Ott van az, API van előtte. Nekem egy olyan Magnatecet hoz az autódra, ami CF-es (jobb, mint a cd). De arra gondoltam, hogy castrolt vegyél feltétlenül, kiindulási alapnak jó.
Nem, a spirálra nincs, enyém óra is random csapkod régóta.
Köszi. -Magam is a Castrol (bár városi legendák szerint mostanában hamisítják) és a Mobil1 között vacilálok. A talált Castrol olaj adatlapjáról sem derül ki, hogy az "CD" minőségű-e vagy sem. Hol derül ki?
-Igen az előmelegítő a napi használatnál érdekes. Elég rossz érzés volt a hidegekben beindítani és végigkaristolni azt a pár kilométert a munkaterületig. Ez így jobb!
Sziasztok! Segítséget kérek a '98-as 4x4 dízelhez kb.300e km:
- Milyen motorolajat öntsek bele? A kezelési könyv 165.oldala írja a környezeti viszonyok szerinti lehetőségeket, de mit jelent az, hogy "for service cd" minőség. Az szerepel a kiszerelésen?
Melyik márka lehet jó? Nincs állandó szerelő, mert 1-2 évente máshol lakom és dolgozom az országban. Mindegyik a sajátját dicsőíti és fikázza a másikat.
- Ahogy melegszik az idő és napközben magasabb a kocsi általános üzemi hőmérséklete, (jellemzően napi 5-15 hosszabb megállással használom) egyre jobban "ugrál" a sebességmérő. Reggel hűvösben folyamatosan jelzi az aktuális sebességet, majd ahogy melegszik az idő, egyre inkább ugrál kb. 56-60km/h-ig, utána megint kisimul. Majd este, megint hűvösben nincs ilyen jelenség. A utángyártott sprál van benne, de eddig nem volt ilyen. Próbáltam a spirált szárazon, zsírral, olajokkal befűzve, valamint a sebváltónál is lazábbra, szorosabbra állítani a becsatlakozás hollandiját. Egyik sem segít.
Végül, nem reklámként: még a nagy hidegek előtt beleszereltetem egy DEFA motor előmelegítőt. Nagyon bevált! Kár, hogy éveket gondolkoztam rajta. A hidegekben gyakorlatilag nulla izzítási idővel indult a motor. Korábban -10 alatt bizony 2szer is izzítottam, hogy ne nagyon köhécseljen. (kb 1 éves gyertyák vannak benne).
Az autóról 2literes benzines nem 4x4es a csomagtérben van még egy sor ülés bár a forgalmija szerint 3 személlyes a vezetőfülkében a kárpit kicsit elengedte magát meglógott a csomagtérben is de gondolom vissza lehet ragasztani ennyi idő után a kerekek csak féélig engedtek le ha kinyitod az ajtaját még az újj szagát lehet érezni fényképet nem nagyon tudok róla készíteni mert bent van a garázsban esetleg a hátuljáról ja az autó szeged környékén van ha tudok még segítek
reméllem kicsit többet tudtál meg az autóról szia!
Köszönöm szépen a válaszokat nagyon hasznosak voltak. Még mindig nincs meg az auto mert nem nagyon talalom a megfelelot de ha meglesz lehet hogy ismet zaklatlak titeket kerdesekkel.
koszi megegyszer.
UI Ferenc van valami info meg az autorol 4x4 es meg tudod esetleg mutatni.
Kérném a segítségeteket nekem van egy mitsubisi l300 as benzines autóm örökségből de elszeretném adni az autó 1995 ben vásárolt garázsban tartott az autó futott 56 km szine fehér kérlek benneteket aki tud valamit segítsen.előre is köszönöm.
Van egy-két apróságom még hozzá. Egy pár ajtóteleszkóp, egy axiálcsukló jó állapotban, első kardán, és egy első diffi 4,625-ös áttétellel (benzinesben az van), talán még egy kilométerspirál és egy hűtő is...
Kiegészłítőket ne nagyon keress itthon nem fogsz találni hozzá! Snorkel létezik elvileg, de Delica néven keress képeket róla a Google-ban. A többi kiegészítő legyártós...:( De legalább egyedit lehet kialakítani belőle.
A kocsihoz alkatrész egyre kevesebb van. Néhány dolog megyezezik a régi kocka pajero-val (hátsó diffi hídtok nélkül, kapcsolható kerékagy, nagyrészt a motor, meg egy-két cullang) a többi természetesen vagy kicsit, vagy nagyon eltér tőle.
A kocsi terepjáró képessége nem rossz, sőt! A súlyelosztása nagyon jó (hátsó kardán nagyon rövid), a motor-váltó hátra van tolva, ebből kifolyólag jól boldogul terepen. Jól pakolható, a 8 személyes kivitel igen sok téren kihasználható.
Viszont! A motor mivel pajero kb annyit is bír mint egy pajero. A váltó már nem ilyen strapabíró szerkezet sajnos. A régi pajero-k aluházas megoldását rakták bele átalakítva, így nem csereszavatos, viszont gyenge. Gyakori vontatásokat el kell vele felejteni. Egy út alkalmával nekem elfogyott minden sebesség a 4. fokozatot kivéve. Két fogaskerék ledarálta egymást... És nagyon drága egy váltó bele, zokszó nélkül 150-200 ezer között kell gondolkodni, ha kimegy. A lengőkarok szilentjei se gyakoriak, de drágák, és elfáradósak. A kormánymű csak ehhez jó, és az se olcsó ha kell bele. A hátsó ajtó kilincsének eltörése típushiba, a gyári kilincs 42eFt!!! és csak egy darab műanyag az egész, bontva a világon sincs, vagy csak arany áron ajtóval együtt!!!
Önhordó tehát maximum 31-es gumi fér el alatta, vagy európai méretben 265/75 15. Ennél magasabb gumi beleér elöl a karosszériába. Laprugó főlapja csak L300-hoz való jó bele, az L200 és régi pajero cserélhető egymással, ez persze nem, mert nyújtott rugószem van benne, és egyedi alakú szilent... Tank hajlamos kilyukadni, de van hozzá utángyártott 50e körül. Kipufogó még utángyártva se olcsó! kb ennyi jut eszembe, ha kérdés van még állok elébe...:)
A diffizár biztos? Az enyémben "csak" valamiféle önzáróság van.
Saját tapasztalatom az, hogy ami nem egyezik meg az L200-zal vagy a Pajeroval, vagy nem "általános" alkatrész, azzal baj van, bár eddig még mindig sikerült mindent megoldani, de a másik két terepes Mitsuhoz klasszisokkal jobb az ellátottság, ofród-kiegészítők terén meg pláne. A legtöbb ofródos netbót típuskeresőjében nem is találni L300-at, csak L200-at és Pajerot (ami erősen szenyaság, mert az L200 sem "echte" terepjáró, csak sokkal több van belőle, mint az L300-ból... )
Személyes vélemények jönnek: nem rossz terepjáró, bár kicsit borulékony (de koránt sem annyira, mint amit bent érezni), de gyorsan terepen nem lehet vele autózni a tengelytáv+magasság miatt (nekem rövidem van). Ilyen szempontból egy L200 vagy hosszú Pajero száguldó luxuslimó a buszhoz képest.
Cserébe nagyon jól pakolható. :-)
Állítólag az első futóműve kevesebbet bír, mint a Pajeroé.
Ja, és a lábam előtt nincs semmi, csak a műa. lökhárító, ez engem néha kicsit frusztrál....
Én még teljesen új vagyok az Off-roadban, most jött el az idő és lehetőség hogy megvegyem az első automat. Hosszú és rövid turákra akarom használni és hosszas keresgélés után az L300 4WD re esett a választás mert kapcsolható 4kerék felező és Diferenciál zár is van benne. A kérdésem az volna hogy milyen hozzá az alkatrész és offroad kiegészitők ellátása és hol tudok hozzá jutni ezekhez. Van e esetleg jó ötletetek megbízható szervizre és bármilyen tanácsotok vagy meglátásotok. Mire figyeljek a vásárlásnál átalakításnál Stb.
Pesten van olyan szaki ismerős aki nem húz le korrekt... az első hiba megjelent kormányműből csöpög az olaj. Gondolom szilent ment el de lehet fel kell teljesen újítani 92 L300 4WD 2.5TD.