Keresés

Részletes keresés

rigomodell2 Creative Commons License 2009.07.12 0 0 15525

 

 

      Frissítettem : egy  ÚJ,  MAGYAR autóbuszról kértek modellt:   ARC 134

atinform Creative Commons License 2009.07.08 0 0 15524
Folytatódik a névpályázat! - Credo.Blog

Július 19-ig folytatódik az immár pénzdíjas névpályázat!
ati
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.08 0 0 15523
Temesvárra hány Credo került?
TM 11 ZFS (vagy hasonló) rendszámút láttam, fehér IC 12-es.
Előzmény: atinform (15521)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2009.07.07 0 0 15522

Júj, de isten vagy!

Légyszi küldd el ide:

bencitho@gmail.com

Előzmény: atinform (15521)
atinform Creative Commons License 2009.07.06 0 0 15521
Idén 64 busz került átadásra a központi tender keretében, 21 pedig külön a Jászkun Volánnak.
Ha kell, holnap küldök egy átadásokra lebontott listát.
Előzmény: Mondeo Mk II (15518)
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.07.06 0 0 15520
Bács Volán - 3 db
Kunság Volán - 10 db
Előzmény: Mondeo Mk II (15518)
Irisbus Creative Commons License 2009.07.06 0 0 15519
Agria Volán - 3 db
Borsod Volán - 0 db
Előzmény: Mondeo Mk II (15518)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2009.07.06 0 0 15518

Kolléga urak, egy kis segítséget szeretnék kérni:

Credós állománylistát készítek. Nagy segítségemre lenne, ha vki egy kicsit együttműködne velem abban, hogy az egyes volánoknál hány Credo állt forgalomba 2009 január 1-e óta. Én ezekről tudok:

 

 

Mátra Volán 1 db

Hatvani Volán 1 db

Nógrád Volán 1 db

Gemenc Volán 6 db

Jászkun Volán 2 db biztos, de valószínűleg több

Pannon Volán 7 db

Kőrös Volán 8 db

Pannon Volán 10 db

 

Legyetek szívesek ezt kiegészíteni vagy ahol szükséges, javítani.

Mondeo Mk II Creative Commons License 2009.07.06 0 0 15517

Kolléga urak, egy kis segítséget szeretnék kérni:

Credós állománylistát készítek. Nagy segítségemre lenne, ha vki egy kicsit együttműködne velem abban, hogy az egyes volánoknál hány Credo állt forgalomba 2009 január 1-e óta. Én ezekről tudok:

 

 

Mátra Volán 1 db

Hatvani Volán 1 db

Nógrád Volán 1 db

Gemenc Volán 6 db

Jászkun Volán 2 db biztos, de valószínűleg több

Pannon Volán 7 db

Kőrös Volán 8 db

Pannon Volán 10 db

 

Legyetek szívesek ezt kiegészíteni vagy ahol szükséges, javítani.

regio Creative Commons License 2009.07.04 0 0 15516
nekem van pár ötletem, sztem beküldöm
Előzmény: atinform (15515)
atinform Creative Commons License 2009.07.04 0 0 15515
regio Creative Commons License 2009.07.03 0 0 15514
nem vagyok győri, hajdúböszörményi, csak a simson topicban is volt már ilyesféle vita, na, énmeg hogy okosnak tűnjek, szépen átmásoltam. am nem másoltam át :D télleg nem, csak vicc volt!
Előzmény: Jump424 (15513)
Jump424 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15513
Győrben még ilyet nem hallottam. Max a Győrbe betelepült erdélyiek esetleg, de őshonostól ilyet nem hallasz. Mármint 2-es nyelvtan fölött :)
Előzmény: regio (15504)
regio Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15512
háát, mondjuk a rendeltetés sem nagyon változott

közúton vlagyivosztokig, háát, beedződnének, az biztos
Előzmény: kristoof (15508)
regio Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15511
háát, igen, de abból is alacsonytámlás, munkásszállítósat :D
Előzmény: torqmatic (15507)
HáBé Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15510

Pálinkásat!

 

Galériaajánló: a Hajdú Volán utolsó és a Cívisbusz Konzorcium első napja:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1452/

HB

suexID Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15509
OFF: hidd el nekem, érettségiztem magyarból, és nem lett szar a jegyem. De attól függetlenül, hogy Jászkörmösfaszalján hogy mondják a motor szót, attól még a helyesírási szótárban így szerepel és így is kell leírni. De ez legyen a legnagyobb gondunk, azt hiszem...
Előzmény: regio (15504)
kristoof Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15508
A 21.század 211-ese az EC11...még a típusszám is hasonlít!:)))(Csak a hossz nem,de minden növekedett a 21.századra:)))))

Na olyan kéne nekik!Volános üléskiosztással!Megtudnák a Magyarok istenét,ha közúton kéne menniük Vlagyivosztokig barátságos mérkőzésre!:)))))
Előzmény: torqmatic (15507)
torqmatic Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15507

Már csak azt kellene megtudakolni, hogy a mi válogatottunk miért SETRA-val, eg MERCEDES-sel furikázik.

 

Na ez jó kérdés! Egy Ikarus 211-esen kívül nem érdemelnének jobbat ;)

Előzmény: regio (15505)
kristoof Creative Commons License 2009.07.02 0 0 15506
Nem ezt mondtam.Hanem azt,hogy részben ebben is:))))
Előzmény: Racilaci (15503)
regio Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15505
460 le nem semmi. Már csak azt kellene megtudakolni, hogy a mi válogatottunk miért SETRA-val, eg MERCEDES-sel furikázik. Azért nem túl bátrak a szlovákok, hogy csak úgy megrendelnek egy olyan típust, amiből még alig van, vagy nincs is? Mondjuk, ha rosszul sikerül, az a mi válogatottunk szempontjából csak előnyös lehet :D
Előzmény: suexID (15495)
regio Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15504
Előre elnézést kéerk az offért, csak tényeket fogok közölni! :D

Igenis van olyan szó, hogy motra. Vannak ún, nyelvjárások, amelyek másoka megszokott nyelvnél, egy-két szó eltér. Győr környékén, illetve erdély bizonyos részeina motort motr-nak mondják, illetve a kanyarodnit kanyarninak. Ált iskola 5. osztály. Nem akarok kötekedni, csak tényeket közöltem (jó kifogás sose rossz)
és még 1x bocsánat az off ért.
Előzmény: suexID (15492)
Racilaci Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15503
Hát ha mindössze ebben rejlik az árelőny, akkor nincs sok esélye a jövőben a Credónak...
Előzmény: kristoof (15499)
JUV-053 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15501
Hopp rosz link.
Előzmény: JUV-053 (15500)
JUV-053 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15500
Erről a Neoplanról mit tudni?
kristoof Creative Commons License 2009.07.01 0 0 15499
Nem érted az a baj!:)))
Ha egy gyártó valami jobb kényelmesebb üléssel adná be a tenderre a pályázatát máris annyiba kerülne mint egy"rendes"busz.(Mivel a legnagyobb súlypont az ár!)Az ülések többek között azok amin a gyártó tud spórolni ezért meg is teszi,hogy alacsonyabb árral indulhasson.Inkább beadja egy kényelmetlennel oszt a vevő azt választ amit akar.De a vevőnek nincs pénze ezért ilyen üléssel szerelik a buszt!22-es csapdája.
Ma olvastam csak nem tudom hol,és nagyon szellemesnek tartom ráadásul vág is ide.

"Ez annyira nehéz mint Magyarországon tisztességesen közbeszerzési pályázatot nyerni!"

Ez utóbbi mondatot is tartsd szem előtt!:)))))
Előzmény: Racilaci (15497)
Dj Aty Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15498
Szerintem a legjobb ülések azok amiket a Jászkun Volán ős Volvóiból szedtek ki :-)
Előzmény: Racilaci (15497)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15497
Több hozzászólásra is válasz, s ezzel befejezem a magam részéről, egyrészt mert nem szeretnék rátelepedni a topikra, másrészt mert már ismételni fogom így is önmagam, harmadrészt mert annyira nem rossz általában a véleményem a Credóról, mint ahogy az az "ülésfrontról" kitűnik. Kifejezetten azt mondom, hogyha nem kínálnának ilyen rossz ülésekkel kialakított verziót, akkor ez - dizájnja ellenére - egy szerethető gép lenne.

A Borsod Volán EC-11, EC-12-eseit ismerem, az alacsony, meg a magasított háttámlás, gyengén párnázott, (szerintem) sűrűn telepakolt székekkel. Másfelé nem utaztam még Credóval, de láttam már, hogy az Agriának is vannak ugyanilyen kiosztású kocsijai. Természetesen ismerem az "ahogy a megrendelő kéri"-szöveg összes változatát. A faberakásos, négycsillagos szövegnek van azonban egy ellentéte is: ha a gyártó megtenné, a szabványok szerint megtehetné, akkor a szűk látókörű megrendelő megrendelné egyszerű, csiszolatlan fapadokkal is a kocsit, "mer úgy ócsóbb". Szerencse, hogy ezt a szabványok nem engedik. De az, hogy a szabvány-előírások ilyen kényelmetlen - használhatatlan üléseket engednek, még nem kötelezi a gyártót, hogy felvegye a kínálatába. Vagy ha igen, akkor kínálhatna csak egy-egy ülésorral kevesebbel szerelt buszt . (Erre példa a fapados Ik C56, amelynek az ülései ugyanilyen kíméletlenek, de legalább szellősen vannak szerelve.)

E tekintetben tehát szerintem a gyártó és az üzemeltető összekacsint - "ha te igénytelen vagy, én is"- alapon. Tehetik, mert nem az üzemeltető szív közvetlenül, hanem az utas. Magyarán: ez nem tisztán piaci viszony, mert a végső felhasználó nincs döntési helyzetben. Ezért őt védő, azaz utasvédő intézkedésekre, esetleg belső megállapodásokra lenne szükség. (Ezen a ponton bicsaklanak meg a személyautós összehasonlítások: persze, ha döntéshelyzetben vagyok és kevés pénzem van, akkor Suzukit veszek, s nem Mercedest. Ez tiszta sor. De utasként állok a megállóban és azt látom, hogy megint egy marha kényelmetlen járgány áll be, miközben az ellenirányban a társvolán ugyanilyen típusú busza kényelmes.)

Igen, az sok tekintetben szubjektív dolog, hogy mi kényelmes és mi nem. Szerintem ez egy kirívó példa, amire nem válasz, "hogy márpedig én kényelmesen elférek rajta, még ha neked rossz is". Az egész vita épp onnan indult, hogy egy ismerősöm mesélte: nyolcadmagával azért szoktak le a buszos munkába járásról és álltak át az autózásra, mert a falujukba Credót vezényelt a Borsod Volán. Szóval nem hiszem, hogy ez az én egyéni problémám lenne.

És végül az Alfához: igen, szinte minden buszon vannak olyan ülések, amit jobb elkerülni (a sokat dicsét E95-ösöknek is gyenge pontja volt a tengelyek fölötti tér kihasználása.) Ehhez képest az említett kiszerelésű Credókkal az a legfőbb gond, hogy nem a problémás üléseket kell elkerülni, hanem a véletlenül kényelmesebb, nagyobb térközű üléseket kell megkeresni, levadászni.
Előzmény: Zahnrad (15489)
kristoof Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15496
Láttam a minap egy Marcopolo Alfa buszt 3 tengellyel.Fehér színű volt,de nem a válogatott busza lehetett mert LM... volt a rendszáma.Na az kinek a fia borja volt?:)))
Előzmény: kopaszkapitany (15494)
suexID Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15495
Nézd már Blackdolphin milyen szép cikket írt. :D
kopaszkapitany Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15494
Érdekes cikket találtam.....

http://www.melano.hu/news.php?extend.21
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15493
:)
Előzmény: suexID (15492)
suexID Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15492
OFF: olyan szó nincsen, hogy motra, csak motorja, mint ahogy kanyarni sem szoktak, hanem a magyar ember kanyarodik. // Rögtönzött nyelvtanóra vége
Előzmény: Törölt nick (15488)
P.Abusalam Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15491
Ahogy látom a delikvensünk arról beszél, hogy mennyire kényelmesek az ülések, gondolom nem az üléselhelyezésre gondolt.
Előzmény: Zahnrad (15489)
P.Abusalam Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15490
Annyival fejezném be az OFF-olást, hogy az általad belinkelt magáncég, nem csak ebben az országban, de máshol is előnyben részesíti a hazai ipart.Lásd Solák, SOR stb.
üdv
Előzmény: HáBé (15484)
Zahnrad Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15489

,,az Alfa Regiok a bizonyítékok rá, hogy lehet kényelmes üléseket beszerelni szabványosan."

 

Jujj. Tessék helyet foglalni az említett buszban a tengelyek felett, mindjárt nem lesz olyan kényelmes...

Hogy milyen típusú ülést szerelnek egy buszba az szinte csak a megrendelőtől függ. Egyik buszgyár (a Kravtex se) se  fog elzavarni ha éppen faberakásos kapaszkodós bőrfotelt kérsz, 4 csillagos kiosztással.

Az ülések beépítése viszont a karosszériagyártótól függ, a motortér, kerékdobok és hasonló kritikus helyeken jól láthatóak a különbségek.

Előzmény: Racilaci (15467)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15488

Ha fontos az üzemeltetőnek a jó fogyasztás, akkor legyen fontos az utas kényelme is.

 

Egy tipikus példa arra, hogy ezt hogyan cáfoluk meg: Deszkaülés távolságiban. Persze a motra meg kicsi...

 

Az EC-11-es sűrűn pakolt üléseinél jobb az állva utazás!

 

Merrefelé szoktál EC11-esezni? Kaposnál kettő van (magastámlás Halas ülésesek), én egyszer nyomtam le az egyikkel 1,5 órát, semmi bajom nem volt. Benyelt majdnem annyi embert, mint egy kistermes 280-as.

 

És e tekintetben nem vigasztal sem az, hogy mindez szabványos, sem az, hogy egyébként a gyártónak vannak kényelmes gyártmányai is, amit a kutya sem vesz meg, mert a gagyit néhány százezerrel olcsóbban adja.

 

A 2007-es tenderes EC12-esek a Kapos Volánnál (KVT-668 - 673) mind dönthető, karfás ülésekkel rendelkeznek. Meg a két FLR-es 2006-os. A KVT-668 csinálja a Siófok-Dunaföldvárt (1651) munkanapokon.

Előzmény: Racilaci (15467)
vt976 Creative Commons License 2009.06.30 0 0 15487
Bocsánat, ez az FLR-298 utastere.
Előzmény: vt976 (15479)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15486
Én meg üzemeltethetőt nem ismerek, mint alanyt... Ilyenek az elütések...
Előzmény: ifj.Dtomesz (15476)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15485
Magyar autómúzeumról

Nem teljesen off, mivel Ikarus buszokhoz is kapcsolódik :)

Mivel az autótörténeti blogunk még nem olyan népszerű, mint mondjuk a Totalcar, ezért több helyre is belinkeltem a mai nap folyamán ezt a kis írásomat. Remélem nem gond.
HáBé Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15484
Pálinkásat!

"Tudom nagy a félelem, hogy ha bejönnek a multik akkor hozzák a használt rozsdás buszaikat (...)"

Nem feltétlenül. A multiknak gyakorta megteszi a helyi, megörökölt rozsdás busz/vonat is:
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1454m/html/kep35.htm
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1454a/html/kep319.htm

HB
Előzmény: P.Abusalam (15482)
kristoof Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15483
Aha,így már értem:))))
Előzmény: P.Abusalam (15482)
P.Abusalam Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15482
OFF

Ha téma lesz a volán topikba, akkor beszállok.:) De itt most nem időszerű. Tudom nagy a félelem, hogy ha bejönnek a multik akkor hozzák a használt rozsdás buszaikat, és esetleg soha nem vennének magyar buszt, de szerintem szabályozással minden megoldható.

ON
Előzmény: kristoof (15481)
kristoof Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15481
"Régesrég nyitni kellett volna a piacot, de ez már itt OFF."

Nem OFF.Ha folytatni szeretnéd,vagy tudnád folytatni folytasd!:)))
Egyébként egyet értek!:))
Előzmény: P.Abusalam (15480)
P.Abusalam Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15480
Teljes mértékben egyet értek Veled. A tender kiírják bizonyos paraméterekkel, a gyártó aszerint indul, olyan típussal, ami alkalmas lehet arra, hogy a feltételeknek eleget tegyen.Az nem a gyártó hibája, hogy úgy írják ki a tendert ahogy, de a volánok anyagi helyzete miatt ez jön ki. Régesrég nyitni kellett volna a piacot, de ez már itt OFF.
Előzmény: ifj.Dtomesz (15476)
vt976 Creative Commons License 2009.06.29 0 0 15479
Pl. a Kapos Volános KYX-433 - és utastere.
Előzmény: ifj.Dtomesz (15472)
-c.v- Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15478
OFF
A Vb-s Intourókban tudtommal 49 ülőhely van.
ON
Előzmény: ifj.Dtomesz (15466)
..Nadine.. Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15477
Magyarul IKM.
Előzmény: ifj.Dtomesz (15476)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15476
Ezzel még azonosulni is tudok, vagy legalábbis részben. A problémát én ott látom, hogy a gyártó rá van kényszerülve, hogy buszt adjon el, és olyat ad el, amilyet (és amennyiért) megvesznek.

Az utasvesztés csak nagyon-nagyon közvetve probléma egy gyártónak. Ha a Volánok ezt problémaként fognák fel, és lenne rá anyagi fedezetük, akkor olyan buszt vennének, ami kényelmes az utasnak. Ergó a gyártó olyat adna el. Az üzemeltethető meg mutogathat a gyártóra, de a gyártó ki tud lépni a csapdából, hiszen ott egy másik üzemeltető, aki kevesebb és jobb üléssel kérte a buszt.

Mellesleg nem tudom mi az a 21-es csapdája, én csak a 22-es csapdáját ismerem ;)
Előzmény: Racilaci (15475)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15475
Értelek természetesen.
Pusztán arra a 21-es csapdájára hívtam fel a figyelmet a vitaindító első hozzászólásban, hogyha gyártó és üzemeltető is szűk keresztmetszeten nézi a saját érdekeit, akkor az fokozott, gyors ütemű piacvesztéssel jár. Ezt a mindenki mutogat a másikra hozzáállást (a gyártó az üzemeltetőre, amelyik a legócsóbbat veszi, az üzemeltető a gyártóra, hogy hát a legócsóbba ezt szereli be, nem tudok mit tenni) pedig el lehet játszani egy ideig: amíg el nem fogy az utas. És igen, akkor maradnak a nyugdíjasok, meg a diákok.
Autóval pedig kár összevetni a kényelmi tényezőket, mert hát ugye az autónak ott a behozhatatlan hátránya, hogy akkor és oda megy, ahová a benne ülők szeretnék. A folyamatos utasvesztést emiatt nyilván nem is lehet megakadályozni (egy távoli pontig), de a mértékét lehet csökkenteni, sebességét lassítani: pl. normális menetrenddel, kiszolgálással stb.
Na mindegy, maradhatunk annyiban, hogy minden jó így ahogy van, mindenki jól csinál mindent, bezzeg ha több pénze lenne mindenkinek, akkor mennyivel jobb lenne. Egy gond van: nincs példa a gazdaságtörténetben arra, hogy ezzel a mentalitással gazdagodott volna meg egy ország.
Előzmény: ifj.Dtomesz (15471)
I-shift Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15474

Nem gyárthatnának, csak egy nagyon hosszú engedélyezési eljárás után.

 

 

Előzmény: Suburban (15470)
..Nadine.. Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15473
>>egy Suzuki Swiftben,<<

Azért egy Credoban bőven több lábhely van, mint egy nyüwes Swiftben hátul. Ráadásul még aludni se hagynak a mutyukiban :))))
Előzmény: ifj.Dtomesz (15471)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15472
És még egyszer mondom; kérheti a megrendelő az EC-t dönthető, karfás üléssel is. Van is rá példa.
Előzmény: Racilaci (15467)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15471
1. A Kravtex nem hülye. Ha a tenderen arra adnak pontot, hogy olcsó legyen a busz és sok ülőhely legyen benne, akkor úgy adja be a dokumentációt, hogy a lehető legolcsóbb ülésből a lehető legtöbbet ajánlja. Ha nem ezt csinálná, nem nyerné meg az adott tendert.
2. De ha vannak plusz kitételek (pl. fejtámlás, karfás, vagy dönthető ülés, minimális beülési térköz, stb.) akkor úgy tesz ajánlatot.
3. Nagyon valószínű, hogy fontos neki a jó hírnév, de cseszheti a jó hírnevét, ha nem ad el buszt.

Nem olcsó az ülés. A jó ülés pedig nagyon drága.

Az pedig demagógia és általánosítás, hogy Credo=fapad. A Kravtex, de a Alfabusz sem, sőt, a Mercedes, az MAN, a Solaris sem, de még anno az Ikarus sem adott ingyen jobb ülést, sőt, semmit.

Az, hogy neked mi a kulturált kiszolgálás, az a te dolgod. 187 cm magas vagyok, egy teleülésezett IC 12-esben nincs kevesebb lábterem, mint hátul egy Ford Focusban, egy Volvo S40-ben, egy Peugeot 206-ban, egy Opel Vectrában, egy Suzuki Swiftben, vagy egy Renault Megane-ban. Ezekhez van 2 évnél korábbi összehasonlítási alapom.

Ha keresztbe akarod rakni a lábadat, járj hosszított 7-es BMW-vel, Rolls Royce-szal, vagy flextronixos Vasi Volános EC 12-essel. Ha nem teheted meg egyiket sem, akkor pedig azt szidd, aki okozta, hogy nem teheted meg. Ha én azt mondom, hogy a 206-os egy gyenge és lassú kocsi úgy ámblokk, az nem igaz, persze lehet hogy én csak az 1,4-es dízelt vezettem 68 lóval, ami tényleg kín városon kívül, pedig ott van a 180 lóerős 206 RC változat is, ami valószínűleg nem megy rosszabbul, mint egy kétliteres dízel Passat. Hogy miért az 1,4-est vezettem mégis? Mert arra volt lehetőségem. De attól még nem lesz A 206-os gyenge autó. Csak az amit én vezettem.
Előzmény: Racilaci (15467)
Suburban Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15470
"így feltételezhető, hogy engedélyük is volt."

Ha jól emlékszem nem is olyan régen kerültek szóba ezek a Volvo alvázas E98-asok valamelyik fórumban.

De hogy van ez jogilag? Ha akkor szereltek az MJT-nél ilyen buszokat (B10-es alvázra) akkor akár ma is gyárthatnák a típust?

Persze Euro4-es motorral.
Előzmény: I-shift (15469)
I-shift Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15469

Az E98-as Volvokra biztosan IGEN, hiszen annak idején egy része az Egyediben készült, így feltételezhető, hogy engedélyük is volt.

 

A B10 alvázazra vasló építést - egyedi engedéllyel - én engedélyeztem....

Előzmény: Suburban (15468)
Suburban Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15468
Frissült az MJT honlapja:

- a galériában új képek vannak a kolozsvári L23-02D-ről, és a Lay Reisen (Németország)
emeleteséről, valamint a Lasta (Belgrád), és a Beyaz ÚJ D02-21D emeletes buszairól.

- a turista buszok menüben ott az E98-as (Volvo alvázon) és E15 (BMC alvázon), igaz
Euro 2-es motorral. Vajon megvan a gyártási joguk ezekre a típusokra?
Racilaci Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15467
Szabványokra vonatkozó egyetlen megjegyzésem: az Alfa Regiok a bizonyítékok rá, hogy lehet kényelmes üléseket beszerelni szabványosan. Nem tudom, mennyivel drágább, mint a Credo fapadjai, de szerintem egyszerűen utasellenes azokat beszerelni, még ha ki is lehet a buszt hozni olcsóbban. Egy cég (a gyártó és az üzemeltető is!) adjon valamit magára. Ha fontos az üzemeltetőnek a jó fogyasztás, akkor legyen fontos az utas kényelme is. Ha fontos a gyártónak a jó hírnév, akkor legyen fontos az utassal való első számú találkozási pont is.
Én épp 50 percet szoktam utazni busszal: állítom, hogy az nem kulturált kiszolgálás, ha egyszerűen csak "le tudok ülni derékszögben", de pl. a lábamat már nem tudom keresztbe rakni, esetleg az előző ülés háttámlájának dönteni. Az EC-11-es sűrűn pakolt üléseinél jobb az állva utazás!
És e tekintetben nem vigasztal sem az, hogy mindez szabványos, sem az, hogy egyébként a gyártónak vannak kényelmes gyártmányai is, amit a kutya sem vesz meg, mert a gagyit néhány százezerrel olcsóbban adja.
Előzmény: ifj.Dtomesz (15466)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15466
Itt találsz némi információt. Illetve tévedtem, mert az a 6 az 7 különböző típus. És többféle üléselrendezéssel, különböző méretű peronokkal vagy azok nélkül. És igen, volt olyan megrendelő, aki egy sor üléssel kevesebbel kérte, hogy szellősebb legyen. Természetesen megcsinálták.

A beülési magasságokra, szélességekre és térközökre pedig szabvány vonatkozik. Ezt az összes autóbusznak teljesítenie kell. Tehát nem pakolhatsz bele 80 ülést egy EC 12-esbe, mert te sok ülőhelyet akarsz.

Jó példa az itt OFF VB-s Mercedes Intouro. Baromi kényelmes, óriási helyed van, tény. De a folyosó már csont szűk, alig férsz el egy táskával, nembaj, mert nem Érdre járatják, hanem mondjuk Fehérvárra. De csak 43 ülés van benne. ami kő kevés egy 12 méteres busztól. Van 50 embered aki utazni akar, és mind le tud ülni, igaz, hogy a lábát nem tudja keresztbe rakni, e mégis emberi módon eljutnak A-ból B-be. Vagy ugyanez az 50 ember, 43 leül, 7 meg áll egy olyan buszban, ahol 40-50 percet utazol, kapaszkodási lehetőség alig van, igaz, hogy csillag van az elején.
Előzmény: Racilaci (15463)
regio Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15465
illetve a nyugdíjasok nagy része
Előzmény: Racilaci (15462)
regio Creative Commons License 2009.06.28 0 0 15464
háát, az ülések valóban nem a legjobbak, dehát ezt végeredményben a kravtex csak beszerelte
Előzmény: Racilaci (15455)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.27 0 0 15463
Mondjuk szerintem elgondolkodhatna a Kravtex, hogy esetleg az Alfa üléseivel mennyivel lenne drágább, ugyanakkor jobb és kelendőbb a gyártmányuk.
Ezzel együtt igazad van: itt jön be a volánok szűklátókörűsége. Az az elv uralkodik, hogy tegyünk bele minél több ülést, mert akkor sok utasunk lesz. De nem, egy ponton túl minél több ülést tesz be, annál kevesebb utasa lesz.
Előzmény: Rooger Preed (15459)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.27 0 0 15462
Így van, meg akik szegényebbek, azok nem is rendelkeznek autóval. Kb. ez az a célcsoport + a diákok, ahol még van keresnivalója a volánoknak...
Előzmény: vt976 (15460)
0225 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 15461
25.ÉN A KLN-094-essel dolgoztam este hatalmas vihar volt a nyakamba zudult az esővíz de szerencsére csak jobbrakanyarodásnál ért úgyhogy már rákészültem,persze könyv nem volt benne,hogy beírjam,erre a diszpécser hív hogy mostmár kikapcsolhatod a légkondit,nem tudtam sírjak vagy nevessek.
Előzmény: I-shift (15454)
vt976 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 15460
"..autóval valamivel olcsóbb és gyorsabb is: majdnem úgy van, hogy a műszakos busz indulására már otthon is vannak..."

De aki vezet, az így rosszabbul jár, mert ő nem alhat el..
Előzmény: Racilaci (15455)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.06.27 0 0 15459
Szerintem az újabb Credok is megfelelő szolgáltatást tudnának nyújtani, ha kivennének belőlük 1 sor űlést. Csak gondolom mivel a buszokra szánt keret szűkös inkább a férőhelyeket maximalizálják a társaságok.
Előzmény: kristoof (15458)
kristoof Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15458
Nem ez a baj,hanem az,hogy a szolgáltató rá van kényszerítve arra,hogy enyhén szólva is kétes minőségű,de legalább olcsó autóbuszokat vásároljon!Ennek a levét isszuk (isszák a volán vállalatok is) évek óta.Még mindig bízom abban,hogy idén nem lesz központi volán tender,hanem inkább azt a kevés pénzt megkapják a volánok és azt vesznek amire szükségük van!
Előzmény: Racilaci (15457)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15457
Nálunk csodálatos módon a piacgazdaság 20. évében is ellenfél a szolgáltató és a fogyasztó.
Előzmény: IKARUS Egyedi (15456)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15456
Én csak annyit mondanék erre, hogy gyakran el van felejtve, hogy egy autóbusznak nem csak az üzemeltető igényeinek kell megfelelni.
Előzmény: Racilaci (15455)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15455
Nem Rózsadomb sajnos és az ott lakók sem olyan igényesek. Egyetlen bajuk volt vele, hogy nem lehetett rajta aludni (EC-11). Műszakos dolgozók 8 óra munka után nem szívesen ülnek derékszögben 40-50 percet. Amíg Ik-256 járt oda, nem volt gondjuk, utána elkezdtek gondolkodni. Rájöttek, hogy autóval valamivel olcsóbb és gyorsabb is: majdnem úgy van, hogy a műszakos busz indulására már otthon is vannak...
Előzmény: regio (15453)
I-shift Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15454
Olvasd el a típusbizonyítványt......
Előzmény: LoLkA (15452)
regio Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15453
az a falu esetleg nem rózsadomb? a credot meg nem tévesztették össze véletlen a karosa-val? persze, nem veled van bajom, hiszen te csak a tényt közölted :-)
Előzmény: Racilaci (15446)
LoLkA Creative Commons License 2009.06.26 0 0 15452
És végül a Volvo meggondolta magát?
Előzmény: I-shift (15448)
Cpt.Dave Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15451
hmm. Ilyet se láttam még. Ezekszerint nem csak járatritkítással lehet elveszteni utasokat.
Előzmény: Racilaci (15446)
I-shift Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15450
Oszd el kettővel!
Előzmény: Crown Victoria (15398)
I-shift Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15449
Mindkettőn igen.
Előzmény: Crown Victoria (15396)
I-shift Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15448
Hááát ez az, amit a Volvo és az Alfa EGYÜTT dönt el...
Előzmény: LoLkA (15388)
I-shift Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15447
A típusbizonyítványt a magyar közl. hatóság adja ki és írja alá, a Volvo és az Alfa által beadott anyagok alapján.
Előzmény: LoLkA (15386)
Racilaci Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15446
Esetleg E95-ről, Ik C56-ról és Volvo Alfa regio B12b-ről tudtok ilyen értéket mondani?
E98 25 literes fogyasztása komoly?

Credóhoz: valóban kiváló a fogyasztása. De azért azt is nézni kellene, hogy hány utast veszít a volán, ha a kényelmetlen Credokat járatja egy vonalon... (Konkrét esetet tudok, ahol 3 autónyi utas fogott össze, s munkába járáshoz lecserélték a volánt, amikor megkapta a falujuk a Credót.)
Előzmény: Crown Victoria (15444)
E15.26 Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15445
Nem Credoval, de IKF15 ugyan az a motor 16 liter sikerült egyik út rakott vissza üres végig 100as tempo!!!
Előzmény: Crown Victoria (15444)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15444
Köszi neked is!

"És most kapaszkodj,mert a sokat szidott Credorol tegnap hallottam elég meglepő adatot.A srác kb egy éve jár vele,és normál esetben-állítása szerint-20 literből elkocsikázik vele.De amin még ő is nagyon meglepődött:különjáratban nagyon nyugisan autózva 14(!!) literes fogyasztást hozott ki belőle."

Igen tudom, hogy a helyközi Credo-k nagyon jól fogyasztanak, de a 14 litert azt egy kis túlzásnak gondolom. (Mondjuk, ha EC11-es talán még lehetséges is.)
Előzmény: CTH-083 (15443)
CTH-083 Creative Commons License 2009.06.25 0 0 15443
A Cíviseket konkrétan nem tudom mennyit esznek,de az elődje-vagy inkább amiből kifejlesztették (Volvo 7700) kiautózható volt 30 liter körüli mennyiségből.
Ik 266: 25-és 30 literes fogyi
Ik 256-250 távban 25-27 liter (D10-es motorral)
Nekem az Ik 415 ösöm (CTH-083-as) helyijáratban 27-28 ból elment automata váltóval
Ik 411 (FHK-261) 35-38 liter között,Cummins motor
Rába Contact 092 H :32-37 liter között (gazda és talpfüggő volt)
És most kapaszkodj,mert a sokat szidott Credorol tegnap hallottam elég meglepő adatot.A srác kb egy éve jár vele,és normál esetben-állítása szerint-20 literből elkocsikázik vele.De amin még ő is nagyon meglepődött:különjáratban nagyon nyugisan autózva 14(!!) literes fogyasztást hozott ki belőle.Na ezen lehidaltam.
Előzmény: Crown Victoria (15425)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15442
Köszönöm! Valamivel közelebb vagyunk :)))) Mondjuk azt nem értem, hogy a gyárak is és az üzemeltetők is miért titkolják ennyire fogyasztási adatokat. (Mielőtt kiverné valaki a hisztit elmondom, hogy ezt az adatot néhány külföldi nagy gyár is titkolja!)
Előzmény: E15.26 (15441)
E15.26 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15441

Tapasztalásom szerint:

IK415 30-40 liter között

IK435 40-50 liter között

autómata váltóval, mechanikusal -10liter.

Saját IK435 félautómatával 25-35 liter között.

ARC 187 egri adat 35-45 liter között.

ARC 134 nem ismert számomra, az országjáros kocsival hosszúpróbán 20.5 liter volt.

Ikarus F15 25-32 liter között Tector motoral, hagyományos Eurocargoval 18-23 liter között.

IK E91 20-30 liter között

IK E94 (Scania) 18-28 liter között autómata váltóval

IK E94 (Volvo) 30 liter körül

IK E98 25 liter körül

Előzmény: Crown Victoria (15425)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15440
Ilyen! Azért pár fokkal komolyabb mint egy ALFA-08! Tényleg befejeztem!:))))

Előzmény: Crown Victoria (15439)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15439
Egy pillanatra visszatérek a mobil kórházhoz aztán tényleg befejeztem! Természetesen, ahogy eddig is sejtettük a hadseregnek van mobil kórháza. Rába H18-as konténer szállítókkal lehet a helyszínre hordani a részeit. Elég komoly. Ha nagy baj van akkor a Katasztrófavédelem rendelkezésére bocsájtják.
regio Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15438
hogy te mindig megtalálsz... :D egy év múlva már kb. 20 rossz nickem lesz :D
békésen szántogató traktor Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15437
Lehet persze sportolni, de azokat a nickeket is elásom csendben..
Állomásfőnök Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15432
Fórumozni csak nyugodtan, szépen...
..Nadine.. Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15431
:))
Előzmény: ifj.Dtomesz (15430)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15430
OFF
A három győriben legalább van annyi tartás, hogy évek óta ismert nickeken vállalják a hozzászólásaikat.
ON
Előzmény: Anoly Benny (15427)
Dtomesz Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15429
Hát kb. ennyire megbízható akkor ez az információ. Jobbik esetben jó kis sofőrpletyka, rosszabb esetben hasraütés szerű adat tőled. Kár, hogy mostanában ilyen színvonalon lehetséges csak az értekezés a 3 győrivel.
Authentikus a forrás, de különösebben nem zavar, hogy mit hiszel el, vagy mit nem. Aki ismer, az tudja, hogy a rosszabb esetben hasraütés szerű adat tőled kitétel nem állja meg a helyét. Tudod, sokatokkal az a gond, hogy bármit is mondanánk, bármilyen infót tennénk közre csak a leszólást, a lekezelést, rosszabb esetben durvább esetben mocskolódást kapunk. Erre pedig senkinek, többek között nekem sincs szükségem...
Előzmény: Anoly Benny (15427)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15428
*****
Előzmény: Anoly Benny (15427)
suexID Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15426
Reális adatokat az üzemeltetőtől lehet megtudni, más egy tesztpálya és más egy valós életbeli helyzet.
Előzmény: Crown Victoria (15425)
Crown Victoria Creative Commons License 2009.06.24 0 0 15425
Nagyon jól elvagytok látom! De még mindig nem tudom, hogy mennyit fogyasztanak a Civis-ek. (Apropó a buszokon Civis és nem Cívis felíratott láttam ez helyes így?) Valamint én is kíváncsi lennék, egy összehasonlításra, hogy mely járművek mennyit fogyasztanak!? Engem pláne a hazánkban készített buszok érdekelnének.
torqmatic Creative Commons License 2009.06.23 0 0 15424
Én csak feltettem egy kérdést, amire valami konkrét infót vártam, de csak egy lekezelő választ kaptam. A többi ennek a folyománya, de nem tudom, hogy mit kell ezen ennyit rugózni, szerintem lezárhatnánk már ezt a témát.
Előzmény: Dtomesz (15423)
Dtomesz Creative Commons License 2009.06.23 0 0 15423
- ki tudja honnan megszerzett -
Ad 1: onnan, aki ott volt a tesztnél, az mondta...
Ad 2: én sem vagyok szent, de mégis megkerestem a KTI honlapján az előírásokat tartalmazó dokumentumot, amit ide is linkeltem, holott ezt te is meg tudtad volna tenni személyeskedés nélkül.
Előzmény: torqmatic (15422)
torqmatic Creative Commons License 2009.06.23 0 0 15422
OFF: Én sem benned... Beírják a tapasztalati értékeket, erre te beírod a - ki tudja honnan megszerzett - "típusvizsga körülmények közötti fogyasztást", amiről később tulajdonképpen te is bevallod, hogy nem tudod hogyan lehet összeegyeztetni a gyakorlattal. Tehát ennek a körnek is sok értelme volt; nem baj, legalább megint lehetett személyeskedni egy jóízűt... :/ ON
Előzmény: Dtomesz (15421)
Dtomesz Creative Commons License 2009.06.23 0 0 15421
OFF
Azért #15406-ben használt határozóból és jelzőkből kifolyólag nem csalatkoztam benned...
On
Előzmény: torqmatic (15420)
torqmatic Creative Commons License 2009.06.23 0 0 15420
Csak érdeklődtem. De most tényleg...
Előzmény: ..Nadine.. (15419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!