A 242-es nem volt Piliscsabán, nem volt ott M61 006, sőt, a 275-ös sem. Nem is készítettünk fotókat róla, BAKTERnek sem küldök az itt megadott címére :)
Ha jól tudom hétfőtől. A CFR-nek jelenleg 60db Debrecenből vásárolt vadonatúj Ro-La kocsija van. Kettő szerelvényt képeznek/22kocsi/vonat/, a többi tartalék. Új kocsik esetén így kell csinálni. Az Arad-Wels vonat naponta közlekedik.Ezért kell két szerelvény. Az öKOMBI annyira fontosnak tartja az új viszonylatot,hogy Szegedről két szerelvényt, Sopronból egyet kivesz. A szegedinél az egyik talán pótolható MÁV kocsikkal. Ezért keres a MÁV észak-déli irányt.
Jól tudod. Sőt, a lengéscsillapító hiánya miatt csak a mozdonyra eng. max. sebesség felével lehetne közlekedni. A 4.-es esetében ez 60km/h. Ebből miként lett 80, azt nem tudom.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
23,37-kor a Polgárdi-Ipartelepekről visszjel nélkül elmenesztett Balatonfüredre tartó, két kocsiból álló 9738 sz. személyvonat 64 km/h sebességgel hátulról beleütközött a 195+60 szelvényben, Polgárdi bejáraton álló 79540 sz. üres dózátor szerelvénybe. Ennek két utolsó kocsija kisiklott. A mozdony B vége a jelzőkocsi alá fúródott. vezetőállása teljesen összetört. Az ott tartózkodó Göbölös Ferenc, Sv VF. 28 éves mozdonyvezetője a helyszínen meghalt, 6 utas megsérült. A forgalom 8 órán keresztül szünetelt.
A balesetet elsősorban Polgárdi-Ipartelepek forgalmi szolgálattevőjének és váltókezelőjének figyelmet-lensége okozta. Közre játszott azonban a mozdonyok akkori időkben igencsak gyenge világítása is. Vasutasok véleménye szerint erős fényszórókkal felszerelt mozdonnyal, ha elkerülni nem is, de mérsékelni lehetett volna a baleset súlyosságát. Majdnem mozdonyvezető sztrájk lett a dologból, mire a MÁV az összes vontatójárművére halogén fényszórókat szerelt és bevezette a fényvisszaverő zárjelzőket.
Pénteken a vonat végén 4 Avmz(?) van erősítésként Miskolcig (2. osztályúként).
Az alapszerelvény pedig nem a miskolc felé megszokott IC-szerelvény, hanem (ahogy én nevezem) "nemzetközi" IC-kocsik. (Szerintem mindegyik keletis Z-s kocsi) + a vonat elején egy paklikocsi "kisért kerékpár szállításra".
Igen, 4 db 19-91 3xx-es Avmz.Azért Gyuri a nem a miskolc felé megszokott IC kocsik jórészt a 20-70-es kocsikból állnak( ohne klíma-de szerintem ezeket már megszokták miskolc felé), a Hernádban pedig a 10-71 és 20-71 -es klímás kocsik járnak + a 88-71-es kocsma és a 95-80-as kerékpár szállító..:-)
15 kocsis vonat: Gyakran Szili viszi az ilyeneket :(, pedig ott a Milkabika és a Gigant is. Van valami logika a gépkiadásban?
Germánföldön sok rövid szeméyvonat (3 ill. 6 kocsis) közlekedik igen szoros menetidővel. (140-es kocsikkal. A menetidő alapján gondolom anyival is mennek.
Vonathosszok. valamilyen módon a menetidőben is meg kell jelenniük. (Persze bizonyos korlátok között.)
division by zero: A Hernád IC milyen kocsikkal közlekedik? (pénteken, ha ez is számít...) Számít. Pénteken a vonat végén 4 Avmz(?) van erősítésként Miskolcig (2. osztályúként).
Az alapszerelvény pedig nem a miskolc felé megszokott IC-szerelvény, hanem (ahogy én nevezem) "nemzetközi" IC-kocsik. (Szerintem mindegyik keletis Z-s kocsi) + a vonat elején egy paklikocsi "kisért kerékpár szállításra".
"Tudom, nem élmény gépen beutazni a menetrendszerkesztőnek az összes vonalát, de az ember, ha jót akar csinálni, meg kell tennie. Elvileg kötelező, gyakorlatilag mindenkinek egyéni szíve joga. "
Réges -régen, annak idején még az átkosban Bebrits büntetésből arra kötelezte két vezető beosztású beosztottját, hogy Budapest és Záhony között kétszer oda-vissza utazzanak a munkásvonatokban közlekedő E sorozatú, közismertebb nevén boci-pullman kocsikban.
Néha a menetrendet böngészve, elkeseredésemben már azon töröm a fejem, hogy a T. menetrendszerkesztőket bizony meg kéne néha utaztatni egy kicsit, csak úgy körbe az országban (EC/IC, 1 o. kizárva), különös tekintettel a gyakran remekbe szabott csatlakozásokra.
Ha valaki nagyon renitenskedne, esetleg a következő kanyarban kötelezném biciklivel való együtt utazásra is.
"A most érvényben lévő, Ceglédbercel-Cserő - Albertirsa szakasz átépítésével kapcsolatos vágányzári menetrend szerint ezen az átépített szakaszon a menetidő 9 percre csökkent(36%-os javulás!), amit a páros vonatoknál sok mv tartani is tud (páratlan: FSZ 56367). Ezzel szemben az október 26 után érvényes menetrendben ismét 14 perc lesz a menetidő."
Már említettem korábban, hogy a vágányzári menetrendben lehet kisérletezni, ezért is jó, meg abban az aktuális pályaviszonyokat jobban figyelembe lehet venni. A menetrendkönyben szereplő menetrend (módosított menetrend) nyomdai átfutási ideje viszont hosszabb, és amikor készült, még nem volt biztos, hogy milyenek lesznek a ténylegesen bevezetésre kerülő sebességek. Sajnos ezt a két hónapot ki kell bekkelni.
már vártam a reakciodat. Te tényleg azt hiszed, hogyha engem a Siemens fizetne, akkor itt tölteném az idömet, és nem valamilyen pálmafás strandon.
Pontosan az a baj, hogy azok, akik ily modon tudják tömni a zsebüket, csak a pálmafás strand jut az eszükbe saját villával, nem pedig valamilyen leromlott kisvasut messze Erdélyben, vagy az éhezö gyerekek ugyanott, stb.
Azok biztos nem kezdeményeznek eme forumon semilyen müszaki vitát, hiszen az ö dolguk az, hogy az üzlet létrejöjjön, és megkapják a magukét a többihez már semmi közük (az sem biztos, hogy tudják, hogy milyen is az a mozdony). És az is eléggé biztos, hogy nem szentelnek 30-40 évet ennek a hobbynak, és a felesleges dolgaikat (nekik ilyesmi nincs) Neked, meg másnak adják (:-)).
Ugyanez ervényes a másik hozzászolásra is, mert amit itt megbeszélünk, az föleg azoknak szol, akik meg szeretnék ismerni egyes döntések hátterét, müszaki megoldások részleteit, szvsz. aligha jut el innen a kritika (vagy bármi más) oda, ahol döntések születnek (siemens, MÁV stb.), illetve, ha el is jut nem biztos, hogy van foganatja. Ahhoz nekünk igen kevés az informácionk, igy még a legjobb szakember sem tudna igazi használhato tanácsot adni (bármilyen témában - lásd a menetrend vitát stb.).
Légy szives legyél egy kicsit közelebb a realitásokhoz.
akkor miért közpénzekbôl kell finanszírozni, miért nem szállnak be egymást felüllicitálva a magánbankok?
A magánbank ritkán fesz fel magára ekkora rizikot. Ott is ugyanaz van mint a gyártoknál. Többen összeállnak, hogy ha balhé van akkor feloszlodjon egymás között.
Ezt teszik a biztositok is. Nemrégen itt volt egy nagy balhé, mert az egyik vezetö biztosito bebiztositotta magát egy másik vezetö biztositonál (LLOYD), igy gyakorlatilag a kunsaft azt sem tudta kinél volt biztositva.
Ha beszáll az állam, akkor beszállnak a magánbankok is (más amugy sincs) mert azok adják a pénzt.
Osztrákiában még ettöl is messzebb mentek nemrégen. Szintén vadászrepülö vásárlás volt napirenden, mert ugye már ki kell váltani azt a 7 SAAB-ot ami már 20 éve ott hentereg Zeltwegben, semmire nem voltak eddig használhatok. Még gyakorlatozni is Norvégiába kellett menni velük (ha tudtak repülni).
Pénz az itt sincs, meg árviz is van.
Erre a "nagyon körültekintö kormány aki mindenkinek csak jot akar", ugy dönt, hogy vesz 24 Eurofightert (csak azoknak akik nem tudják miröl van szo: ez az europai vadászgép, ami eddig csak ugy ahogy prototipusokban repült), és a mai napig nem lehet tudni mibe kerül, de az biztos, hogy a legdrágább a világon (többszöröse egy F16-osnak).
Igéret van, hogy a gépek alkatrészeit részben hazai szállitok fogják gyártani - semmi más.
Hogy mire kellenek azt nem tudni, hogy miböl lesznek kifizetve azt még kevésbé.
"Nekem úgy tűnik, nem ellenőrzi senki a számított értékeket."
Ez, tisztelet a kivételnek, az esetek többségében így van! Sajnos. De nem csak utólag, hanem előre is lehetne erre a menetidőket ellenőrizni. Tudom, nem élmény gépen beutazni a menetrendszerkesztőnek az összes vonalát, de az ember, ha jót akar csinálni, meg kell tennie. Elvileg kötelező, gyakorlatilag mindenkinek egyéni szíve joga.
"...aztán a végállomásra mégis 3-4 perc késéssel érkezik."
Ez is a program lehetőségeihez tartozik: ugyanis a menetidő pótlékolásnál, háromféle lehetőség közül lehet választani:legrövidebb menetidő, egyenletesen pótlékolt, vége felé torlasztva pótlékolt. No, ez utóbbinál egy kis progléma lehetett, bizonyára a programírók nem értették, vagy nem tudták, hogy merre van a vége felé, ezért a vonat útjának elejére került menetidő-többlet, olykor irreálisan sok, a végállomás előtt pedig, igen feszes lett. Néhányan úgy csináltuk, hogy a legrövidebbet számíttatuk, majd azt, egyénileg, "empirikusan", pótlékoltuk. Így lett a menetidőknek hellyel-közzel valami valóságalapja.
Pusztított a Rusza tájfun
A dél-koreai mentőalakulatok még túlélőket keresnek
NSZ • 2002. szeptember 3.
Összeomlott vasúti híd Dél-Koreában, Szöultól délkeletre, Kimcshon városa mellett (kép: Munhwa Ilbo)
A legújabb adatok szerint legkevesebb 158-ra tehető azoknak a száma, akik a dél-koreai Rusza tájfun által okozott áradásokban és földcsuszamlásokban életüket vesztették vagy eltűntek – jelentették a koreai hatóságok hétfőn. A hírek 88 halottról és legalább 70, eltűntként nyilvántartott emberről szólnak. A szöuli kormány katasztrófavédelmi központjának igazgatója elmondta: a mentőalakulatok tovább küzdenek a sártenger által eltemetett, vagy a víz által elsodort emberek felkutatásáért.
A vihar szombaton csapott le a Koreai-félsziget déli részére, bár vasárnapra jelentősen veszített erejéből. A Rusza – amelynek neve maláj nyelven szarvast jelent – a szakemberek szerint az elmúlt negyven év legnagyobb erejű tájfunja volt. Utoljára az 1969-es Sarah tájfun okozott hasonló károkat.
"Ez viszont a külső és belső osztályellenség megtévesztése érdekében van így.
(Azaz a rendszertelenségben az a rendszer, hogy rendszertelennek kívánjuk beállítani, ekkor az ellenségnek elmegy a kedve a vizsgálódástól, illetve a helyesnek vélt adatokat is meg fogja kérdőjelezni. És hogy ki az ellenség? Mindenki, aki a spájzban van. Meg aki ott volt. Meg aki ott lesz. De nem folytatom tovább, mert ez már szélsőségesen ... tudjátok, milyen.)"
Hm! Te tudsz valamit, vagy csak beletenyereltél!:)
Mert ez így szó szerint fedi a valóságot.