Keresés

Részletes keresés

jokepu Creative Commons License 2002.08.15 0 0 55438
DGKUm!

Írod: „27-én én leszek a helyettesítő vasútüzemvezető az MVP-ben. Ugyan semmi extra nem lesz, de a ráérő topiktársakat szeretettel várom”

Sűrűn (?) járok az MVP-ben, de ritkán találok beszélgetni szerető, és persze tudását szívesen átadó vasutast.
Leszel még a közeljövőben ilyen szoliban?
Mikor?

Üdv: CsT

jokepu Creative Commons License 2002.08.15 0 0 55437
„ …ezért 2002. október 5-én, vagy 12-én ismét vésztői kirándulás lesz…”

Szuper!
Előzetesen regiszrálhatsz a jelentkezők közé.
Remélem erre már el tudok menni!

Üdv: CsT

Előzmény: Ifjuindy (55256)
v43 2281 Creative Commons License 2002.08.15 0 0 55436
Ebben a szerelvényben nem volt "régi" kocsi,csak bordás tetejű(kivéve vezérlő).
Jobban néznek ki bordás tetővel ezek a kocsik!
Előzmény: Törölt nick (55430)
Captain Thomas Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55435
OFF
Oké, csak nem válaszoltál semmit és azt hittem nem jutott el hozzád.
ON
Előzmény: Törölt nick (55434)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55434
Megkaptam, köszönöm, csak éppen időm nincs foglalkozni a dologgal :-(((
Előzmény: Captain Thomas (55432)
etwg Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55433
Szia scsabi,

a vicc csak abban van, hogy a mozdony már akkor is zavar, amikor a fütöáramkör semmihez nincs kötbe (csak maga a mozdony megy és megvan ez a tekercse).

Különben teljesen igazad van.

Előzmény: scsabi (55425)
Captain Thomas Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55432

Matiz! Írtam az index címedre egy mailt: Megkaptad te azt?
Előzmény: Törölt nick (55430)
gyurmosz Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55431
A 026-os is nagyon szép mostanában!
Előzmény: V43 2376 (55424)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55430
Benne van még a szerelvényben a "kakukktojás" régi Bhv? (Egyel régebbi főjavított, nem bordás tetejű)
Előzmény: v43 2281 (55427)
division by zero Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55429
scsabi! (vagy gfeca ha erre jár...)
Mit tudsz mondani a ma tárgyalt árvízes dolgokról? Mi mehet tönkre a mai modern kocsikon 1-2 méteres sáros vízben való napokig tartó állás esetén?
Mennyi pénzbe, időbe, munkába kerülhet a helyreállítás?
v43 2281 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55428
Mégvalami:
A V43 1137 elkészült,ma már vonatot vitt!Lehet fotózni!
A 1121 csabán van a fűtőháznál,sérülés látszik rajta,szerintem jelenleg nem jár.
Ma V43 1299 teherrel volt csabán,reggel jött,és most este 10-kor is itt volt.A V63 004 szintén teherezett a 120-on.
Mai napon 829sz,Somogy-Ic, vonat 90percet késett a Déli pu.-on.A gép V63 012-volt,mögötte Pécs legundorítóbb,legmocskosabb 3kocsija,1 Ap(10-27!),2Bo(20-57).Tudja valaki,mi történt?
v43 2281 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55427
Ma volt szerencsém 5 db Taurushoz is!
Mégpedig a GYSEV 502-ese a Déliben a 914Ikva-Répce Ic-vel,a MÁV 003-asa az Avalával indult,002-es a Bemmel,míg a 001 az Arraboná
val.Az ÖBB 007-es számú gépe pedig Bartókkal jött,Lehárral ment.
A Duna miatti lezárásról:este 7-kor még semmilyen jele nem volt,a ZTE-szurkolókat hozó különvonat is (V43 1208-al) rendben megérkezett.
Az új postavonat a mai napon az alábbi kocsikból állt:
Bhv 606-8,610-0,607-6,601-9,603-5,605-0 és Bdt 405-2.Élén a V43 2377-el.
Szerintem sokkal jobban néznek ki,mint az első változat.
A felújított Gosa-kocsik:Arrabonában járnak,szépek,de szerintem ezek már maximum Ic-be valók,Bécsbe jobb a Bvmz.
ÜDV!
v63 152 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55426
V43 1010 esete: No comment! Egy het alatt ketszer elkovetni ugyanazt a hibát... Ehhez tehetseg kell - meg persze baromi lazaság!
Előzmény: V43 2376 (55424)
scsabi Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55425
Intersziti
Az MD-52 forgóvázhoz:
"(azt nemtom, vizsgálták-e azt a megoldást, hogy a csavarrugó valami gumifelületre ülne fel, azt se tudom, bevált volna-e)"
Az MD-52-nél az ágytok tetején kialakított rugótányér és a primer rugócsoport, illetve a himbabölcső és a szekunder rugócsoport között van gumibetét. Ezexerint ez kevés volt az üdvösséghez.

Etwg
"...Ezt a zavaráramot kezdetben a vonatelláto tekercs okozta (1000 illetve 1500 V) aminek semilyen más funkcioja a mozdonyon nincs - vannak meglepetések.
Olyan mozdonynak amelyiken ez nem volt azon sokkal kisebb volt a zavaráram."

Logikus, a fűtési kör a mozdony és az első kocsi között a vontatási (primer) áramnál nagyobb sínáramot tud generálni.
Való igaz, hogy a mozdony szempontjából a fűtési tekercsnek nincs jelentősége, sajnos valszeg a konstruktőrök is így állnak hozzá, t. i. elég ha a fűtési csatláson megjelenik vmely UIC 550 szerinti fűtőfeszültség, aztán kész. Amíg csak tiszta ohmos terhelést jelentő fűtőellenállásokra kellett a fűtési tekercsnek dolgoznia, addig ez jó is volt így. Mivel manapság a kocsikon egy mozdony vontatási áramkörével azonos bonyolultságú energiaellátó berendezések kapcsolódnak a fűtési fővezetékre, így a mozdony vontatási/segédüzemi berendezéseinek, illetve a villamosfűtési fővezetékre kapcsolódó berendezések együttműködésének vizsgálata sem lenne célszerűtlen. (l. pl. 1014-es esete a 85 kVA-s SEPSA energiaellátóval)

üdv:

cs.

Előzmény: Intersziti (55356)
V43 2376 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55424
Ma láttam Ecseren Nyíregyházi IC-vel a V63 024-est friss festéssel.Kb: 100 m-ről láttam oldalról,de biztosan az volt.Abból a távolságból nézve egész jól nézett ki !

Más:

A V43 1010-est látta már valaki balesete óta ?

division by zero Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55423
Üdv BAKTER! ritkán látni téged errefelé mostanság :-(

Az utóbbi időkből nincs baleset/esemény listád?

BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55422
"Humorerzek otthonmaradt? :-)"
Nem, csak lelassult...
Már amikor rákattintottam az "Ok"-ra, akkor emésztettem meg a humort!
Bocs!
Előzmény: RadiX (55418)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55421
Nem tudom le volt-e írva a MÁV 1047 fordája. Hátha érdekel valakit:
940 - 937 - 344 - 941 - 5018 - 5019 - 346 - 345 - 342 - 347 - 40670 - 343 - 595-2 - 911 - 910 - 277 - 390 - 93319.

Persze, ha a Duna áradása miatt eláll az 1.-es vonal forgalma, akkor nem bitos, hogy igaz lesz ez. Amíg nincs meg a megfelelő mennyiségű Bika, addig néhány vonaton V63 dolgozik helyette .

BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55420
"Ma délután láttam az A62 002-t Albertirsa mellett, nem kék színű, csak a számát festették át. "

Igen! Köszi az infót, már közben mondták mások is!
Micsoda logika! Mintha MÁV-osok lennének... :-)))
Van valahol kép róla?

Előzmény: kkalmi (55289)
V43 2376 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55419
Milyen számot visel most ?

Bzmot 004
Bzmot 173

Miből lett ?

Bzmot 300

Hová van államásítva ?

Bzmot 418
Bzmot 419

RadiX Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55418
Humorerzek otthonmaradt? :-)
Előzmény: BAKTER (55417)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55417
"Idézet az F6 sz. utasításból:"

Ezt komolyan gondoltad???
Milyen, és mikori kiadású, F.6. sz. Utasítás melyik pontját idézted?
A most érvényben lévő F.6. sz. utasítás az üzemirányító szolgálatra vonatkozó rendelkezéseket tartalmazza, szerintem az egész utasításban nem találsz egyetlen "váltókezelő" szót sem!!!
Ha érdekel, e-mailban elküldöm részedre, a még érvényben lévő F.6-ost, amit a későbbiekben meg szeretnénk szüntetni, az F.2. egyik melléklete lenne.

Előzmény: FOMA (55310)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55416
"Tul.képp. ez egy rossz gyakorlat. Nyugodtan maradhatott volna a kerülőn is a saját vonatszáma."

Nagyon igatad van!!!
Ez nem kerülő útirány, hanem menetrendmódosítás. Ha ezekután bármely okból más vonalon - akár az eredeti 100a-n is - közlekedik a vonat akkor kellene a 12xxx számban közlekednie.

Előzmény: kod (55343)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55415
"A Komárom környéki vasútvonal lezárását nem tervezik, de sebességkorlátozásokat vezetnek be és megerősítik a töltést"

17:05-kor Almásfüzítő - Komárom között a jobb vágányt lezárták, a bal vágányon kb. 4 km. hosszban 80 km/ó lassújel. A további forgalomkorlátozásra is meg van a terv, majd meglátjuk mikor, és mit kell még csinálni...

Előzmény: Captain Thomas (55413)
BAKTER Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55414
"a külföldi MÁV-tudakozót a 06-1/461-5500"

Ez leginkább menetrendi információkkal tud szolgálni, a többivel kapcsolatban inkább a menetjegyiroda tud pontos információkkal szolgálni, vagy az állomási (pályaudvari) nemzetközi pénztárak.

Előzmény: István Gyuri (55410)
Captain Thomas Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55413

Az hatórás hírekben volt:
A Komárom környéki vasútvonal lezárását nem tervezik, de sebességkorlátozásokat vezetnek be és megerősítik a töltést. Tehát a forgalom egyenlőre marad, de késésekre lehet számítani.

Más. Egy 10 éves nyíregyházi gyerek felmászott egy felsővezetéktartó oszlopra. Nem ért hozzá a vezetékhez, de a párás idő miatt az áram ívett húzott és a gyerek áramütést kapott. Túlélte az esetet, de testfelületének 50%-án égési sérüléseket szenvedett.

moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55412
"1998-ig, ugyanazon az egyetemen nem engedtem, hogy kiragadjanak egy mutatót és abból bármilyen következtetést vonjanak le."

Csak így nehéz írásbeli zh-t 1 óra alatt kijavítani.

"Az újságíró megelégszik olyan modellel, amely egyetlen kiragadott mutatóval működik.":

Szerintem egoistán szemlélve a dolgot az újságíró elsődleges feladata, hogy olyan cikket írjon, amin az olvasó felháborodik, de ugyanakkor meg is nyugszik, hogy valaki megírta, hogy itten mekkora disznóságok folynak. Mert ekkor simogatja meg a szerkesztő a firkász buksiját, és ezért kap lehetőséget máskor is, hogy cikket jelentehessen meg. Az az újságíró, aki ennél továbbmegy, az csak azért tesz így, mert valamilyen szinten EMBER is.

Tudok olyan esetről, amikor egy vaktában lövöldöző újságíró véletlenül beletrafált egy zűrös dologba és utána az illetékesek léptek, de ez elég ritka.

M.

Előzmény: hmsoft (55360)
rm40 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55411
Rekuperáció - fázishatár - 25 kV 50Hz

Utána néztem a legnagyobb 50 Hz-esnél, az SNCF-nél.

Két korszerű aszinkronmotoros típusuk van:
- A *36000 sorozatú ASTRIDE nevű (korábban Asytrite) háromáramnemű univerzális típus GTO-s elektronikával, 6 MW teljesítmény 220 km/h. A rekupáció csak egyfázisú hálózaton működik, ahol is "pszichológiai-ergonómiai" okokból 3 MW-ra lekorlátozva. (Az érték egyébként egyezik az ellenállásfék teljesítményével)
- A vadiúj 42700 kétáramnemű és 437000 valamint 437500 sor. háromáramnemű Prima EL 4200 BAC típusjelű, IGBT-s trakciójú tehervonati mozdony, 4,2 MW teljesítmény, 140 km/h. A rekuperáció szintén csak váltakozóáraműú hálózaton működik. Legnagyobb értéke "feszültségkiesés (Spannungsausfälle) és fázisváltás (Phasenwechsel)" esetére tekintettel 2,6 MW-ra van korlátozva.

Nocak, nocak...

István Gyuri Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55410
Ha Pesten vagy ajánlom az Andrássy-Izabella sarkon levő menetjegyirodát.
Egyébként pedig a külföldi MÁV-tudakozót a 06-1/461-5500 telefonszámon tudod elérni.
Előzmény: 009 (55409)
009 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 55409
Sziasztok!

Hol kell érdeklődnöm a jegyárak, és kedvezmények iránt, ha külföldre utazom (ahol pontosan megtudják mondani)?

Segítséget előre is köszönöm.

009

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!