Írod: 27-én én leszek a helyettesítő vasútüzemvezető az MVP-ben. Ugyan semmi extra nem lesz, de a ráérő topiktársakat szeretettel várom
Sűrűn (?) járok az MVP-ben, de ritkán találok beszélgetni szerető, és persze tudását szívesen átadó vasutast.
Leszel még a közeljövőben ilyen szoliban?
Mikor?
a vicc csak abban van, hogy a mozdony már akkor is zavar, amikor a fütöáramkör semmihez nincs kötbe (csak maga a mozdony megy és megvan ez a tekercse).
scsabi! (vagy gfeca ha erre jár...)
Mit tudsz mondani a ma tárgyalt árvízes dolgokról? Mi mehet tönkre a mai modern kocsikon 1-2 méteres sáros vízben való napokig tartó állás esetén?
Mennyi pénzbe, időbe, munkába kerülhet a helyreállítás?
Mégvalami:
A V43 1137 elkészült,ma már vonatot vitt!Lehet fotózni!
A 1121 csabán van a fűtőháznál,sérülés látszik rajta,szerintem jelenleg nem jár.
Ma V43 1299 teherrel volt csabán,reggel jött,és most este 10-kor is itt volt.A V63 004 szintén teherezett a 120-on.
Mai napon 829sz,Somogy-Ic, vonat 90percet késett a Déli pu.-on.A gép V63 012-volt,mögötte Pécs legundorítóbb,legmocskosabb 3kocsija,1 Ap(10-27!),2Bo(20-57).Tudja valaki,mi történt?
Ma volt szerencsém 5 db Taurushoz is!
Mégpedig a GYSEV 502-ese a Déliben a 914Ikva-Répce Ic-vel,a MÁV 003-asa az Avalával indult,002-es a Bemmel,míg a 001 az Arraboná
val.Az ÖBB 007-es számú gépe pedig Bartókkal jött,Lehárral ment.
A Duna miatti lezárásról:este 7-kor még semmilyen jele nem volt,a ZTE-szurkolókat hozó különvonat is (V43 1208-al) rendben megérkezett.
Az új postavonat a mai napon az alábbi kocsikból állt:
Bhv 606-8,610-0,607-6,601-9,603-5,605-0 és Bdt 405-2.Élén a V43 2377-el.
Szerintem sokkal jobban néznek ki,mint az első változat.
A felújított Gosa-kocsik:Arrabonában járnak,szépek,de szerintem ezek már maximum Ic-be valók,Bécsbe jobb a Bvmz.
ÜDV!
Intersziti Az MD-52 forgóvázhoz:
"(azt nemtom, vizsgálták-e azt a megoldást, hogy a csavarrugó valami gumifelületre ülne fel, azt se tudom, bevált volna-e)" Az MD-52-nél az ágytok tetején kialakított rugótányér és a primer rugócsoport, illetve a himbabölcső és a szekunder rugócsoport között van gumibetét. Ezexerint ez kevés volt az üdvösséghez.
Etwg "...Ezt a zavaráramot kezdetben a vonatelláto tekercs okozta (1000 illetve 1500 V) aminek semilyen más funkcioja a mozdonyon nincs - vannak meglepetések.
Olyan mozdonynak amelyiken ez nem volt azon sokkal kisebb volt a zavaráram."
Logikus, a fűtési kör a mozdony és az első kocsi között a vontatási (primer) áramnál nagyobb sínáramot tud generálni.
Való igaz, hogy a mozdony szempontjából a fűtési tekercsnek nincs jelentősége, sajnos valszeg a konstruktőrök is így állnak hozzá, t. i. elég ha a fűtési csatláson megjelenik vmely UIC 550 szerinti fűtőfeszültség, aztán kész. Amíg csak tiszta ohmos terhelést jelentő fűtőellenállásokra kellett a fűtési tekercsnek dolgoznia, addig ez jó is volt így. Mivel manapság a kocsikon egy mozdony vontatási áramkörével azonos bonyolultságú energiaellátó berendezések kapcsolódnak a fűtési fővezetékre, így a mozdony vontatási/segédüzemi berendezéseinek, illetve a villamosfűtési fővezetékre kapcsolódó berendezések együttműködésének vizsgálata sem lenne célszerűtlen. (l. pl. 1014-es esete a 85 kVA-s SEPSA energiaellátóval)
Ma láttam Ecseren Nyíregyházi IC-vel a V63 024-est friss festéssel.Kb: 100 m-ről láttam oldalról,de biztosan az volt.Abból a távolságból nézve egész jól nézett ki !
Persze, ha a Duna áradása miatt eláll az 1.-es vonal forgalma, akkor nem bitos, hogy igaz lesz ez. Amíg nincs meg a megfelelő mennyiségű Bika, addig néhány vonaton V63 dolgozik helyette .
Ezt komolyan gondoltad???
Milyen, és mikori kiadású, F.6. sz. Utasítás melyik pontját idézted?
A most érvényben lévő F.6. sz. utasítás az üzemirányító szolgálatra vonatkozó rendelkezéseket tartalmazza, szerintem az egész utasításban nem találsz egyetlen "váltókezelő" szót sem!!!
Ha érdekel, e-mailban elküldöm részedre, a még érvényben lévő F.6-ost, amit a későbbiekben meg szeretnénk szüntetni, az F.2. egyik melléklete lenne.
"Tul.képp. ez egy rossz gyakorlat. Nyugodtan maradhatott volna a kerülőn is a saját vonatszáma."
Nagyon igatad van!!!
Ez nem kerülő útirány, hanem menetrendmódosítás. Ha ezekután bármely okból más vonalon - akár az eredeti 100a-n is - közlekedik a vonat akkor kellene a 12xxx számban közlekednie.
"A Komárom környéki vasútvonal lezárását nem tervezik, de sebességkorlátozásokat vezetnek be és megerősítik a töltést"
17:05-kor Almásfüzítő - Komárom között a jobb vágányt lezárták, a bal vágányon kb. 4 km. hosszban 80 km/ó lassújel. A további forgalomkorlátozásra is meg van a terv, majd meglátjuk mikor, és mit kell még csinálni...
Ez leginkább menetrendi információkkal tud szolgálni, a többivel kapcsolatban inkább a menetjegyiroda tud pontos információkkal szolgálni, vagy az állomási (pályaudvari) nemzetközi pénztárak.
Az hatórás hírekben volt:
A Komárom környéki vasútvonal lezárását nem tervezik, de sebességkorlátozásokat vezetnek be és megerősítik a töltést. Tehát a forgalom egyenlőre marad, de késésekre lehet számítani.
Más. Egy 10 éves nyíregyházi gyerek felmászott egy felsővezetéktartó oszlopra. Nem ért hozzá a vezetékhez, de a párás idő miatt az áram ívett húzott és a gyerek áramütést kapott. Túlélte az esetet, de testfelületének 50%-án égési sérüléseket szenvedett.
"1998-ig, ugyanazon az egyetemen nem engedtem, hogy kiragadjanak egy mutatót és abból bármilyen következtetést vonjanak le."
Csak így nehéz írásbeli zh-t 1 óra alatt kijavítani.
"Az újságíró megelégszik olyan modellel, amely egyetlen kiragadott mutatóval működik.":
Szerintem egoistán szemlélve a dolgot az újságíró elsődleges feladata, hogy olyan cikket írjon, amin az olvasó felháborodik, de ugyanakkor meg is nyugszik, hogy valaki megírta, hogy itten mekkora disznóságok folynak. Mert ekkor simogatja meg a szerkesztő a firkász buksiját, és ezért kap lehetőséget máskor is, hogy cikket jelentehessen meg. Az az újságíró, aki ennél továbbmegy, az csak azért tesz így, mert valamilyen szinten EMBER is.
Tudok olyan esetről, amikor egy vaktában lövöldöző újságíró véletlenül beletrafált egy zűrös dologba és utána az illetékesek léptek, de ez elég ritka.
Utána néztem a legnagyobb 50 Hz-esnél, az SNCF-nél.
Két korszerű aszinkronmotoros típusuk van:
- A *36000 sorozatú ASTRIDE nevű (korábban Asytrite) háromáramnemű univerzális típus GTO-s elektronikával, 6 MW teljesítmény 220 km/h. A rekupáció csak egyfázisú hálózaton működik, ahol is "pszichológiai-ergonómiai" okokból 3 MW-ra lekorlátozva. (Az érték egyébként egyezik az ellenállásfék teljesítményével)
- A vadiúj 42700 kétáramnemű és 437000 valamint 437500 sor. háromáramnemű Prima EL 4200 BAC típusjelű, IGBT-s trakciójú tehervonati mozdony, 4,2 MW teljesítmény, 140 km/h. A rekuperáció szintén csak váltakozóáraműú hálózaton működik. Legnagyobb értéke "feszültségkiesés (Spannungsausfälle) és fázisváltás (Phasenwechsel)" esetére tekintettel 2,6 MW-ra van korlátozva.
Ha Pesten vagy ajánlom az Andrássy-Izabella sarkon levő menetjegyirodát.
Egyébként pedig a külföldi MÁV-tudakozót a 06-1/461-5500 telefonszámon tudod elérni.