Előzmény: kevi (826)
medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 827
Kevi! Tudod ha nem lesz reform, akkor mindig hatalmas veszteség fog képeződni. És ha veszteségről beszélünk, nem árt tudni, hogy azt az adófizetők pénzével hozzák helyre. Amúgy nézd a híradásokat, a vasutasok is nyilatkoznak.
Előzmény: kevi (826)
kevi Creative Commons License 2000.02.03 0 0 826
Látom van itt felkészült ember, aki felhomájosít. Nem értem, hogy miért hangsúlyozza a MÁV vezetése, hogy alig sztrájkolnak, hiszen így sem megy semmi. Szerintem a szakszervezet sem erőlteti a többieket, hiszen így nem fogy a sztrájkalap.
Nem értem, ha a MÁV veszteséges, akkor hogyan jönnek ki azok a bődületes veszteségek a sztrájk idejére. Tudjátok Khon bács, aki a veszteséges bolt zárvatartásából él meg. a sztrájkon kívüli időben mindig arról sír a vezetés, hogy milyen veszteséges neki a személyszállítás. Akkor igazán balfékek lehetnek ott, hogy mindig csak veszteség képződik.

medve Creative Commons License 2000.02.03 0 0 825
Kedves kkalmi! A vasutasokat az osztja meg, hogy a követelések irreálisak, szakszervezeti vezetők presztizséért és politikáért sztrájkoltatják őket. Nem olyan bonyolult a helyzet: 30 milliárd veszteség mellett 8.5%-os béremelés. Nem sztrájkolnék én sem, attól függetlenül, hogy a jogos munkabeszüntetéseknek híve vagyok.
Előzmény: kkalmi (824)
kkalmi Creative Commons License 2000.02.03 0 0 824
Nogo ! (815)

"Itten már megint ellentmondás van. Ha a MÁV enged, akkor az kapkodás? Ha nem enged, akkor az diktatúra. Amit a VDSZSZ nyújt be, az "kompromisszum". Amit a MÁV, az "egyoldalú sértés". Hogy van ez? Aki dolgozik, az a vezetőknél akarja magát benyalni? És aki nem dolgozik? Az meg a szakszervezetnek akarja benyalni magát! "

A helyzet nemilyen egyszerű. A MÁV Rt. arra építette a stratégiáját, a kiadott belső közlemények alapján ez egyértelműen látható volt, hogy sikerül a munkavállalókat megfélemlíteni, és félrevezetésekkel, és fenyegetésekkel(!!) a munka felévételére rávenni. Azt akarták elérni, amit a múlt év januárjában, hogy megosztják a dolgozókat. Most ez nem jött be. Ezért kezdenek most gondolkozni, hogy a probléma megoldása nem is lesz olyan egyszerű, megállapodás kell, és nem diktálhatnak! Néhány mozdonyvezető, nem tagja a MOSZ-nak. Ezek külön szakszervezetet szerveztek, az élükön a MOSZ múlt évben leváltott elnöke, aki már presztizsnek tekinti, hogy a volt szakszervezetével ellentétesen cselekedjen. Ezt a MÁV úgy állítja be, hogy a mozdonyvezetők megosztottak. Tipikus félrevezetés, ami nem idegen a kommunikációs irodától.
A VDSZSZ javaslatából látható, hogy nem is olyan nagy követeléseik vannak, ami látható a 813. hozzászólásomban is. Azt gondolom, ezek a követelések nem olyan nagyok, mint amekkorának a PR iroda beállítja.

"Egyébként öröm látni, hogy mennyire örülsz, hogy akár több mint 3 hétig nem kell dolgozni. Lehet hogy utána se. "

Természetesen nem annak örülök, hogy nem kell dolgozni, hanem annak, hogy végre a MÁV vezetői elkezdtek komolyabban tárgyalni.

"Én meg azt hittem, hogy jó informatikai szakember. A vasúthoz nem ért , de hogy a tanult szakmájához sem... :-)))))))"
Kálmán, te a honlapod szerint egy 22 éves forgalmi szolgálattevő vagy. Jobban értesz a vasúthoz, mint a közlekedési miniszter? "

Ezt egy szóval sem mondtam! DE, ha miniszter volnék, nem engedném meg azt magamnak, megsértve több, mint 50 ezer embert, hogy olyan kijelentést tegyek, hogy nem láttam dolgozó vasutast. Ez két dolgot jelenthet:

1. Meg akarta sérteni a vasutastársadalmat.
2. Tényleg ennyire nem ért hozzá, de akkor mit keres ott?
Mellesleg, ha a frekvencia pályáztatáson is vesztett bevételekett, akkor tényleg, mit keres ott?

lujza ! (816)

" Miért is nem adja ki a MÁV a nem sztrájkolók fizetett szabadságát ???"

Mert, ha véget ér a sztrájk, ki dolgozna? Ha kiadják a szabadságot, és a munkavállaló elmegy távoli rokonaihoz, ki venné fel a munkát, ha sikerül megegyezni ?

freeze flash !(817)

"Újfent megjegyzem, kedves Kálmán - amire régebben sem válaszoltál semmi érdemlegeset -, hogy Nektek semmi sem jó. Ha van rajta sapka, azért, ha nincs rajta, azért. Ha van tüze azért, ha nincs tüze, azért. Ha öngyújtója van...stb. folytassam? Ismered... :-) Most akkor mi a jó büdös *******-t is sztrájkoltok? Az, hogy el kéne már dönteni, csak egy hüje kívánság a részemről. De hogy Ti sem tudjátok _egymás_ között eldönteni?! :-OOOOO "

A VDSZSZ közleménye tartalmazza. De, most a kedvedért nézzük végig:

>Alapbéremelés mértéke 6,00 % <

Ez kisebb, mint amit a MÁV -törvényt sértve- egyoldalúan végrehajtott. Ez mindenkit érint, aki a bértábla szerinti besorolásban dolgozik.

>1999. évi teljesítményjutalom alapbéresítése 1,50 % <

A teljesítményjutalom beépítése az alapbérbe, amit így biztosan megkap mindenki, és nem csak a vezetők.

>Soros előrelépés bértömegének felhasználása alapbéremelésre 1,70 % <

A 3 évenként esedékes soros előreléptetés végrehajtása. Ez kb. minden 3. munkavállalót érinti.

>A 2000. évi prognosztizált hazai össztermék (GDP) növekedés fele, mínusz az 1999. évi
bérintézkedések áthúzódó hatása és a balesetmentességi jutalom kiterjesztése 1,58 % <

A balesetmentességi jutalom a végrehajtó szolgálatban dolgozó, fizikai munkát végzőkre történő kiterjesztése. Ez a legrosszabbul fizetett fizikai dolgozóknak jelent fizetésemelést.

>A kollektív szerződéssel kapcsolatos viták továbbra is a munkarendek alkalmazásával, bevezetésének lehetőségével kapcsolatban folynak.
A MÁV vezetése továbbra is ragaszkodik az egyoldalú szabályozás lehetőségéhez. <

A munkarendek bevezetése sok embert érint, amivel a MÁV-nál nagyon könnyen vissza tudnak élni a vezetők. Személyesen láttam egy esetet, amikor a dolgozót olyan helyre helyezték át (a törvény szerint engedélyezett 3 hónapra), amit nem tudott vállalni, és csak a főnöke jóindulatán múlt, hogy belement a közös megeggyezéses felmondásba, így a végkielégítést megkaphatta a dolgozó. Azonban rákényszeríthették volna arra is, hogy mondjon fel, ezzel elesett volna a végkielégítéstől is.
A MÁV kitalálta, hogy a munkarendek kidolgozása során a szakszervezeteknek nem biztosít beleszólási lehetőséget, amihez a tárgyalások folyamán továbbra is ragaszkodik.

>>A kollektív szerződés bizonyos elemeinek munka törvénykönyvi szintre való leszorítása az elmúlt tíz év során közösen megteremtett, a vállalati kultúra részévé vált szabályozások teljes elvetését jelenti. Ez a kapitalizmus korai időszakára jellemző állapotokat eredményezne a munkáltatás terén. Az egyoldalúan végrehajtott bérfejlesztés és differenciálás után, mikor tovább nyílt az olló a vezetők és vezetettek között, senkinek ne legyen illúziója, hogy milyen jövő vár azokra, akik nem képesek érdekeikért kiállni. <<

A kollektív szerződés sok olyan szabályozást tartalmazott, ami növelte a munkavállalók munkajogi biztonságát. Nehezebben tudott a vezetés jogtalan eszközöket alkalmazni.

>Amit a MÁV szakszervezeti kiváltságok, illetve az irányítás visszaszerzése címén harsog az nem más, mint:
a munkavállalók kontroll nélküli vezénylése, kirendelése <

Ez amit már említettem.

>vasútvonalak, munkahelyek megszüntetése <

Ezzel rendkívül nagy társadalmi problémákat okoznak, aminek következményei nagyon súlyosak. A legnagyobb baj, hogy mindezt önös érdekeik miatt teszik, mindenféle komoly gazdaságossági számítás nélkül! (Ugyanis ilyen elvégzése során kiderülne, hogy nem kell ezeket a vonalakat megszüntetni.)

>a vasút nagy értékű állóeszközeinek, ingatlanainak kíváncsi tekintetektől mentes privatizálása <

A privatizációs ügyekből befolyó bevétel pedig eltünik. Ebből a társadalom nem lát semmi hasznot. Nem véletlenül akarják a szakszervezeteket kizárni a privatizációs ügyekbe való betekintésbe. Nem ez lenne az első botrányos ügy, ami a szakszervezetektől indult ki. (Pl.: Lupis-Postabank ügy, fuvardíjkedvezmények ügye).
Arra, ahogy privatizáció zajlik, egy példa:
Záhony térségében eldöntötték, hogy bezárnak egy rendezőpályaudvart. A választás Fényeslitke-északi rendezőre esett. Szakértők szerint ez Magyarország legmodernebb pályaudvara, sok milliós, milliárdos érték. Egy hibája van: rossz helyen van. Egyes érdekcsoportok ugyanis ezt a területet szemelték ki egy ipari park számára. Következmény: a MÁV vezetői döntöttek, el kell adni, le kell bontani. Hogy mi ösztönözte ezt a döntést? Miért nem egy rosszabb állapotú pályaudvart választottak? Miért akarják a legjobbat lebontani? Szerintem elég egyértelmű.
Állítólag már arról is gondolkoznak, hogy a Déli Pu.-t is eladják, mert egyes érdekcsoportok szeretnének bevásárlóközpontot építeni a jó helyen lévő ingatlanon.
Szépen leépítik a magyar vasutat, miközben egyes érdekcsoportok és a MÁV vezetők jól járnak.

>a szociális ellátások szűkítése<

Az üdülők eladása, csak arra lennék kíváncsi, ki veszi meg, és mire költik a bevételt !

>Nagyjából ezek az elemek biztosítanák a kívánt hatékonyság növelést, ugyanis fejlesztésekről, beruházásokról egyelőre szó sincs. >

Erről szól az egész. Leépíteni mindent, amit lehet a vezetők a magáncégiken keresztül megszerzik.
Miért nem attól várják a hatékonyság növekedését, hogy növelik a szolgáltatás színvonalát, jobb kocsikat, több vonatot közlekedtetnek???
Azért, mert annak a haszna csak később jelentkezik, látványos javuláshoz idő kell, amit a vezetés nem akar megvárni, ők gyorsan akarnak pénzekhez jutni, nem törődve azzal, hogy mi lesz a jövőben.

>A menedzsment elbizakodott, gőgös magatartását mi sem jellemzi jobban, hogy a 17. órájába lépő sztrájk alatt a MÁV vezetése még nem volt képes tárgyalóasztalhoz ülni. Telefonon üzengetnek az érdekképviseleteknek és óráról órára halogatják a tárgyalások ismételt megkezdését. Nekik nem sürgős. Úgy tűnik, csak a munkavállalóknak kell, hogy lelkiismeret furdalása legyen a nemzetgazdaságnak okozott kárért. <

Ez is a vezetésre jellemző. Abban bíztak, hogy kifullad a sztrájk. Nem jött be, és ezért 34 órával később leültek tárgyalni.

"Ez lenne az igazi megoldás, de kivitelezhetősége szinte 0. Csak azért is, mert a MÁV vezetői a tőlük nem idegen törvénytelen eszközök alkalmazásával, ezt megakadályoznák." Ha csak egy kicsit is belegondolsz, ilyetén eszközök alkalmazása esetén nem sztrájk nem lenne, de ekkora arcotok sem. Ha még lenne egyáltalán... :-(((((( "

A törvénytelenséghez: jelenleg a munkaszerződésem és azoké akik később kerültek a vasúthoz, félévente van hosszabbítgatva, mert azt mondta a főnököm, hogy ezzel tud bennünket megfélemlíteni(!). A módszer törvényellenes, (a Munka törvénykönyv 4 §-al ellentétes) de ha szólni merünk, felmondanak.

Kozma Kálmán

Balage76 Creative Commons License 2000.02.03 0 0 823
Ez nagyon jo! Most olvasom a fooldalon, hogy nem kepzett mozdonyvezetok akartak vonatot vezetni. Mecsoda perspektiva!!!
En is megyek mozdonytvezetni!
Fecóka Creative Commons License 2000.02.03 0 0 822
IMI:
"A MÁV kórházba Te is bemehetsz bármikor, teljes és gondos ellátást fogsz kapni minden nyavalyádra."
Köszi, remélem nem kell soha élnem eme lehetőséggel. :-)
De én csak azt nem értem, hogy a MÁV miért nem adja át ezeket egy-az egybe az egészségügynek, aztán legfeljebb valami csekély összegget fizessen plusszba a kifejezetten MÁV-os pályaalkalmassági vizsgálatokért. A MÁV-os dolgozó meg a TB kártyájával amúgy is jogosult az ingyenes :-)))) orvosi ellátásra.
Fecó
Előzmény: IMI (820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!