Ki (mi) fogja átkapcsolni? Mert ha a Kispesti szolgálattevő... Ma az OVSZ I. rész szerint nem tervezhető pályaszinti keresztezés nagyvasúti 25 kV-os és más (villamos, trolibusz, stb.) felsővezeték esetében. Egyébként technikailag az ilyen keresztezések megfelelő kialakítása, átkapcsolása kivitelezhető, gépesíthető (vannak külországi példák), tehát nem a királyvágányon még ma is létező, teljesen kéziműködtetésű átkapcsoló és biztosítási rendszerben kell(ene) gondolkodni (az OVSZ-nek sem).
"...ezeket a vonatokat célszerű lenne "átlós" vonatként közlekedtetni... De lássuk be: nem akarásnak..."
Hozzászólásaid alapján jól informáltnak tűnsz, ezért csodálkozom, hogy ez a véleményed. Az átlós vonatokat S.... úr (a három közül legalább kettő) nem kedveli, másrészt kocsigazdálkodás szempontjából nem kedvezőek a hosszú vonatok. (Ezzel kapcsolatban én speciel örülnék, ha egy szerelvényem naponta 800 km-t fut, másrészt a hegyesi oldalban is előfordul miskolci szerelvény, meg a miskolciban is nagykanizsai, de ez csak egy vélemény...) A pu-i technológia szempontjából lényegesen kedvezőbbek az átlósok, egyetlen komoly érv, ami igaz, a késés általában halmozódik, emellett pedig normális csatlakozás sincs, így pl. a 699 helyett egyetlen viszonylag normális lehetőség a 6007 Zuglóig, majd a Keletiből a Slovan. Ezzel kifújt. Namármost Debrecenen túl is laknak emberek...
Az ICR 616-tal elég sokszor találkozom és szerintem is kong az ürességtől. Debrecenig ha 50-60 fő utazik, akkor sokat mondok és volt rá példa, hogy Nyíregyházára csak 3-an utaztak vele.
A ICR 619-en sem hiszem, hogy sokkal jobb a helyzet.
Egyébként biztos, hogy az ICR-rel találkoztál? A 602, 604, 608, 609, 605 és 603-as IC-k is Rapid kocsikkal járnak.
Szerintem a MÁV befürdött ezzel és azért, hogy ezt ne kelljen beismernie a menetrendtervezetben mindkét irányban megszüntet egy-egy vonatot, hogy a szegény utasnak ne legyen más alternativája...
Erminavet:
A menetrendtervezet szerint a mostani ICR sikerén felbuzdulva beállítanak még egy pár ICR-t dél körüli indulással, megszüntetve egy-egy mostani IC-t. Így Te is kipróbálhatod.
jokepu, István Gyuri:
Az IC-k Zalabér-Batyki megállásával kapcsolatban legyen igazatok, bár én azt hallottam, hogy a "nagytiszteletű" V. úr kijelentette, hogy NEM, és ha politikai nyomásra mégis, akkor inkább megszünteti a zalai IC-ket...
Azt hiszem az 1965-ös hivatalos belföldi és nemzetközi menetrend.
Fehérvári vagy, úgy veszem ki a beírásaidból. Gyere el szept. 21-én a túrára, s megbeszélhetjük. Csak annyit mondj a szervezőknek, hogy a 65-ös menetrendet keresed, tudni fogják. Ja és ha jössz, ne egyet, hanem legalább 10 indulót is hozz magaddal.
Van egy ismerősöm, ott mozdonyvezető Szfváron, eredendően dégi.
Nyár elején láttam néhányszor, még iskolaidőben, illetve volt, hogy a barátnőm ezzel a vonattal jött, akkor is voltak jópáran. Holnap úgyis megyek Nyíregyre, ha tudom, majd megnézem, mi a helyzet :-)
Igen,M62 057.Ezzel jöttem haza 7402-vel csabáról gyulára!Nagyon régen nem utaztam szergejes vonattal.Bicerénél kezdett el igazán gyorsulni,nagy élmény volt!
Hát erről van szó. A központi metró-áttszállóhelytől - ami ugyebár tekinthető a város egyik központjának - a Nyugati 2, a Keleti 3, a Déli 4 megálló. Vagyis minimális a különbség.
Ha pedig nagyon kötözködni akarok, akkor a Keletinél van a legmesszebb a metrólejárat a pályaudvarhoz képest :)
Dunántúlra az IC-k többsége a Déliből indul, ezzel is spórolva 8-10 percet a Keletihez képest.
Csakhogy a Délibe ki is kell jutni pl. metróval, villamossal, stb. Ezt is beleszámítva nem lesz hamarabb otthon a T. utas, csak 15 perccel kevesebbet ül a vonaton, a különbséget más járművön végigüli/végigállja/átszáll.
Ne felejtsük el, hogy ez csak arra az utasra vonatkozik, akinek a Keletihez közelebb van dolga (vagy lakik), mint a Délihez.
Talán a jövő héten végre lesz időm megírni az aug 8-10 közötti vonatozás részleteit, + az azóta látottakat (ez részben érinti a kocsitémát, részben a mátraballai sorompós esetet); a fotók mindenesetre megtekinthetők lesznek Szegeden, a Bociban csütörtökön du 5-től.
Más: ma 712/753 V43 1344 volt (FC); 7717/7712 (Arad-Szeged-Arad) M62 057!!!
Értem, mire célzol. Nem is irigylem azt az illetőt, aki ezt a feladatot magáénak tudhatja, de szép munka mindezeket összehozni. Mint ahogy ezt korábban írtad, a lényeg a megfelelő forduló kialakítása.
Sziasztok!
Elfogytak a 80-as évek videói.
Ezen alkalomból készítettem egy oldalt amelyikről lehet szavazni, hogy mit akartok újra látni.
További tudnivalók az oldalon! A videok oldalon a 1999. május 9-i Közlekedési klub által szervezett Púpos-Nohab kirándulás videói láthatók!
A Videok2 oldalól továbbra is az orosz motorkocsi tölthető le. Aki tudja, adja tovább, mert elég kicsi az oldal látogatottsága (napi 8-10 felhasználó).
Erre az oldalra fog később felkerülni a vsútmodellem videója, illetve a 2000-ben hatvanban volt mozdonybemutatóra való besorozás-rendezési videói.
Maczko
Szia!
Lovasberény és Fehérvár között legtöbbször Eas kocsin rönkfát láttam szállítani a papirok szerint egy Csákvári üzembe.
Illetve onnan a hulladékfát tüzifának szállítját el.
Továbbá volt ott tárolási célból (Fals) Gabona szállító kocsi.
És valójában van ott magtároló is az állomás szomszédságában.
Korábban láttam párszor az ICR-t, a reggeliek kb 50%-osak voltak, a délutániak tele.
Ez igencsak meglep. Ritka alkalmakat foghattál ki, mert amikor én néztem, akkor max. 30-40-%os volt az esti, de előfordult az is, hogy összesen 12-en utaztak rajta és ebbe már a személyzetet is beleszámoltam...
de minden kocsi a MÁV-é, attól függetlenül, hogy a kocsi közepén alulra Miskolc, Pécs, Szeged vagy Szombathely legyen írva.
Ez valahol igaz, de - lásd még a témában tett korábbi hozzászólásom- a rendszerben ha gubanc van nem a MÁV-ot akasztják, vagy viszik adott esetben börtönbe( és ez nem vicc ), hanem azt polgárt aki a kocsin megadott helyen felel azért.... És ez a felelősség nemcsak a műszaki állapotra terjed ki, hanem kőkeményen az un. költség gazdál(garázdál)kodásra is.( Sőt mostanában sajna ez lesz a No.1 szempont)
Ezúton közlöm a Tisztelt Topictagokkal,hogy anyagi nehézségeim miatt kénytelen vagyok megválni a saját Nohab-könyvemtől is!
Irányár 6000ft.Ha valakit érdekel e-mailben lehet jelentkezni!
ÜDV!
Dunántúlra az IC-k többsége a Déliből indul, ezzel is spórolva 8-10 percet a Keletihez képest.
Csakhogy a Délibe ki is kell jutni pl. metróval, villamossal, stb. Ezt is beleszámítva nem lesz hamarabb otthon a T. utas, csak 15 perccel kevesebbet ül a vonaton, a különbséget más járművön végigüli/végigállja/átszáll.
A megszüntetés nem igaz, mert a rekultiváció költsége túl magas lett volna.
Ha jól emlékszem, ez lett volna az első felszámolásra (hivatalosan, rekultuivációval, stb...) kerülő vonal.
A MÁV mai gazdasági helyzetében azonban erre nem fog (tud) költeni, így a felszámolásra ítélt vonalak egyelőre maradnak, kivéve a Solt - Dunaföldvár szakaszt, (annak az eltüntetése valakiknek biztos, hogy nagyon érdekében állt).
Egyébként a 2000-es reformkoncepcióban a következő vonalak felszámolása volt tervezve:
Enying - Dombóvár
Pécsvárad - Véménd
Lovasberény - Felcsút
Dunaföldvár - Solt