Persze. Ha nekiállsz kollektort csiszolni, akkor fog.
(Carszkojeszelói túlélőkönyvben láttam ehhez célszerszámokat, bár azok DC vontatómotorokhoz lettek kitalálva, de végülis majdnem mindegy. Képzelj el egy féktuskóhoz hasonló (csak persze kisebb) alkalmatosságot fából - vagyis az egyik oldalán homorú, a másikon domború, és a domború oldalának a közepén van egy dudor, hogy meg tudd fogni. A homorú felére mindenféle csiszolóvásznak helyezhetők fel. Ezután a célszerszámot vedd a kézbe, és a kollektoron folyamatosan haladva körbe-körbe, egyenletesen (!) csiszolgasd le az összeégett réteget, miközben a rézpor nagyját belélegzed - biztosan nagyon egészséges. Mindezt persze akkor, ha még olyan állapotban van az a kollektor, hogy ezt érdemes megtenni...)
>Ha valakinek a hülyesége miatt ártatlan utasok is meghalnak a balesetben, akkor az illetőt feltámasztanám, és megmutatnám neki, mit művelt... Nem inkább az utasokat kéne? :)))
> a 113-as körtüzes ... Ilyen számmal mi más lehetne, mint körtüzes?? :)))
Persze, hogy az, de aki szándékosan, és a tilosban várakozó sort megelőzve ugrik ki a vonat elé, arra mit mondjak?
Ha egyedül ült a kocsiban, akkor fenntartom a véleményemet. Ha valakinek a hülyesége miatt ártatlan utasok is meghalnak a balesetben, akkor az illetőt feltámasztanám, és megmutatnám neki, mit művelt...
Az a baj, hogy ilyen helyzetben más hibájából nem tanulnak, a sajátjukból meg már nem tudnak tanulni.
"Erre már csak a régi mondást tudom mondani: aki hülye, haljon meg!"
OFF
Stimmel, de nincs joga úgy meghalni, hogy közben feltart másokat, sérüléseket okoz nem különösebben olcsó tárgyakban (pl. vasúti jármű, útátjáró berendezései) stb. Ha eldöntötte, hogy nincs tovább, ásson magának egy gödröt azt' feküdjön bele. Ha mégsem döntötte el, akkor pedig akciójátékokat otthon játsszon.
Nem tudom, csak én érzem, hogy az utóbbi hetekben megszaporodtak a közút-vasút találkozások, vagy tényleg így van?
ON
"a pirosan villogó fénysorompónál már két autó várakozott, ám ezeket a furgon megelőzte és ráhajtott a sínekre"
Erre már csak a régi mondást tudom mondani: aki hülye, haljon meg!
Viszont ezáltal szerzett egy jó napot DGKUm-nek, akinek ki kellett szállnia a helyszínre...Ettől viszont nekem lett jó napom!:-))
"a pirosan villogó fénysorompónál már két autó várakozott, ám ezeket a furgon megelőzte és ráhajtott a sínekre"
Erre már csak a régi mondást tudom mondani: aki hülye, haljon meg!
Személyvonattal ütközött egy kisteherautó péntek reggel Székesfehérváron, a kocsi vezetője életveszélyes sérüléseket szenvedett. A furgon a sorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre - nyilatkozta Pavelcze László, a városi tűzoltóság szóvivője. A vizsgálat eddigi adatai szerint a pirosan villogó fénysorompónál már két autó várakozott, ám ezeket a furgon megelőzte és ráhajtott a sínekre - mondta el az MTI-nek R. Szabó Ágnes, a Fejér megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A vonat utasai közül senki sem sérült meg.
És mi van akkor na nekem 1.o. jegyem van és biciklivel utazom?
Baj van.
Ilyenre nincs felkészülve senki. A MÁV szemlélet szerint a bicajos csak 2. osztályú utas lehet. Bár elképzelhetőnek tartom, hogy erre is van valami szabály, de sajna díjszabásban nem vagyok otthon.
Valószinű, hogy a 8304 sz. vonat volt. Az ilyen összeállításnak egyszerű az oka: a kerékpárszállítás. Mivel csak az első és utolsó kocsi peronján /vonat eleje és vége felől / lehet kerékpárt szállítani, de csak második kocsiosztályon , így az első osztályú kocsi szabadon nem lehet a szerelvényben. Ez a szerelvény a 8501, 8510, 8505 és 8508 sz vonatokban is közlekedik SZVÖR szerint a Balaton mellett, ilyenkor ott sok a kerékpáros.
Erre a kedvencem az, amit a múltkor írtam; Mátészalkán állva figyeltem a vonatokat, egyszercsak jött a zajtai személy, mely egy hatkocis BZ volt, max. 5-10 utassal. Pár perc múlva elment a csengeri személy, egy motorkocsi, összes hely foglalt, talán álló utas is volt...
Ja, ez az egyik legnagyobb előnye. De volt már olyan is, hogy csak a folyosón maradt állóhely...ilyenkor mindig eszembe jutnak a hosszú és üres szerelvények, persze mi meg nyomorogjunk négy kocsiban. Végül is ettől máv a máv.
Na ez az, ilyen a kevésbé lestrapált, képzeld, milyen lehet a másik! Ugyanakkor én még így is ezt választanám a busz helyett, mert legalább elférek rendesen, meg amúgy is :)
Nem tudom, de ez egy elég lestrapált példány volt. Meg koszos is. A máv kifejleszthetné a belső vagonmosót is (nem mintha a külsőt használnák, csak lejön a esték!) :)
"Titeket olvasva mar tudom miert is nap akarok annyira hazasietni."
OFF
Szerintem ez esetben maradj is kint. Ha nem tartod izgalmasnak azt, hogy "minél rosszabb, annál jobb". Márpedig ez egy nagyon izgalmas, tipikusan Kelet-Európai játék. Nem is tudom, ha ez nem lenne, mi a fenét lehetne valamiféle vezérelvnek tekinteni, amiért az ember hajlandó a következő reggelen is felkelni, és továbbcsinálni azt a reménytelen baromságot, amit csinál...
ON
Az elmult 19 napban 23 500 km-t utaztam Nyugat es Eszak Europaban vonattal. Titeket olvasva mar tudom miert is nap akarok annyira hazasietni. Pontatlan utastajekoztatas? koszos vonat? Hianyzo iranytabla? Ilyen jelenseggel Sopron ota nem talalkoztam. Ja errefele mindenutt van WC a vonaton, nem csak egy hugyszagu lyuk a sinek koze, meg a legutolso NDK-s 30-cal csattogo szemelyvonaton is vakuum WC-van, no persze egy Desirotol ez elvarhato...
Hu, es milyen szuper vonat az a norveg Signatur, meg a sved X 2000, meg ezek a jobbra balra dolongelo, mozdonyvezeto mogotti ulesekkel, elore kilatast biztosito motorvonatok Nemetorszagban, ahol a dizel motorkocsival mindenutt megallo szemellyel 160-nal megyunk.
Szoval kellemes otthoni eszmefuttatast a balkani MAV Rt aldatlan allapotairol...
Na es melyik volt az az orszag, ahol a legrosszabb dijszabasi informaciokat adtak, es a hely/potjegy arat csak akkor tudtak megmondeni, mikor 20 perc utan kijott a szamitogepbol?
Hááát, belülről leginkább abban térnek el egymástól, hogy a 10-27-esek (ezek a régebbiek) még izzós világítással vannak felszerelve, a 19-05-ösökben viszont már fénycső van.
Hát izé...megmondom őszintén ezt nem tudom. Termes kocsi volt, középen elválasztva (dohányzó, nem dohányzó). Az egyik oldalon egy sor egyszemélyes ülés egymással szemben, a másik oldalon ugyanilyen szisztéma szerint kétszemélyes ülések. Sajna a személyvagonokban nem nagyon vagyok otthon (persze amikor leszálltam nem néztem meg az oldalát :) ). De kérdezz emezt-amazt amiből kiderül melyik volt.