Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56625
bodecsabi :
.."...Halihó!

Még egy dolog: két hét múlva valószínűleg Belgiumban, Leuvenben
járok. Ha kedves traffic topictárs ráér egy kis beszélgetésre, akkor szívesen átugrom hozzá Brüsszelbe......"

traficc :

Gyere.
tel : 02/343-5044


Előzmény: bodecsabi (56619)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56624
Jó reggelt! Sziasztok!

Naprakész információt szeretnék kérni tőletek, merre van a V43 1225 ? Átszámozták? Jár még? Felújítva? Selejt? Csak azért sorolom fel mindezt, mert semmit sem tudok róla.

Üdv
Krisztián

marslakó Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56623
bödecsabi!

002 aztán a Dacia-val futott be, mikor Te 001 indulását hallgatni futottál el :-)

Más:

MATIZ!

120a sajna nem érintett!

Előzmény: bodecsabi (56617)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56622
Hát, nincs túl jó karban jelenleg, amennyire kívülről látni.. így a díszítései jelen állapotában inkább csicsának hatnak, mind dísznek :(
Előzmény: osfan (56621)
osfan Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56621
MATIZ:
A 1230-as Szili szegedi gép, mifelénk csak Vaskacsának hívják, a vezér, "Balu kapitány" miatt(legalábbis '94 körül ő volt rajta); Érdemes megnézni belülről is, ha csak egy mód van rá... Anno ez a gép volt Szeged büszkesége(lehet, hogy most is, nem tudom mi újság mostanában, eléggé messze kerültem a sínektől...)
v_peti Creative Commons License 2002.09.06 0 0 56620
Pénteken és szombaton Bp-Sl-St-Kiskőrös-Bp és Bp-Kisterenye-Putnok-Ms útonalon lesznek érdekes vontatójárművekkel különvonatok.
Mikor szombathelyen jártál, akkor jártam én a 84/87-en.
87 vonalvezetése végig nagyon király. De az utólsó szaksz Putnok felé csak er?s idegzet?eknek ajánlott! vmax=20 km/h. :(((
Ennek a vonalszakasznak (Szilvásvárad-Putnok) inkább a vonalvezetése miatt, mint az utasforgalom miatt kellene nagyobb figyelmet kapnia. Van egy alagút is.
Szilvásváradtól lefelé (Eger felé.) meg a busz komoly konkurrencia. :( Talán egy picikét gyorsabban kellene menni.
Kissé OFF, de nem annyira.
Egy kérdés: A Csupatis filmet hol forgatták? A regényben szerepel egy vasúti alagút is. Ez melyik lehet? (A könyvben mintha Nyugat-Magyarországot írnának. De errefelé nem igazán van alagút. A filmben kissé összekeverik a könyvben leírtakat. Bár a regényben is van egy kis mese. Részben írói fantázia, részben az akkor friss b?nügyek és a szocializmus miatt kisebb nagyobb torzítások.)
Állítólag sógorék is lenyúltak ezekb?l néhány dolgot. (Rex felügyel?.)
Előzmény: marslakó (56567)
bodecsabi Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56619
Halihó!

Még egy dolog: két hét múlva valószínűleg Belgiumban, Leuvenben
járok. Ha kedves traffic topictárs ráér egy kis beszélgetésre, akkor szívesen átugrom hozzá Brüsszelbe...

Csabi

samsondc Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56618
Sziasztok!

Tudna nekem valaki győri jegyvizsgáló fordákat
küldeni. Köszönöm antron@freemail.hu

bodecsabi Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56617
Halihó!

marslakónak nincs szerencséje: összefutottam vele a 7-es buszon (na ez
még nem tartozik a peches dolgok közé;)), aztán befutottunk a Keletibe,
ahol reményei szerint a 002-es Taurus indult volna Füzesabony
felé. Végre utazhatott volna azzal is! De hát napközben nem megcserélték
a fordában a gépet a 001-re!

Rémírek terjedésének elkerülése végett: a 002 is köszöni, jól van, csak
ma napivizsgázott a 001 és a fordában két gép helyet cserélt.

Ha már ott voltunk körülnéztönk: láttunk egy ARO-t (Azonosíthatatlan
Rolling Object) egy kívül minden felirat nélküli 10-71-es kocsit. A
kocsi előterének és lépcsőjének részletesebb elemzése aztán azt az
eredményt adta, hogy a 10-71-000-hoz van szerencsénk. Egyébként a
kocsi egy WLABmz egy By, és egy 21-91-1xx-es valamint egy 400-as Bobó
társaságában állt a 4. vágányon. Nem tudja valaki, hol volt ez a
kocsi? Most jött javításról, azért nem volt rajta semmi felirat?
Egyáltalán kimehet így a Való Világba?

Csabi

gyurmosz Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56616
A 20-67 067-es IC kocsi egyik peronján is hasonló dolog történhetett a lámpa burájával, sőt, több ablakkarc is látható a peronon... Ez a kocsi egyébként kifejezetten lepukkantnak tűnt a többi 20-67-es után...
Előzmény: hmsoft (56614)
hmsoft Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56615
"...mintha valami ököllel belecsapott volna..."

Értelemszerűen, valami=valaki.

hm

Előzmény: hmsoft (56614)
hmsoft Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56614
...mégvalami.

A Szombathely-Szentgotthárd (és vissza) menetet odafelé, ahogy Csabi írta, egy 19-05-ösben élveztük végig. Ennek WC-je "ícévécé" volt, és persze már csak a kocsi egyik végében. Az ablak nyilván sehogy sem illik a többihez, például már a méreteit tekintve sem (láthatóan alacsonyabb). A belső berendezés aránylag rendben, bár némi takarítás nem ártott volna, mert lekerekített sarkok meg könnyen takarítható felületek ide vagy oda, azért néha végig kell nyalni valamivel.
Víz volt (jól átmelegedett), por-szappan és papírtörölköző nem. Ezt az állapotot úgy tűnik, valami előző utas igen sérelmesnek vélhette, mert a világítást megtestesítő armatúrán éppen olyan beavatkozás volt látható, mintha valami ököllel belecsapott volna...

És ha már itt (takarításnál) tartunk, nézzük a múlt szombati 852-es vonat élén lévő By kocsit. Ülései érdekesek voltak: az arctám és fejtámla kivételével világoszöld színűek. Az előtér padlóján fehéres nyomok, mintha valaki egy fehér anyagot (pl. mész, de lehet gondolni bármi durvábbra is) tartalmazó felmosóronggyal ment volna itt végig. A WC ülőkén ugyanez a fehéres valami volt felfedezhető. Az utastérben a padlón és az üléseken úgyszintén (a hajam kissé odaragadt, amikor hátradőltem...). Az ablakokon is (!). Azt hiszem, az itt alkalmazott takarítási technológia aránylag jól rekonstruálható. Ha még emlékszünk rá, mdbz technológiai útmutatója 3 különböző színű rongy használatát írja elő. Találós kérdés: vajon a fehéres valami az a fehér, a piros vagy a kék rongyon keresztül került a kocsiba?

hm

Előzmény: hmsoft (56608)
gyurmosz Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56613
Szerintem beosztott gép, és ez a vezér "magánakciója" volt.
Előzmény: abdhulbin (56611)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56612
Az első képen levő Szilit gyakran látom. Érdekes a díszítése....miért kapta?
Előzmény: abdhulbin (56611)
abdhulbin Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56611
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
abdhulbin Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56610
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
abdhulbin Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56609
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
hmsoft Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56608
Csabi,

"...aztán IC911 szintén M62 301-el Csornáig, majd (marslakó nagy bánatára, mert idáig csak a 001-el utazott) 1047 001-el Pestig jüttünk..."

Pár kiegészítő infó.
A 10-kor a Keletiből (az élen V43 1334) induló, a 10-es vonalon keresztül közlekedő gyors, amivel megközelítettük Szombathelyet, igencsak (100% megvolt) tele volt Győrig, aztán kezdett el csak lassanként csökkenni a telítettség. A 10-esen M41 2184 vitt, feltűnően sokáig tart neki átkapcsolni az első nyomatékmódosítóról a másodikra, vagy 5 másodperc, mire visszaáll a fordulat+töltés.
M62 301: Lomhának tűnik, bár ez adódhatott a vezér "stílusából" is. Gyorsításkor látható, de mérsékelt világosbarna füst, amelynek illatában el nem égett gázolaj fedezhető fel. A cserélt főgépcsoport mellett pl. a légsűrítő is új, jóval alacsonyabb az eredetinél. Az azért érdekes, hogy a hűtőből a zsaluk száműzve lettek, tehát valamennyire mindig érintkezik a felület a külvilággal - ez nem lesz probléma egy komolyabb télen? (Vagy bízunk a globális felmelegedésben?) Persze ha a hűtő felé menő vízmennyiséget szabályozni tudjuk, ugyanakkor a hűtőben kényszerűen meglévő vizet a túlhűléstől védjük egy jó alacsony hőmérsékletig bezárólag, akkor nem szóltam.
IC911: Na ez tette fel a pontot a napra. A büfékocsi üzemeltetője ugyanis a "fél Unicum játszik?" című társaság volt (még év elején fedeztem fel őket...).
(Részletek max. magánban, nem hiányzik nekem, hogy valami absztinens illetékes véletlenül elolvasva ezt, azt higgye, eljött az ő ideje...)

hm

Előzmény: bodecsabi (56605)
Captain Thomas Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56607

Nagyon pipec! Arra nincs esetleg alternatívád, hogyan vehetné fel a versenyt a MÁV a közúti személyforgalommal? ; )
Előzmény: Hamster (56601)
Captain Thomas Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56606

Nagyon pipec! Arra nincs esetleg alternatívád, hogyan vehetné fel a versenyt a MÁV a közúti személyforgalommal? ; )
Előzmény: Hamster (56601)
bodecsabi Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56605
Halihó!

Régen jártam erre... A hétvégén viszont többekkel találkoztam, vonatozgattam egy kicsit.
Szóval vasárnap megjártam a Bp-Zalalövő-Körmend-Szombathely-Szentgotthárd-Szombathely-Budapest utat.

Indulás reggel Déli pu. 7.20 Drava. Előtte megnéztem a Liszt szerelvényét, amit 7 óra fele toltak be az 5. vágányra. Az egyik 2. os kocsi helyett egy 1. o IR kocsi jött régi kék színezéssel, az ajtóban a kézzel írt papír: 2 klasse. Apró malőr, hogy a kocsiban ki voltak téve a helybiztosítás cetlijei, a fülkékben mind a 6 hely le volt foglalva Bécstől, viszont az IR kocsikban fülkénként csak 5 ülés van... Valaki nagyon morgolódhatott Bécsben.

Drava IC V43, 1014-el ment (mint a golyó) Bobáig mindenhova 4-5 perccel korábban érkeztünk. A kalauzok sajnos nem értesültek róla, hogy a vonatra nemz. forgalomban nem kell már helyjegyet venni, kérték az egyik utastól. Szerencsére volt nálam menetrend, így meg tudtam neki mutatni a jelet a vonat fejrovatában, de ekkor is kellett egy kis rábeszélés, hogy ne akarják megbünteni az utast.
Zalaegerszegig kb 2. osztályon 40-50-en, 1. osztályon heten utaztak, Őriszentpéterig volt egy 25 fős iskolás csoport, szóval az első kocsi kellemesen tele volt, meg is lepődtem, kisebb forgalomra számítottam vasárnap reggel. Nemzetközi forgalomban 2. osztályon 19, 1. osztályon 1 utas volt. Veszprémben is szálltak le páran, de azt nem számoltam.

Zalalövő: vettem két kéregjegyet, amit a nap hátralevő részében használtam fel, majd lefényképeztem az érkező Citadellát, amire Zalalövőn kb. 30-35 utas szállt fel. Sajnos két utas nem tudott rá felszállni, mivel biciklivel utaztak (elvileg lehet rajta biciklit szállítani, legalábbis a pénztáros így tájékozatta őket) és a poggyászkocsi hiányzott a vonatról, a kalauz pedig így nem engedte fel őket. Végül Szombathelyen át jutottak el Pestre, két órával később értek célhoz.

A Zalaegerszeg-Hodos Bz Szergej előfogattal jött, nagyon durva látvány volt a Hodos felé továbbinduló M62,216+Bzmot szerelvény látványa.

Zalalövő-Körmend: tele volt az egy kocsis Bz, a sbesség pedig az egeket ostromolta, a táj viszont nagyon szép volt.

Szombathelyen találkozam marslakóval és hmsofttal, valamint pár angol vasútbaráttal és elindultunk Szentgotthárd felé egy személyvonat 2. osztályú Ap kocsijában :) a vonat élén M62 301-el!!!! A keresztekkor és Szentgotthárdon rengeteg fotó készült. Jákon az angol vasútbarátok le, mi hárman pedig mentünk tovább.
Visszafele Szombathelyen találkoztunk Vaskalapékkal (most már őt is ismerem személyesen) aztán IC911 szintén M62 301-el Csornáig, majd (marslakó nagy bánatára, mert idáig csak a 001-el utazott) 1047 001-el Pestig jüttünk. A vonaton még összefutottunk rm40-el is.

Csabi

gyurmosz Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56604
Asszem az ipolysági vasúttal kapcsolatos szöveg volt rajta, ettől persze lehetett angol... :-)
Előzmény: marslakó (56566)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56603
10 pont!!!! :-)))))))))
Előzmény: Hamster (56601)
Hamster Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56602
(Tudtam, hogy elszúrom... Az utolsó linknek természetesen ennek kellett volna lennie.)
Előzmény: Hamster (56601)
Hamster Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56601
Abszurdnagy OFF:
Sokakkal ellentétben én nem értek a vasutakhoz, ezért megmutatom, hogy mi jött le nekem az elmúlt hetek nagy, Milkabika körüli (tényleg arról volt szó?) vitáiból.

Tehát - a MÁV-nak sokkal jobban menne, ha:

Kattints ide!
A telefonközpontokat nem az csinálná, aki csinálja, hanem az, aki a Nohabokat csinálta.


Kattints ide!
Eleve, hogy jönnek az európai cégek, hogy telefonnal foglalkozzanak? Az amerikai gépgyáraknak kellene azokat is gyártani!


Kattints ide!
De főleg arra lenne szükség, hogy más elektronikai cégek is labdába rúghassanak a MÁV mozdonyainak kiválasztásánál!


Ja, és a félreértések elkerülése végett: ";-)))"

Captain Thomas Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56600
Nagy helló Mindenkinek!

Egy hete nem voltam netközelben, de azért igyekeszem majd elolvasni a termést.
Ami konkrétan idegesít, az múlt vasárnap történt a füstiben. Olvastam, hogy Orient expressz meg minden, no akkor ezt nem hagyom ki, fel is kerekedtem. Nem voltam még 1x-sem, gondoltam, most "egy füst" alatt megnézem a látványosságokat. Már odafele is jól szórakoztam, mert kihalt a 14-es villamos és gyalogolhattam vagy 6 megállót. Mire odértem, odaért a tömeg is, de azért bementem ha már idáig eljöttem. Vettem fotózási engedélyt is, bár a kutya se kérte. Az OE-t nem néztem meg belülről, mert igen hosszú sorok vártak bebocsátásra. Körbejártam a parkot is, nem hiszem, hogy bármi újat tudnék mondani. Aztán észrevettem, hogy egy NOHAB van messze a szerelvény elején. Rögtön arra gondoltam, hogy a 001-es és el is indultam előre, hátha legalább csinálhatok egy jó képet. 2-3 vagonnal a mozdony után egy szekuritis ember posztolt, gondoltam azért, hogy ne feszegessenek le cuccokat az OE-ről. Mivel elég normálisnak látszott, ezért köszöntem neki és udvariasan megkérdeztem, hogy lefotózhatom-e a szerelvény elején álló mozdonyt. Erre azt találja mondani, hogy nem; de azért megkérdezi, hogy miért akarom lefotózni. (Na, vajon? Biztos utálom a mozdonyokat) Tájékoztatom, hogy a szerelvény elején a 001-es NOHAB van. Erre azt válaszolta, "a fűtőházban van három NOHAB is, miért pont a 001-es kell nekem, AMÚGY SEM KÜLÖNBÖZNEK EZEK SEMMIBEN". Kifejtem neki, hogy ez egyáltalán NEM így van. De csak azért sem enged előre mert akkor meglátják a többiek és ők is odajönnek. Nem értem. Ezek szerint azért állítanak ki dolgokat, hogy ne fotózhassuk le; meg a sok vasútbarát komoly kockázatot jelent mindenre és ezért be kell vetni a szekuritit, nehogy fosztogatás vagy tömegverekedés törjön ki. Már látom, ahogy a gyerekes családapák ostromolják a mozdonyokat, hogy tönkretegyék / összetapogassák / kárt okozzanak bennük. Ezért aztán ha valaki belógna fotózni, legközelebb már a készenléti rendőrséget is kirendelnék és a kordont is minimum 400m-re húzzák ki, mert még a végén valaki képet csinál a kiálított mozdonyról... De csoda történik: a fazon azt mondja, onnan elölről fotózhatok, ha körbe megyek ott a gazban a régi szénrakodó alatt. Na, alig győztem hálálkodni és tisztességes kerülővel elkezdem megközelíteni az áhított célt (nehogy a tömeg észrevegyen! Mert akkor mindenki odarohan ám!). Éppen mustráltam, hol kisebb a gaz az átkelésre, amikor egy újabb!!! szekuritis jön ki a mozdony mögül, hogy mit kavarok én itt. Mondom, beszéltem a kollégával egy kép és itt sem vagyok. Erre ordít a másik, hogy a "kordon mögül!". Hátranézek, a mozdony és kordon közti távolság van vag 20 méter. Onnan amúgy sem látszana semmi, de ráadásnak a szénrakodó is betakar. És akkor úgy döntöttem, hogy tehetnek egy szívességet... Elsétáltam, persze gondolkodtam extrém megoldásokon (csakazértis berohanok stb.), de hagytam a fenébe, nem vagyok én ilyen.
Kedves biztonsági Személyzet! Ezúton fogadják gratulációmat! Sikerült megóvniuk a szerelvény mozdonyát "halálos" fényképezőgépem elől! Biztos nagyon nehéz lehet távoltartani a "fenyegetést" jelentő vasútbarátokat, de látom sikerrel ellátják ezt a feladatot!
Bocs ha hosszú lettem volna, de ez egyszerűen abszurdum.

nohab Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56599
1. Én is tudok NOHAB-osat küldeni, ha divi még nem küldött!

2. Itt porosodik a Laer Norsk 1-2 :-))

Előzmény: chrta (56583)
dyz Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56598
"Csak a belföldire vonatkozik. Ugyanúgy, mint pl. az IC-pótjegy visszatérítés is."
Ezt is az utas szívja meg. Mert neki aztán tök mindegy, hogy hol a végállomása a vonatnak. Neki ugyanúgy és ugyanannyiért kell IC pótjegyet vennie. Aztán lehet, hogy csak utólag derül ki, hogy legjobb szándéka ellenére is vétett a szabályok ellen.

Én soha nem dohányoztam, de mégis kérdem: fontos ezt az "újonnan bevezetett" dohányzásos dolgokat erőltetni? A világon mindenütt vannak dohányzó és nem dohányzó szakaszok a vonatokon, miért pont ebben kell újítanunk?
Előzmény: István Gyuri (56596)
osfan Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56597
GRG:
Szerintem valamelyik nagyüzemben készülhettek.
A Dácsia és a Gokart zöld festésű ugyan, de már nem "bilizománcos" tábla van rajtuk ergo mostanában készülhetett a kép. Erre utalnak az eltolható oldalfalú vagonok, meg a kínai tollkabát a (valószínűleg) biztonsági őrön. Szerintem.
István Gyuri Creative Commons License 2002.09.05 0 0 56596
Tudtommal dohányozni csak egy 2.osztályban lehet, vagy a nemzetközire ez nem vonatkozik?
Csak a belföldire vonatkozik. Ugyanúgy, mint pl. az IC-pótjegy visszatérítés is.
(Ezek szerint, ha a GYSEV minden IC-je nk-i IC lesz Bécsújhelyig, akkor neki már nem kell foglalkoznia az IC-pótjegy visszatérítéssel.)
Igen érdekes a szituáció a korábban már előjött IC606-ossal péntekenként, amikoris Debrecenig erősítésként megy vele a Csárdás 3 db 2. osztályú kocsija. Ezekben van dohányzós rész is, ilyenkor hogyan felel meg a MÁV a nemdohnyzók törvényének?? Mert azokba a kocsirészekbe, ahol dohányoztak Prágától kezdve, oda nem ILLIK nemdohányosokat ültetni.

Egyébként én tapasztaltam pont ezen a vonaton, hogy mindenki másképp tudja. Ebből egyenesen következik, hogy az utasok kiröhögi a vasutasokat, és ott dohányzik, ahol jólesik...
Tegnap újra összefutottam főellenőrökkel. Velük együtt már 6 főellenőr és megannyi jegyvizsgáló sem tudja PONTOSAN, hogy hol lehet és hol nem..

OFF Carpy! Elpasszoltam a zalalövői képet a "másik" címedre ON

Előzmény: dyz (56594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!