Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krisz 810 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 9125

Az enyém is kanyarodáskor nyikorgott nagyon. De ez hogyan lehetséges? Hiszen fixen oda van csavarozva a helyére. Mit számít az egy ventilátornak, hogy a kocsi kanyarodik vagy egyenesen megy? Ha valaki tudja a magyarázatot, kérem ossza meg.

Igazán érdekelne ennek a furcsaságnak az oka.

Előzmény: petszol (9121)
zimurgy Creative Commons License 2021.03.18 0 0 9124

A motortér felől a rácsra én konyhai szagelszívó-betétből szoktam egy darabot kivágni, és "felvarrom" a rács peremére.

Előzmény: petszol (9123)
petszol Creative Commons License 2021.03.17 0 0 9123

Köszönöm. Sikerült a leírt módon. Brutál koszos a vezérlő panel része. ☹️Megyek drótkeféért. 🙂A motortér felől már tettem ilyen fátyol szűrőt a műanyag dobozkához, de így meg egy kicsit lefogja a levegő mennyiségét. Na mindegy legalább a por java része nem jön be. Köszönöm a tanácsot. 

Előzmény: zimurgy (9122)
zimurgy Creative Commons License 2021.03.17 0 0 9122

A kesztyűtartót brutál nehéz normálisan kiszerelni, a helyedben nem erőltetném... ;-)

Csak ha a klíma reléjéhez kell valami miatt hozzáférni, akkor látom szükségét a kesztyűtartó kiszerelésének. A szellőzőventillátor kiszerelését nem könnyítené meg, ha előtte kiszerelnéd a kesztyűtartót is...

Előzmény: petszol (9121)
petszol Creative Commons License 2021.03.17 0 0 9121

Szia. Közben olvastam olyat, hogy a kesztyűtartót kell kivenni hozzá, mert amögött van. A kesztyűtartót meg nem mertem erőltetni. A bal oldalán ütközik valamiben, de nem látom miben. ☹️

Meleg időben kanyarodás közben már eléggé nyűszít a szerencsétlen ventilátor. 2001-es kiadású klímás, kétoldali lufival a járgány. Az alsó műanyag takarót azt majd meglesem. Nem csavarok tartják az biztos. 

Előzmény: zimurgy (9120)
zimurgy Creative Commons License 2021.03.16 0 0 9120

Végtelenül egyszerű művelet:

Az utasoldali lábtérnől pattintsd le a műanyag alsó burkolatot. Utána már látni is fogod jobb oldalon, függőleges tengely-helyzetben beépítve a szellőzőventillátort. Az elektromos csatlakozóját húzd le, majd vedd ki a három torx csavarját, és már húzhatod is ki lefele-irányban...

Előzmény: petszol (9119)
petszol Creative Commons License 2021.03.16 0 0 9119

Sziasztok. A pug-ban a szellőztető vagy fűtő ventilátort mennyire nehéz kiszerelni? Hol kellene elkezdenem a kibontását? A fiam xsarájában sokkal egyszerűbbnek tűnik.

Az egész első pultot le kell bontani vagy csak valahogy az utas lufit kiszedni? Rajzot vagy leírást valaki tudna küldeni?! 

petszol Creative Commons License 2021.02.24 0 0 9118

FeZ_ köszönöm. 

Elvileg a legnagyobb megengedett 1575kg. Vonóhorog nincsen rajta. Akkor megnyugodtam. Jó lesz rá. 

Köszönöm mégegyszer. 

Előzmény: FeZ_ (9117)
FeZ_ Creative Commons License 2021.02.24 0 0 9117

A 86T az elvileg  530 Kg terhelhetőséget és 190 km/h sebességhatárt jelent. A 84H 500 Kg terhelhetőséget és 210 km/h sebességhetárt jelent. 

A terhelhetőséget ki tudod számolni, hogy lesz-e az autó összsúlya 2000 kg-ot meghaladó. Ha nem, akkor jó lesz az a gumi rá. Szerintem. 

 

 

Előzmény: petszol (9116)
petszol Creative Commons License 2021.02.24 0 0 9116

Sziasztok. Véleményeteket szeretném kérni. A kocsi 2001 1.6 98le sedan. A gumi gyári mérete az ugye 185/65 r14 86t.

Namost sikerült vásárolni r15-ös alufelniket. Erre keresek nyári gumit. Találtam 185/60 r15 84h jelzéssel. A 84h az jó lehet erre a járgányra? A felnik gyári alufelnik 6j r15 et18. Köszönöm a segítséget előre is. 

 

zimurgy Creative Commons License 2021.01.28 0 0 9115

Leggyakrabban az ülések alatti csatlakozók miatt van. A sajátomon egy ideig azt csináltam, hogy kireteszeltem az érintkezőket, szorítottam kicsit a rugós nyelveken, vissza, és egy darabig jó volt. Egy idő után már sűrűbben kellett ezt csinálnom, így átcseréltem más, atanyozott érintkezős csatlakozókra. De egy idő múlva megint csak hibát jelzett... Így megadtam magam, és jött a szokásos megoldás: csatlakozó ki, direktre forrasztás. Azóta nincs hibajel.

Persze más pontjain is lehet hiba a légzsák-áramköröknek: Kormányátvezető gyűrűnél, utaslégzsáknál, övfeszítő-csatlakozójánál, stb.

Előzmény: petszol (9114)
petszol Creative Commons License 2021.01.27 0 0 9114

Sziasztok. Nem régen vettem észre, hogy a lufi visszajelző lámpa hol világított hol nem. Indítás után volt, hogy elaludt kis idő múlva megint világítani kezdett. Mostmár el sem alszik. ☹️ Mi lehet a probléma? Hol keressem? Kontakt lehet? Ülés alatt porszívózás lehet a bűnös? 🤔

krisz 810 Creative Commons License 2020.12.19 0 0 9113

Az új légszűrőház a helyére került!

Előzmény: FeZ_ (9104)
Tőzsér Richárd Creative Commons License 2020.12.15 0 0 9112

Előzmény: FeZ_ (9109)
Kökö33 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9111

Igen úgy. És azt még elfelejtettem írni tünetnek hogy a fordulatszám mérő se mozdul meg. 

Előzmény: zimurgy (9110)
zimurgy Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9110

A bontott motorvezérlőt az immo-egységgel párban cseréltétek, ugye?

Előzmény: Kökö33 (9106)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9109

Vedd le a motortakaró elejét és meg fogod látni ! ;-) 

 

Előzmény: Tőzsér Richárd (9108)
Tőzsér Richárd Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9108

A kép lemaradt...

Előzmény: Tőzsér Richárd (9107)
Tőzsér Richárd Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9107

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget kérnék gázolajszűrő helyét illetően. Merre található?


2000-évjáratú 1.9 szívódízel (WJZ) https://kocsi.hu/autokatalogus/peugeot/306/306-1-9-d-saint-tropez-tipusid-65369

 

 

Kökö33 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 9106

Helló! 

Olyan problémával fordulok hozzátok hogy adott egy Peugeot 306 kfx motor kód sagem sl96 vezérlővel. Ami azt produkálta hogy menet közben meg állt és azóta se indul. Motorvezérlővel nem kommunikál a diag. A gyári motorvezérlő be volt ázva de a bontottal se kommunikál. A vezetékek és csatlakozók rendbe vannak kettős relé cserélve. Mi lehet a problémája? Valaki találkozott ilyennel? 

krisz 810 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 9105

Köszönöm. Valószínűleg bontott lesz helyette. Bárdi 38 ezerért adná az újat.

Előzmény: FeZ_ (9104)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.10 0 0 9104

Ha nem 1000 km-eket nyomsz le így vele, lehet, de jobb lenne, ha a lukat valamivel leragasztod amennyire tudod, a kartercsövet ami ráment, meg beledugod egy műanyag üvegbe és rögzíted valahol, ahol nincsen nagyon meleg. Ott olajlecsapódás lehetséges, azért.

 

Légszűrőházból az új jobb természetesen, mert nem idős még a műanyag anyaga, azonban nem biztos, hogy rendelhető még ill. hogy ki akarod majd fizetni, ha mégis kapható. (azt egyelőre mi nem tudjuk, hogy mihez is kell neked)

Ha jó állapotú, nem repedt, sérült a bontott, akkor jó lehet az is, főleg a töröttnél biztosan jobb. ;-)

 

Előzmény: krisz 810 (9103)
krisz 810 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 9103

Sziasztok!

Egy másik felületre már feltettem ma az alábbi témát.

Leírom ide is, hátha valaki hamarabb meglátja.


A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört..
Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?

Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?


Nagyon köszönöm a segítséget előre is!

Zizilla Creative Commons License 2020.12.07 0 0 9102

Légtelenítő csap. :D

Előzmény: Zizilla (9101)
Zizilla Creative Commons License 2020.12.07 0 0 9101

Köszi!

A képen látható csap mire való?

 

Előzmény: FeZ_ (9100)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.07 0 0 9100

"Létezik, hogy valamiért nem folyik be a hűtővíz a radiátorba?"

 

Persze, eldugulhat a radiátor. Nem egyben cseréltem emiatt. Volt olyan, amelyiknek kb. 1 évvel előtte cseréltek és az új is eldugult. (valószínűleg a hűtőfolyadékot nem cseréltek)

 

A nagyon gyors melegedés lehet esetleg vízpumpa hibától is akár. 

 

Előzmény: Zizilla (9099)
Zizilla Creative Commons License 2020.12.06 0 0 9099

Létezik, hogy valamiért nem folyik be a hűtővíz a radiátorba?

 

Ez a kép és a video illuszttrálja, hogy mi történik hideg álapotban a motor járásakor: LINK

Van egy kis csap a hűtőnél, ami alatt gyöngyözik a víz.

Ez légtelenítésre való, vagy elzárócsap?

 

Köszi! :R

Előzmény: Zizilla (9098)
Zizilla Creative Commons License 2020.12.05 0 0 9098

Sziasztok!

 

Az autó: Peugeot 306 1.4 benzin

 

A tünetek:


1.) bemelegedett motornál, az autó álló helyzetében nagyon gyorsan megy fel a víz hőmérséklet vadiúj termosztáttal is
2.) működés közben, régóta járó motornál, 90 fokos vízhőmérsékletnél a hűtő (radiátor) felé vezető vastag gumicső meleg (de simán megfogható), maga a radiátor hideg, max a motor felől sugárzó hő melege érezhető rajta
3.) 100 fok körül kapcsol be a venti
4.) hidegebb motor esetén 92-93 fok körül van egy visszaeséte a vízhőmérsékletnek; gondolom itt nyit a termosztát

 

A szerviz elfoglalt és messze van ahhoz, hogy ne próbáljam meg magam diagnosztizálni legalább a gondot.

Laukisként nekem az a furcsa, hogy nem forró a hűtőradiátor.

 

Merre keressem a hibát?

 

Kössz! 

zimurgy Creative Commons License 2020.12.05 0 1 9097

Központizár-visszanyitás: ajtóátvezetőnél lesz leginkább a gond.

Utastéri lámpa: a nyomógombról húzd le a vezetéket az ajtóoszlopnál, és tisztogasd meg, illetve teszteld le, hogy testre zárva felkapcsol-e az utastéri lámpa. ott szokott érintkezési gond lenni.

Plusz vezeték: tegyél fel róla ide fotót, illetve próbáld leolvasni a számozását, hátha tudok segíteni úgy...

Előzmény: DBandesz (9096)
DBandesz Creative Commons License 2020.12.02 0 0 9096

Üdvözletem!

 

Szépen épülget S2-S3 konverzióm, jelenleg épp a fényezésnél tartok. ('98 XT Dt)

 

Az ajtóátvezetőket javítom mintegy mellékesen, mert valami "okos" hangszórókábelekkel vezette át a köteget így van szürke, meg szürke-piros kábel , nagyon más se, és minden szigszalaggal védve. Mivel volt egy donorom, abból sikerült színazonos kábeleket kiszednem.

 

Az A oszlopban találtam a műszerfal alól kijövő kötegben egy narancssárga kábelt, ami szabadon kornyadozott, nem ment sehová, viszont a szakadása egyértelműen arra utalt, hogy valaha igenis volt szerepe, csak nem tudom, hogy mi.

 

Ami biztos, hogy a vezetőoldalról tudtam kulccsal zárni körbe az autót, utasoldalról viszont nem húzta le a vezetőoldalt, és vissza is nyitott, mintha nyitott ajtót érzékelt volna. (Az utasoldal vezetékei hasonlóan rondák) A másik hiba a beltér világítás hiánya; csak gyújtással volt, és sosem ajtónyitásra, csak manuális átkapcsolásra.

 

Mi lehet ez a plusz vezeték? Az ajtóban lévő stekkereket átnéztem, azokból nem hiányzik. (Kp. zár, elektromos ablak, tükörmozgatás, tükörfűtés, hangszóró)

 

Van valamelyőtöknek ötlete?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!