OFF
Transport,
Először természetesen én is Eurolines-szal terveztem Krakkóba menni, csakhogy az idei Volánbuszos kilométermegtakarítások oltárán a heti 2 pár járatból az egyik pár beáldozásra került...
És cserélik a síneket 60 kilósra. Bük-Sm között 3 kisebb ívkorrekció, és mehetne 160-nal a vonat. Csak nem a Szilivel. Lesz "szolgálati" vonat is: V43+1db Bh. Illetve IC kocsival Sm-Bécsújhely. MINDEZ A JELENLEGI KOCSIÁLLOMÁNNYAL.
Szegény MÁV-osok, náluk nincs ilyen szervezttségi képesség :-)
/Azt hiszem, gfeca tökön rúg, ha Prága után ezt elolvassa. Bár lehet, hogy laptopon az orra alá kéne nyomni Prágában, mert akkor egy széles vigyor, egy alkohol szagú böffenés és az éppen aktuális sör fellökése mellett elnevetgélne rajta magában, mire hazaérne pedig elfelejtené :-)/
Az 5 db-os Taurus megrendelés még áll, de lehet, hogy egy ideig még fog is, mivel állítólag kisebb likviditási helyzet van...
A baleset ellenére a Ciklám-Savaria IC Ciklámen
része 7.28-kor (-5) érkezett Györbe, majd csak
7.56-kor indult tovább. Tatabányára +20 perccel
érkeztünk. A pénztáros néni közülte, hogy a helyjegy árát nem adhatja vissza. Miért?
SZ.-n HZ.-n és egy kicsit /Gorizia-Velence-V.-Opicina/ FS.-n jártam. A Szlovének szinte az összes villamos motorvonatot /azt hiszem :"Gomulka-t"/ kiselejtezték. Háromrészes Siemens gyártmányú szerelvények közlekednek , "ezerrel" , ütemes menetrendben. Rengeteg helyen van pályaépítés. Nagy élmény volt a Jesenice-Nova Gorica vonal. Van benne vagy 30 alagút , a leghosszabb több mint 6 km. hosszú. Ez ,régen kétvágányú volt. A HZ. Ogulin-Split vonalát is foltozgatják. A spliti ereszkedés hasonlít a fiumei-hez . Knin környékén rengeteg kisértetfalu mellett ment el a vonat.
"Szerintem az új koncepció nem arról szól, hogy sokáig a munkahelyen kell lenni, hanem arról, hogy a munkaidőt hasznos tevékenységgel kell eltölteni..."
Érdekes gondolat a www.rzd-partner.ru-n megjelent cikkben...
G. Fagyejev, vasúti miniszter meglátogatta az épülő, Uszty-Luga kikötőt, amelyhez masszív vasúti csatlakozás létesül, és ott szólt egy pár szót az egésznek az értelméről. Tehát, ismertek a balti államokba irányuló (vagy éppen onnan szerteszét irányuló) tengeri szállítások, ezekből tranzit vonatok lesznek, amelyekből az érintett országok jócskán profitálnak. Ez a "nagy testvér" vasútjának nem annyira tetszik, úgy gondolják, inkább jöjjön az az áru orosz kikötőbe, aztán menjen az RZD vonalain tovább (és fordítva), növelje csak az RZD bevételeit.
Az Októberi vasút délnyugati területein a vonalak kihasználtsága a birodalom széthullása óta visszaesett, hiszen a balti országokba alig irányul utas és áru (a tranziton kívül) - azaz kapacitás van mindenféle bővítés nélkül is. Szentpétervár kikötői viszont a teljes cuccot nem bírnák el (hiszen enélkül is van dolguk), ezért kell egy tehermentesítő kikötő. Na, ez pedig nagy erőkkel épül...
Szerintem a V47-es nem a színe hanem az ára miatt milka. Jóval több milkába került (euróban), mint amennyit a MÁV megengedhetett volna magának ilyen helyzetben, ilyen célokra.
De lehet, hogy csak én fordítom ki a becenév jelentését.
"Én megtettem az első lépést...."
Látom... A prágai sörözés jobban esik, mint az itthoni munka. Ez bizonyítja, hogy ki a fontos! A fontosabbalat nem engedik lógni, de van akivel úgy vannak, hogy többet segít a cégnek, ha távol van... :-)))
"...új vezérünk körözvényét, mely szerint aki nem alkalmazkodik az új koncepcióhoz annak mennie kell!"
És magát ezt az új koncepciót már ismertették Nektek?
(OFF Olyan ez, mint a katonaságnál, amikor xy tiszt/tiszthelyettes le akarta dorongolni a bakát, és ezt általában így tette: "Katona! Hát mit ír erről a Szolgálati Szabályzat?" Általában zavart pislogás volt a válasz, szóval a hivatásos nyert. No, unalmamban nagyjából megtanultam az egészet. És a "hashajtókérdésre" tudtam is válaszolni, pl. azt, hogy az adott dolog sajnos nem a Szolgálati Szabályzatban van leírva, hanem mondjuk az Öltözködésiben... Az eredmény (zavart) krákogás majd témaváltás volt. ON)
Felmertem szolni az emlitett ujságban, mert akkor mifelénk (itt a topicon) már általánosan elfogadott volt "Milkabika" elnevezés, de föszerkesztö ur bennfentes MÁV körökre hivatkozva azt állitotta, hogy márpedig "puszta-ökörnek" nevezték el a mozdonyt Mo-n. Ezután röviden de velösen elemztem a különbséget a bika és az ökör között (hasonloan HOFI-hoz), de eddig még helyreigazitás nem jelent meg. Lehet, hogy egy MÁV-os fejléc alatt kellene felszülitani ama tintanyalokat.
És ami még rosszabb ennek az ujságnak többen bedöltek, mint a többszörösen is felemelt szonak, igy már Csehországban és Szlovákiában is terjed ez a hülye elnevezés.
Amugy mellékesen a Taurus-ra senki adott be névvédelmi kérelmet (nincs fenn a listán), azaz akár Milkataurusz is lehetne.
Aki ismer tudja, hogy nem vagyok egy MIÉP fan de ki van a tököm a kedves labanc kollégákkal akik csak a puszta és a gulyás kombinációkat ismerik Magyarország hallatán. Hülye jódlis népség:-)))))))))
2002.07.25 - Napi Gazdaság
Év végéig megújul a Sopron-Szombathely vasútvonal
Ausztria és Magyarország, illetve a MÁV és a GYSEV között jelenleg is folynak tárgyalások, a magyar államkincstár tulajdonában lévő további vonalszakaszok üzemeltetéséről, illetve átvételéről - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Fehérvári László. A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. vezérigazgatója közölte: reményeik szerint csak néhány millió forint bérleti díjat fizetnek majd a magyar államnak az év végéig 3,2 milliárd forintos költséggel felújítandó Sopron-Szombathely közötti vonalszakaszért. A két érintett állam - Ausztria és Magyarország - illetve a Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. között jelenleg is folynak tárgyalások további a magyar államkincstár tulajdonában lévő, s meglehetősen rossz műszaki állapotú vonalszakaszok átvételéről - közölte a tegnapi bükfürdői tájékoztatóját követően Fehérvári László. A GYSEV vezérigazgatója - Fehérvári korábban az osztrák-magyar tulajdonban lévő társaság vezérigazgató-helyettese volt - elmondta, hogy szóba jöhet például a Szombathely-Szentgotthárd vonalszakasz, illetve később a Szlovénián és Horvátországon átvezető korridor, amely akár alternatív módon Bécset is összekötheti az adriai kikötőkkel. December közepéig a villamosítás is befejeződik a Sopron és Szombathely közötti 62 kilométer hosszú vonalszakaszon, amely 2001 decemberében került a GYSEV kezelésébe. A nyílt vonalon - az állomások kivételével - Harka és Bük között a munkák elkészültek. A rossz állapotú pályákat 3,2 milliárd forintos költséggel újítják fel, illetve villamosítják (az utóbbi 1,4 milliárdba kerül). A beruházást, amelytől a GYSEV jelentős forgalomnövekedést vár, állami pénzügyi forrásokból finanszírozzák. A vezérigazgató lapunk kérdésére kifejtette, hogy az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB), a MÁV és a GYSEV olyan eurórégiós díjszabású menetrendet készít elő, amellyel a rekonstrukciót követően úgynevezett eurórégió- vonatok közlekedhetnek Bécsújhely, Sopron és Szombathely között. Emellett a személyforgalomba szeretnék bekapcsolni az osztrák turisták által rendkívül kedvelt Bükfürdőt is - tette hozzá a vezérigazgató. A vonal átadását követően napi 24 helyett 32 vonat közlekedik majd a vonalszakaszon, a korábbiaknál jóval nagyobb sebességgel. (Sopron és Szombathely között a menetidő 84-ről 67 percre csökken már karácsony előtt.) A GYSEV abban bízik, hogy a korszerűsítést követően a jelenlegi rendkívül alacsony szintről évi minimum félmillió tonnára nő majd a vonalszakaszon szállított áruk mennyisége. Fehérvári hozzátette, hogy a Sopron és Szombathely közötti vasútvonal korszerűsítésére - a sebesség további emelése érdekében - még jelentős összegeket kell fordítani és ki kell építeni a biztosító berendezéseket is. A GYSEV anyagi lehetőségeinek függvényében valamennyi, a vonalszakaszon lévő állomás, illetve megállóhely épületét korszerűsíteni kívánja a következő időszakban. A pályaszakasz elkészültét követően - várhatóan szeptembertől - a GYSEV döntően már nem a MÁV-tól bérelt, hanem saját járműveivel bonyolítja le a forgalmat. Olyan tervek is vannak, hogy az ÖBB közlekedik majd Bécs, Bécsújhely, Sopron és Szombathely között. A társaság vezérigazgatója lapunk kérdésére elmondta: a tulajdonos magyar államkincstárral még zajlanak a tárgyalások arról, hogy a GYSEV milyen összegű bérleti díjat fizessen a teljesen felújított vonalszakaszért, ám Fehérvári úgy véli, hogy várhatóan néhány millió forintban sikerül majd megállapodni, hiszen a felújítás és a működtetés költségeit figyelembe veszik. A MÁV-tól átvett első, mindössze hat kilométer hosszú, Sopron-Ágfalva közötti vonalszakaszért - amelyet 80 évig használhatnak a szerződés szerinti feltételekkel - a GYSEV nem fizet bérleti díjat, igaz azt több milliárd forintért korszerűsítette.
Desszert:
2002.07.25 - Világgazdaság
"Gyorsátépítésben" a GYSEV
Vonalszakasz-átépítést végez mintegy 3 milliárd forintból a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. (GYSEV) üzemeltetésébe a MÁV-tól tavaly - a Közlekedési Minisztérium akkori döntése nyomán átkerült Szombathely-Sopron közötti távon a jelenlegi üzemeltető. A vasúttársaság - az átépítést az első Magyarországra gyártott gyorsátépítő géppel végző Mávépcell Kft.-vel közösen tartott - tegnapi bükfürdői sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 62 kilométer hosszúságú vasúti pálya állapota a hosszának mintegy 20 százalékán teljesen elavult. A Szombathely és Sopron közötti szakaszt a GYSEV olyan állapot ba szándékozik hozni, hogy azon a legalább 60 kilométer óránkénti sebesség biztosítható legyen. Fehérvári László, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a Magyarországon és Ausztriában összesen 250 kilométer hosszúságú vasútvonalat üzemeltető társaság a magyar állam infrastrukturális fejlesztésekre rendelkezésre álló kerete igénybevételével finanszírozza a beruházást. A pálya átépítésével egy időben a villamos felső vezeték is megépül a teljes vonalszakaszon. A felső vezeték ez év április kö zepén kezdődött építési munkái a nyílt pályaszakaszon Harka és Bük között már elkészültek. A felső vezeték feszültség alá helyezésének tervezett határideje 2002. december közepe. A teljes beruházási költségből 1,6 milliárd forintot tesz ki a pálya átépítése, míg a villamosítás 1,4 milliárdba kerül. A pálya fel újításával megnő a vonal átbocsátóképessége, amely a jelenleginél nagyobb személy- és áruforgalmat tesz majd lehetővé. Fehérvári László szerint például a mostani 100-200 ezer tonna éves áruszállítással szemben reális cél a mintegy félmillió tonnás áruforgalom elérése ezen a vasútszakaszon. A személyszállításban hozhat változást, hogy az osztrák ÖBB, a MÁV és a GYSEV tárgyalásokat folytat közvetlen, úgynevezett eurorégió-vonatok közlekedtetéséről Bécsújhely és Szombathely között. Az Európai Unióban már alkalmazott SMD 80-as gyorsátépítő géppel végzi a Szombathely-Sopron közötti, GYSEV üzemeltetésű vonalszakasz átépítését a Mávépcell Kft. Az első Magyarországra épített gép ugyan e kft. tulajdona, de a hazai piacon valamennyi vasútépítő társaság számára biztosított a használata. A pálya bontását és építését egy ütemben végző berendezést vágánybontásra, átépítésre, aljcserére és új vágány építésére tervezték.
OFF
ebben az a legnagyobb szemétség, hogy nem töltik ki az idejüket, megkapják a végkielégítést, leszerződnek más, ismét csak jó zsíros állásba, onnan is menniük kell jó suskával együtt, és így tovább,....és így tovább,....
tudom a törvényhozóknak nem érdekük, de még mindig egy kicsit tisztességesebb lenne, ha a végkielégítés hónapjaira alkalmazási tilalom alá esnének.
ezügyben a legjobb sztori, megtörtént:
valaki úgy vett fel súlyos összeget, hogy 1 napot se dolgozott a cégnél, ui. mire belépett volna, aznap éppen tulaj- és vezérváltás és mivel őt az előzőek hozták volna, hát nem kellett.
ON
Úgy értem tényleg azt akarod, hogy holnap a reggeli "ökörkör" után meglátogassalak?!
Egyébként milyen jogon vagy még ilyenkor bent? Csak nem a vezetőválás hatása!? Régebben ez nem volt szokásod!
Gyere bátran... Én már Prágában szeretnék akkor lenni. (Ott is leszek...)
A szsavaidból azt veszem ki, hogy nálatok még nem olvasták fel az új vezérünk körözvényét, mely szerint aki nem alkalmazkodik az új koncepcióhoz annak mennie kell!
Én megtettem az első lépést....
"Pontosan annyit....csak neked a számsor vége jutna...mert te is közös megegyezéssel mennél el.(Ugye megegyeztünk, hogy menned kell...:-)))"
Úgy értem tényleg azt akarod, hogy holnap a reggeli "ökörkör" után meglátogassalak?!
Egyébként milyen jogon vagy még ilyenkor bent? Csak nem a vezetőválás hatása!? Régebben ez nem volt szokásod!
>10-en fölüli vezérigazgató vezérigazgatása alatt dolgoztam eddig. Ennyi idő után mennyi végkielégítést kapnék? Nem elégített ki az téged tízszer, amikor elment az épp aktuális vezér? :)))
"A távozó igazgató és helyettesei 30-70 millió forint közötti végkielégítéssel távoznak a cégtől. "
OFF!, de ha kigondoltam, leírom: Hol van ez a Tocsik 800 millájához képest!?
Meg hol van ahhoz képest, hogy 50-100 évi minibálbérnek felel meg.
Jó dolog a vezetőket ilyen feltételekkel felmenteni, (lásd TV is ) én meg mostanában számoltam össze, hogy 10-en fölüli vezérigazgató vezérigazgatása alatt dolgoztam eddig.
Ennyi idő után mennyi végkielégítést kapnék?
:-)))
ON!