Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56812
kod Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56811
"Az EU ennek 50%-át fizeti. (Itt koppantam nagyot a múlt hetekben, mert ennél sokkal nagyobb támogatásra emlékeztem.)"

Csakhogy ahhoz kellőképpen, gazdaságossági számításokkal kell igazolni, hogy a beruházás szükséges. Fikciókra az EU (sem) ad pénzt. Az EU NEM aranybánya. Csak arra adnak pénzt, ami a felzárkózáshoz kell.

Előzmény: Vaskalap kartárs (56808)
DGKUm Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56810
Marslakó, nem nézted az MVP-s topikot? Nem mégy a 006-os NOHAB-bal Zólyomba? (Most látszik, hogy szegény MÁV mennyire gyengén áll M 61-es dolgában, idegen járművel kell nosztalgia vonatot továbbítania!):-)
Előzmény: marslakó (56806)
bambusz_ Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56809
(kicsit) OFF

Néhány sorral _korábban_ már olvashattátok: csütörtök-től vasárnap-ig kiállításunk (LÁVA) lesz a Budai Fonó Zeneházban. A megszokott program: modul (Habók, Decs, Kispest és Porcsalma-Tyukod állomásokkal), terepasztalok, LGB, szabadtéren pedig 1:1-es cumók... A szórólapot nem akarom ide kitenni, de bővebb infokat itt találtok...

ON

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56808
Kérdezem: jártál-e Te már ott?

Természetesen jártam ott, láttam mennyire kanyargós a pálya és mennyire nem érinti a településeket.

Tudod, mennyibe kerülne?

Nyomvonal-korrekciókkal kb. 1 milliárd Ft. (GySEV pályaépítés 62 km-en 1,6 milliárd)

Természetesen tudom, hogy az ország vasúthálózata milyen állapotban van és azt is, hogy ennek toldozgatása-foltozgatása milyen hatalmas összegekbe kerül. (elsősorban a pénzlenyúlások miatt, ám erre sajnos bizonyítékom nincs, de marhára bűzlik az egész)
Ez egy dolog. Ennek semmi köze ahhoz, amit el szeretnénk érni a regionális közlekedésben. A törzshálózat más tészta, más forrásokból, más funkcióval, más tulajdonossal.

Ebben a helyzetben ne mondja nekem senki, hogy 120-asra építsük át a 64-es vonalat, ahol jelenleg 7 pár vonat közlekedik, max. 40-50 fő/vonat, azaz 500-700 utas/nap volumennel.

Jelenleg. Abba belegondolt valaki miért van csak 7 pár vonat? Miért utaznak ott kevesen, miközben a buszokon zsúfoltság van?
Elárulom: lassú, ritka, mocskos és messze van a településektől.
Nem érdekel mi van jelenleg! Gondolkodjunk a miérten és találjuk meg a megoldást!
Az gondolom mindannyiunknak nyilvánvaló, hogy a jelenlegi rendszer rossz. Itt lesz hamarosan a lehetőség az EU csatlakozás formájában, hogy tegyünk is valamit. Nem a régi alágazat-specifikus, hanem feladatközpontú gondolkodásmód előtérbe helyezésével. Véleményem szerint ez a feladat a város és a falvak közti „városi mobilitási szint” megteremtése. Ez pedig pénzbe kerül, amire áldozni kell. Mese nincs.
Az EU ennek 50%-át fizeti. (Itt koppantam nagyot a múlt hetekben, mert ennél sokkal nagyobb támogatásra emlékeztem.)

Előzmény: DJ. Bakter (56774)
chrta Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56807
marslakó Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56806
A f@..-om ebbe a kib@...-ott sok képbe! A büdös életbe nem tudom letölteni őket!
Linkelni nem tudnál? Lásd intersziti vagy jómagam legutóbbi hozzászólásait! A modemesek kedvéért kimoderáltathatnád őket, és betehetnél helyette egy html-re mutató linket vagy sima linkeket!
Előzmény: abdhulbin (56725)
gfeca Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56805
Üdv Mindenkinek!

Ha már első osztály; ugye elkezdték a 19-05-ösök egy részét 29-05-össé alakítani, merthogy kevés a másodosztályú kocsi. Ez így OK lenne, de azt nem értem, hogy miért nem a sokkal kevésbé első osztályú körülményeket biztosító 10-27-esekből csináltak esetleg 20-27-eseket. Valaki tudja a magyarázatot?

Esetleg talán csak nem azért, mert a miskolci térségbe 120 km/h-s másodosztály kellett és adj uram isten de rögvest, a "tegnapra még nem készült el?" effektusnak megfelelően.....

gfeca

Előzmény: gyurmosz (56794)
v_peti Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56804
Folytatás:
Pl: F?vonalak: 1, 10, 20, 100, 120 stb...
-Állami tulajdonú pálya.
-Pályavasúti társaság.
-Szabad pályahasználat (kisebb korlátozásokkal).
Mellékvonalak:
-Állami tulajdonú pálya
-Regionális vasúttársaságok. (Nem kellene er?teljesen szétválasztani a pályavasutat a személyszállítást és a teherszállítást.)
Régiók úgyis lesznek. Ez EU el?írás is.
Pl: Az SZJA bevételt nem nyelné el jórészt az államkassza, hanem jelent?s része a régiókhoz vándorolna.
Regionális szinten döntenének az üzemeltetés formájáról.
Pl: 75, 76, 78-as vonal és az arrafelé közleked? buszok (Vác-Balassagyarmat-Romhány környéke egy társasághoz tartozna.)

v_peti Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56803
1. osztály: Láttam olyan Bp-Miskolc gyorsvonatot, ahol az egyik fülkés kocsi volt a 2. osztály. Ezenkív?l volt benne egy fülkés és egy termes 1. osztály. Én is úgy gondolom, hogy az lenne a legjobb, ha a termes kocsikat alakítanák át.
Pécsvárad: Miért kellett egy jó kezdeményezést leállítani? (56704)
Szerintem a német modellt kellene követni. Régiókká szedték szét az országot. Így a mellékvonalak üzemeltetését a régiók végzik. ?k kapják meg Állam bácsitól a pénzt, és nem az egészet a DB nyeli el. A vonatok a buszok, és a városi közlekedés egy egységet alkot. (Sok mindent olvastam err?l, de minden még nem egészen tiszta el?ttem.)
A menetrendeket is régiók szerint adják ki. Hatalmas táska most a menetrend. De tartalmaz pl. buszokat is. Van regionális kiadás is.
DB tarifa 101 km-t?l van csak! Még nem egészen tiszta, hogy minden vonalon váltható-e DB jegy, vagy nem.
Pl: A VKV Rt. állomásán adnának-e ki távolsági utazásra is érvényes jegyet és saját hálózati jegyet is, vagy csak saját hálózatit. Pl: BKV-HÉV.
Evakuáció IC Creative Commons License 2002.09.10 0 0 56802
Amikor azt irtam, hogy a 180 000-s város egyetlen összeköttetése volt a keleti országrésszel, akkor a vasúti összeköttetésre gondoltam.(Most keltre Pécsről Szekszárdra szombaton az utolsó busz 17,00-kor megy el)
Evakuáció IC Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56801
Kedves Vaskalap kartárs!
Én is csatlakoznék Dj Bakterhez és megkérdezném tőled, hogy jártál-e már arra?
A 64-es vonalban nem elővárosi forgalomban kell gondolkodni,mivel a táj jellege a kis elszort falvakkal nem indokolja az elővárosi forgalmat.Amúgy a vonalvezetés se olyan hogy a Pécshez közeli települések közepén halad át.(pl:Hosszúhetény,ahol a buszok tele vannak,mert a település elég nagy,de a vonat 2-3km-re van a falutól)
Itt inkább az a szomorú, hogy egy 180 000 lakosú megyeszékhelynek ez volt az egyetlen összeköttetése a keleti országrásszel(Kecskemét, Szeged stb..)Ha csak 60km-re javítanák fel közel 1 óra alatt Bátaszéken lehetne lenni(onnan Szekszérd)majd Baja felé lenne keletre összeköttetés és végre nem minden Butapesten(ez egy másik történet) keresztül zajlana.Régen amikor volt a Pécs-Szeged gyorsvonat akkor az emberek nem a kis falvakba utaztak hanem Bajára vagy tovább.Ha Pécsiek lennétek tudnátok milyen busszal utazni keletre.Tömegvan és 20perceket áll vagy Bonyhádon és Szekszárdon vagy pedig Mohácson.
Kedves Vaskalap kartás ajánlom egyszer utazz Pécsről Bátaszekre vagy Szekszárdra és majd rájössz, hogy a 64-es vonalt nem kéne 120km/h-ra átépíteni csak újból meg kéne nyitni.
Üdv.
btbt Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56800
Köszönöm!
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56799
1979-1980-as nekem is van, tök király :-))))
Előzmény: dyz (56797)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56798
Székesfehérvár és Lovasberény között ma is jár néha tehervonat, de hogy a további szakasz mióta nem üzemel, az jó kérdés...
Előzmény: btbt (56795)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56797
A napokban került kezembe egy 1979-80-as menetrend. Abban még szerepel a mező, de kézzel fölé van írva: megszűnt. Tehát valószínűleg abban az évben.
Előzmény: btbt (56795)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56796
Miért kell mindenben logikát keresni? :)

Egyébként az egészben az a rossz, hogy a vonaton belülről most már szinte felismerhetetlen, hogy melyik milyen osztályú kocsi. Remélhetőleg egy 2-es számot még felrajzoltak valahova.

Más: utas-szempontból minősíthetetlen, hogy még azokat a vonatok se táblázzák (tisztelet a kivételnek), amelyek egyik és másik része többfelé közlekedik. Ez senkinek nem fontos?
Előzmény: gyurmosz (56794)
btbt Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56795
Jó estét!
Bocs a nem témába vágó kérdésért, de meg tudja valaki mondani, hogy mikor állították le a forgalmat a Bicske- Szfehérvár vonalon? Essetleg van-e róla vmi cikk a neten?
Köszönöm
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56794
Ha már első osztály; ugye elkezdték a 19-05-ösök egy részét 29-05-össé alakítani, merthogy kevés a másodosztályú kocsi. Ez így OK lenne, de azt nem értem, hogy miért nem a sokkal kevésbé első osztályú körülményeket biztosító 10-27-esekből csináltak esetleg 20-27-eseket. Valaki tudja a magyarázatot?

PS: a 20-27 nem jó, az foglalt, de nem volt jobb ötletem :-)

Előzmény: hmsoft (56791)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56793
Gondolom - ha nem változtattak a gyárban - a "szokásos" hiba elő fog jönni egyszer, amúgy viszont valószínűleg mégis volt valami abban, amikor többen azt mondtuk, hogy a gépeken az üzembeállítás után nem sokkal kijönnek azok a hibák, amelyek kijöhetnek, onnatól pedig nem lesz velük sok gond. Persze az illetékesek biztos jobban tudják, hogy hogyan üzemelnek.
Előzmény: DLala (56792)
DLala Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56792
Na mi van, mostanában nem döglenek a hím szarvasmarhák? Csak nem megjavult a fű minősége? Vagy betanultak a gulyások?
Előzmény: gyurmosz (56790)
hmsoft Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56791
dyz,

"Kinek jó ez a "ha akarom jó, ha akarom nem"?"

Most jöjjek elő a kedvenc gumicsontommal, a "mi mikor és hol 1. o. és mi mikor és hol nem" cíművel?
A NoHAB-os kiránduláson (is) láttam egy győri vagy komáromi személyt, 19-05-össel az elején ha minden igaz, egy szem MÁV-os terpeszkedett benne, az átlag jónép nem mert felszállni, mert hát ugye 1. o.-nak tűnik. Na hát erre és társaira jó a folytonos sumák, ami elég olcsó játéknak tűnik - igaz, sajnos a játékosok többsége is elég olcsó...

hm

Előzmény: dyz (56782)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56790
Ma sikerült elkapnom a 005-ös Bikát, igaz csak futólag, ugyanis én a Lágymányosin mentem, ő pedig velem szembe jött az összekötő hídon és ugye ilyenkor mindig akkor bukkan fel vmi érdekesség, amikor már az ember lekanyarodik, megállni az út közepén pedig nem szép dolog... A lényeg az, hogy nagyon csini volt :-)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56789
abdhulbin 56696
Ügyes vagy...Jól megmontad...Tied a nagy ingyen aranyérem...Legközelebb kevesebb írás,több kép...

Hát nem is tudom...
Én igazán kedvelem a képeket, de talán jelentősen lecsökkenthetnéd a méreteit, mert nagyon meghosszabbítja a letöltési időt. Ne értsd félre, rakj fel minél többet, csak másképp.

Előzmény: abdhulbin (56776)
FOMA Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56788
OFF
Elvileg ok., de még csak most érkeztünk haza, holnap megyek először dolgozni, még nem ismerem a szolgálati elfoglaltságomat szeptemberben.

A többit majd a "Dunaparti esték Budán" topicban?:-) Egyébként meg hiányoztatok már nagyon, Neked meg van egy retúrjegyed nálam.

ON

Előzmény: chrta (56787)
chrta Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56787
off
FOMA, egy tali budán? cetünkkel?
K.
Előzmény: FOMA (56785)
dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56786
Hát épp ez az, ahogy nem szabad csinálni. Mintha a háttérben valaki(k) azon dolgoznának, hogy minél kevesebb legyen az utas, aztán lehessen vonatokat, majd vonalakat megszüntetni. Váci, olvasod ezt?

Legalább adtak volna a kezdeményezésnek egy teljes menetrendi évet!
Előzmény: FOMA (56785)
FOMA Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56785
Azannya!:-))

Egyébként ez már szóba került (talán két éve) a topicban, akkor is írtam a kísérletről. Sajnos nem ért meg még egy menetrendi időszakot sem emlékeim szerint. Akkoriban én Pécsről jártam ki Pécsváradra a 7.33-ra érkező vonattal, és 17.00 körül volt egy Bátaszékről érkező vonat, azzal mentem haza. Sokat beszélgettem az akkori állomásfőnökkel, tényleg szívügye volt adolog és azon kesergett, hogy pont akkor szüntették meg, amikor talán? eredményt is hozhatott volna.

Előzmény: sínbohóc (56783)
FOMA Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56784
Egyszer volt, hol nem volt Pécsváradon - 1992-ben - egy állomásfőnök, aki komolyan a vasutat, és elhatározta, hogy versenyre kel a busszal. Az alapkoncepciója az volt, hogy a Pécsváradról Pécsre közlekedő buszok egy része már eleve zsúfoltan érkezik Pécsváradra, de a többi is heringesdobozként közlekedik, ezért biztos lesz, aki a kényelmesebb vonatot választja. Akkor még MD is volt, By kocsik is voltak. Elérte, hogy engedélyezzék az 50 km/h-s sebességet a Bz-kre, 33 %-os elővárosi kedvezményt kapjanak a teljesáron utazók, illetve, hogy gyorsított személyek is közlekedjenek. (Akkor a MÁV-nál már/még nem volt sebesvonat.) Ha jól emléxem, Hosszúhetényben nem álltak meg a vonatok és még valahol. Ez mind szép volt, és most jön a DE... A változás bevezetésére "természetesen" két-három héttel a menetrendváltozás után került sor nyáron. Szórólapokat adtak ki az új menetrendről, de a "nagykönyvből" a vonatok fele hiányzott. A másik, hogy mire eljött az ősz, és jöttek volna a diákok, meg a bejáró dolgozók, megszüntették az egészet, úgy ahogy volt. Így már soha nem tudjuk meg, hogy hányan választották volna a vonatot a busz helyett.:-) Egyébként az utaszám azért emelkedett, általában Bzmot+Bzx ment.

Előzmény: DJ. Bakter (56774)
sínbohóc Creative Commons License 2002.09.09 0 0 56783
Amit - a modelledből kiindulva - jelenleg meg lehetne tenni az, hogy a Pécsváradra érkező buszok menjenek az állomásra, egyszerűsítetten fel kellene újítani a Hird-elág-Pécsvárad vonalat, és megszüntetni Pécs-Vasas, Pécsújhegy, Hosszúhetény megállóhelyeket, a menetidő 50/50-es sebességgel leesne 35 percre, 2 szerelvény pörgetésével csúcsban 1 órás követést lehetne csinálni. De nagyon kíváncsi lennék az utasszámra.
Az ötlet nem új!Jó pár évvel ezelőtt a Hird elág-Pécsvárad szakaszt kissé "kipofozták" az egyébként 40-es pályán Bz-re engedélyezték az 50-et. Pécsvárad-Pécs gyorsított vonatok jártak, nem sok helyen álltak meg ( a pontos menetrendre nem emlékszem)Nem ütemes menetrend volt, néhány vonat nem is túl jó időben közlekedett, de voltak jó időben közlekedő vonatok is.
Ha jól emlékszem 2 menetrendi időszakot élt meg a próbálkozás, az utasok inkább hering módon utaztak a buszokon, pedig a MÁV kedvezményt is adott.
Lehet, hogy ha tovább tart, változtak volna az utazási szokások???
Előzmény: DJ. Bakter (56774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!