Keresés

Részletes keresés

uburoi Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54713
IC - Űlőhelyelrendezés

Kérem szépen, ha tud valaki egy ábrát (vagy a címét) a MÁV-nál használatos IC/EC vonatok űlőhelyszámozási sémájáról.
Köszönettel, Csaba

gfeca Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54712
Üdv Mindenkinek!

aminek az egyetlen hátránya közönséges, kívülálló halandó számára, hogy a belépőjegy 28 EUR, szemben a hétvégi ingyenességgel.

Igazad van, de a cégektől kapott belépőket és a repi kaját csak ekkor tudjuk felhasználni...

gfeca

Előzmény: Gödény (54705)
etwg Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54711
Szia Nohab

Nem akarok belerohanni a lelkivilágodba, mert nekem is az egyik kedvencem a Nohab mint mozdony, de azért nem kellene ennyire tulozni a mozdony imádatát. (Az általad irt szöveg Az az akkori világszínvonal, ez a mai kb, ugyanannyit jelent, mintha azt mondanád: a Nohab is piros meg a Taurus is (az ÖBB-nél) tehát hol itt a probléma.)

A NOHAB mint mozdony pont az egyszerüségével a beérettségével és a felhasznált anyagok minöségével érte el a világszinvonalat. (de semilyen más korszakalkoto megoldás nem volt rajta abban a korban).

Már dumáltunk erröl a topikon is, hogy egy egy vasut számára mi a jobb egy szuper mozdony, amit csak fehér kesztyüben szabad vezetni, és egy apro hibaelháritáshoz több egyetemi végzettség kell, meg néhány 10 éves gyakorlat, vagy egy olyan mozdony, amit kizárolag kalapáccsal és csavarhuzoval lehet javitani, és a szakit két nap gyorstalpaloval a mozdony mérnökévé lehet avatni. Az elöbbi kategoriába tartoznak a modernebb europai (föleg német, de már mások is ide tartoznak) mozdonyok az utobbiba sok kortásuk a tengeren tulrol (meg az oroszoktol).
A Nohab néhány alkatrészéhez képest egy Taurus a modern technolgia nagyraktára - igy könnyebben elöfordulhat, hogy valami bedöglik. Ne felejtsd el azt sem, hogy vannak un. biztonsági technologiák, ilyenek minden ami 1000V alatt van (a nohabban sincs ettöl nagyobb feszültség) és ami afelett van az már mindig a nem teljesen ellenörizhetö technologiák közé tartozik, és mint ilyen esetben mindig elöfordulhatnak aprobb problámák. (pl. a szigetelö, hogy 100% biztonságos legyen lehetne mondjuk 10-szer akkora, csak akkor nem férne el a mozdonyon, vagy lehet nagyon kicsi, de akkor meg elöfordul, hogy átüt. (egy más konstrukcioban pl. csak azzal volt a probléma 15 kV feszültségnél, hogy a lefogo csavar 6szögletü volt, és igy a csucsain átugrott a szikra, ha kicseréltük a csavart egy hengeres kivitelre - imbusz kulccsal a probléma megszünt).

Amikor a NOHAB elkészült a GM már több ezer hasonlo felépitésü mozdonyt készitett, igy minden alegység többnyire ki volt probálva és ki lett finomitva annyira, hogy az a frontokon tul is müködjön.
A Taurus egy folyamatos konstrukcio, mivel ma már aligha van lehetöség egy kifejlesztett mozdonnyal mindenkinek megfelelni, és igy azt a tökélyre vinni.
Ma ez általános, de sok tekintetben korábban sem volt ez másképp, kivéve a társadalmi tökély 40 évét.

Valamikor a gözmozdonyokat is átépitették (föleg a németek jeleskedtek ebben, amikor egy - egy gözmozdonyt sokszor 3-4 szer is áttépitettek, hogy az megfeleljen annak amit akarnak (mellesleg a Siemens is német cég- tehát itt szerzte a tapasztalatait).

Előzmény: nohab (54707)
manhattani Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54710
>Tényleg, manapság az amerikaiak mennyiért vesztegetik a sorozatban gyártott dízeleket? Pl. egy EMD SD90MAC-ot? Hogy viszonyul ez az európai árakhoz?

Végigolvastam eddig öt évfolyam TRAINS-t (az amerikai egyik legminőségibb vasúti folyóirat). Eddig a leghalványabb célzást sem láttam a mozdonyok áráról (illetve egyet, kínálták a Milwaukee-nak az eredetileg szovjet exportra gyártott, később (Josip Sztálinról) Kis Joe-nak nevezett, de a hidegháború miatt le nem szállított villanymozdonyokat. Mivel akkor csak az a társaság tudta ekkora mennyiségben átvenni az egyenfeszültségű mozdonyokat, a gyártó nem tudott nagyon jó árat elérni :))) )
A mozdonyárak vásárló vasúttársaságról társaságra nagyon változó lehet, tán ezért sem beszélnek róla. Ha valakinek infója van a dologról, engem is nagyon érdekelne.
Annyi biztos, hogy az EMD és a GE ára nagyon hasonló lehet.

Előzmény: rezgaras (54700)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54709
Chrta nem lesz ott, de szívesen elviszem Neki. Ha nem jön közbe semmi, akkor 9734 első 2.o. kocsijában leszünk csütörtökön!
Előzmény: nohab (54706)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54708
V42 515:
Én is mondtam már leányzónak, hogy ha nem talál otthon, ne a kocsmában, hanem a vasútállomáson keressen :-))

Gödény:
Nem a gömbölyűsége, hanem a teljesen sima oldalfala juttatta az eszembe a koporsót.
De attól még bika. :-)))

nohab Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54707
Az egy típus, lényegesen egyszerűbb felépítéssel...

Ez így szerintem hülyeség. Az az akkori világszínvonal, ez a mai.

Előzmény: gyurmosz (54702)
nohab Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54706
A tervezett út: Csütörtök: Bp. Déli (előtte még tőzsdei gyorsjelentés publikáció, ezért indul Pestről au út)

OFF: egy topictársnőnknek (Chrta) ígértem két CD-t, rácsörrensz, amikor le tudok szaladni a délibe velük?

Előzmény: V42 515 (54698)
Gödény Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54705
DGKUm,mdbz,gfeca(+5 -Intersziti meghatározása alapján- nontopiktag) 2002.09.26-ára kvalifikálta magát

aminek az egyetlen hátránya közönséges, kívülálló halandó számára, hogy a belépőjegy 28 EUR, szemben a hétvégi ingyenességgel. Persze nyilvánvaló, hogy szakmai kérdésekre csak ilyenkor remélhet érdemi választ az érdeklődő, közönségnapon a kiállítók egy része már csomagol.

Előzmény: gfeca (54664)
Gödény Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54704
De ha a 242-es nem "foglalta volna le" évtizedekkel előbb, nyugodtan lehetne a forma alapján Koporsónak is hívni.

Egy koporsó nem ilyen gömbölyű. A fürdőkád már inkább elmenne ... de jó az a xxx-bika.

Előzmény: Zolcsi67 (54701)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54703
"mert amúgy elég jól tűri a vonatmániámat"

Én mindig azzal érvelek (bár szerencsére nekem sem gyakran kell), hogy mások "szabadidejükben" kocsmába járnak, nőznek; én 'csak' vonatozok... :-))

Előzmény: IST (54699)
gyurmosz Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54702
Az egy típus, lényegesen egyszerűbb felépítéssel...
Előzmény: nohab (54694)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54701
Sziasztok!

transport:
Persze, hogy nekimentek a sorompónak! Hisz a birkával rokonok...
De abba nem haltak bele annyian+a vasúti forgalmat sem akadályozták.

Még egy kis utózönge a névadásról:
Semmi bajom a különféle "-bika", "-bikuci" nevekkel, én is ezeket használom a 1047-re. De ha a 242-es nem "foglalta volna le" évtizedekkel előbb, nyugodtan lehetne a forma alapján Koporsónak is hívni.
Amúgy szombaton is a 2-es Milkabika-Pusztaökör stb. hozta az Avalát - 10 perc késéssel - a Keletibe.

Előzmény: transport (54611)
rezgaras Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54700
etwg írta:

> olvastam valahol,hogy...a Taurusz ( a nagy sorozat miatt) a legolcsobb mozdony a maga kategoriájában

Érdekes, ezt én is olvastam valahol, sajnos nem emlékszem hol, még akkor, amikor az ÖBB megrendelte a sorozat Taurusokat. Azt is írták, hogy ezzel szemben a svájci 460-as pedig ebben a kategóriában a legdrágább. (ez azóta változhatott)

Tényleg, manapság az amerikaiak mennyiért vesztegetik a sorozatban gyártott dízeleket? Pl. egy EMD SD90MAC-ot? Hogy viszonyul ez az európai árakhoz? (mindjuk a szállítást leszámítva)

Előzmény: etwg (54686)
IST Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54699
Nem cserélem, mert amúgy elég jól tűri a vonatmániámat. Meg aztán a Nohab könyvet is ő vette meg nekem. :-)))
Előzmény: V42 515 (54698)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54698
"Fényképezőgépet barátnőm kipakolta"

Le kell cserélni... :-))) (Bocs, vicc...)

Más: csütörtök-péntek-szombat időszakra 3 napos vonatozást tervezünk peterr és DrTr topictársakkal. Főként a Dunántúlon, Szombathely környékén leszünk eláérhetők, de kérlek Benneteket, ha olyan infó kerülne fel a topicra, ami lázba hozhat bennünket, SMS-ben jelezzétek.

A tervezett út:
Csütörtök: Bp. Déli (előtte még tőzsdei gyorsjelentés publikáció, ezért indul Pestről au út); Fehérvár, Füred, Tapolca, Ukk, Zeg,Zalalövő, Körmend, Szombathely

Péntek: Szombathely-Körmend-Zalalövő-Hodos-Zeg-Rédics-Csömödér-Kistolmács-Csömödér-Zeg-Szhely

Szombat: Szhely-Nagykanizsa-Dombóvár-Baja-Halas-Félegyháza-Szeged

Még egyik útvonal sem végleges. Nagymértékben befolyásolná a döntésemet a szombat vonatkozásában, ha valaki adna infót a Taurus fordákról, de sem itt, sem a Gigant listán nem jött...

Tudja-e valaki, mostanában (utóbbo hét) ment-e személlyel Szentgotthárdra szergej vagy púpos? Mi viszi manapság a Szhely-Füred vonatot? Nekem 27-én sikerült kifognom az egyetlen csörgős napot? :-((

Más: aug 10 elvileg munkanap, azaz a hét utolsó munkanapja. Közlekednek-e ezen a napon a fürdővonatok? Mert lehet, hogy papíron munkanap lesz, de szerintem a valóság (és az utazási igények) inkább egy nyári szombatra fognak hasonlítani...

Előzmény: IST (54695)
nohab Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54697
Eddig még nem hallottam egyetlen egy vontato jármüröl sem, amit üzembevetés után azonnal használni tudtak teljes értékben.

MÁV M61
DSB MY, MX,
NSB Di3
SJ T42, T43, T44.

ezek tuti. Biztosan van sok más is.

Előzmény: etwg (54686)
manhattani Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54696
Na,ez már annyira OFF, hogy inkább mailt írok. :))
Előzmény: etwg (54692)
IST Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54695
Szombaton mentünk le a Balatonra mi is haverokkal fürdőzni. Fényképezőgépet barátnőm kipakolta, mondván nem kell az, biztos elcsórnák. Persze Szfvár pu-n 9.27-kor Gigant találkozó volt... V63 035, V63 033 és V63 004 adott egymásnak találkát.
nohab Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54694
Na de a mozdony nem is fényképezőgép! Lehet, hogy tévedek, de úgy tudom, hogy a (vasúti) járművek esetében gyakori az "újkori" meghibásodás

Szerintem a topic 60%-a kórusban vágja az ellenpéldát....

Előzmény: gyurmosz (54597)
nohab Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54693
Az ajánlott megbízhatóság (két szolgálatképtelenség között megtett út): 350 000 km

Na, akkor ha jól számolom, néhány millió már benne van a 001-ben, lassan lehet selejtezni.

Előzmény: rm40 (54587)
etwg Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54692
Szia

kicsit OFF

Pontosan a CANONt cseréltem le elöbb PENTAX-ra, ami eddig a legjobb gép volt, de sajnos megfujták- majd pedig NIKON-ra. Szvsz sokkal jobban rajzol és legalább tizszer csendesebb mint valamennyi eddig jo gépem volt.

A PC-kkel meg az a baj, hogy más gyártok az általam használt szoftwaret egyáltalán nem támogatják, igy kénytelen voltam ugyanannál a márkánál maradni.

ON

A többihez meg annyit, hogy igen elterjedt kicsi hazátokban szidni a beszállitokat, mert ugye ezt meg azt csinálnak szarul. Másfelé egy kicsit másabb a hozzáállás, és ugyanazt a céget az egekig dicsérgetik, mert hajnlando nekik mindent megcsinálni, amit csak akarnak - igaz, hogy amit akarnak az sokszor tultesz egy disszertácios munkán - de a megrendelö azt is tudja, hol vannak a müszaki meg a gazdasági határok. A Siemens egyre inkább ilyen irányba fejlödik, hogy pénzeli, és kapacitásait annak adja, aki hajlando vele együttmüködni - akinek meg konfekcio kell, az mennyjen Kolomnába stb.

Előzmény: manhattani (54691)
manhattani Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54691
Na, ez már eléggé OFF, de tehetünk még rá egy lapáttal :))
>A fényképezögépem a NIKON egyik utolso modellje, 3 honapot vártam, mire ugy jött meg
Másnak is mondtam már, hogy Canont kell venni :)))

>Volt már korábban ugyanattol a cégtöl (még jo hogy enm a COMPAQ-tol) 2 nagyteljesitményü laptopom, igy hát gondoltam , hogy a szoftware stb. kompatibilitás miatt veszek tölük egy asztali modellt is
Amelyik PC gyártó jó table topot csinál, nem biztos, hogy jó a laptopja is...

>Siemens mozdony még nem igen volt MO-n, igy a Siemens nem igen volt otthon a MÁV berkeiben, ...
Ja, hogy a Siemensre gondoltál! Azt hittem, úgy érted, hogy mozdonygyártó nem ment még a MÁV-hoz terméktámogatni.
Ahogy hallom, a MATÁV-osok eléggé fújnak a Siemens (EWSD, mindig eszembe jut a nickedről :))) ) telefonközpontra. A Milkabikák SZERINTEM nem működnek valami remekül. Lehet, hogy a Siemensnek egységes a minőségbiztosítási rendszere? :)))
DemostnálammárOFFvége :)))

Előzmény: etwg (54688)
hjulsta2 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54690
üdv etwg
oké hallottam már hasonlót, de ez valahogy mégis feltünoen dallamos volt...
Előzmény: etwg (54689)
etwg Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54689
Szia hjulsta2

Ez a kis koncert ma velejároja minden jobb mikroprocesszoros vezérlésnek, legyen az a Bikuci, vagy valamelyik troli vagy villamos. Csak a tervezökön mulik, hogy ezt a zenét szebbnek vagy rosszabbnak találja a fülünk. (Ha JSB irná a szoftwaret, lehet, hogy Bachot játszani a Bikuci).

Előzmény: hjulsta2 (54687)
etwg Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54688
Szia man6tani barátom, mindig valhogy egy kicsit összerugunk, de nem baj.

Csak a fényképezögéphez meg a PC-hez annyit:

A fényképezögépem a NIKON egyik utolso modellje, 3 honapot vártam, mire ugy jött meg ahogy megrendeltem (dátummal, optikával). Igy nem hiszem, hogy rossz márka mellett döntöttem. Csak utánna kellett egyszer a dátumot kicseréltetni, amir viszon a blitz mondta fel a szolgálatot.

A PC-knél éppen azt tettem amit ajánlottál. Volt már korábban ugyanattol a cégtöl (még jo hogy enm a COMPAQ-tol) 2 nagyteljesitményü laptopom, igy hát gondoltam , hogy a szoftware stb. kompatibilitás miatt veszek tölük egy asztali modellt is, hogy a nejem is tudjon dolgozni, ha elcipelem a laptopokat. Sajnos az asztali nem vált be, és még a gyárto is pofon rugott, mert ugye ök nem garantálják, hogy a PC-n szoftwarek is müködnek, ök csak azt garantálják, hogy a PC ugy ahogy veszem, müködik. (Sajnos az elsö legkisebb szoftware - amit legutoljára már velük tetettem fel, mert eddig mindig természetesen én voltam az ütödött - is gátolja ezt a müködést). Ugy hogy most már pereskedni kell.

Siemens mozdony még nem igen volt MO-n, igy a Siemens nem igen volt otthon a MÁV berkeiben, most teszi csak be a lábát.

Előzmény: manhattani (54667)
hjulsta2 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54687
Tegnap este 6 körül a kelenföldi pályaudvaron tartozkodtam, és nemsokkal érkezésem után befutott Sopron-Gyor felol az Isis-Lovér IC 001-es Repcebikával az élen. Persze jött a szokásos megszemlélés csodálkozás stb. A továbbindulásnál érdekes hangjelenségre figyeltem fel, ami eddig nem is tünt fel, hiszen már volt szerencsém a bikucihoz. Tehát amint elindul olyan hangot adott ki, mintha egy g-dúr skálát énekelt volna el (na jó, lehet hogy a-dúr volt) na szóval ment a skála dó-ré-mi...stb, majd a lá hangnál megállapodott és igy suhant tova a déli felé...
etwg Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54686
Kedves martisz,

a világ messze nem olyan egyszerü, hogy ilyeneket lehetne mondani:

1047-re visszatérve: kezdem érteni, hogy nálunk fut ez a típus 25KV 50 Hz alatt először normál üzemi körülmények között, ezidáig nem igazán tudták tesztelni ezt a rendszert, csak hát még mindíg bosszant, hogy miért a mi pénzünkből kisérleteznek... Ha meg már így alakult, valami ki kárpótlást belökhetnének (mondjuk egy 11. darabot ajándékba, amin már összeállt minden.)

A nejed is hänyszor vett mär mondjuk krumplit, vagy dinnyét, ami nem igen azt hozta amit elvártatok.
Eddig még nem hallottam egyetlen egy vontato jármüröl sem, amit üzembevetés után azonnal használni tudtak teljes értékben.

Ez igy volt a DB-nél is, meg az ÖBB-nél is. Csak megemliteném, hogy a DB-nek egy idöre ki kellett vonni az IC-ket a forgalombol, a billegö vonatokkal (NEITECH) most jutottak el a biroságra. Az ÖBB elsö 25kV/50Hz et is isemrö mozdonyai a mai napig többet állnak mint mennek, és nagyon hamar a roncstelep lesz az uticél - az kisérletezgetés volt (és ráadásul rossz irányba - de csak a minap derült ki). De abbol nem is épitettek még tizet sem ha jol tudom.

Ezekhez képest a bikák még majdnem kitünöek. Itt senki nem kisérletezik, hanem üzembeállitt, és kiszürik azokat a problémákat, amiket a gyártás alatt nem lehetett (mert ugye a gyári csarnokban nincs sem 25 kV, sem 1000 tonnás terhelés (ahogy azt már rézgaras is irta, söt esetleg egy magyar mozdonyvezetö sem, aki még csak tanul, hogy hogyan is lehet ezzel a mozdonnyal hatásosan és jol közlekedni.

Ez mindig idö kérdése - és tudtommal a Siemens ezt ingyen teszi (illetve ez benne van a szerzödésben).

Ha meg igen nagy lesz esetleg a balhé, akkor jöhetsz majd kárpotlási igénnyel is , de most még ez tul korai.

A hét végén olvastam valahol, hogy pillanatnyilag a Taurusz ( a nagy sorozat miatt) a legolcsobb mozdony a maga kategoriájában - nem Siemenses irta, sem pedig olyan forrás aminek köze lenne valamelyik vasuthoz - tehát itt azt hiszem sokaknak az árelképzeléssel is baj van.

Előzmény: martisz (54670)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54685
Gyurmosz jelenti:
"A Hungária első kocsija egy 22-90-es német Bm, még nem ICE-festéssel!"
hjulsta2 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 54684
M61 271? hmmm de szép is lett volna :-)
Előzmény: ICPX (54683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!