Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54518
1047: Lehet tippelni, hogy milyen kívülröl is jól látható, de apróságban fog eltérni a 004-estöl kezdödöen a többi gép. (a 003-mas még nem olyan)
Holnap 1047 001: 346 elöfogat Hegyesig, vissza gépmenet 003-mal, estétöl fordába áll.

Akit érdekelnek a MOZDONYOK is: 6-án kedden bekerül a V46 006 az Északiba nagyjavításra.

emká48 Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54517
1047 hibái:
Igen, a primer átvezetö valóban tipushibának tünik, ugyanis ÖBB-gépeknél is elöfordult már, 15 kV-on is. Egyébként ez nem Siemens, hanem egy osztrák gyár terméke. Már természetesen tett a Siemens lépéseket az ügy érdekében, tipusmérések, stb., de eddig eredménytelenül. A ma délutáni próbálkozásuk is a 002-essel (most fejezödött be) is eredménytelen lett. Mindössze egy elmaradt ebédet (részemröl), és egy kisebbfajta fény-és hangjelenséggel aláfestett "Ausschalten!!!" kiabálást sikerült produkálni. (nem kell megijedni, nem robbant fel megint :-)

Egyébként vasúton belül a Taurus és néha a Fürdökád elnevezéseket hallottam.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54516
Ezt a táblát inkább kis lemezcsíknak hívnám, mert a tábla méretének mindössze 1/3-a. De a célnak megfelel. A Bz előterében, a lecsapható üléseknél van a tartója, az aztal helyén.
Előzmény: v_peti (54515)
v_peti Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54515
Iránytáblák: Zalegerszegi módszer:
Motorkocsinként van egy láda, és abban van az összes iránytábla, ahová a Bz-ik eljárnak.
Előzmény: Vaskalap kartárs (54494)
v_peti Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54514
Most értettem meg a vonalbezárásokat és a vonatok ritkítását....
A cseheknél az állomás falán ki van táblázva a menetirány is!
Így egy vonat esetén akár 100%-os esély is lehet.
Előzmény: hmsoft (54511)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54513
A MÁV tehát vasútbarát-barát-vasút. Hiszen fejtörőket ad a vasútbarátoknak; iránytábla nélkül a feladat kitalálni, hogy a vonat hova megy.

transport hozzászólása (53336; 2002.07.12 08:56] itthon mégsem jön be: a MÁV mégiscsak a vasútbarátokért járatja a vonatait, mert csak ők tudják használni (ők tudják, hova megy a vonat) :-)))

Mondjuk, ha így folytatja a MÁV, tényleg csak a vasútbarátok fognak utazni, kedvtelésből. Akkor már olyan kevés lesz a vonat, hogy minden vonatot NoHAB és Milkabika fog húzni, de csakis DGKUm és Manhattani kedvéért :-))))

Előzmény: Vaskalap kartárs (54508)
v_peti Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54512
Tegnap Badacsonyban:
-Tapolcáig közlekedő személyvonat érkezik. A vágány mellett vigyázzanak!
-Mondom. Micsoda???
-Aztán jött a Szombathelyig közlekedő sebesvonat.
Ennek a menetrendje kész katasztrófa. :(
Uzsa: 8 perc várakozás, forgalmi okokból. (Cdk-Tapolca-Bp gyorsvonat)
Ukk: Várakozás állmomástávolságú követés miatt!!!
Zeg-Cdk személy (Közvetlen kocsikkal a Szhely-Bp gyorsvonathoz.) Rendszeresen késik. :(
Ezt kell előreengedni. Papíron 3 perccel érkezésünk előtt indulna el Ukk-ról. (Tegnap +15-el jött.) Miatta késett a Szhely-Bp gyors is 10 percet.
Okok: Van amikor Dácia húzza. Kissé lassan. :( Vagy a Citadella esetleges késése is bezavarhat. Tegnap nem tudom mi volt.


Előzmény: Vaskalap kartárs (54508)
hmsoft Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54511
Vaskalap,

"Micsoda parafenoménnek kell lenni, hogy utastájékoztatás, iránytábla, pontosság hiányában eltalálják a nekik megfelelő vonatot."

Most értettem meg a vonalbezárásokat és a vonatok ritkítását. Hiszen ez nem más, mint a szolgáltatás határozott javítása: így az utas még tájékoztatás hiányában is nagyobb valószínűséggel jut el oda, ahová szeretne!
(A cél az 1 vonalon közlekedő 1 vonat: ekkor becsukott szemmel is 50% az esély.)

hm

Előzmény: Vaskalap kartárs (54508)
v_peti Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54510
Ha mondani akarsz valamit, vagy hallani, derékszögbe kell hajolnod, mert az a pici ablak lenn van a pult szintjén. Tudom, hogy ilyen volt régen. De: a MÁV nem vette át a régi időkből a vonatok pontosságát, a tisztaságát, csak a pénztárablak helyét és méretét vette át a Nyugatiban. Asszem ezt volt a legkönnyebb. :)))
Miért? Mikrofon nincs?

Előzmény: manhattani (54424)
v_peti Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54509
Az augusztusi Lok Report szerint menetrendváltással megszűnik a legendás Mozart-Express, mely most még Bécs és Párizs között EC-ként közlekedik. Ez lenne a vég kezdete a nappali utazásban?
Stílszerűen a Requiem-mel lehetne búcsúztatni. :(
Előzmény: BahnScorper (54450)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54508
Én a kocsik tipusa és honállomása szerint szoktam eldönteni melyik az én vonatom, mivel a gépek számait nem bírom fejben tartani.
Milyen szerencsés helyzetben vannak a hozzáértők!
Csak szegény utasokat sajnálom. Micsoda parafenoménnek kell lenni, hogy utastájékoztatás, iránytábla, pontosság hiányában eltalálják a nekik megfelelő vonatot. Igazi sszerencsejáték!
Előzmény: DJ. Bakter (54501)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54507
NOHAB-kitűzős fotós? Ugyan már! Egy egyszerű, mezei jegyzetfüzetes vasútmániást is képesek elárasztani a kérdéseikkel! :-))))
Előzmény: FOMA (54503)
division by zero Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54506
"Vörösbikával? (ÖBB)"
Redbull :-)))
Előzmény: manhattani (54504)
gyurmosz Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54505
Ahogy emká48 írta az első Repcebika már átesett rajta...
Előzmény: manhattani (54504)
manhattani Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54504
> (A Milkabikák hibájáról) Akkor úgy tűnik, ez vmi típushiba. Amúgy a javításnál gondolnak a kiküszöbölésére, vagy ezentúl is előjöhet?
Mi a helyzet a Repcebikával? Mintha az kevesebbet botladozna. És mi újság (az is jár néha 25 kV alatt) a Vörösbikával? (ÖBB). Vagy már megint a MÁV-nak van peche, mint annyiszor? :)))
Előzmény: gyurmosz (54500)
FOMA Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54503
"abszolút nem értem, miért nem lehet kirakosgatni ezeket az iránytáblákat minden kocsira"

Van amikor minden kocsira kirakják. A kedvencem: 259 Pécsre. Első három kocsin a felirat Budapest-Ljubljana. De 4228 sem rossz a Budapest-Zalaegerszeg feliratokkal. "Öröm" nézni a sok tanácstalan utast, amint ott topognak a szerelvény mellett és vadásznak egy vasutasra, aki megmondja a frankót. Időnként egy-egy NOHAB-kitűzős fotós is megteszi nekik.:-)

Előzmény: IST (54499)
gyurmosz Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54502
Az különösen érdekes, amikor megjelennek a békéscsabai kocsik a Balaton mellett... :)
Előzmény: DJ. Bakter (54501)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54501
Hát igen... A MÁV részéről jogos elvárás lett volna, hogy a Kedves Utazó, ha utazni akar, jön a vonat, és nem tudja, hogy hova megy, akkor több lehetőség kínálkozik:
1./ Nézze meg a kocsik honállomását, ha "Nagykanizsa", akkor a déli partra, ha "Tapolca", vagy "Celldömölk", akkor az északira.
2./ Ha a honállomás esetleg "Budapest-Déli pu", vagy "Székesfehérvár", akkor pácban vagyunk, mert nem lehet eldönteni. Ezért meg kell jegyezni az összes mozdony honállomását, és akkor dekódolni lehet, hogy tapolcai vagy nagykanizsai dízel húzza.
3./ Ha esetleg Székesfehérvári vagy idegen a gép, akkor pedig tanulja meg a kedves utas a SzVöR-t, hogy milyen időpontban lévő vonaton merre hány kocsi van. Ekkor ha esetleg jön egy 10 kocsis vonat, de tudjuk hogy a Tapolcai csak 5, akkor már nyertünk.
4./ Nem is kell tudni, nem mindegy az utasnak, hogy a Balaton melyik partjára megy? Mindenütt van víz, örüljön, hogy leér!!!

Ezt elfelejtettem: :-))))))))))))))))))))))))

Ugyanakkor én sem értem, hogy miért nem lehet kitáblázni a vonatokat. Szerintem kötelezőnek kellene lennie a vonat vagy vonatrész mind a 4 sarkában valami EGYSÉGES és OLVASHATÓ táblának lenni. Manapság nem olyan drága egy darab műanyag, hogy ne lehessen ezt pótolni, ha leesik/eltörik/ellopják/azon írnak stb.

Előzmény: IST (54499)
gyurmosz Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54500
Akkor úgy tűnik, ez vmi típushiba. Amúgy a javításnál gondolnak a kiküszöbölésére, vagy ezentúl is előjöhet?
Előzmény: emká48 (54471)
IST Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54499
Emléxem régen mekkora gondban voltunk, amikor a család úgy döntött, hogy leruccanunk a Balcsira. Cumó összekap, irány Szfvár-Reptér megálló. (Akkor még volt ott rendes épület is. Ma már csak buszmegálló maradt nekünk.) Már csak azt kellett tudni sacc/kb alapon eldönteni, hogy melyik lesz a mi vonatunk az északi partra. Utastájékoztatás nulla (akkor is és most is), villanymozdony nulla (majd csak pár év múlva), pontosság nulla, iránytábla esetleg. Most már az se. Viszont a villany a déli partra megy!

Komolyan, abszolút nem értem, miért nem lehet kirakosgatni ezeket az iránytáblákat minden kocsira. Főleg az olyan szerelvényeknél, ahol az utolsó pár kocsi egy picit máshova megy.

Előzmény: Vaskalap kartárs (54494)
gfeca Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54498
Nem, kusetton és/majd étkezőn is.

gfeca

Előzmény: kod (54497)
kod Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54497
"Ez az új design a felújított CD kocsikon."

De csak a hálón, nem?

Előzmény: gfeca (54479)
manhattani Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54496
>Lopják a fém táblákat? Lehet, de feltalálták már a műanyagot és az öntapadós matricát.
A legtöbb kalauz ilyen műanyag táblával jár. Nagyon jól lehet írni rajta, akár állva is. De biztos van engedélyük rá a művezetőtől! :)))
Előzmény: Vaskalap kartárs (54494)
gfeca Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54495
Igen.

gfeca

Előzmény: Zolcsi67 (54493)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54494
az ajtajaira ki volt ragasztva egy A4-es lap

Nekem feltűnt mostanában, hogy eltűntek az iránytáblák. Helyette az ajtókra ragasztgatnak mindenféle útirány megjelölést. Sőt olyat is láttam, hogy az új "tábla" részére műanyag tartókat ragasztgattak az ajtók ablakaira. Nem értem. (Ezt sem.)
Miért csirizezik össze az ablakokat, amikor ott a jó kis táblatartó? Lopják a fém táblákat? Lehet, de feltalálták már a műanyagot és az öntapadós matricát.

Előzmény: IST (54478)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54493
Addig a Keletiben fog állni?
Előzmény: gfeca (54490)
hmsoft Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54492
IST (54404),

"És ha én beülök oda a másodosztályú jegyemmel, akkor a kaller szól, hogy bocs ez 1. osztály?"

...Te meg erre azt mondod, bocs, 2. o. volt rá felírva. Erre ő leszedi az A/4 papírt, és szól, hogy bocs, de első. Erre valamelyikőtök előhúz a farzsebéből egy SZVÖR-t és megnézi, 1. o. vagy 2. o. Erre a másik azt fogja mondani, hogy bocs, de ez már nem érvényes, van újabb.
És így tovább. De persze ez picit sem nevetséges, hanem így normális. Aki mást mond, az szélsőséges MÁV-ellenességre ragadtatja magát, nem igaz?
Olvastam valahol egy régi kereskedői mondást, így hangzott: Ne alkalmazz árleszállításokat, mert aki a régi áron vásárolt tőled, becsapva fogja magát érezni. Szerintem hasonló a helyzet a vasúti kocsival, amely hol 1. o., hol 2. o., de közben végig ugyanaz maradt.

nohab (54412),

"Ez azt jelenti, hogy a 4 vadiúj gépbol már csak egynek nem volt szolgálatképtelensége az elso hónapjában (ha más miatt nem volt)? Ez annyira nem fasza."

Nem jól látod a dolgokat. Arról van szó, hogy a Siemens még a látszatát is kerülni akarja annak, hogy okod legyen hasonlítgatni a Bika üzemkészségét a flexicoil-mentes izébigyóhoz. Gyorsan letudják az első pár fekvemaradást, és már meg is nyugodtál. :)))

hm

gfeca Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54491
A Pannóniában is jár egy darab.

Erre nem vennék mérget... Mondjuk úgy, hogy előfordulhat a Pannóniában is.

gfeca

Előzmény: felucca (54489)
gfeca Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54490
Euro-Express, német magánkocsi szerelvény (10 db), Münsterből, 08.07-én megy vissza...

gfeca

Előzmény: lazar (54486)
felucca Creative Commons License 2002.08.01 0 0 54489
"...2 sötétkék CD kocsit sárga festéssel ... Ez az új design a felújított CD kocsikon...."

Ha jól tudom, nem felújított, hanem vadonatúj CD-hálókocsikról van szó. A Pannóniában is jár egy darab.

Előzmény: gfeca (54479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!