Sajna az árát nem ihatjuk le, mert alapítványi bevétel. De küldenék valakivel, ha holnap (csüt) déltájt át lehetne adni valahol a Bosnyák-tér környékén. Aztán a postagalambot megitathatod :-)
Más, vonatozás vasárnap:
Szombaton elhatároztuk barátnőmmel, hogy túrázunk egyet vasárnap Keszthely-Tapolca(-Badacsonytördemic esetleg) OKT útvonalon. Vonat nézés, 5.36-kor nálunk személyvonat Keszthelyre. Reggel felkeltünk kibattyogtunk a megállóba, ahol jött is a 1150-es Szili 3By+1Ap összeállításban. Kissé rossz helyre álltunk (hiába, éppen akkor értünk oda), de a vezér jól reagált, előttünk állt meg pontosan! De ez még semmi, felszállás, Szili indul ezerrel, valami eszméletlen gyorsulást produkált! Komolyan, én még nem éreztem Sziliben annyi erőt, mint akkor. Kicsit később láttuk, hogy túrából nem lesz semmi, Balatonlelle környékén elhatároztuk, hogy irány vissza, itt sem javul az idő. Fonyódligeten leszállás, pár perc várakozás után jött a 8537-es Balatonszentgyörgy-Siófok járat V63 011-gyel. Úgy tűnik a MÁV-nál áttértek a Giganttal folytatott személyvonat forgalomra... Siófokon átszállás 8727-es személyre V43 1117-tel, ami viszont már korántsem mutatott annyi erőt mint reggel a 1150-es. Érkezés haza 9.45-kor. Szóval 4 órát vonatoztunk, én élveztem, barátnőm már kevésbé. :-)
"a pusztaszabolcsi vonat, ami 7:07-kor ér Érd felsőre 2Bhv+BDh összeállításban jött"
Akkor most már úgy néz ki, hogy kezd előjönni az, hogy milyen jól vannak elosztva a személykocsik.
Ahol kevés volt ott most még kevesebb van, de ahol sok volt ott a rossz műszaki állapotok ellenére is elegendő kocsi van.
Pl:Békéscsabán 3 vágányon határtól határig álltak a fölös kocsik, máshol pedig vadászni kell akár egy kocsiért is.
"A kizárólag térközjelző szerepét betöltő végig fehér árbocú megállj jelzést adó főjelző mellett elhaladhat a vonat (jól működő vonatbefolyásoló esetén megállás nélkül, annak hiányában 2 perc tartózkodás után, ha a térköz foglaltsága nem állapítható meg), de mindenkor csak olyan sebességgel, hogy a jelentkező akadály előtt meg tudjon állni. Az alkalmazható sebesség a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet 15 km/h-nál nagyobb."
Ezt még kiegészíteném azzal, hogy feltéve, ha az előző térközjelzőn megállj! állásra utaló előjelzést is kapott, mert különben a térköz-jelzők megállj!- gomb kezelésével a jelzők szándékos visszaejtéséről van, veszélyhelyzet miatt. Ekkor azonnal meg kell állni és tájékozódni a Megállj!-jelzés okáról.
"Gusztáv! ABbmot 610 és Bbmot 640 ismeretes! Milyen színű volt? Ha zöld, akkor én ilyen infóról miért maradok le? Minden vágyam, hogy a Bbmottal utazzak!
M. "
Bocs, ez az eredmenye, ha meg olyankor is gyorsan beirok valamit, amikor mar reg orat kene tartanom...
Szoval, ahogy latom, azota BahnScorper mar irta, az ABbmot 610 (piros) volt az egyik vege.
De neha szokott a zold, a Bbmot 640 is jarni a normal MVP-Nyugati vonatokkal (en mar lattam tobbszor is), ezt hatha meg tudjak mondani, hogy mikor (bar ebben azert szkeptikus vagyok, penteken meg azt se tudtak/akartak megmondani, hogy pontosan mikor lesz kint az A61 017...).
Szombaton egyebkent - bar akkor jobb ido is volt, es akkor is volt a verseny - a Nyugatiba meno vonat ket Ganz-motorkocsi, kozottuk nehany kettengelyes kocsival volt.
De, ha a vasarnapi hosszu vonat a gyerekmusor miatt volt, akkor az elvileg lesz minden heten.
G.
Ime egy kis élménybeszámoló a DB-ről. Két héttel ezelőtt volt szerencsém Münchenben és Nürnbergben járni. Régóta érdekelt, hogy vajon hol lehetne DB Taurusokat elcsípni (182 001-025)? Az állománylisták alapján mind a 25 Nürnbergben lakik. Fel is kerestem a helyet, de nem két perc volt odatalálni. Térképről beazonosítottam a rendezőt (Nb-Rangierbahnhof), de csak kb. 60 vágányt és 1-2 tolatót kisdízelt találtam, Taurust egy darabot sem. Ekkor a vágányokon túli erdő mélyéről füstöt láttam felszállni, majd előkerült egy 232-es Nagyszergej. Nocsak. Mégis lehet itt fűtőház? Az erdővel jól körülvett, stratégiai szempontból nyerő helyen rátaláltam a fűtőházra. Több tucat 151-es, néhány 140-es és 155-ös (Ex DR 250), csill-vill 152-esek, és persze négy, vagy öt Taurus. Engedély, fotózás, kíséret... A rögtönzött kísérőm mozdonyvezető volt, aki épp indult utána Regensburg felé azzal a konténervonattal, amelyik ekkor már kilenc órás késében volt Hamburg felől (Würzburgban leszakadt a vezeték, ott is van ilyen), és Sopronba tartott. Én meg vele, legalább is Regensburgig. A DB Cargo-s vezér dícsérte az új egyen-villanygépeket (145,152,185,182...). Idő volt is rá, hiszen a késett tehrevonatunk mindenhol pirosat kapott. A modern kor fintora, hogy a mozdony legfontosabb tartozéka egy fél méteres farúd, amelyik arra szolgál, hogy az ablakból kihajoló masiniszta be tudjon jelentkezni a vágány melletti oszlopon lévő készüléken. A Taurusnak középen van az ajtaja, addig meg nem megy hátra, elég a bot. Tőle tudom azt a meglepő információt is, hogy éjjelenként a Cargo-vonatok használják az ICE-k nagysebességű pályáit 160-as sebességgel.
Na úgy látszik már kezd kiborulni a gfeca által emlegetett bili: Ma reggel a pusztaszabolcsi vonat, ami 7:07-kor ér Érd felsőre 2Bhv+BDh összeállításban jött. Heringesdoboz játszott.
"A kizárólag térközjelző szerepét betöltő végig fehér árbocú megállj jelzést adó főjelző mellett elhaladhat a vonat (jól működő vonatbefolyásoló esetén megállás nélkül, annak hiányában 2 perc tartózkodás után, ha a térköz foglaltsága nem állapítható meg)"
FIGYELEM!!!
De csak abban az esetben haladható meg a vörös önműködő térközjelző, ha volt rá előjelzés!!!
Mert ha nem lenne, akkor "sima" térköz megállj!-ra kell asszociálni, ebben az esetben minden feltétel nélkül meg kell állni!
Londonba szeretnék eljutni a jövőhéten. A legujabb verzió szerint vonattal. Mit tudtok javasolni? Mennyibe kerülhet? Hányszor kell átszállnom? Minden választ megköszönök, csak kérlek magánba írjatok!
tisztelettel:
tucatnev (emlékeztek: én hoztam nektek a képeket a Siemens motorvonatról, amikor még éppen csak mgszületett terv lett a vásárlás.)
Meg tudna nekem vki magyarazni hogy miert zenel a Milkabika? Tudom hogy valaha ez mar meg volt magyarazva, csak nincs idom es savszelessegem vegignezni 2000 hozzaszolast nyar ota:) Ha valaki megismetelne, annak elore koszonom.
joejt!
"Ismét a Bikákról:
Szombaton a Kálmán Imre EN a 1047 004-el indult a Keletiből. Ezek szerint végre átmegy a határon, vagy Hegyeshalomnál visszafordul? "
Egyelöre csak Hegyeshalomig megy.
"Tegnap a Bartókot megint 1014-es hozta a Délibe. vajon miért?"
Mert a kedves ÖBB inkább elküldi 4 kocsis osztrák személyvonatra az 1116-ost, az 500 t-s EC-re pedig ráteszi a 80 %-os 1014-est, nehogy már jó legyen a MAV-nak.
- Lehet, hogy a kalauz adta az infót ????
- Ez nem vezetett még balesethez ? Elég rázós piroson áthaladni, ha nem tudod miért piros a piros. Mi van, ha szemből jön helytelenen valami és egy kitérőn vissza kellene mennie a helyes oldalra, de innen addigra behaladt a szerelvény a térközbe...???
Martisz: A kizárólag térközjelző szerepét betöltő végig fehér árbocú megállj jelzést adó főjelző mellett elhaladhat a vonat (jól működő vonatbefolyásoló esetén megállás nélkül, annak hiányában 2 perc tartózkodás után, ha a térköz foglaltsága nem állapítható meg), de mindenkor csak olyan sebességgel, hogy a jelentkező akadály előtt meg tudjon állni. Az alkalmazható sebesség a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet 15 km/h-nál nagyobb.
"Ahogy néztem a vezér is így gondolta, mert lassan elkezdett csurogni, de a jelzőn 2-3 méterrel túlhaladva megállt, mert az csak nem váltott át. "
Az a kérdés, hogy ha a jelző mellett elhaladt akkor honnan látta, hogy a jelzési kép nem változott meg?
Egyébként általában egy térközben csak egy vonat van, de a forgalmi utasítás megengedi, hogy a megállj jelzét adó önműködő térközjelző mellett el lehessen haladni. (Ennek legfőbb oka, hogy ha a berendezés meghibásodik, a vonat ne álljon vmilyen külön értesítésig a jelző előtt.) Ebben az esetben viszont a sebességet a mozdonyvezető úgy szabályozza, hogy ha a térközben vonat van, az előtt biztosan meg tudjon állni. A forgalmi utasítás részletesen szabályozza az ilyen eseteket.
A harmadik szerelvény valószínűleg azért nem haladt el a jelző mellett, mert látta a mozdonyvezető, hogy a következő térköz foglalt.
Sziasztok !
Lehet, hogy nektek bennfenteseknek közhely amit kérdezek, de érdekelne a véleményetek:
Ma 14.40-kor Rákos állomás Miskolc felé eső bejárata előtt különös dologra lettem figyelmes.A közúti átjáró előtt állva vártam. Az átjáró előtt kb.100 méterrel lévő bejárati jelző előtt 5-10 percet állt a Keleti fele egy 4 kocsis Bzmot. A közúti sorompó zárva volt. Rákoskert felől a másik vonalról egy IC jött szintén befele, keresztezve a Bzmot útját. Gondoltam minden OK., ez elmegy aztán mehet a kis piros. Ahogy néztem a vezér is így gondolta, mert lassan elkezdett csurogni, de a jelzőn 2-3 méterrel túlhaladva megállt, mert az csak nem váltott át. Ekkor néztem hátra, és észrevettem, hogy egy (feltételezem miskolci) IC, szilivel az elején begurul a Bz mögé és tőle kb. 10 méterrel megállt. Ekkor felment a sorompó, így a folytatásról lemaradtam, de ahogy mentem át a síneken láttam, hogy a kb 1 km-re lévő másik jelző (ez térköz jelző, ha jól tudom ?) előtt már egy harmadik szerelvény is áll. Úgy álltak egymás mögött, mintha egy vitrinbe lettek volna kiállítva... A kérdésem a következő a szituhoz: én idáig meg voltam győződve arról, hogy egy adott jelzővel védett térközben csak egy szerelvény tartózkodhat. Ha viszont nem így van, akkor a hátsó vezér honnan tudja, hogy mikor éri utól az előtte lévő szerelvényt? Ebben az esetben ez jó, mert 3 km egyenes pályán, kicsit szemerkélő esőben, de világosban nem nehéz észrevenni egy zárófénnyel rendelkező Bzmot-ot, de mi van este, mondjuk olyan ködben, ahol 5 méter a látótávolság, és épp egy koszos tehervonat mögött ???
Valami zűr is lehetett Rákoson, mert egy kifele tartó az állomást már elhagyó Keleti-Szolnok inga is állt a másik vasúti átjáró előtt...
OFF: régi téma, már lezárták: alkotmányellenesnek nyilvánították a rendeletet, ami szerint tilos a számítógépes játék. Ismét TrainSimezhetnek Tarkanék :)) ON
Összeálítás: MITROPA és talán 1-2 CSD kocsi.
Késve indultunk Lipcse főpuból (30p).
Bad Spandau: már sötét van (1ó).
Brno: már világosodik (2ó).
Pozsony: egy kocsit(DR) kivettek, hosszú várakozás után (3,5ó).
Komárom : forró nyári hőség (4ó).
Keleti pu.(20p késés behozva, összkésés: 3ó40p).
Keleti pu, a Körös-Express indultunk és Békéscsigán ért utol Transdanubium. 3-4 kocsit kapcsoltak rá. Tolató és V43 egyszerre próbálta széthúzni, de nem ment. A másodikra már ment.
Rákapcsoltak a másik szerelvényre.
Összeállítás 3-4 magyar, többi CSD kocsi (19 kocsi) Ezért keresném 1983-84-es menetrendet!
Lökösháza: nekünk csak Tökösháza, mert 1983-ban is oda mentünk nyaralni és volt tapasztalat. A határon a magyarok hamar végeztek.
Kürtös: a románok keleti kényelemmel végeztek is (30p).
Temesvár: sietünk, sietünk, de késés marad.
Arad: u. a.
Temesvár: u. a.
Orsova felé a táj szépsége feledteti a forróságot, és a késés marad.
Vaskapu fantasztikus lemenő napban. A Duna mellett a töltésen száguld a vonat. Fénykép is készült: haladunk az alagút felé (magyar kocsik szerelvény végén), a mozdony +1 vagy 2 kocsi az alagútban végéről ezt láttuk!
Sötétség!
Éjjel Videle (Ro) előtt lekanyarodtunk Giurgiu Nord felé. Egy-két irányváltás.
Giurgiu Nord és Russe éjjel, határ, útlevélvizsgálat, keleti kényelem. Éjjel ide-oda tolják a kocsinkat, egyszerűen követhetetlen (1ó).
Karspican (Várna felé elág.): irányváltás.
Burgas érkezés (1,5ó).
Ma reggel láttam Józsefvárosban az M41 2105-öst a székesfehérvári (?) daruvonattal.Délután 15:00 körül láttam Rákoson egy Csörgőt,lehet,hogy ott kellett a daru ? Van valakinek infója arról,hogy hol és mire használták ?
Más:
Ma reggel Az Északi Jj kapuja előtt a V43 1118-as,és a V43 1038-as állt,de még nem vitték akkor őket be.
OFF
A görögökről még egy adalék.
Állítólag betiltották a számítógépes játékokat!!! Görögországban, mert nem tudják őket megkülönbözteni az illegális szerencsejátékoktól!
Idesüssetek!
Itt kezdődik a cikk. (3 oldal)
ON
És ők már bent vannak az EU-ban. :(
Úgyhogy még örülni is lehet annak, hogy a határőrők nem szálltak fel a vonatra. Véletlenül van nálad egy laptop, rajt van a passziánsz, aztán irány a börtön. :( vagy :)