A fortepanon két jó 1971-es kép az LGT első lemezének felvételekor. Az első kettőn csak Picibá' L100-asa, helyes kéztartása és regisztrációja látható.
A másikon az L100 belseje, és a háttérben a Rottenbiller utcai lemezstúdió dán "mese" A100-asa, amely megfordult Picibánál, nálam és jóideje a P.Mobilban hallható.
Ha megnézed a tetejét, akkor egyértelmű, a legalsó, a legdrágább. Erősebb, szellősebb. masszívsága egyben az élettartamára, ellenállóképességére is utal, főleg rendszeres fellépések esetén.
Ok, legtöbbször az 50kg is elég, ámbár a régi Viscount DB5-öm alapból 45 kg volt, plusz még pár dolog rajta. Felső emelettel már meghaladta volna. Ez meg 80kg-ot bír. Örök élet.
Érdekes hogy ebből a fajtából milyen szórás van árban! Én 12-ért vettem használtan az enyémet, de nincs rajta gumibak a hangszer alá + magasítóhoz szerelék:
Na csak én írok. Megjött az új állványom. Sok szintihez nem is jó, inkább asztal méretű keverőkhöz találták ki. De a legend Live-omhoz passzol! Hómoffisz:
Emiatt a korábbi, igen drága BP100SN állványomat 20e-ért eladom. Nagyobb szintikhez, digitális zongorához és a zongorista térdéhez a legjobb!
(K)orgonkád azóta jól van? :) És a leslie project?
Megvan, bár kicsit hanyagoltam mostanában. A Leslie is alakul. A mechanika már működik (egy Echolette ME III R tölcsére, dobja és mélynyomója került egy Leslie fadobozba), csak a mikrokontrolleres vezérlést nem fejeztem még be. Erősítőnek először vettem bele egy programozható szűrőkkel és keresztváltóval megspékelt digitális erősítőt. Ezzel jól is szólt. Aztán találtam egy szintén digitális, szintén programozható, nagyon olcsó kínai erősítő modult, aminek SPDIF és USB bemenete is van. Ezzel is meglepően jól szólt, bár ez csak 2x50 W (azaz gyakorlatilag kb. 10 W-ig nem torzít). Házi használatra ez is elég. Ennek a szűrőit kellene még a mikrokontrollernek betanítani, hogy 800 Hz-es keresztváltót csináljon belőlük.
Ha elkészül, akkor teljesen digitálisan, MIDI-n, USB-n keresztül is vezérelhető lesz.
Itt van néhány kép a mechanikáról (PWM fordulatszám-vezérlésű BLDC motorok vannak benne):
Bár tehtube többször említette már a japán női orgonisták kategóriában Akiko Tsurugát, én csak most fedeztem fel magamnak, miután Tony Monaco napi karanténműsorának vendége volt valamelyik nap:
Sajnos nemcsak Marián Varga, de Fedor Freso is meghalt, nem lesz többé Collegium Musicum, nekem nagy kedvenceim voltak, maradtak is, de ezek a srácok nagyon jól hozzák. Marián Varga gondolatvilágát, egyéni játékstílusát, kéztartását nehéz követni, de hangzásban nekem tetszik ez a karantén feldolgozás.
Az emlékkoncert is érdekes, szegény Bernadetta uňavská kapaszkodik a Hammondon, de ő azért egy másik műfajnak a képviselője.
Nagyon szépen a távolból karanténban újrajátszották a Collegium Musicum számot. Marián Varga tette le a legtöbbet keleten a progresszív rock asztalára.